Mr. X.. Nieuwe onderdelen pagina 18

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
DC2

Post by DC2 »

Gefeliciteerd man. :thumbs: Veel rijplezier! 8)
S.J.

Post by S.J. »

Damn mooi ding hoor en op die leeftijd al zulke auto's gereden te hebben daar lig ik alleen maar van te dromen.
juggie

Post by juggie »

Gefeliciteerd met je aanwinst 8)

Tussen de leeftijd van 19 ~ 25 heb je de meeste kans op een aanrijding :!: (dus houd hem (en jezelf) heel)

http://www.imob.uhasselt.be/var/files/a ... ngeval.pdf

Hoe heb je hem gevonden trouwens?
Intey

Post by Intey »

Als of ik mijn auto zie :-) Lachen.... blijft mooiste kleur!
mr. X

Post by mr. X »

juggie wrote:Gefeliciteerd met je aanwinst 8)

Tussen de leeftijd van 19 ~ 25 heb je de meeste kans op een aanrijding :!: (dus houd hem (en jezelf) heel)

http://www.imob.uhasselt.be/var/files/a ... ngeval.pdf

Hoe heb je hem gevonden trouwens?

Dit is al vaker tegen me gezegt en die cijfertjes zeggen me niets :wink:
Ik ben geen sjonnie die met een petje achter het stuur zit en blijkbaar altijd een scheefgegroeide ruggewervel hebben aangezien ze altijd recht voor de middenspiegel ronddwalen en met dr rechter hand blijkbaar altijd aan de radio zitten, waar tevens bij elke sjonnie dezelfde boem boem muziek op heeft staan, want ze sturen altijd maar met één hand midden op het stuur.. zo dat is eruit :D .
Dit is de doelgroep van 18 tot 25 jaar die vaak een auto rond de boom vouwen.
De ITR heb ik 1.5 jaar gehad en +- 60k km mee gereden zonder schade.

Deze auto is met veel respect door de vorige eigenaar gereden, dat ga ik ook doen.
Op het circuit zal hij met mij ook niet komen, krijg het niet over mijn hart.

Ik heb hem op www.mobile.de gevonden.

Lang zoeken, vele late avonden draaien om het allemaal te bekijken en vergelijken :D .

Heb vandaag trouwens wel ietsjes omgereden van het RDW terug naar huis :roll:
Man wat rijdt dat ook goed in de bochten zeg!
Zal nu een week duren voor ik erin kan rijden, maar ga het rustig opbouwen, het is namelijk echt een hele andere auto dan de ITR.
IvoG

Post by IvoG »

Maarten, pas op met de verzekering!

Ga met ze bellen voor je de papieren krijgt, ik had hier heel veel gelazer mee door een ontzettend stom kip-ei probleem.

Ze wilden mij niet verzekeren op de dag dat ik belde omdat de auto 2 dagen eerder op kenteken was gezet (bij de RDW, de papieren had ik nog niet eens binnen) en ik dus volgens hun al mee had kunnen rijden theoretisch, en hij hoorde vanaf de tenaamstelling verzekerd te zijn. Maar ik kon het niet daarvoor verzekeren, want zonder kenteken geen verzekering. Had ik eindelijk het kentekenbewijs binnen, kon ik het dus niet verzekeren. 3 verschillende verzekeraars hebben mij om die reden geweigerd, totdat Honda verzekeringen (die me verkeerd hadden voorgelicht in eerste instantie) erkenden dat het wel heel vervelend was dat zij mij onjuist hadden ingelicht en er niet moeilijk over hebben gedaan om mij alsnog te verzekeren. Ik was wel duurder uit dan bij die andere verzekeraars.

Dus begin met het regelen, en verzeker het desnoods op het eendagskenteken dat je had voor de keuring totdat je het echte kenteken weet. Of zorg dat er goede afspraken gemaakt worden (liefst bevestigd in een mail of papier).
mr. X

Post by mr. X »

Bedankt voor de tip!

Mijn vader heeft goede connecties met een verzekerings maatschappij. Zodoende hebben we ook contact opgenomen met hen om te vragen of hij de auto voor één dag in de verzekering wou doen, dat áls we een ongeluk zouden krijgen, we toch zogenaamd een verzekering hadden afgesloten en gedekt waren.

Dus je bedoelt dat ik de auto nu al zou moeten verzekeren ook al mag ik er een week niet in rijden.
IvoG

Post by IvoG »

Volgens de wet moet de auto vanaf de dag van tenaamstelling verzekerd zijn. Maar je kan het pas verzekeren als je het kenteken weet. Meestal koop je een auto of nieuw en regelt de dealer dat het op jouw naam komt te staan terwijl het kenteken dan al bekend is, of je koopt het van iemand anders en verzekert het op de dag dat het op jouw naam gezet wordt. Maar nu heb je te maken met een auto die "uit het niets" op jouw naam gezet wordt, en dan heb je die gekke ei-kip situatie (of was het kip-ei?).

Je moet zorgen dat hij meteen verzekerd is als hij tenaamgesteld wordt, echter weet je niet op welk kenteken. Een verzekeringsmaatschappij die op de meldcode (laatste 4 cijfers chassiscode) e.e.a. voor je wil regelen of waar je duidelijke afspraken mee maakt is dus noodzaak!
mr. X

Post by mr. X »

Ah okee duidelijk.

De verzekeraar had idd gevraagd naar de meldcode van de auto.
Zal het eens overleggen en dinsdag gelijk gaan bellen.
Lastig dat er een lang weekend tussen zit.
IvoG

Post by IvoG »

Probeer morgen ook maar, sommige zijn zaterdag ook op kantoor?
Katana

Post by Katana »

mr. X wrote:Op het circuit zal hij met mij ook niet komen, krijg het niet over mijn hart.

Yeh, right :mrgreen:
eteuben

Post by eteuben »

Hey Maarten, leuk om te lezen dat je nu ook eindelijk een geschikte opvolger hebt kunnen vinden. Er stonden in Nederland ook nog een handjevol met erg weinig km (onder 40.000). Maar dit is wel een unieke lage km stand. Zulke wagens moeten rijden en niet stilstaan, zei Martijn (spijker) vorige week nog tegen me. Maar dat ben jij ook echt van plan.

Ik ben blij dat ik gewoon een nederlander heb gekocht, want wat een gedoe eigenlijk met dat invoeren. Das niet 123 klaar lees ik wel!
mr. X

Post by mr. X »

Ja dankje!

In Nederland kon het me allemaal niet bekoren. En Duitsland is zo gek nog niet, maar goed research is hierbij van levens belang. Er staat in Nederland nog één CTR met 15000 km op de teller, rood. En natuurlijk die van Peter en Liesje.

Zo'n gepoespas is het niet, de 2e keer zal zeker een stuk makkelijker zijn. En zeer waarschijnlijk dat mijn volgende auto weer uit Duitsland (of iig het buitenland) komt. Daar staan namelijk veel meer auto's waardoor de kans groter is dat je een mooie auto vind.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Gefeliciteerd!

Ivo heeft gelijk vb de verzekering. Bij mij begonnen ze ook te mekkeren. En dat was de dag na de keuring!

Bij mn motor het zelfde. Die werd al op mn naam gezet bij aankoop. Maar omdat hij nog een beurtje moest krijgen nam ik hem nog niet mee. Een paar dagen later gebeld voor de verzekering, ook gemekker!
Als het aan hun ligt moet je al bellend je hantekening zetten!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Maarten, prachtige wagen. Een nieuwe was niet beter geweest.
Hopelijk heb je er minder problemen mee als met je ITR. :thumbs:
En tof dat je niet naar dat merk uit Beieren bent over gestapt. Daar rijden er al genoeg van. 8)
juggie

Post by juggie »

ITR897 wrote:Maarten, prachtige wagen. Een nieuwe was niet beter geweest.
Hopelijk heb je er minder problemen mee als met je ITR. :thumbs:
En tof dat je niet naar dat merk uit Beieren bent over gestapt. Daar rijden er al genoeg van. 8)

Kortom (ff old skool)

Wat word het toch mooi op de weg met al die Honda's (Type R)
Jo&

Post by Jo& »

Heeftie toch een Duitse auto :P whahahaha

Zit geen Xenon op kijk maar, geen koplamp sproeiers.
Jammer dat het geen rode is heheh :dontspeak:

Btw er is nog een CTR in NL met 30K km... die van mij 8)

Gefeliciteerd!
Zal wel wennen worden om zuinig te rijden! Dus niet te veel driften etc etc
VTECRTY

Post by VTECRTY »

gefeliciteerd,mooie grijze kleur voor de civic type r. er staat nou ook 1 op autoscout24.de voor maar 7000 euro met 47000km uit 2003 een zwarte belachelijk goedkoop. kan niet zo gauw een linkje maken,maar als iemand nog een civic type r zoekt...? ook niet zo ver in duitsland,in de buurt bij Bremen.
mr. X

Post by mr. X »

Uuh... Joanne:

Image
En wel degelijk wit licht 8)
Image

En zuinig rijden zal goed mee gaan vallen, ben er zó zuinig op! Heerlijk om gezien te worden. En dit keer zonder herrie in de vtec.
Nogmaals wereld van verschil met de ITR.

@VTECRTY
idd, heb het gezien. fery freemd
hij staat particulier te koop, model vóór de face lift zonder airco of mistlampen.
En er zijn niet voor niets verhalen gekomen van schade auto's uit het buitenland. Misschien is dit er zo een. óf de KM stand terug gedraaid.
Maar misschien ook niet, en dan is het heel interessant om te gaan kijken. 7k voor een CTR is geen geld.
Er komt ongeveer 2300-2500 euro BPM bij omdat hij geen opties heeft.. tsja het zou kunnen en dan rij je voor 10k een CTR

Of je hebt pech en er komen na een tijdje problemen boven.
Intey

Post by Intey »

Invoeren is niet zo`n probleem. Gewoon auto kopen, voor 100 euro bij de RDW papieren in orde maken. Raampje verder BPM betalen na 1 week kenteken ontvangen, gelijk verzekering bellen en klaar. :-)
Locked