Webmaster www.type-r.nl

Algemene informatie, alleen zichtbaar voor leden
HONDA

Post by HONDA »

Hoeft ook niet... :D

Ik zie het probleem ook niet, maak iets simpels/straks/ingewikkelds/whatever en we gooien het online.

HTML snel en simpel. PHP/MySQL geen idee eerlijk gezegd, mail Grafix anders je vraag.

Statistieken, http://www.type-r.nl/stats/

Zo en nu weer de boot op en dan naar Florida. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt

Post by baRt »

probleem is uitstraling van de club die zonder reden tijdelijk slecht is. Enige beredenering die ik verder kan bedenken is hergebruik van jouw ontwerp / intellectueel eigendom etc.

En laat ik dat toch niet van plan zijn.

Ik baal echter wel van het niet kunnen terugzien van je menu-indeling die imho wel goed was. goeie dingen moet je niet verpesten en zow...

Maar goed, maakt niet uit. ik ga even grafix pesten :)
Katana

Post by Katana »

Ik ben er even een paar dagen uit geweest, vandaar mijn late reactie.

Bedankt voor je aanbod Bart. We spreken elkaar zaterdag.
IvoG

Post by IvoG »

[quote="baRt"]wat heeft de technische achterkant te maken met wat je ZIET?

het ontwerp is het ontwerp, dat zie je, maar als ik een database gebaseerde site kan bouwen, is het VEEL makkelijker updaten, ook voor het bestuur zelf.

Oude stempel heeft er dus niks mee te maken. En de beste sites zijn NOOIT ingewikkeld. Tenminste niet voor de bezoeker ]

Daar zit hem juist de crux. Het moet ook voor ons te beheren zijn als je ooit weer eens opstapt. Sander had een ontwerp maar kiest ervoor om het niet aan ons achter te laten, zijn recht. Zijn informatie en paginas zijn echter helder en zo weer te hergebruiken middels een ander style sheet en andere plaatjes. Dat is een andere koek als je gaat PHPen.

Overigens, mocht je echt willen zien hoe e.e.a. eruitzag:
http://web.archive.org/web/200511271215 ... ndex2.html
VTECRob

Post by VTECRob »

En als we nou tijdelijk even zoiets maken in Frontpage ofzo?
Ik heb er niet veel verstand van, maar dan functioneerd alles tijdelijk weer netjes, totdat Bart z´n PHP trucage uitgehaald heeft...
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

VTECRob wrote:En als we nou tijdelijk even zoiets maken in Frontpage ofzo?
Ik heb er niet veel verstand van, maar dan functioneerd alles tijdelijk weer netjes, totdat Bart z´n PHP trucage uitgehaald heeft...

De oude staat tijdelijk weer online
baRt

Post by baRt »

ik zie de beheer problemen niet... dumpje van de DB en je hebt hetzelfde als wat er nu achterbleef :dunno:
IvoG

Post by IvoG »

Waar wij vervolgens de kennis niet van hebben. Ik denk dat ik persoonlijk het liefst iets simpels (qua techniek dan) heb waar makkelijk aan gesleuteld kan worden zonder allerlei databse en PHP kennis.
HONDA

Post by HONDA »

Gebruik gewoon wat HTML en CSS's, dat is voor (bijna) iedereen te begrijpen en makkelijk aan te passen. Er veranderd buiten de ledenpagina's toch vrijwel niets dus hele CMS systemen zijn overbodig.

Whatever... ik zie het wel. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt

Post by baRt »

OK,

eerste idee, nog niet helemaal af. imho wel al goed genoeg om in ieder geval een indruk te geven van de richting die ik op wil.

De breedte blijft zo trouwens. Op zich wel smal, maar dan kun je mooiere dingen maken dan wanneer je het hele scherm benut. Iedereen heeft tegenwoordig een andere instelling van monitor (oud/nieuw scherm dus kleine/grote resolutie, normaal/breedbeeld, allemaal erg irritante dingen die je hiermee zonder problemen afvangt)

ow ja: aangezien ik denk dat Sander liever niet heeft dat er dingen hergebruikt worden uit zijn ontwerp: de foto komt uit de meeting pics, dus is hopelijk geen probleem?

Image
mr. X

Post by mr. X »

Eerlijk vind ik de foto niet mooi.
De velg komt te overduidelijk in beeld en laat daardoor de auto op de achtergrond vallen.

Verder ziet het er wel leuk uit, maar misschien wat druk met de witte streep rond het venster. Nu is het grijs, wit, grijs, wit
roblom

Post by roblom »

Een halve pagina vullende banner is ook niet mijn ding, net als de banner hoogte op dit forum vind ik ook veel te irritant hoog.
IvoG

Post by IvoG »

De foto zou kunnen veranderen bij elk bezoek. Echter zijn foto's waar het kenteken te zien is in mijn opinie uit den boze als je geen OK hebt van de eigenaar.

Ik vind dit geen banner overigens maar meer een welkomstfoto, met onderaan een menu.
baRt

Post by baRt »

Wat Ivo zegt idd... en foto's moeten er toch nieuwe komen...

trouwens Ivo: deze komt van de website, vanaf de meeting pics... dus moet je daar ook ff commentaar op geven ;)
normaal gesproken worden uiteindelijk-te-gebruiken beelden altijd met toestemming van de eigenaar gebruikt (dus de fotograaf) en inderdaad ontdaan van kentekens / VIN nummers / dat soort dingen...

De hoogte van de foto, sja... das smaak... maar ik ben al met andere pagina's bezig en daar komt de hoogte ook niet lekker uit, dus zal het waarschijnlijk alleen op de homepage zo'n hoge worden.

Website-foto-meeting anyone? :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Ik bied mezelf aan voor de shoot :D
Niet voor niets zo lang gepoetst :woow:
baRt

Post by baRt »

LOL
Katana

Post by Katana »

Netjes Bart 8)

Idee van Ivo lijkt me ook wel wat, steeds een ander Type-R (ITR, ATR, CTR, NSX-R)

Indien mogelijk met Honda NL gewoon de off foto's gebruiken van de auto's
VTECRob

Post by VTECRob »

Lekker bezig Bart...
Toestemming van bovenstaande foto heb je hoor Bart... 8)
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

mr. X wrote:Eerlijk vind ik de foto niet mooi.
De velg komt te overduidelijk in beeld en laat daardoor de auto op de achtergrond vallen.

Verder ziet het er wel leuk uit, maar misschien wat druk met de witte streep rond het venster. Nu is het grijs, wit, grijs, wit

de velg misschien wel.

Maar het asfalt vind ik wel super overkomen...
:wink:

komt allemaal in orde lijkt me zo.
baRt

Post by baRt »

ik blijf erbij om een fotoshoot te doen... Honda-promopics zijn leuk en zeker mooi / professioneel... maar 'eigen' lijkt me leuker...

ik wil niet perse meerdere pics voor een pagina hebben, wel ga ik per pagina andere pics gebruiken! Dus als je de info over een Accord bekijkt, heb je een Accord als grote afbeelding... Maar goed, ik zal eerst nog wat pagina's doen, op dit moment heb ik deze en de beginpagina voor 'modellen', allebei half :p
Locked