CTR (2007) versus Golf GTI (Toeren versus Turbo)

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Marco
Posts: 24
Joined: Thu Feb 22, 2007 8:52 pm

Post by Marco »

Wat gaaf om mijn auto zo een recentie te zien krijgen maar ik wist al dat het een geweldige auto was.
vanmiddag nog tegen een Cooper S gereden helaas voor de eigenaar van de cooper ik heb hem niet meer gezien.
gr. Marco
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Staat ook geen type-R meer in de grill...


Maar die bewusteCTR, waar Allard in reed, is de jouwe Juggie?
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

eteuben wrote:Staat ook geen type-R meer in de grill...


Maar die bewusteCTR, waar Allard in reed, is de jouwe Juggie?


Bijna...is er één (van de 4) van de importeur.

Ik heb wel het idee dat er meer mensen nu in de gaten hebben wat ze weg zien sprinten... :D (ook de achterkant is geen straf om naar te kijken)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

juggie wrote:
wilco wrote:Alleen betekent de "Type R badge" tegenwoordig niet echt meer voor prestaties , maar het is meer een hype of als je het anders wilt noemen een verkoopnummer.

Hardcore bestaat niet meer bij de nieuwe Type R's


:?: :?: leg eens uit


Nou..

Hij is aangekomen, op hetzelfde vermogen gebleven, minder innovatief dan dat ze zijn geweest.

De R stond vooral bekend om grote prestaties, en ik denk dat ze op bijna alle fronten steken (hebben) laten vallen. Mooie auto, zeker, maar de civic is er vanaf de EK9 niet op vooruit gegaan IMO.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Precies ! ..... je kunt geen hardcore auto's verkopen , daar is een te weinig klanten voor.

Je gaat geen dingen ontwikkelen als je ze maar met mondjesmaat verkoopt.

Daarom worden de nieuwe Type R's wat zwaarder/ach...etc...het is gewoon niet meer wat het geweest is.
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

wilco wrote:Precies ! ..... je kunt geen hardcore auto's verkopen , daar is een te weinig klanten voor.

Je gaat geen dingen ontwikkelen als je ze maar met mondjesmaat verkoopt.

Daarom worden de nieuwe Type R's wat zwaarder/ach...etc...het is gewoon niet meer wat het geweest is.


Nee gelukkig niet, als alles het zelfde zou blijven saaaiiiii
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

wilco wrote:Precies ! ..... je kunt geen hardcore auto's verkopen , daar is een te weinig klanten voor.

Je gaat geen dingen ontwikkelen als je ze maar met mondjesmaat verkoopt.

Daarom worden de nieuwe Type R's wat zwaarder/ach...etc...het is gewoon niet meer wat het geweest is.


Ik weet het, spijtig genoeg.

Toch verkopen de duurdere merken, die ook zo oncomfortabel als wat zijn, erg goed. (Porsche GT3 etc etc)


juggie wrote:
wilco wrote:Precies ! ..... je kunt geen hardcore auto's verkopen , daar is een te weinig klanten voor.

Je gaat geen dingen ontwikkelen als je ze maar met mondjesmaat verkoopt.

Daarom worden de nieuwe Type R's wat zwaarder/ach...etc...het is gewoon niet meer wat het geweest is.


Nee gelukkig niet, als alles het zelfde zou blijven saaaiiiii


Deze vooruit gang vind ik saai.. tsja.
Zelf denk ik dat ze veel beter kunnen dat ze laten zien. Ze hadden de Type-S moeten maken zoals de R nu is, en voor de R een dot meer vermogen en een 2.5 liter. Maar gedane zaken nemen geen keer.
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

mr. X wrote:
wilco wrote:Precies ! ..... je kunt geen hardcore auto's verkopen , daar is een te weinig klanten voor.

Je gaat geen dingen ontwikkelen als je ze maar met mondjesmaat verkoopt.

Daarom worden de nieuwe Type R's wat zwaarder/ach...etc...het is gewoon niet meer wat het geweest is.


Ik weet het, spijtig genoeg.

Toch verkopen de duurdere merken, die ook zo oncomfortabel als wat zijn, erg goed. (Porsche GT3 etc etc)


juggie wrote:
wilco wrote:Precies ! ..... je kunt geen hardcore auto's verkopen , daar is een te weinig klanten voor.

Je gaat geen dingen ontwikkelen als je ze maar met mondjesmaat verkoopt.

Daarom worden de nieuwe Type R's wat zwaarder/ach...etc...het is gewoon niet meer wat het geweest is.


Nee gelukkig niet, als alles het zelfde zou blijven saaaiiiii


Deze vooruit gang vind ik saai.. tsja.
Zelf denk ik dat ze veel beter kunnen dat ze laten zien. Ze hadden de Type-S moeten maken zoals de R nu is, en voor de R een dot meer vermogen en een 2.5 liter. Maar gedane zaken nemen geen keer.


De perfecte Type R bestaat niet en alstie bestond dan reed tie niet.... :idea:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

juggie wrote:De perfecte Type R bestaat niet en alstie bestond dan reed tie niet.... :idea:


:dunno:

NSX-R vergeten?
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

ITR897 wrote:
DC2TYPER wrote:Enkele weken geleden de autoweek gekocht (belgisch blad).
Daar vergeleken ze de CTR07 met de Leon Cupra.
In ieder opzicht werd de cupra afgedroogd, en de CTR de hoogte in geprezen.
De Cupra werd in hun artikel gewoonweg belachelijk en met de grond gelijk gemaakt, dit ten verdienste van de CTR natuurlijk 8) ..


Was dat niet Auto Wereld.


Ja die was het :-? :wink:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

mr. X wrote:
juggie wrote:De perfecte Type R bestaat niet en alstie bestond dan reed tie niet.... :idea:


:dunno:

NSX-R vergeten?

Ik denk dat de ITR DC2 meer in de buurt komt :wink:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

wilco wrote:Autoweek is op en top Duits presentatiemiddel , alles wat uit Japan komt wordt de grond ingeboort...báh....

Niet als er twee Japanse auto's tegeover elkaar worden gezet. Daihatsu YRV tegenover Honda Jazz (Jazz wint :twisted: ) en 350Z tegenover S2000 (350Z wint :evil: )
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

mr. X wrote:Ik weet het, spijtig genoeg.

Toch verkopen de duurdere merken, die ook zo oncomfortabel als wat zijn, erg goed. (Porsche GT3 etc etc)


Die duurdere merken zijn status symbolen en worden alleen gekocht door rijke mannen die niet alleen durven slapen. Niet om de prestaties.
Nana korobi ya oki
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

wilco wrote:Alleen betekent de "Type R badge" tegenwoordig niet echt meer voor prestaties , maar het is meer een hype of als je het anders wilt noemen een verkoopnummer.

Hardcore bestaat niet meer bij de nieuwe Type R's

Zo is het altijd toch. Het begin is mooi de opvolger minder. Ook bij films, Boeken, Artiesten en blijkbaar ook bij auto's :roll: .
Ik heb het idee dat Honda(Europa) het VW imago wil krijgen rijke studenten auto's die ze van hun pa krijgen en alleen voor de looks gaan.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Precies wat ik denk. Ze gaan voor de verkoop, jammer.

Had graag iets gehad om naartoe te sparen.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

AccordTypeaRd wrote:
mr. X wrote:
juggie wrote:De perfecte Type R bestaat niet en alstie bestond dan reed tie niet.... :idea:


:dunno:

NSX-R vergeten?

Ik denk dat de ITR DC2 meer in de buurt komt :wink:


ik denk het niet...

NSX-R heeft een volledig geblueprint en gebalanceerde motor. De zuigers en drijfstangen zijn lichter gemaakt. Standaard zit er een carbon hood, carbon spiegels, carbon achtervleuge en carbon/kevlar Recaro's op/in.

In totaal is de auto zo'n 80kg afgevallen. Laatst hebben ze in Duitstland een std NSX-R motor op vermogen getest en er kwam 320pk uit ipv de fabrieksopgaven van 280. Ook heeft ie een kortere 'race' bak en is de ABS afgesteld op circuitwerk, onderkant van de auto is helemaal glad en er zit een diffuser onder.

Zo zijn er nog een heel aantal andere aanpassingen gedaan om de auto hardcore te maken.

Als je dit tegenover een DC-2 zet ben ik bang dat de ITR echt gaat verliezen.

Natuurlijk is de DC-2 een wereldwagen en een van de beste FWD's ooit gebouwd. Maar helaas is ie echt niet te vergelijken met de NSX-R en dan is er ook nog de NSX-R GT...
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Dimer wrote:
ik denk het niet...

NSX-R heeft een volledig geblueprint en gebalanceerde motor. De zuigers en drijfstangen zijn lichter gemaakt. Standaard zit er een carbon hood, carbon spiegels, carbon achtervleuge en carbon/kevlar Recaro's op/in.

In totaal is de auto zo'n 80kg afgevallen. Laatst hebben ze in Duitstland een std NSX-R motor op vermogen getest en er kwam 320pk uit ipv de fabrieksopgaven van 280. Ook heeft ie een kortere 'race' bak en is de ABS afgesteld op circuitwerk, onderkant van de auto is helemaal glad en er zit een diffuser onder.

Zo zijn er nog een heel aantal andere aanpassingen gedaan om de auto hardcore te maken.

Als je dit tegenover een DC-2 zet ben ik bang dat de ITR echt gaat verliezen.

Natuurlijk is de DC-2 een wereldwagen en een van de beste FWD's ooit gebouwd. Maar helaas is ie echt niet te vergelijken met de NSX-R en dan is er ook nog de NSX-R GT...



Ja maar das ook een hele andere klasse he. Je kan ook geen Toyota Supra met een Celica gaan vergelijken.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

dat zei ik dus ook :wink:

Dimer wrote:Maar helaas is ie echt niet te vergelijken met de NSX-R
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

mr. X wrote:Precies wat ik denk. Ze gaan voor de verkoop, jammer.

Had graag iets gehad om naartoe te sparen.


Gaan we weer:

Als Honda geen auto's verkoopt zijn ze er straks niet meer... krijgen ze dezelfde situatie als nu met Chrysler.

W8 nou maar rustig op de nieuwe NSX en ga daar voor sparen.
Nana korobi ya oki
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Honda is niet consequent in zijn modellenpolitiek, ze experimenteren er maar wat op los. Als ze de ene dag alles gooien op model X, is het de vogende dag op model Y als model X niet snel genoeg aanslaat. Maar op die manier krijgen de modellen de tijd niet om aan te slaan. Daarnaast is de keuze in uitrusting/motoren bij de diverse modellen te krap om een stabiele basis neer te zetten. De Jazz heeft minimaal een echte 1.2 en een echte 1.6 nodig en de Civic een 1.6.
Locked