CTR (2007) versus Golf GTI (Toeren versus Turbo)
eteuben wrote:Staat ook geen type-R meer in de grill...
Maar die bewusteCTR, waar Allard in reed, is de jouwe Juggie?
Bijna...is er één (van de 4) van de importeur.
Ik heb wel het idee dat er meer mensen nu in de gaten hebben wat ze weg zien sprinten...

juggie wrote:wilco wrote:Alleen betekent de "Type R badge" tegenwoordig niet echt meer voor prestaties , maar het is meer een hype of als je het anders wilt noemen een verkoopnummer.
Hardcore bestaat niet meer bij de nieuwe Type R's
:?: :?: leg eens uit
Nou..
Hij is aangekomen, op hetzelfde vermogen gebleven, minder innovatief dan dat ze zijn geweest.
De R stond vooral bekend om grote prestaties, en ik denk dat ze op bijna alle fronten steken (hebben) laten vallen. Mooie auto, zeker, maar de civic is er vanaf de EK9 niet op vooruit gegaan IMO.
wilco wrote:Precies ! ..... je kunt geen hardcore auto's verkopen , daar is een te weinig klanten voor.
Je gaat geen dingen ontwikkelen als je ze maar met mondjesmaat verkoopt.
Daarom worden de nieuwe Type R's wat zwaarder/ach...etc...het is gewoon niet meer wat het geweest is.
Nee gelukkig niet, als alles het zelfde zou blijven saaaiiiii
wilco wrote:Precies ! ..... je kunt geen hardcore auto's verkopen , daar is een te weinig klanten voor.
Daarom worden de nieuwe Type R's wat zwaarder/ach...etc...het is gewoon niet meer wat het geweest is.
Ik weet het, spijtig genoeg.
Toch verkopen de duurdere merken, die ook zo oncomfortabel als wat zijn, erg goed. (Porsche GT3 etc etc)
juggie wrote:wilco wrote:Precies ! ..... je kunt geen hardcore auto's verkopen , daar is een te weinig klanten voor.
Deze vooruit gang vind ik saai.. tsja.
Zelf denk ik dat ze veel beter kunnen dat ze laten zien. Ze hadden de Type-S moeten maken zoals de R nu is, en voor de R een dot meer vermogen en een 2.5 liter. Maar gedane zaken nemen geen keer.
mr. X wrote:wilco wrote:Precies ! ..... je kunt geen hardcore auto's verkopen , daar is een te weinig klanten voor.
Ik weet het, spijtig genoeg.
Toch verkopen de duurdere merken, die ook zo oncomfortabel als wat zijn, erg goed. (Porsche GT3 etc etc)juggie wrote:wilco wrote:Precies ! ..... je kunt geen hardcore auto's verkopen , daar is een te weinig klanten voor.
Deze vooruit gang vind ik saai.. tsja.
Zelf denk ik dat ze veel beter kunnen dat ze laten zien. Ze hadden de Type-S moeten maken zoals de R nu is, en voor de R een dot meer vermogen en een 2.5 liter. Maar gedane zaken nemen geen keer.
De perfecte Type R bestaat niet en alstie bestond dan reed tie niet.... :idea:
ITR897 wrote:DC2TYPER wrote:Enkele weken geleden de autoweek gekocht (belgisch blad).
Daar vergeleken ze de CTR07 met de Leon Cupra.
In ieder opzicht werd de cupra afgedroogd, en de CTR de hoogte in geprezen.
De Cupra werd in hun artikel gewoonweg belachelijk en met de grond gelijk gemaakt, dit ten verdienste van de CTR natuurlijk 8) ..
Was dat niet Auto Wereld.
Ja die was het :-? :wink:
mr. X wrote:Ik weet het, spijtig genoeg.
Toch verkopen de duurdere merken, die ook zo oncomfortabel als wat zijn, erg goed. (Porsche GT3 etc etc)
Die duurdere merken zijn status symbolen en worden alleen gekocht door rijke mannen die niet alleen durven slapen. Niet om de prestaties.
Nana korobi ya oki
wilco wrote:Alleen betekent de "Type R badge" tegenwoordig niet echt meer voor prestaties , maar het is meer een hype of als je het anders wilt noemen een verkoopnummer.
Hardcore bestaat niet meer bij de nieuwe Type R's
Zo is het altijd toch. Het begin is mooi de opvolger minder. Ook bij films, Boeken, Artiesten en blijkbaar ook bij auto's :roll: .
Ik heb het idee dat Honda(Europa) het VW imago wil krijgen rijke studenten auto's die ze van hun pa krijgen en alleen voor de looks gaan.
AccordTypeaRd wrote:mr. X wrote:juggie wrote:De perfecte Type R bestaat niet en alstie bestond dan reed tie niet.... :idea:
:dunno:
NSX-R vergeten?
Ik denk dat de ITR DC2 meer in de buurt komt :wink:
ik denk het niet...
NSX-R heeft een volledig geblueprint en gebalanceerde motor. De zuigers en drijfstangen zijn lichter gemaakt. Standaard zit er een carbon hood, carbon spiegels, carbon achtervleuge en carbon/kevlar Recaro's op/in.
In totaal is de auto zo'n 80kg afgevallen. Laatst hebben ze in Duitstland een std NSX-R motor op vermogen getest en er kwam 320pk uit ipv de fabrieksopgaven van 280. Ook heeft ie een kortere 'race' bak en is de ABS afgesteld op circuitwerk, onderkant van de auto is helemaal glad en er zit een diffuser onder.
Zo zijn er nog een heel aantal andere aanpassingen gedaan om de auto hardcore te maken.
Als je dit tegenover een DC-2 zet ben ik bang dat de ITR echt gaat verliezen.
Natuurlijk is de DC-2 een wereldwagen en een van de beste FWD's ooit gebouwd. Maar helaas is ie echt niet te vergelijken met de NSX-R en dan is er ook nog de NSX-R GT...
Dimer wrote:
ik denk het niet...
NSX-R heeft een volledig geblueprint en gebalanceerde motor. De zuigers en drijfstangen zijn lichter gemaakt. Standaard zit er een carbon hood, carbon spiegels, carbon achtervleuge en carbon/kevlar Recaro's op/in.
In totaal is de auto zo'n 80kg afgevallen. Laatst hebben ze in Duitstland een std NSX-R motor op vermogen getest en er kwam 320pk uit ipv de fabrieksopgaven van 280. Ook heeft ie een kortere 'race' bak en is de ABS afgesteld op circuitwerk, onderkant van de auto is helemaal glad en er zit een diffuser onder.
Zo zijn er nog een heel aantal andere aanpassingen gedaan om de auto hardcore te maken.
Als je dit tegenover een DC-2 zet ben ik bang dat de ITR echt gaat verliezen.
Natuurlijk is de DC-2 een wereldwagen en een van de beste FWD's ooit gebouwd. Maar helaas is ie echt niet te vergelijken met de NSX-R en dan is er ook nog de NSX-R GT...
Ja maar das ook een hele andere klasse he. Je kan ook geen Toyota Supra met een Celica gaan vergelijken.
mr. X wrote:Precies wat ik denk. Ze gaan voor de verkoop, jammer.
Had graag iets gehad om naartoe te sparen.
Gaan we weer:
Als Honda geen auto's verkoopt zijn ze er straks niet meer... krijgen ze dezelfde situatie als nu met Chrysler.
W8 nou maar rustig op de nieuwe NSX en ga daar voor sparen.
Nana korobi ya oki
Honda is niet consequent in zijn modellenpolitiek, ze experimenteren er maar wat op los. Als ze de ene dag alles gooien op model X, is het de vogende dag op model Y als model X niet snel genoeg aanslaat. Maar op die manier krijgen de modellen de tijd niet om aan te slaan. Daarnaast is de keuze in uitrusting/motoren bij de diverse modellen te krap om een stabiele basis neer te zetten. De Jazz heeft minimaal een echte 1.2 en een echte 1.6 nodig en de Civic een 1.6.