inplaats van direct voor andere schijfen kan je ook kiezen voor stalen remleidingen, DOT 5.1 remvloeistof,rem blokken (ferrodo) en een goede brake cilinder stopper .
mocht dit nog niet goed genoeg remmen kan je altijd nog andere remklauwen en schijfen nemen.
Wat zouden jullie doen ?
Ik lees hier wel veel gel*l over het "niet" nut van een BBK, uiteraard is goede schijven,blokken en stalen remleidingen ook al een zeer goede upgrade!
Maar,en Erwin kan dat wel getuigen, een BBK is er echt niet alleen voor de show hoor :evil: :wink:
Ik kan gewoon rondje na rondje volop blijven remmen,en hoef niet na 3 keer stevig remmen al in paniek raken
Uiteraard spreek ik niet uit ervaring met een ITR :!:
Die weegt ook een stukje minder dus de remmen hebben het zowieso al minder zwaar...
Wat wel klopt is dat de banden nu echt de beperkende factor zijn bij het remmen!!
Probeer het eerst maar eens met goede blokken(DS2500 dus) en plaats na de technische controle eens stalen remleidingen (denk aan de krimpgein
) en zorg dat er goede en verse remolie op zit (bv de AP551 of een andere 5.1)
Als je morgen naar mullens belt,vraag dan eventueel ook dat ze de remolie vervangen en eens goed ontluchten!!
Wie weet hoe lang de remolie er al op zit :?:
Maar,en Erwin kan dat wel getuigen, een BBK is er echt niet alleen voor de show hoor :evil: :wink:
Ik kan gewoon rondje na rondje volop blijven remmen,en hoef niet na 3 keer stevig remmen al in paniek raken

Uiteraard spreek ik niet uit ervaring met een ITR :!:
Die weegt ook een stukje minder dus de remmen hebben het zowieso al minder zwaar...
Wat wel klopt is dat de banden nu echt de beperkende factor zijn bij het remmen!!
Probeer het eerst maar eens met goede blokken(DS2500 dus) en plaats na de technische controle eens stalen remleidingen (denk aan de krimpgein

Als je morgen naar mullens belt,vraag dan eventueel ook dat ze de remolie vervangen en eens goed ontluchten!!
Wie weet hoe lang de remolie er al op zit :?:
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
Erwin's ITR heeft een BKK wel hard nodig, maar dat vind ik wel een noodzaak. Als je A zegt dan moet je ook B zeggen....A= veel meer vermogen en B= BKK. Ben alleen benieuwd of Erwin ook een sterkere koppeling heeft geinstalleerd. Een std ITR is al zo goed gebalanceerd dat je met alleen andere remblokken al heel ver komt.