Inhouden CTR 2004
Zoals Ard ook al heeft aangegeven, hou je motorolie peil goed in de gaten!!
Dat moet je zien als het bloed van je motor!!!! Heb al genoeg topics voorbij zien komen op andere fora's met geplofte motoren, vtec die niet goed inkomt en dat soort dingen, allemaal vanwege olie te kort.
Gewoon op peil houden die handel!!!
Dat moet je zien als het bloed van je motor!!!! Heb al genoeg topics voorbij zien komen op andere fora's met geplofte motoren, vtec die niet goed inkomt en dat soort dingen, allemaal vanwege olie te kort.
Gewoon op peil houden die handel!!!
Gangaran wrote:Heb net Honda even gebeld en zeiden dat als je olie niveau ietjes te laag zit kan dit gebeuren. Ben meteen even gaan checken en idd, de mijne zit echt ietjes te laag. Heeft niks te maken met mijn CAI. Dus het is mogelijk dat het inhoud. dus Tommy check je olie zou ik zeggen.
Hoe laag is " iets" te laag?
Gewoon U-98 tanken, ecu reseten en vloeistoffen op max.
Katana wrote:Gangaran wrote:Heb net Honda even gebeld en zeiden dat als je olie niveau ietjes te laag zit kan dit gebeuren. Ben meteen even gaan checken en idd, de mijne zit echt ietjes te laag. Heeft niks te maken met mijn CAI. Dus het is mogelijk dat het inhoud. dus Tommy check je olie zou ik zeggen.
Gewoon U-98 tanken, ecu reseten en vloeistoffen op max.
Nou stel dat het 4cm op het stokje moet aangeven, nu is het 3,7cm. Dus echt "ietjes" lager.
Ga mijn oliepeil wel even meten.
Ik zou als geen ander moeten weten dat een VTEC motor voldoende olie moet hebben.
Nu heb ik dat eigenlijk uitgesloten, daar een week of 8 geleden de auto een grote beurt heeft gehad.
Fouten maken is menselijk, dus toch maar even checken of ze hun werk goed hebben gedaan.
Laat het jullie wel even weten.
Bedankt voor de reacties.
Mzzl,
Tommy
Ik zou als geen ander moeten weten dat een VTEC motor voldoende olie moet hebben.
Nu heb ik dat eigenlijk uitgesloten, daar een week of 8 geleden de auto een grote beurt heeft gehad.
Fouten maken is menselijk, dus toch maar even checken of ze hun werk goed hebben gedaan.
Laat het jullie wel even weten.
Bedankt voor de reacties.
Mzzl,
Tommy
Een tip; controleer altijd het olie pijl na een beurt. Al sta je bij de Ferrari dealer.
Een fout is menselijk..
De motor mag bij normaal rijden (geen achterlijk hoge G-krachten) geen problemen geven als het olie pijl gewoon tussen min en max zit(koude motor en auto horizontaal)
Bij de ATR is het meten pas echt lastig, staat de auto niet 100% horizontaal dan schrik je( ten onrechte).
Een fout is menselijk..
De motor mag bij normaal rijden (geen achterlijk hoge G-krachten) geen problemen geven als het olie pijl gewoon tussen min en max zit(koude motor en auto horizontaal)
Bij de ATR is het meten pas echt lastig, staat de auto niet 100% horizontaal dan schrik je( ten onrechte).
Oliepeil is gemeten en bleek goed te zijn.
Gisteren toch weer bij het voor het eerst intreden van VTEC na starten van de auto inhouden rond de 6.000rpm.
Doet ie slechts 1 keer en daarna niet meer.
Ga als laatste poging de ECU resetten.
Als dit niet helpt maar naar de garage toe.
Iemand nog ideeen/suggesties ?
Mzzl,
Tommy
Gisteren toch weer bij het voor het eerst intreden van VTEC na starten van de auto inhouden rond de 6.000rpm.
Mzzl,
Tommy
ToyZ wrote:Oliepeil is gemeten en bleek goed te zijn.
Mzzl,
Tommy
Probeer eens hier je vraag te stellen. http://civictype-r.co.uk/phpbb2/
Is een wat grotere groep leden met CTR's dan hier.