EE9 uit elkaar
FF wat herinneringen opdoen hoor. De 1e kennismaking met een Type-R bij mij was in 2004. Ik kwam net van de Autorai en hoor een heel lekker geluid... Nog geen 2 tellen later schiet ie voor me neus voorbij echt dik in de VTEC, denk ook wel dat ie rond de 120/130 zat op een 2baans weg in de bebouwde kom(vlak voor de rai). Vlakbij de stoplichten ff op ze rem maar het was groen dus meteen weer door zig zaggend door het verkeer. Aan de ene kant wel sjonnie maar aan de andere zooo mooi om te zien(en te horen) en dan de achterkant in de verte zien verdwijnen. Ik heb toen research gedaan dacht eerst dat het een honda prelude type-R was
ops: . was toen ook nog maar net bekend met japanse auto's thnx to Gran Turismo en ging ook naar het japanse auto festival wat toen nog echt leuk was op circuit lelystad in 2003. Maargoed back on topic. Dat jaar gingen we naar frankrijk op vakantie. En zag ik wat meer ITR's maar je kent franse stijl Bodykit chromen velgen het was niet mijn ding. Tot we op een zondag bij een supermarkt aankwamen die net open was na een siesta en er een beetje verlaten bijstond. Kom ik buiten staat er gewoon een DC2 op de parkeerplaats(heel mooi gepoetst en onder een boom. Ik liet de boodschappen vallen en rende naar de auto waar ik hem goed kon bestuderen helemaal stock
Ik werd echt verliefd....
De eerste Kennismaking met de B18C6 was bij Keymoon in de auto. We hadden die dag een meeting gehad op Zandvoort (Clubspecials) Mijn eerste echt meet met TeamZeroSpeed. Jordan het broertje van Key haalde me op in ze hele nette Cleane VTi en daarachter ze broer met de DC2 ik moet zeggen er is niks mooiers dan om 7uur in de ochtend in de zomerzon een ITR in je straat en een cleane VTi. Voelde me best stoer toen kwamen we bij de Mac aan waar we premeeten. Allemaal Cleane Honda's en ook wat andere Jappen(s14a, Impreza, Celica). Toen reden we met 14 man naar Zandvoort. Het was de tijd van me leven ben nog steeds dankbaar dat de jongens van TZS zo makkelijk daarmee waren en me serieus namen...
Mja Clubspecials was wel jammer want door een ongeluk van een roekeloze rijder hadden we maar 5min kunnen rijden. Dus we gingen maar weer weg na die heat naar utrecht Dim-Sum (yummie) en reed mee met Key en de DC2. we hebben maar heel even in de VTEC gezeten ( tijdens inhaal manoevere) en ja dat was ook de 1e dag dat ik VTEC heb meegemaakt maar dat was dankzij de VTi van Jordan. Maar een DC2 heeft wel weer een grote rol gespeeld bij me bijzondere dingen die me altijd bij zullen blijven. Zo is het denk ik ook een van me favoriete auto's geworden door emotionele waarde.... Dat was het ff me hart kunnen luchten. En hoop ook dat ik ooit zelf een DC2 mag rijden
Dit is in frankrijk toen nog met Geblondeerde haartjes :P
Vorige week nog in een DC2 gezeten(van HondaFan) die B18C6 klinkt zo heerlijk. Vrij diep maar ook wel hoog echt racey.[/img]

De eerste Kennismaking met de B18C6 was bij Keymoon in de auto. We hadden die dag een meeting gehad op Zandvoort (Clubspecials) Mijn eerste echt meet met TeamZeroSpeed. Jordan het broertje van Key haalde me op in ze hele nette Cleane VTi en daarachter ze broer met de DC2 ik moet zeggen er is niks mooiers dan om 7uur in de ochtend in de zomerzon een ITR in je straat en een cleane VTi. Voelde me best stoer toen kwamen we bij de Mac aan waar we premeeten. Allemaal Cleane Honda's en ook wat andere Jappen(s14a, Impreza, Celica). Toen reden we met 14 man naar Zandvoort. Het was de tijd van me leven ben nog steeds dankbaar dat de jongens van TZS zo makkelijk daarmee waren en me serieus namen...
Mja Clubspecials was wel jammer want door een ongeluk van een roekeloze rijder hadden we maar 5min kunnen rijden. Dus we gingen maar weer weg na die heat naar utrecht Dim-Sum (yummie) en reed mee met Key en de DC2. we hebben maar heel even in de VTEC gezeten ( tijdens inhaal manoevere) en ja dat was ook de 1e dag dat ik VTEC heb meegemaakt maar dat was dankzij de VTi van Jordan. Maar een DC2 heeft wel weer een grote rol gespeeld bij me bijzondere dingen die me altijd bij zullen blijven. Zo is het denk ik ook een van me favoriete auto's geworden door emotionele waarde.... Dat was het ff me hart kunnen luchten. En hoop ook dat ik ooit zelf een DC2 mag rijden
Dit is in frankrijk toen nog met Geblondeerde haartjes :P

Vorige week nog in een DC2 gezeten(van HondaFan) die B18C6 klinkt zo heerlijk. Vrij diep maar ook wel hoog echt racey.[/img]
30 april is er weer een kans!S.J. wrote:Hey het circuit op zou wel erg vet zijn...
maar wanneer gaan jullie dan meestal het circuit op.
@ IvoG
ik snap deze zin niet :P :
Het echte tunen heb je gezien die foto's al onder de knie!
Ik doelde op de stickers, iedereen weet dat je zonder niet echt aan het tunen bent. :wink: :lol:
IvoG wrote:30 april is er weer een kans!S.J. wrote:Hey het circuit op zou wel erg vet zijn...
maar wanneer gaan jullie dan meestal het circuit op.
@ IvoG
ik snap deze zin niet :P :
Het echte tunen heb je gezien die foto's al onder de knie!
Ik doelde op de stickers, iedereen weet dat je zonder niet echt aan het tunen bent. :wink: :lol:
HAHA stickertuning

30April wordt moeilijk ik ga even kijken hoe ik het ga doen. Want grote kans dat treinen overvol zitten etc etc. En koninginnedag is toch een dag dat ik wat meer losga dan normaal :P
En nu hard leren!!
Ik heb bij de ANWB @ Sloterdijk zo'n theorie cursus gedaan, is wel 2x zo duur als normaal examen, maar 90% slagingskans! Ik had 1 fout en volgens mij was dat zelfs omdat ik het verkeerde knopje ingedrukt had.
Anders even contact opnemen met ANWB, is echt een aanrader!
Anyway, succes!!

Ik heb bij de ANWB @ Sloterdijk zo'n theorie cursus gedaan, is wel 2x zo duur als normaal examen, maar 90% slagingskans! Ik had 1 fout en volgens mij was dat zelfs omdat ik het verkeerde knopje ingedrukt had.
Anders even contact opnemen met ANWB, is echt een aanrader!
Anyway, succes!!

-