sp00n stelt zich voor :-)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
eteuben

Post by eteuben »

Uiteraard welkom op dit forum Pat, ook namens mij!

Erg mooie fotos van je auto, trouwens je auto mag er ook wezen. Kleine aanpassingen ben ik ook voorstander van, vooral op deze auto's.
RedSun

Post by RedSun »

Welkom Pat! Nice ride!
Nana korobi ya oki
sp00n

Post by sp00n »

Thanks again voor het te gekke welkomswoord van jullie allemaal. :D :D
Zo voelt men zich toch al steeds meer thuis tussen de "R" mensen. :twisted: :D
En inderdaad, kleine aanpassingen zijn noodzakelijk bij dit soort auto's (ieder zijn eigen smaak en meningen daarover natuurlijk)

De CTR heeft zo op zich al een superieure wegligging en de rest, maar hij moet gewoon iets lager komen te liggen.
Dit vindt ik gewoon veel mooier staan.

Laatst was ik weer een beetje aan het stoeien met een foto, en heb toen eens gewoon voor de gein, de auto verlaagd tot een redelijk (naar mijn smaak) mooie diepte.. :twisted: 8)

Ietsje verlaagd :
Image
mr. X

Post by mr. X »

Persoonlijk vind ik hem iets té laag. Staat voor in je wielkuip niet meer mooi. Maar dat is mijn mening :wink:
sp00n

Post by sp00n »

mr. X wrote:Persoonlijk vind ik hem iets té laag. Staat voor in je wielkuip niet meer mooi. Maar dat is mijn mening :wink:

Zo laag zou ook niet goed zijn denk ik. :D
Aangezien ik dan denk ik nergens meer hoef te rijden met mijn auto, omdat we in dit mooie "vlakke drempel land" een probleem hebben met wagens die zo laag zouden liggen als op de foto. :-? :(

Ik wilde in ieder geval iets lager gaan, dat ik toch nog iets speling heb tussen wielkast en bovenkant band.

En om dit beter te kunnen instellen, ga ik voor een schroefsetje. :D

Maar je hebt gelijk met jou mening. Achteraf is hij op de foto ook iets overdreven laag.

Maar ja, Its Just Fiction. :D :D
mr. X

Post by mr. X »

Schroefsetje en net iets lager :thumbs:
sp00n

Post by sp00n »

Thats how it will be. :D :D :D

Alleen nu nog eventjes wachten tot na de winter.

En maandag eventjes naar de Dealer, omdat ik volgens mij een probleempje heb met de stuurinrichting.. (schijnt vaker voor te komen bij de EP3, zoals ik gelezen heb in een ander forum)

Nog zit ik in de garantie, dus eventjes afwachten, of het daadwerkelijk dit zelfde probleem is..
Spijker

Post by Spijker »

Bedoel je dat ie naar jouw mening iets te ver naar links of rechts trekt? Dacht ik namelijk ook, maar hij zoekt vaak het vrachtwagenspoor op/in de weg, wellicht dat je dat bedoelt?
Civic Type R #03855
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Persoonlijk vind ik hem iets té laag. Staat voor in je wielkuip niet meer mooi. Maar dat is mijn mening :wink:

Precies wat ik wilde zeggen...!
sp00n

Post by sp00n »

Spijker wrote:Bedoel je dat ie naar jouw mening iets te ver naar links of rechts trekt? Dacht ik namelijk ook, maar hij zoekt vaak het vrachtwagenspoor op/in de weg, wellicht dat je dat bedoelt?

Nee, hij gaat juist prima rechtdoor en trekt niet naar links of rechts. :-)
Maar het probleem wat ik bedoel is een soort knakken bij het aanrollen en wegrijden.
Als de auto stil staat, en de motor is ook uit, is het net of er een soort van speling in het stuur zit. Tevens knakt dit ook redelijk hard tot binnenin de auto..

Ik had op een ander Honda forum gelezen, dat er iemand hetzelfde probleem had.
Bij hem bleek het EPS syteem kapot te zijn.

Het is lastig uit te leggen wat het is of hoe het klinkt, maar ik weet Maandag meer. 8) :D
slydawg

Post by slydawg »

Yup, zijn een heleboel met dit probleem, is bekend bij Honda.
itr-1895

Post by itr-1895 »

zijn idd wel meer die hier last van hebben.
was vorige week nog in het nieuws.

Code: Select all

De Japanse autofabrikant Honda roept in Nederland 435 auto’s van het model Civic terug naar de garage wegens mogelijke problemen met de stuurbekrachtiging. Het gaat om Civics die zijn gebouwd tussen medio augustus 2005 en 31 januari 2006. 

Er zijn geen ongelukken bekend als gevolg van het defect.

In heel Europa moeten 25.000 Civics terug naar de garage. Volgens een woordvoerder kan de stuurbekrachtiging afnemen en kan het EPS-waarschuwingslampje zonder aantoonbare aanleiding gaan branden.

De bezitters van de desbetreffende Civics worden op de hoogte gesteld en de problemen worden kosteloos verholpen bij de dealer. De ingreep kost hooguit anderhalf uur, aldus de zegsman.
Katana

Post by Katana »

Welkom op het forum Pat! :zwaaien:

Wanneer kunnen we je ride in het echt bewonderen 8)
HondArd

Post by HondArd »

Welkom Pat :zwaaien: mooie bak, mooie foto's en mooi onderschrift.
CTR-Voorburg

Post by CTR-Voorburg »

Welkom Pat!! en misschien tot de 18e november in Wateringen!
sp00n

Post by sp00n »

Thanks again voor het te gekke welkom. :D :D

Vandaag op de APK geweest, en alles was in orde.
Heb ook gelukkig geen probleem met men EPS systeem, en of stuursysteem.
De monteur vertelde wel iets, dat hij de stuurhoes of zoiets (heb het niet helemaal meegekregen tot mijn spijt) kan bijstellen.
Enigste nadeel wat ik dan dus wel zou hebben, is dat hij zwaarder sturen zal daarna.
Ik heb het dus maar gewoon bij het oude gelaten, aangezien ik niet alweer opnieuw wil gaan wennen aan de bekrachtiging.. :D

1 probleem kwam wel ineens opdagen met dit regenachtige weertje.
Toen de auto goed op temperatuur was, reed ik een lange bocht door. (oprit naar de snelweg), toen ik ineens een herrie hoorde, en het kompleet voelde trillen in mijn voeten en achterste.

Ik heb dit al eens eerder gehad, en komt eigenlijk alleen met regenachtig weer en nat wegdek tevoorschijn.
En dan ook nog heel erg zelden vreemd genoeg.

Mijn vermoeden gaat uit naar de Uitlaat, Dat deze misschien tegen de bumper komt bij deze omstandigheden.

Heb hem al een keer een stukje lager gehangen, en ook de bumper een klein beetje aan moeten passen, zodat hij niet aan kan komen.
Als de uitlaat goed warm is, steekt hij ook verder naar buiten.
Zal wel gewoon te maken hebben, met het uitzetten van het metaal bij warmte.

Dit probleempje probeer ik dus "weer" op te lossen, en anders komt er gewoon een J's Racing titanium systeem onder.

In ieder geval een geslaagde dag op 1 dingetje na dan.. :D 8)

AIYOKU wrote:Wanneer kunnen we je ride in het echt bewonderen

Dat zal waarschijnlijk op het moment iets lastiger worden, omdat ik in het zuiden van het land woon. Hartje Limburg.
Dus is het voor mij meestal een redelijk eindje rijden tot bijvoorbeeld "Wateringen" zoals CTR-Voorburg als schreef.
Misschien zou het wel eens wat leuks zijn, om op het volgende Pinkstertreffen in Limburg met jullie Type-R club aanwezig te zijn. :D :wink:
RedSun

Post by RedSun »

Kijk aan ook weer geregeld!

Trillen kan idd je uitlaat zijn, had ik ook met mijn EE9 met andere uitlaat eronder, alleen als het nat is. Hoe het precies komt zou ik ook niet weten eerlijk gezegd.
Nana korobi ya oki
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Ik heb ook hetzelfde probleem.
sp00n

Post by sp00n »

Van het weekend eens eventjes op de brug zetten, en kijken wat ik eventueel nog aanpassen kan. :D

Zou het zonde vinden, om de Invidia er nu al vanaf te moeten doen.
Maar een beschadigde bumper is natuurlijk nog meer zonde en doet ook net iets meer pijn in de beurs.

Alhoewel ik wel al aan het kijken was voor de J's Racing uitlaat.
Maar aangezien daar een fors prijskaartje van 1300 euro's aan vast zit, laat ik de Invidia er nog eventjes onder zitten.

Kan het dan misschien het beste in het voorjaar tegelijk met het Toda spruitstuk kopen.. (mits de beurs het dan al toe laat :D )

MikeEp3 wrote:Ik heb ook hetzelfde probleem.

Ook een Invidia systeem eronder? :D
mr. X

Post by mr. X »

Leuke plannen!
Locked