Page 2 of 3

Posted: Sat Aug 19, 2006 12:11 am
by Jo&
Trouwens zonde van zn motor blok zeg zit standaard zo een mooi alu achtige kap op!

Posted: Sat Aug 19, 2006 11:29 am
by MikeEp3
Is ook geen CAI en dat carbon is juist mooi vind ik. Ga het ook nog een keer bestellen als ik weer wat uit UK laat komen.

Re: Cold air intake

Posted: Sat Aug 19, 2006 12:41 pm
by Katana
Spijker wrote:Voorop gesteld, ik ben echt een leek op tuning gebied, dus als de vraag wat dom overkomt, vergeef me. Vergeef me trouwens ook als er al een topic over was, ik heb gezocht maar niks gevonden.

Ik wil de CTR wat sneller maken en nu dacht ik te beginnen met een cold air intake systeem. Volgens TCC zou onderstaande me een vermogenswinst op kunnen leveren van 20 tot 25 Pk, klopt dat? In hoeverre heeft het invloed op het geluid? Is het zo eenvoudig om er 20 Pk bij te krijgen?

Image


Martijn heeft er een in z'n CTR gezet na een Group buy.

Hij heeft meerdere foto's van de inbouw en is nog niet op de dyno geweest. Ik denk dat je even met hem moet praten :wink:

Posted: Sun Aug 20, 2006 6:18 pm
by HondArd
Nog even off-topic maar een witte CTR, OMG :shock: Prachtig!!!!!

Re: Cold air intake

Posted: Sun Aug 20, 2006 8:01 pm
by Spijker
AIYOKU wrote:
Spijker wrote:Voorop gesteld, ik ben echt een leek op tuning gebied, dus als de vraag wat dom overkomt, vergeef me. Vergeef me trouwens ook als er al een topic over was, ik heb gezocht maar niks gevonden.

Ik wil de CTR wat sneller maken en nu dacht ik te beginnen met een cold air intake systeem. Volgens TCC zou onderstaande me een vermogenswinst op kunnen leveren van 20 tot 25 Pk, klopt dat? In hoeverre heeft het invloed op het geluid? Is het zo eenvoudig om er 20 Pk bij te krijgen?

Image


Martijn heeft er een in z'n CTR gezet na een Group buy.

Hij heeft meerdere foto's van de inbouw en is nog niet op de dyno geweest. Ik denk dat je even met hem moet praten :wink:


Thanks! TCC is vanaf maandag weer open, dus ik ga daar zaterdag iig ff langs. Ow, wat die witte betreft, in Duitsland staat er 1 te koop. Was een donkergrijze, maar die heeft er iets van folie overheen gedaan waardoor het een witte werd. Folie kan er ook zo weer vanaf.

Posted: Sun Aug 20, 2006 10:03 pm
by HondArd
Mjah, dan trek je de motorkap open en dan zie je nog steeds grijs. Vind ik een beetje sneu eigenlijk.

Posted: Mon Aug 21, 2006 1:49 am
by mr. X
dat is wel écht kansloos!
Maar wit is hij idd zó ongeloflijk bikkel!

Posted: Mon Aug 21, 2006 10:15 am
by drifter
Is een CAI topic, dus ik kan het hier wel posten denk ik.

Ik heb er ook een CAI opzitten, merk weet ik zo niet. Vorige eigenaar heeft hem er op gezet.
Hier een plaatje (is niet zo duidelijk):
Image
grijze stukje tussen blok en accu is de CAI, deze loopt dus onder de accu door tot in de bumper aan de bestuurders kant.
Nou werd mij laatst gezegd dat ik beter een luchtgat in de bumper kan maken zodat de inlaat meer koude lucht aan kan zuigen.
Ik heb hiernaar gekeken en het filter zit inderdaad redelijk opgesloten. Maar voor mijn gevoel moet hij wel voldoende lucht aan kunnen zuigen.
Nou heb ik dus geen zin om een gat in me bumper te gaan zagen (wie zou dat wel willen).

Iemand hier ervaring mee, zal het inderdaad een verschil uitmaken als ik bijvoorbeeld het roostertje aan de bestuurders kant in me voorbumper open zou maken?

Posted: Mon Aug 21, 2006 10:42 am
by slydawg
Ik zou geen gat in je bumper zagen.
Wel zitten er gaten/sleuven onder je bumper in je splash guard dacht ik zo, als het goed is zit je filter vlak daarboven.

Posted: Mon Aug 21, 2006 11:53 am
by RedSun
Het is het beste als tie profiteert van de rijwind en dan inderdaad direct bij de voorbumper (is het koudst) maar wat je zegt, geen gaten in je bumper zagen! Er zijn bij sommige merken speciale "mondstukken" die op de plaats komen van een al bestaan rooster. Maar weet niet op dat ook voor de CTR bestaat.

Kijk iig wel uit als hij direct de buitenlucht pakt want dan pakt hij ook zand,water,steentjes en ga zo maar door. Ik ken gasten die ook een CAI hebben op een ouder model civic die op het mondstuk (of daar vlak achter) een panty doen om alles te filteren.
Anders moet je je luchtfilter zo vaak schoonmaken.

Posted: Wed Aug 23, 2006 11:03 pm
by martijn
Hier misschien een opheldering voor en van de inbouw van mijn AEM C.A.I. deze is al wel een poosje geleden ingebouwd door Koot Honda.
Ben er eindelijk achter hoe ik een foto moet plaatsen. Zie heir de inbouw:
Image

Image

Image

[img]
http://i108.photobucket.com/albums/n16/ ... MG5197.jpg[/img]

Image

[img]
http://i108.photobucket.com/albums/n16/ ... MG5200.jpg[/img]

Image

Image

Image

Image

Image

Zo nou eindelijk gelukt hoop ik.

Posted: Thu Aug 24, 2006 5:19 pm
by mr. X
moet je voor een CAI op de CTR echt een gat maken in je spatflappen-dingen?
zou daar een afdichting voor maken want denk dat hij meer regen/zand vangt door de omwentelingen van het wiel dan van de rijwind van voren, of redeneer ik nou verkeerd?

Posted: Thu Aug 24, 2006 5:28 pm
by roblom
En de lekkere warme radiatorslang loopt direct over de aanzuigbuis... ook niet echt optimaal...

Posted: Thu Aug 24, 2006 7:29 pm
by martijn
@Roblom daar heb je helemaal gelijk in daar zoek ik nog een oplossing voor . Ik weet niet of het mogenlijk is om daar zomaar een langere slang op te zetten, even vragen aan een deskundige hier

@mr X Ja helaas wel er is daar echt geen ruimte voor de enige optie is een stukje uit de flap snijden en klaar is Kees, maar hoe ik dat moet afdichten is een tweede.

Ik hoop dat de fotoos voor jullie duidelijk zijn.
Mocht je twijfelen over de aanschaf van een CAI NIET TWIJFELEN GEWQON DOEN het is elke keer weer een FEEST

Martijn

Posted: Thu Aug 24, 2006 7:38 pm
by RedSun
heb je maatregelen genomen m.b.t. vuil,zand e.d.?

Kan er een panty overheen doen als filter.

Posted: Thu Aug 24, 2006 7:39 pm
by roblom
Een oplossing kan zijn om de buis van de inlaat te isoleren.

Posted: Thu Aug 24, 2006 7:41 pm
by MikeEp3
Wat een panty. Koop een hydroshield van Injen is ook een mooie oplossing. Zelfde idee als panty alleen lijkt me miischien net iets beter.

Posted: Thu Aug 24, 2006 7:43 pm
by slydawg
Als ik je was zou ik idd een manier zoeken om dat af te sluiten, want er gaat een heleboel troep daar binnen gaan ophopen, dat is zeker.
En al die troep gaat weer op dat filter.
Kan elke keer weer een feest zijn maar ik zou zoiets niet aanraden aan iemand die niet met enige regelmaat dat in de gaten zal houden, want als dat niet gebeurd is het feest gauw afgelopen.

Posted: Thu Aug 24, 2006 7:48 pm
by ITR1217
en wat met water daar zo beneden ... of heb ik niet goed gekeken :roll:

Posted: Thu Aug 24, 2006 8:06 pm
by slydawg
ITR1217 wrote:en wat met water daar zo beneden ... of heb ik niet goed gekeken :roll:

Welke foto :?: