Cold air intake
Re: Cold air intake
Spijker wrote:Voorop gesteld, ik ben echt een leek op tuning gebied, dus als de vraag wat dom overkomt, vergeef me. Vergeef me trouwens ook als er al een topic over was, ik heb gezocht maar niks gevonden.
Ik wil de CTR wat sneller maken en nu dacht ik te beginnen met een cold air intake systeem. Volgens TCC zou onderstaande me een vermogenswinst op kunnen leveren van 20 tot 25 Pk, klopt dat? In hoeverre heeft het invloed op het geluid? Is het zo eenvoudig om er 20 Pk bij te krijgen?
Martijn heeft er een in z'n CTR gezet na een Group buy.
Hij heeft meerdere foto's van de inbouw en is nog niet op de dyno geweest. Ik denk dat je even met hem moet praten :wink:
Re: Cold air intake
AIYOKU wrote:Spijker wrote:Voorop gesteld, ik ben echt een leek op tuning gebied, dus als de vraag wat dom overkomt, vergeef me. Vergeef me trouwens ook als er al een topic over was, ik heb gezocht maar niks gevonden.
Ik wil de CTR wat sneller maken en nu dacht ik te beginnen met een cold air intake systeem. Volgens TCC zou onderstaande me een vermogenswinst op kunnen leveren van 20 tot 25 Pk, klopt dat? In hoeverre heeft het invloed op het geluid? Is het zo eenvoudig om er 20 Pk bij te krijgen?
Martijn heeft er een in z'n CTR gezet na een Group buy.
Hij heeft meerdere foto's van de inbouw en is nog niet op de dyno geweest. Ik denk dat je even met hem moet praten :wink:
Thanks! TCC is vanaf maandag weer open, dus ik ga daar zaterdag iig ff langs. Ow, wat die witte betreft, in Duitsland staat er 1 te koop. Was een donkergrijze, maar die heeft er iets van folie overheen gedaan waardoor het een witte werd. Folie kan er ook zo weer vanaf.
Civic Type R #03855
Is een CAI topic, dus ik kan het hier wel posten denk ik.
Ik heb er ook een CAI opzitten, merk weet ik zo niet. Vorige eigenaar heeft hem er op gezet.
Hier een plaatje (is niet zo duidelijk):
grijze stukje tussen blok en accu is de CAI, deze loopt dus onder de accu door tot in de bumper aan de bestuurders kant.
Nou werd mij laatst gezegd dat ik beter een luchtgat in de bumper kan maken zodat de inlaat meer koude lucht aan kan zuigen.
Ik heb hiernaar gekeken en het filter zit inderdaad redelijk opgesloten. Maar voor mijn gevoel moet hij wel voldoende lucht aan kunnen zuigen.
Nou heb ik dus geen zin om een gat in me bumper te gaan zagen (wie zou dat wel willen).
Iemand hier ervaring mee, zal het inderdaad een verschil uitmaken als ik bijvoorbeeld het roostertje aan de bestuurders kant in me voorbumper open zou maken?
Ik heb er ook een CAI opzitten, merk weet ik zo niet. Vorige eigenaar heeft hem er op gezet.
Hier een plaatje (is niet zo duidelijk):

grijze stukje tussen blok en accu is de CAI, deze loopt dus onder de accu door tot in de bumper aan de bestuurders kant.
Nou werd mij laatst gezegd dat ik beter een luchtgat in de bumper kan maken zodat de inlaat meer koude lucht aan kan zuigen.
Ik heb hiernaar gekeken en het filter zit inderdaad redelijk opgesloten. Maar voor mijn gevoel moet hij wel voldoende lucht aan kunnen zuigen.
Nou heb ik dus geen zin om een gat in me bumper te gaan zagen (wie zou dat wel willen).
Iemand hier ervaring mee, zal het inderdaad een verschil uitmaken als ik bijvoorbeeld het roostertje aan de bestuurders kant in me voorbumper open zou maken?
CTR #16636
Het is het beste als tie profiteert van de rijwind en dan inderdaad direct bij de voorbumper (is het koudst) maar wat je zegt, geen gaten in je bumper zagen! Er zijn bij sommige merken speciale "mondstukken" die op de plaats komen van een al bestaan rooster. Maar weet niet op dat ook voor de CTR bestaat.
Kijk iig wel uit als hij direct de buitenlucht pakt want dan pakt hij ook zand,water,steentjes en ga zo maar door. Ik ken gasten die ook een CAI hebben op een ouder model civic die op het mondstuk (of daar vlak achter) een panty doen om alles te filteren.
Anders moet je je luchtfilter zo vaak schoonmaken.
Kijk iig wel uit als hij direct de buitenlucht pakt want dan pakt hij ook zand,water,steentjes en ga zo maar door. Ik ken gasten die ook een CAI hebben op een ouder model civic die op het mondstuk (of daar vlak achter) een panty doen om alles te filteren.
Anders moet je je luchtfilter zo vaak schoonmaken.
Nana korobi ya oki
Hier misschien een opheldering voor en van de inbouw van mijn AEM C.A.I. deze is al wel een poosje geleden ingebouwd door Koot Honda.
Ben er eindelijk achter hoe ik een foto moet plaatsen. Zie heir de inbouw:
http://i108.photobucket.com/albums/n16/ ... MG5197.jpg[/img]
http://i108.photobucket.com/albums/n16/ ... MG5200.jpg[/img]
Zo nou eindelijk gelukt hoop ik.
Ben er eindelijk achter hoe ik een foto moet plaatsen. Zie heir de inbouw:

http://i108.photobucket.com/albums/n16/ ... MG5197.jpg[/img]

http://i108.photobucket.com/albums/n16/ ... MG5200.jpg[/img]

Zo nou eindelijk gelukt hoop ik.
@Roblom daar heb je helemaal gelijk in daar zoek ik nog een oplossing voor . Ik weet niet of het mogenlijk is om daar zomaar een langere slang op te zetten, even vragen aan een deskundige hier
@mr X Ja helaas wel er is daar echt geen ruimte voor de enige optie is een stukje uit de flap snijden en klaar is Kees, maar hoe ik dat moet afdichten is een tweede.
Ik hoop dat de fotoos voor jullie duidelijk zijn.
Mocht je twijfelen over de aanschaf van een CAI NIET TWIJFELEN GEWQON DOEN het is elke keer weer een FEEST
Martijn
@mr X Ja helaas wel er is daar echt geen ruimte voor de enige optie is een stukje uit de flap snijden en klaar is Kees, maar hoe ik dat moet afdichten is een tweede.
Ik hoop dat de fotoos voor jullie duidelijk zijn.
Mocht je twijfelen over de aanschaf van een CAI NIET TWIJFELEN GEWQON DOEN het is elke keer weer een FEEST
Martijn
Als ik je was zou ik idd een manier zoeken om dat af te sluiten, want er gaat een heleboel troep daar binnen gaan ophopen, dat is zeker.
En al die troep gaat weer op dat filter.
Kan elke keer weer een feest zijn maar ik zou zoiets niet aanraden aan iemand die niet met enige regelmaat dat in de gaten zal houden, want als dat niet gebeurd is het feest gauw afgelopen.
En al die troep gaat weer op dat filter.
Kan elke keer weer een feest zijn maar ik zou zoiets niet aanraden aan iemand die niet met enige regelmaat dat in de gaten zal houden, want als dat niet gebeurd is het feest gauw afgelopen.