Lampjes

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
slydawg

Post by slydawg »

Waarom kijk je in je achteruitkijkspiegel dan? Ging je achteruit of zo?
Ze zijn goed afgesteld en goedgekeurd dus ik vind het prima.
Filip

Post by Filip »

slydawg wrote:Man, ik werd bijna blind toen ik in mijn achteruitkijk spiegel keek (zo fel man!) :evil:

Een andere bestuurder heeft een type R toch niet lang in zijn achteruitkijkspiegel :D
CW ITR 01034
mr. X

Post by mr. X »

Precies 99% van de tijd zien ze hem aan de achterkant :-)
slydawg

Post by slydawg »

Filip wrote:
slydawg wrote:Man, ik werd bijna blind toen ik in mijn achteruitkijk spiegel keek (zo fel man!) :evil:

Uhm, waar staat dat ik dat heb geschreven??
Jo&

Post by Jo& »

Maaarrr hoe zit dat met het brand gevaar van een aftermarket setje??????
Filip

Post by Filip »

slydawg wrote:
Filip wrote:

Uhm, waar staat dat ik dat heb geschreven??

Sorry, foutje :o ops:
CW ITR 01034
slydawg

Post by slydawg »

Joanne wrote:Maaarrr hoe zit dat met het brand gevaar van een aftermarket setje??????

Wat voor brandgevaar?
Temp. van xenon ligt lager dan die van halogeen als je dat bedoeld.
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:
Joanne wrote:Maaarrr hoe zit dat met het brand gevaar van een aftermarket setje??????

Wat voor brandgevaar?
Temp. van xenon ligt lager dan die van halogeen als je dat bedoeld.

Ja weet ik ook niet... Ik dacht het een en ander gehoort te hebben dat het niet compleet risico loos was omdat het achteraf ingebouwd werd en omdat het met hoog voltage werkt enz.. Ik weet het V dood je niet, de amp wel maar goed...
slydawg

Post by slydawg »

Als het wordt ingebouwd door iemand die weet waar die mee bezig is zie ik geen probleem.
Voodoo

Post by Voodoo »

slydawg wrote:Waarom kijk je in je achteruitkijkspiegel dan? Ging je achteruit of zo?
Ze zijn goed afgesteld en goedgekeurd dus ik vind het prima.

Je reed achter me? :idea: :wink:
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:Als het wordt ingebouwd door iemand die weet waar die mee bezig is zie ik geen probleem.

Hmmz is wel errug leuk Xenon...!
Ik ga is informeren.
Wat was jij eraan kwijt???
Maskertje

Post by Maskertje »

aftermarket xenon en OEM xenon is ook allemaal made in China. Alleen hoor je wel eens verhalen dat aftermarket soms zomaar stuk gaan. Maar dat kan in principe ook met je OEM setje gebeuren.

Als ik zo hoor dat je niet alles weet over xenon, dan heeft OEM de voordelen;

-goede installatie/montage
-soms iets beter beeld
-garantie (in beperkte mate)

nadelen;

-duur

Xenon presteert het best met projector lampen ( dus die van na de facelift ). Zo heb je zo min mogelijk strooilicht.

Wat ik zelf zou doen is om OEM projector lampen ( na de facelift ) kopen en dan een aftermarket xenon setje inbouwen (of laten inbouwen in jouw geval).
Jo&

Post by Jo& »

Ok tnx ;)
Maarr ik vind de face lift lampen niet mooi......
Maskertje

Post by Maskertje »

[quote="Joanne"]Ok tnx ]xenon verlichting is niet geweldig op halogeenlampenbehuizing. Maar het kan wel. Je ziet er zoiezo beter mee. Dus je gaat er zoiezo op vooruit. Alleen heb je wel veel strooilicht.
Voodoo

Post by Voodoo »

Maskertje wrote:
Joanne wrote:Ok tnx ]xenon verlichting is niet geweldig op halogeenlampenbehuizing. Maar het kan wel. Je ziet er zoiezo beter mee. Dus je gaat er zoiezo op vooruit. Alleen heb je wel veel strooilicht.

Dat wordt moeilijk afstellen...en niet vergeten dat je ook verplicht bent om een sproei-installatie te installeren als je van plan bent Xenon te nemen.
slydawg

Post by slydawg »

Voodoo wrote:
Maskertje wrote:
Joanne wrote:Ok tnx ]xenon verlichting is niet geweldig op halogeenlampenbehuizing. Maar het kan wel. Je ziet er zoiezo beter mee. Dus je gaat er zoiezo op vooruit. Alleen heb je wel veel strooilicht.

Dat wordt moeilijk afstellen...en niet vergeten dat je ook verplicht bent om een sproei-installatie te installeren als je van plan bent Xenon te nemen.

Hoezo moeilijk afstellen? De pre facelift koplampen kunnen naar links,rechts, naar boven en naar onderen worden afgesteld.

Enigste probleem zal idd de automatische niveau regeling zijn en sproeierinstallatie.
HondArd

Post by HondArd »

Sproei-instalatie is toch niet verplicht op AM Xenon montage?
HONDA

Post by HONDA »

Een wagen voor 2006 heeft geen regels wat betreft xenon. Dus koplampsproeiers zijn NIET verplicht.

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... &&start=20
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Maskertje

Post by Maskertje »

het hangt idd niet af van sproeiers of afstelmogelijkheden.

Bepalend is het lichtbeeld. Kijk, een beetje strooilicht is soms hinderlijk voor medewegebruikers, en politie keurt het in mierenn**k gevallen niet goed. Dat is niet erg, maar het belangrijkste is, kom je door de APK ! ?
vtecmoon

Post by vtecmoon »

oude topic weer omhoog... nu dan wel specifiek over Xenon...

Heb dus net een Xenon kitje gehaald (merk = Pearl, kleur = 10.000k).
Net even een erin gedaan, maar het lijkt alsof ie geeler is dan ik had verwacht. Net zoals gewoon halogeen licht (ik heb het hier niet over lichtopbrengst, maar de kleur ervan) Ik had met deze "kelvin" waarde toch echt wel wit tot wit/blauw licht verwacht, aangezien die van Slydawg ook zo mooi blauw wit was. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

ik begrijp best dat merken onderling verschillen, maar als er 10.000k op staat, neem ik toch echt aan dat de "kelvin" waarde dicht bij de kleur moet komen? of is dit een verkeerde waarneming.
Locked