Lampjes
slydawg wrote:Joanne wrote:Maaarrr hoe zit dat met het brand gevaar van een aftermarket setje??????
Wat voor brandgevaar?
Temp. van xenon ligt lager dan die van halogeen als je dat bedoeld.
Ja weet ik ook niet... Ik dacht het een en ander gehoort te hebben dat het niet compleet risico loos was omdat het achteraf ingebouwd werd en omdat het met hoog voltage werkt enz.. Ik weet het V dood je niet, de amp wel maar goed...
aftermarket xenon en OEM xenon is ook allemaal made in China. Alleen hoor je wel eens verhalen dat aftermarket soms zomaar stuk gaan. Maar dat kan in principe ook met je OEM setje gebeuren.
Als ik zo hoor dat je niet alles weet over xenon, dan heeft OEM de voordelen;
-goede installatie/montage
-soms iets beter beeld
-garantie (in beperkte mate)
nadelen;
-duur
Xenon presteert het best met projector lampen ( dus die van na de facelift ). Zo heb je zo min mogelijk strooilicht.
Wat ik zelf zou doen is om OEM projector lampen ( na de facelift ) kopen en dan een aftermarket xenon setje inbouwen (of laten inbouwen in jouw geval).
Als ik zo hoor dat je niet alles weet over xenon, dan heeft OEM de voordelen;
-goede installatie/montage
-soms iets beter beeld
-garantie (in beperkte mate)
nadelen;
-duur
Xenon presteert het best met projector lampen ( dus die van na de facelift ). Zo heb je zo min mogelijk strooilicht.
Wat ik zelf zou doen is om OEM projector lampen ( na de facelift ) kopen en dan een aftermarket xenon setje inbouwen (of laten inbouwen in jouw geval).
Maskertje wrote:Joanne wrote:Ok tnx ]xenon verlichting is niet geweldig op halogeenlampenbehuizing. Maar het kan wel. Je ziet er zoiezo beter mee. Dus je gaat er zoiezo op vooruit. Alleen heb je wel veel strooilicht.
Dat wordt moeilijk afstellen...en niet vergeten dat je ook verplicht bent om een sproei-installatie te installeren als je van plan bent Xenon te nemen.
Voodoo wrote:Maskertje wrote:Joanne wrote:Ok tnx ]xenon verlichting is niet geweldig op halogeenlampenbehuizing. Maar het kan wel. Je ziet er zoiezo beter mee. Dus je gaat er zoiezo op vooruit. Alleen heb je wel veel strooilicht.
Dat wordt moeilijk afstellen...en niet vergeten dat je ook verplicht bent om een sproei-installatie te installeren als je van plan bent Xenon te nemen.
Hoezo moeilijk afstellen? De pre facelift koplampen kunnen naar links,rechts, naar boven en naar onderen worden afgesteld.
Enigste probleem zal idd de automatische niveau regeling zijn en sproeierinstallatie.
Een wagen voor 2006 heeft geen regels wat betreft xenon. Dus koplampsproeiers zijn NIET verplicht.
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... &&start=20
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... &&start=20
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
oude topic weer omhoog... nu dan wel specifiek over Xenon...
Heb dus net een Xenon kitje gehaald (merk = Pearl, kleur = 10.000k).
Net even een erin gedaan, maar het lijkt alsof ie geeler is dan ik had verwacht. Net zoals gewoon halogeen licht (ik heb het hier niet over lichtopbrengst, maar de kleur ervan) Ik had met deze "kelvin" waarde toch echt wel wit tot wit/blauw licht verwacht, aangezien die van Slydawg ook zo mooi blauw wit was. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
ik begrijp best dat merken onderling verschillen, maar als er 10.000k op staat, neem ik toch echt aan dat de "kelvin" waarde dicht bij de kleur moet komen? of is dit een verkeerde waarneming.
Heb dus net een Xenon kitje gehaald (merk = Pearl, kleur = 10.000k).
Net even een erin gedaan, maar het lijkt alsof ie geeler is dan ik had verwacht. Net zoals gewoon halogeen licht (ik heb het hier niet over lichtopbrengst, maar de kleur ervan) Ik had met deze "kelvin" waarde toch echt wel wit tot wit/blauw licht verwacht, aangezien die van Slydawg ook zo mooi blauw wit was. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
ik begrijp best dat merken onderling verschillen, maar als er 10.000k op staat, neem ik toch echt aan dat de "kelvin" waarde dicht bij de kleur moet komen? of is dit een verkeerde waarneming.