Page 10 of 11

Posted: Mon May 22, 2006 7:26 pm
by roblom
Maar wat betekent het nu voor de individuele uitslag van de run?
Begrijp ik hier nu uit dat de kans bestaat dat de totaal waarde niet helemaal kan kloppen?

Posted: Tue May 23, 2006 6:16 am
by Gaskleppie
ik zoek het nog uit.
Morgen ga ik langs roel om het een en ander uit te zoeken.

Posted: Tue May 23, 2006 7:44 am
by VTECRob
Mja... Frank, jij had het toch al over dat eigenlijk alle waardes wat laag uit waren gevallen?

Ikzelf had een vergelijking van standaard 181pk t.o.v. 190pk na afstelling.

Dat is een stijging, maar voelt wel een beetje vreemd aan omdat je standaard 190pk zou moeten hebben.

Posted: Tue May 23, 2006 9:38 am
by IvoG
roblom wrote:Maar wat betekent het nu voor de individuele uitslag van de run?
Begrijp ik hier nu uit dat de kans bestaat dat de totaal waarde niet helemaal kan kloppen?


Die kans is er altijd. De absolute waarde is alleen goed voor gesprekken in de kroeg in mijn optiek.

Posted: Tue May 23, 2006 11:57 am
by Gaskleppie
Het vreemde is dat veel andere auto's die dag zeer goed kloppende vermogens lieten zien.
Misschien heeft de bank nog wat last van auto;s met korte bakken.
Ik ben er mee bezig!

Nu kan ik alleen nog gokken en dat wil ik niet doen. Geeft alleen maar rare verhalen. Eerst zeker weten wat er eventueel niet klopt, dan kom ik met antwoorden.

Posted: Tue May 23, 2006 12:45 pm
by BugsM
.... en dan mogen we gratis allemaal een extra run doen... :wink: :D

Posted: Tue May 23, 2006 1:07 pm
by IvoG
BugsM wrote:.... en dan mogen we gratis allemaal een extra run doen... :wink: :D


... want Marcel (BugsM) trakteert! 8) :agree: :wink:

Posted: Tue May 23, 2006 7:18 pm
by BugsM
IvoG wrote:
BugsM wrote:.... en dan mogen we gratis allemaal een extra run doen... :wink: :D


... want Marcel (BugsM) trakteert! 8) :agree: :wink:


zal er over nadenken....

Posted: Tue May 23, 2006 7:19 pm
by BugsM
hmmm toch maar van afzien.... 8)

Posted: Tue May 23, 2006 7:45 pm
by roblom
IvoG wrote:
roblom wrote:Maar wat betekent het nu voor de individuele uitslag van de run?
Begrijp ik hier nu uit dat de kans bestaat dat de totaal waarde niet helemaal kan kloppen?


Die kans is er altijd. De absolute waarde is alleen goed voor gesprekken in de kroeg in mijn optiek.

Das absoluut waar, maar vind dat het bedrag een dusdanige omvang heeft dat je toch wel mag verwachten dat het enige nauwkeurigheid heeft. Tuurlijk kan je nu leuk vergelijken maar wie zegt mij dat die bank de volgende keer niet weer een afwijking heeft die weer afwijkt van de vorige meting. Zo heb je dus eigenlijk een meting waar je alleen wat aan hebt als je meerdere keren achter elkaar op de bank gaat en die gaat vergelijken met elkaar.
Blijft wel feit dat het natuurlijk geen schuifmaat is die je ijkt, en dat er ook al vreemd genoeg niet echt een standaard ijkwaarde is, dat is wel geprobeert met de DIN pk's maar dan nog blijft het lastig.

Ja idd, je kan er eindeloos over discuseren :razz:

Posted: Tue May 23, 2006 8:06 pm
by Voodoo
We zullen zien, morgen ga ik weer de bank op :-?

Posted: Tue May 23, 2006 8:16 pm
by IvoG
Bij RICA viel het qua bedrag nog mee zelfs!

Posted: Tue May 23, 2006 8:21 pm
by wilco
Het is dat ik niet kon maar €40 vind ik netjes , is dat altijd zo want ik wil er zelf binne.kort heen

Posted: Tue May 23, 2006 8:53 pm
by Katana
wilco wrote:Het is dat ik niet kon maar €40 vind ik netjes , is dat altijd zo want ik wil er zelf binne.kort heen


Wilco,

Daar zou je even over moeten bellen met Roel van Rica.

Als je geen haast hebt kan je even wachten op het afronden van de CAI Group Buy. Hierna zullen er weer een paar mensen, waaronder ikzelf de bank op gaan. Meer auto's is waarschijnlijk weer voor 40,-

Posted: Wed May 24, 2006 4:14 pm
by Voodoo
Vandaag weer op de bank wezen rollen, iets andere weersomstandigheden dan de vorige keer. Het volgende is uitgekomen:

Image

Voor een grotere afbeelding klik op het volgend adres:

http://gallery94415.fotopic.net/c810554.html

Conclusies:

Dit keer 205 pk gehaald met de ori. spruit, valt tegen maar de kleppen moeten nog gesteld worden volgende week.

De DC-sport over het gebied 3200-6800 rpm meer koppel dan de ori. spruit, dus de DC is nog niet zo slecht als men dacht. Alleen vanaf 6800 rpm scoort hij slechter dan de originele spruit, hij vlakt af.

Komende actie, kleppen stellen en misschien nieuw luchtfilter. Weer op de bank en kijken of het meer bij de fabrieksopgave komt.

Posted: Wed May 24, 2006 5:25 pm
by wilco
En wat zijn de kosten om alleen te gaan?

Posted: Wed May 24, 2006 5:25 pm
by BugsM
Goed bezig...

Ik ben op zoek naar originele header en ga de CAI weer monteren. Een CAI lijkt me wel degelijk werken op een ATR...
Tevens dan kleppenstellen en benzinedruk meer naar standaard waarde...
En dan denk ik maar weer eens rollen....

Posted: Wed May 24, 2006 5:28 pm
by Voodoo
wilco wrote:En wat zijn de kosten om alleen te gaan?


Dit keer niets, topservice RICA!

Posted: Wed May 24, 2006 11:49 pm
by IvoG
Zeker topservice! :agree:

De resultaten doen mij enigszins versteld staan. De DC Sports spruitstuk werkt dus weldegelijk, maar ergens ging het toch mis bij jou en Marcel. Aan de grafiek te zien in de hogere toeren.

Mengsel?

Posted: Wed May 24, 2006 11:51 pm
by Voodoo
IvoG wrote:Zeker topservice! :agree:

De resultaten doen mij enigszins versteld staan. De DC Sports spruitstuk werkt dus weldegelijk, maar ergens ging het toch mis bij jou en Marcel. Aan de grafiek te zien in de hogere toeren.

Mengsel?


Dit ga ik nader onderzoeken :-)