Benzine
- Gaskleppie
Kheb nu dus BP ultimate getankt.
Kheb het idee dat de auto wat soepeler loopt, maar ja dat is maar een gevoel enz... Maar het is dus beter voor de motor dus vanaf nu gaat er BP ultimate in of bij gebrek aan gaat er 98 in. We zien wel over een paar tankbeurten wat hij kwa afstand doet, maar daar gaat het mij niet zozeer om.
Tevens heb ik in Eindhoven heel vlak bij een BP, dus khoef niet om te rijden oid. En het is een BP solo (onbemande BP) en dat is niet eens zoo veel duurder dan de gemiddelde snelweg tankstation, iets van 1.30 voor ultimate, al maakt mij die paar centen niet uit eigenlijk...
Kheb het idee dat de auto wat soepeler loopt, maar ja dat is maar een gevoel enz... Maar het is dus beter voor de motor dus vanaf nu gaat er BP ultimate in of bij gebrek aan gaat er 98 in. We zien wel over een paar tankbeurten wat hij kwa afstand doet, maar daar gaat het mij niet zozeer om.
Tevens heb ik in Eindhoven heel vlak bij een BP, dus khoef niet om te rijden oid. En het is een BP solo (onbemande BP) en dat is niet eens zoo veel duurder dan de gemiddelde snelweg tankstation, iets van 1.30 voor ultimate, al maakt mij die paar centen niet uit eigenlijk...
Hi-Q
Al iemand de nieuwe Hi-Q (98)brandstof van de Q8 tankstations geprobeert , het zou een verbetring zijn van de oude brandstof, verbeterde prestaties, reinigende werking... en de rest wat ze allemaal beweren...
Nu;ik tank altijd 25 Liter brandstof voor 31a 32 EURO , niet omdat ik het niet kan betalen maar ik doe het altijd, heb altijd zoiets gehad van ,> hoe minder brandstof hoe lichter de wagen <
Vroeger( dus met de oude brandstof van Q8 ( Tank altijd 98 welliswaar))
reed ik met die 25 liter met veel moeite dus, zoveel mogelijk schakelen bij 3500 a 4000 toeren en niet te veel vtec'en ongeveer 250 km!
NU met de nieuwe HI-Q 98 rij ik zonder problemen dus altijd goed optrekken en goed doorrijden zelf veel vtec met gemak 250 KM .
Ik ben geen voortrekker van die Q8 maar het kortste betere merk (BP) ligt in WEERT dus tank gewoon altijd bij Q8.
Moet ook zeggen dat hij precies iets beter in de revs gaat maar dat kan ook tussen mijn oren zitten ..
Dit is mijn gedacht over DIE nieuwe HI-Q >>> is het proberen waard!!
Ps : de brandstof-prijs is hetzelfde bebleven na de overschakeling van oude op nieuwe .
GrTzz
Nu;ik tank altijd 25 Liter brandstof voor 31a 32 EURO , niet omdat ik het niet kan betalen maar ik doe het altijd, heb altijd zoiets gehad van ,> hoe minder brandstof hoe lichter de wagen <
Vroeger( dus met de oude brandstof van Q8 ( Tank altijd 98 welliswaar))
reed ik met die 25 liter met veel moeite dus, zoveel mogelijk schakelen bij 3500 a 4000 toeren en niet te veel vtec'en ongeveer 250 km!
NU met de nieuwe HI-Q 98 rij ik zonder problemen dus altijd goed optrekken en goed doorrijden zelf veel vtec met gemak 250 KM .
Ik ben geen voortrekker van die Q8 maar het kortste betere merk (BP) ligt in WEERT dus tank gewoon altijd bij Q8.
Moet ook zeggen dat hij precies iets beter in de revs gaat maar dat kan ook tussen mijn oren zitten ..
Dit is mijn gedacht over DIE nieuwe HI-Q >>> is het proberen waard!!
Ps : de brandstof-prijs is hetzelfde bebleven na de overschakeling van oude op nieuwe .
GrTzz
Update: Kheb niet zuiniger gereden met BP Ultimate en daarna 98 van de Esso getankt (geen BP in de buurt) misschien zelfs meer verbruikt.
Op allebij ong 1 op 9,1 / 9,2
Maaarr misschien ligt het wel aan me rijstijl want kheb flink lange stukken echt gegast en veel in de Vtec.
Gister weer BP ultimate gehaald en nu maar ff rustiger rijden om te kijken wat hij doet.
Maaarr misschien ligt het wel aan me rijstijl want kheb flink lange stukken echt gegast en veel in de Vtec.
Gister weer BP ultimate gehaald en nu maar ff rustiger rijden om te kijken wat hij doet.
Joanne wrote:Update: Kheb niet zuiniger gereden met BP Ultimate en daarna 98 van de Esso getankt (geen BP in de buurt) misschien zelfs meer verbruikt.
Zelfde dus als ik...Qua verbruik hoef je het iig niet te doen
zo ik ben er deze week ook achter gekomen wat goedkope benzine met je motor doet :-?
ik was met de ee9 door duitsland gereden.
onder weg even tanken dus pak bij de pomp de gewone benzine slang en tank de auto vol...
was iets van 30 euro nou dat is ook goedkoop dacht ik, dus nog een keer goed kijken.
blijkt dus dat gewone benzine ron 92 is en super was 95 :-?
toen maar rustig verder gereden op die 92 en toen de tank helemaal leeg was weer 95ron getankt.
toen we eindelijk thuis waren naar z'n 500km hebben gereden de auto geparkeerd.
3 dagen later wil ik de auto weer even pakken maar starte hij niet meer.
code 43 en 44 storing brandstoftoevoer of Lambda 1/2
dus vandaag weer 1.5uur bezig geweest om dat ding weer lopend te krijgen.
maar het was wel weer een wijzeles nooit meer onder de minimale ron-waarde tanken :roll:
:evil:
ik was met de ee9 door duitsland gereden.
onder weg even tanken dus pak bij de pomp de gewone benzine slang en tank de auto vol...
was iets van 30 euro nou dat is ook goedkoop dacht ik, dus nog een keer goed kijken.
blijkt dus dat gewone benzine ron 92 is en super was 95 :-?
toen maar rustig verder gereden op die 92 en toen de tank helemaal leeg was weer 95ron getankt.
toen we eindelijk thuis waren naar z'n 500km hebben gereden de auto geparkeerd.
3 dagen later wil ik de auto weer even pakken maar starte hij niet meer.
code 43 en 44 storing brandstoftoevoer of Lambda 1/2
dus vandaag weer 1.5uur bezig geweest om dat ding weer lopend te krijgen.
maar het was wel weer een wijzeles nooit meer onder de minimale ron-waarde tanken :roll:
:evil:
- Gaskleppie
Interesante info over benzine...
http://www.youtube.com:80/watch?v=smLkmCRl6n0
Optimax...Is dat wij v power noemen? Zij zeggen euro 98, v power is dacht ik 97?
En ECU resetten doe je toch door accu even los te koppelen?
Optimax...Is dat wij v power noemen? Zij zeggen euro 98, v power is dacht ik 97?
autodre wrote:Interesante info over benzine...
Dat is die aflevering die ik bedoelde.
Heb dit hier al eens gemeld dat ik deze eens had gezien op TV.
Als het nu nog niet duidelijk is voor je.......
- Gaskleppie