Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
genesis

Post by genesis »

Honda Anthony ben jij :wink: Zo heb ik je vroeger in mijn telefoon gezet en sindsdien ben ik jou als ik het met anderen over jou heb zo blijven noemen voor de herkenbaarheid.

Genesis
LCR

Post by LCR »

wow...wel het lezen waard :wink:
genesis

Post by genesis »

Hehe, eindelijk zijn mijn nieuwe kenteken papieren binnen, met daarop vermeld het vermogen van 248 Kw, nu ben ik volledig legaal, voor de zowel de overheid als de verzekering. :clapping:

Image

Genesis
Spons

Post by Spons »

netjes hoor doen je jammer genoeg weinig na
ga je nu ook meer betalen in de verzekering?
lijkt me wel toch?
genesis

Post by genesis »

Spons wrote:netjes hoor doen je jammer genoeg weinig na
ga je nu ook meer betalen in de verzekering?
lijkt me wel toch?

Niet voor het vermogen, wel voor het getaxeerde bedrag. :wink:

Genesis
Spons

Post by Spons »

ok dacht voor vermogen :)
D_ToXx

Post by D_ToXx »

netjuss :thumbs:

is dat een gezeik met de RDW of kijken ze ff?
Rikky

Post by Rikky »

Nice
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
genesis

Post by genesis »

Had vandaag een goede (hobby) dag! 8) De Honda catchcan modificatie werkt, ik heb geen olie meer dat via mijn catchcannen eruit geblazen word en ook de dikke rookpluimen uit mijn uitlaat lijken tot het verleden te behoren.

Getest vandaag met 50 km/u in zijn 5de versnelling met volgas de snelweg op te rijden en met een boos van 1.3 Barg tot 210 km/h (toen kwam er een auto voor me rijden) en geen 'dissonanten'waargenomen op dat moment, niet in houden geen rookpluimen. Na deze rit controle onder de motorkap uitgevoerd en alles was droog, dus eindelijk dit 'taaie' probleem opgelost! :D

En vandaag verder gegaan met de Brembo Big Brake kit te plaatsen op de Skoda, was ondanks wat de verkoper zei, geen 'plug-and-play' want de remklauwen liepen tegen de binnenzijde van de velgen aan. Maar met een lamellen schijf op de slijptol kunnen wonderen worden verricht. Heb ik nog geen foto van, maar dat komt nog. Hardcore Honda is me vandaag nog komen helpen met montage, inrijden en BOB spelen. :wink: Morgen de afgeslepen plekken netjees in de juiste kleur brengen en je ziet er nix meer van! Was eigenlijk een topdag vandaag. 8)

Image

Image

Genesis
genesis

Post by genesis »

Had vandaag een goede (hobby) dag! 8) De Honda catchcan modificatie werkt, ik heb geen olie meer dat via mijn catchcannen eruit geblazen word en ook de dikke rookpluimen uit mijn uitlaat lijken tot het verleden te behoren.

Getest vandaag met 50 km/u in zijn 5de versnelling met volgas de snelweg op te rijden en met een boos van 1.3 Barg tot 210 km/h (toen kwam er een auto voor me rijden) en geen 'dissonanten'waargenomen op dat moment, niet in houden geen rookpluimen. Na deze rit controle onder de motorkap uitgevoerd en alles was droog, dus eindelijk dit 'taaie' probleem opgelost! :D

En vandaag verder gegaan met de Brembo Big Brake kit te plaatsen op de Skoda, was ondanks wat de verkoper zei, geen 'plug-and-play' want de remklauwen liepen tegen de binnenzijde van de velgen aan. Maar met een lamellen schijf op de slijptol kunnen wonderen worden verricht. Heb ik nog geen foto van, maar dat komt nog. Hardcore Honda is me vandaag nog komen helpen met montage, inrijden en BOB spelen. :wink: Morgen de afgeslepen plekken netjees in de juiste kleur brengen en je ziet er nix meer van! Was eigenlijk een topdag vandaag. 8)

Image

Image

Genesis
genesis

Post by genesis »

Brembo vs HiSpec.

Image

Genesis
genesis

Post by genesis »

Lache dat een 1000 cc motorfiets met 170 a 180 pk volledig word gedeclasseerd door een auto! Had het gezicht in de helm wel eens willen zien. :D

Later terugrijdend naar huis hadden we een lege 3-baans snelweg voor ons zelf en dus rustig gasgevend de Honda eens naar zijn gemeten topsnelheid gereden en dat was niet slecht voor ewen motertje met 1590 cc, de foto is van mijn AVC-R boostcontroller en die geeft met die snelheid 4 km minder aan dan mijn Tomtom. ;)

Image

Hier dan 'puppy-power Honda' en de 'uber-power Skyline GT-R 35' naast elkaar.

Image

Genesis
genesis

Post by genesis »

Eergisteren opgehaald, mijn Tein Flex dempers (rondom) met veren en automatisch verstelbare unit (EFDC) vanuit de auto de demping kunnen instellen met geheugenstand voor circuit instellingen. 8) Zo komt de wegligging nog beter in balans met het vermogen van mijn Honda.

Gister geplaatst en aangesloten, is eigenlijk een fluitje van een cent. Zeer mooi systeem qua instelling, er zijn 3 pre-set instellingen in de geheugenstand te zetten. En het 'nullen' van de basis instelling gaat geheel automatisch. Als je tijdens het rijden van pre-set instelling wil veranderen, b.v. met rijden op het circuit dan gebeurt binnen seconden en het is nog eens heel grappig om te horen,

Maar wat belangrijker is! De Tein set is heel erg veel beter dan mijn vorige set, de Koni adjustables met Apex veren, die deden het meer dan prima met 200 pk, maar kwamen zwaar te kort met het huidige vermogen, Tein is daarom van een heel ander (beter) level dan de Koni's

Image

Image

Genesis
genesis

Post by genesis »

Zo gaat het heel lekker naar het niveau wat een Honda tegenwoordig had moeten zijn, maar nooit is geworden.................................

Genesis
hardcorehonda

Post by hardcorehonda »

Het rijd bijzonder goed rob....
Heb genoten vandaag..

Dit rijd 5 stappen beter dan de ITR turbo van een voormalig bekende tuner....
In acceleratie en zekerweten in wegligging.
En dan te bedenken dat je na de teins eingenlijk nog opnieuw moet uitlijnen!!!!

Je hebt het lekker voorelkaar :-)
vtec vince

Post by vtec vince »

genesis wrote:Zo gaat het heel lekker naar het niveau wat een Honda tegenwoordig had moeten zijn, maar nooit is geworden.................................

Genesis

Sluit ik me zeker bij aan! :worshippy:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
genesis

Post by genesis »

vtec vince wrote:
genesis wrote:Zo gaat het heel lekker naar het niveau wat een Honda tegenwoordig had moeten zijn, maar nooit is geworden.................................

Genesis

Sluit ik me zeker bij aan! :worshippy:

Uhh... dit had ik zo gepost om een beetje te plagen en een reactie los te krijgen, was niet de bedoeling dat het bevestigd werd.

Maar als sommigen dat wel vinden dan mag ik dat opvatten als een compliment denk ik! :thumbs:

Genesis
hardcorehonda

Post by hardcorehonda »

ouwe stokerd :-)
vtec vince

Post by vtec vince »

Hahaha...nou ja , het is toch ook een triest gebeure met dat hybride gedoe allemaal.
Hier op het forum zullen ze allemaal wel hopen dat een weer een nieuwe Honda Raket gebouwd gaat worden.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
genesis

Post by genesis »

Afgelopen weekend mijn Tein dempers met veren geplaatst alsook de EFDC (demper instellen tijdend het rijden vanuit de 'cockpit') en de nw stuurarmen met fusee's.

Natuurlijk moet er dan weer uitgelijnd worden anders is de controle nog niet optimaal. :wink: )

Hier zien we Steve aan het werk van Reedijk banden, deze jongen is op zijn vakgebied een authoriteit en natuurlijk weer prima werk geleverd. (nog ff gecheckt op uhh 2.5 keer 'legaal' en 'als op rails'. :mrgreen: )

Image

Image

Image

Image

Genesis
Locked