hardcorehonda (08-2010 aangepaste uitlaat)
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
hardcorehonda wrote:bla bla bla........ dikke mensen haters :-)
Als je de dertig gepasseerd bent dan gaat het hard he... :bday:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
-
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am
trebboR wrote:Dit is een BC sp2 op een CRX met een EDM b18 :razz:
http://www.youtube.com/watch?v=4qgN1aVvPkE
Het heel toe'en moet ie alleen nog ff oefenen. :-?
Maar zo'n BC2 uitlaat klinkt zeker wel bruut!
Ik had een EG6 bij Zandvoort gezien met zo'n pijp.
Gsus, wat was dat ding luid!!!
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
Vandaag heeft Rob (genesis) me wederom geholpen met de uitlaat monteren.
Het systeem met de veertjes is echt ideaal om te monteren.
De uitlaat hing er in een zucht een een scheet onder.
Het meeste werk ging meer zitten in het omhoog krikken van de auto.
We hebben ook het achterste hitteschild verwijderd en één van de handrem kabels iets hoger gemonteerd.
Zonder silencer is er niet mee te rijden op een B16b!!
En dan heb ik nog een Dc2 spruitstuk en 2,5 race cat die de boel enigzins dempen.
Met de silencer erin is het te doen, maar je hoort de auto wel meer blazen.
Tevens lijkt het alsof de vtec vloeiender inkomt.
Geen trap meer , maar meer een gelijdelijke acceleratie.
Ik heb tevens de intake buis aangepakt.
Ik heb ook nog een kleinere intake buis liggen (68mm ipv 76mm)
Kijken of dat kwa luchtstroom nog iets uit gaat maken.
Ik moet daar helaas alleen nog rubbers voor gaan bestellen.
De auto rijd iig weer.
Volgende stap..
Achter remmen reviseren mits dat lukt zonde Tooltje.
En Onsteking vervangen.
Hiervoor heb ik de orginele b16b ObdII onsteking verbouwd naar obd1.
Deze ligt klaar.
Als dat klaar is... grote beurt en compleet de auto machinaal cleanen/polijsten en waxen.
Pfffff nog zoveeel te doen.
Owjah... en nog een nieuwe deuk ontdekt in de motorkap.
KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT zooi!!
Het systeem met de veertjes is echt ideaal om te monteren.
De uitlaat hing er in een zucht een een scheet onder.
Het meeste werk ging meer zitten in het omhoog krikken van de auto.
We hebben ook het achterste hitteschild verwijderd en één van de handrem kabels iets hoger gemonteerd.
Zonder silencer is er niet mee te rijden op een B16b!!
En dan heb ik nog een Dc2 spruitstuk en 2,5 race cat die de boel enigzins dempen.
Met de silencer erin is het te doen, maar je hoort de auto wel meer blazen.
Tevens lijkt het alsof de vtec vloeiender inkomt.
Geen trap meer , maar meer een gelijdelijke acceleratie.
Ik heb tevens de intake buis aangepakt.
Ik heb ook nog een kleinere intake buis liggen (68mm ipv 76mm)
Kijken of dat kwa luchtstroom nog iets uit gaat maken.
Ik moet daar helaas alleen nog rubbers voor gaan bestellen.
De auto rijd iig weer.
Volgende stap..
Achter remmen reviseren mits dat lukt zonde Tooltje.
En Onsteking vervangen.
Hiervoor heb ik de orginele b16b ObdII onsteking verbouwd naar obd1.
Deze ligt klaar.
Als dat klaar is... grote beurt en compleet de auto machinaal cleanen/polijsten en waxen.
Pfffff nog zoveeel te doen.
Owjah... en nog een nieuwe deuk ontdekt in de motorkap.
KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT zooi!!
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
Vandaag begonnen aan de remrevisie.
Wel met enige stubbelingen maar uiteindelijk is de boel toch uitelkaar gekomen.
Rob heeft een handje geholpen en Randall was online helpdesk :-)
Hier wat foto's tot nu toe...
Morgen weer verder.
Op voorhand mijn excuses voor de slechte foto's
Ik heb deze tussendoor gemaakt met een kodak klote compact cam van 5 tientjes.
Eerst lekker op straat de auto ontdaan van de remklauwen en remschijven.
Natuurlijk moest ik 2 borg schroeven van de remschijven uitboren.
Van de schijven schrok ik enorm.
Aan voorzijde (zichtbaar op de auto) zag het er niet best uit, maar nog wel remvlak.
Toen ik de schijven eraf had bleek dat de achterkant compeet naar de klote was . (Stukken weggerot en remblokken die de schijf niet goed meer raakte.. (verklaarde de enorme trilling tijdens het remmen)
In de klauw zat een borgring die enorm lastig te verwijderen was.
Met een dop en een lijmklem heb ik samen met rob het handrem mechanisme onder spanning gezet om vervolgens tussen te overgebleven ruimte de tang te plaatsen en de ring te verwijdern.
Helaas moest ik hiervoor wel het gereedschap aanpassen omdat ik de juiste hondatool niet heb.
Verwijderde handrem mechanisme met de veer en lager
De hele handel ontvet en schoongemaakt netjes in bakjes.
De lege klauwen gereed om gestript/ontroest en gecoat te worden.
Helaas moet ik wat verzinnen om de naaldlagers te beschermen.
Dit is een deel van de 10 jaar OUDE seals die uit de klauwen zijn gekomen.
Niet slecht dacht ik zo.
Helaas zagen de zuigers er minder hoopvol uit.
Ik zal morgen even een goede macro foto maken van de schade.
De klauwen lekte niet dus wellicht valt het mee.

Wel met enige stubbelingen maar uiteindelijk is de boel toch uitelkaar gekomen.
Rob heeft een handje geholpen en Randall was online helpdesk :-)
Hier wat foto's tot nu toe...
Morgen weer verder.
Op voorhand mijn excuses voor de slechte foto's
Ik heb deze tussendoor gemaakt met een kodak klote compact cam van 5 tientjes.
Eerst lekker op straat de auto ontdaan van de remklauwen en remschijven.
Natuurlijk moest ik 2 borg schroeven van de remschijven uitboren.
Van de schijven schrok ik enorm.
Aan voorzijde (zichtbaar op de auto) zag het er niet best uit, maar nog wel remvlak.
Toen ik de schijven eraf had bleek dat de achterkant compeet naar de klote was . (Stukken weggerot en remblokken die de schijf niet goed meer raakte.. (verklaarde de enorme trilling tijdens het remmen)

In de klauw zat een borgring die enorm lastig te verwijderen was.
Met een dop en een lijmklem heb ik samen met rob het handrem mechanisme onder spanning gezet om vervolgens tussen te overgebleven ruimte de tang te plaatsen en de ring te verwijdern.
Helaas moest ik hiervoor wel het gereedschap aanpassen omdat ik de juiste hondatool niet heb.

Verwijderde handrem mechanisme met de veer en lager

De hele handel ontvet en schoongemaakt netjes in bakjes.

De lege klauwen gereed om gestript/ontroest en gecoat te worden.
Helaas moet ik wat verzinnen om de naaldlagers te beschermen.

Dit is een deel van de 10 jaar OUDE seals die uit de klauwen zijn gekomen.
Niet slecht dacht ik zo.
Helaas zagen de zuigers er minder hoopvol uit.
Ik zal morgen even een goede macro foto maken van de schade.
De klauwen lekte niet dus wellicht valt het mee.

-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
Vandaag de klauwen ontroest met rustyco en vervolgens opgeborsteld en 3 voudig ontvet.
De hele handel is gecoat met het VHT systeem.
Die spuitbussen zijn echt fantastisch!!!
Ik heb nog nooit zulke goede spuitdopjes gehad op een bus.
Het spul spuit goed circuilair weg en loopt niet!!!
Droogt redelijk snel zodat je makkelijk snel meerdere lagen kunt aanbrengen.
Ik laat de spullen vandaag onder de droogkap uitdampen en zal ze morgen gaan 1,5uur afbakken op 100gr Celcius.
Gelijk maar even nieuwe zuigers bestellen.
Wederom een slechte compactcam foto.

De hele handel is gecoat met het VHT systeem.
Die spuitbussen zijn echt fantastisch!!!
Ik heb nog nooit zulke goede spuitdopjes gehad op een bus.
Het spul spuit goed circuilair weg en loopt niet!!!
Droogt redelijk snel zodat je makkelijk snel meerdere lagen kunt aanbrengen.
Ik laat de spullen vandaag onder de droogkap uitdampen en zal ze morgen gaan 1,5uur afbakken op 100gr Celcius.
Gelijk maar even nieuwe zuigers bestellen.
Wederom een slechte compactcam foto.
