Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)
jupke wrote:mr X let op met politie controle kerel,was zondag bij wegmisbruikers,per 1-1-2010 strakke plasser je je er niet meer uit,kostenplaatje 240,- voor een Niet correcte plaat.ook al heb je de orginele in de auto liggen,het is dokken en niet verder rijden voordat de orginele erop zit,en anders word je kentekenbewijs in beslag genomen,want je bent ook niet verzekerd met een andere plaat die niet aan de NL wet voldoet.
het is maar even dat je het weet :wink:
en ik sluit me bij arno aan
Niet verzekerd? Wat is dat nou voor onzin...
Jo& wrote:jupke wrote:mr X let op met politie controle kerel,was zondag bij wegmisbruikers,per 1-1-2010 strakke plasser je je er niet meer uit,kostenplaatje 240,- voor een Niet correcte plaat.ook al heb je de orginele in de auto liggen,het is dokken en niet verder rijden voordat de orginele erop zit,en anders word je kentekenbewijs in beslag genomen,want je bent ook niet verzekerd met een andere plaat die niet aan de NL wet voldoet.
het is maar even dat je het weet :wink:
en ik sluit me bij arno aan
Niet verzekerd? Wat is dat nou voor onzin...
dat moet je aan meneer spee vragen,hij maakt de regels.
Bedankt voor het meedenken Jupke en andere. Ik had ook de aflevering gezien maar helaas begon mijn vader juist op het moment dat Spee begon te spreken over iets anders dus hoorde ik het niet meer.
De boete heb ik de 4e van dit jaar gehad dus dan zou die nieuwe regeling al van kracht moeten zijn. Heb ik dan zoveel geluk gehad?
Het klopt inderdaad dat hij het kentekenbewijs kon innemen, dat zei hij me ook, dan moest ik maar zien hoe de auto thuis kwam. Nu heb ik de schroefjes en plaat achterin liggen dus het is geen probleem hem ter plekke te monteren.
Kijk € 90,- is zuur maar te doen. Als je die een keer in de 10 weken krijgt gaat het nog wel maar € 240,- wordt een ander verhaal.
Spee kan volgens mij van iedereen hier doodvallen. Ik ga me verdiepen in de mogelijkheid om op het kentekenbewijs te krijgen dat ik een sticker mag voeren. Als een Ferrari het mag, vind ik dat mijn mini-Ferrari dat ook mag :lol:.
Kenteken in het midden op de lip vind ik ook echt niet mooi (had hem daar ook bekeken). Daar kom je helemaal niet mee weg aangezien de lip niet echt uitsteekt waardoor het kenteken ook niet leesbaar is. Ik probeer het ook niet weg te stoppen om boetes te voorkomen, ik wil gewoon dat de lijnen van de auto mooi blijven. Dat kan met zo'n gigantische plaat voor niet.
Als ik aangehouden word, probeer ik het op een koelings verhaal te gooien. Dat het kenteken de opening teveel afschermt. Zo ga ik het ook bij het RDW proberen.
De boete heb ik de 4e van dit jaar gehad dus dan zou die nieuwe regeling al van kracht moeten zijn. Heb ik dan zoveel geluk gehad?
Het klopt inderdaad dat hij het kentekenbewijs kon innemen, dat zei hij me ook, dan moest ik maar zien hoe de auto thuis kwam. Nu heb ik de schroefjes en plaat achterin liggen dus het is geen probleem hem ter plekke te monteren.
Kijk € 90,- is zuur maar te doen. Als je die een keer in de 10 weken krijgt gaat het nog wel maar € 240,- wordt een ander verhaal.
Spee kan volgens mij van iedereen hier doodvallen. Ik ga me verdiepen in de mogelijkheid om op het kentekenbewijs te krijgen dat ik een sticker mag voeren. Als een Ferrari het mag, vind ik dat mijn mini-Ferrari dat ook mag :lol:.
Kenteken in het midden op de lip vind ik ook echt niet mooi (had hem daar ook bekeken). Daar kom je helemaal niet mee weg aangezien de lip niet echt uitsteekt waardoor het kenteken ook niet leesbaar is. Ik probeer het ook niet weg te stoppen om boetes te voorkomen, ik wil gewoon dat de lijnen van de auto mooi blijven. Dat kan met zo'n gigantische plaat voor niet.
Als ik aangehouden word, probeer ik het op een koelings verhaal te gooien. Dat het kenteken de opening teveel afschermt. Zo ga ik het ook bij het RDW proberen.
-
Ik ga me verdiepen in de mogelijkheid om op het kentekenbewijs te krijgen dat ik een sticker mag voeren. Als een Ferrari het mag, vind ik dat mijn mini-Ferrari dat ook mag .
Zou je eens moeten doen. Er bestaan simpelweg regels voor, of typegoedkeuringen. De Elise van een vriend van me heeft bijvoorbeeld ook een sticker, vraag het eens na, ben eigenlijk best wel benieuwd wanneer het nu mag. Kans is wel aanwezig dat je dit door typegoedkeuring en dus een extra code op je kentekenbewijs mag.. dat zou zuur zijn, want dan wordt het nog een hele klus. Ben eigenlijk wel heel benieuwd.
Hehe, dankjewel.
Vandaag is de taxateur langs geweest. Over twee tot drie weken de uitslag. Gaf me nog een compliment over de auto dat ze er inderdaad heel mooi uit zag :-). Deed me wel goed. Soms wil je wel eens blind van liefde worden op je eigen auto en kleinigheden over het hoofd zien.
Hij adviseerde me alleen de auto standaard te houden toen ik juist besloten had dat toch niet te doen...
Vandaag is de taxateur langs geweest. Over twee tot drie weken de uitslag. Gaf me nog een compliment over de auto dat ze er inderdaad heel mooi uit zag :-). Deed me wel goed. Soms wil je wel eens blind van liefde worden op je eigen auto en kleinigheden over het hoofd zien.
Hij adviseerde me alleen de auto standaard te houden toen ik juist besloten had dat toch niet te doen...
-
Nee, meer performance. Bijvoorbeeld een uitlaatsysteem van Don Vink en veren/dempers van Moton.
Hij wordt verzekerd op het getaxeerde bedrag aangezien de dagwaarde om te lachen is. De verzekeringsmaatschappij waar de ITR nu verzekerd is, is tevens een kennis van mijn vader. Na contact met ze gehad te hebben verwezen zij me door naar het bedrijf dat nu de auto getaxeerd heeft.
Het is een erkend bedrijf met erkende taxateurs en ze kennen elkaar onderling ook goed. Problemen voorzie ik dus niet.
Hij ging zijn best doen voor me. Verwacht dat hij op mijn geschatte bedrag uit zal komen. Super aardige vent. Zeker een aanrader. Voor € 130,- komt hij op locatie en krijg je een volledig rapport. De rest van de auto's, voornamelijk de Mercedessen en de Alfa trokken zijn aandacht maar ook de NSX wilde hij wel eens bekijken.
Hij wordt verzekerd op het getaxeerde bedrag aangezien de dagwaarde om te lachen is. De verzekeringsmaatschappij waar de ITR nu verzekerd is, is tevens een kennis van mijn vader. Na contact met ze gehad te hebben verwezen zij me door naar het bedrijf dat nu de auto getaxeerd heeft.
Het is een erkend bedrijf met erkende taxateurs en ze kennen elkaar onderling ook goed. Problemen voorzie ik dus niet.
Hij ging zijn best doen voor me. Verwacht dat hij op mijn geschatte bedrag uit zal komen. Super aardige vent. Zeker een aanrader. Voor € 130,- komt hij op locatie en krijg je een volledig rapport. De rest van de auto's, voornamelijk de Mercedessen en de Alfa trokken zijn aandacht maar ook de NSX wilde hij wel eens bekijken.
Die heb ik nooit gehad, ik heb ook wel eens taxaties uit laten voeren. London accepteert wel taxatiewaarden overigens, mocht iemand problemen hebben met de verzekering.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Wegmisbruikers van afgelopen zondag een aflevering van 1,5 jaar geleden, de datum 1-1-2010 werd ook nergens genoemd... :wink: Er werd alleen gezegd: Slecht leesbare platen of verkeerde platen 90,- , ongeldige platen + ongeldig kenteken bewijs 240,- ... :wink: Deze regel is er al jaren, alleen de boetebedragen zijn verhoogd (weet nog wel dat het 65,- was i.p.v. 90,- hahaha...).