Honda civic type R champion white

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
culasse

Post by culasse »

Zou ik om een gunst kunnen vragen Stijn? Ik ben erg benieuwd naar de calibratie die Intertuning voor je FN2 gebruikt.
Zou je die naar me toe kunnen sturen zodat ik hem kan bekijken?

email:
[email="ppot@scarlet.nl"]ppot@scarlet.nl[/email]

Bij mij gingen er namelijk allerlei alarmbellen rinkelen toen ik de calibratie van Tim Moers zag toen die zijn FN2 bij Intertuning had laten afstellen.
Ik heb zijn MAF en MAP calibraties even bekeken omdat hij er problemen mee had en ik vond een hele waslijst aan gebreken.
Ik kon aan de maps zien dat die Gerry van Intertuning weinig benul heeft van de Hondata flashpro. Ik had mijn eigen FN2 er niet eens op durven laten rijden.
Bij de flashpro zijn de sensor en settingtabellen heel belangrijk, die moeten al voor de tuning goed worden afgesteld, anders krijgt de ecu verkeerde sensormeetbereiken binnen.
Daarnaast zitten er tegenwoordig een heleboel compensatietabellen in de calibratie verwerkt. Zonder een goede afstelling vooraf kun je niet veilig tunen bij deze wagens.

Paul.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

ik vind dit ff een beetje met moddergooien paul,

bij intertuning maken ze gebruik van hondata mappen en passen
ze aan na je mod's...
mijn map/auto liep goed die van hun af kwam,
nooit problemen mee gehad a EP3 danwel he. :wink:

misschien is slim ff te posten waar dat jij denkt dat het probleem zit,
hondata(a mens) maakt ook fouten.... :wink:
culasse

Post by culasse »

Als je gezien had wat die Gerry van Intertuning met de maps van Tim Moers had uitgespookt had je me gelijk gegeven.
Ik wil voorkomen dat iemand zijn motor in de soep draait door een verkeerde map.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

denk dat we dat allemaal niet willen he :wink:
ik lees al vaak zat van dat soort dingen.

en ik hou me niet bezig met mappen,
dat is een expertise wat je in je moet hebben.
ik snap je wel maar kom met data gegevens zodat iedereen mee kan kijken waar het probleem zit,
daar leren we van he.
RedSun

Post by RedSun »

Daar vroeg hij toch net om, hij is een "bezorgde" hondafanaat en ik vind het goed dat hij dit aanhaalt. Wat nou als hij gelijk heeft en iemand zijn motor draait in de soep, als je dat kan voorkomen is dat toch super.

Ik zeg stuur die rapporten en culasse komt wel met een technisch begrijpelijk verhaal en onderbouwing, dat zijn we gewend van hem.
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Eens.
Type R CW

Post by Type R CW »

Vind de map die Exztra heeft gemaakt perfect. Heb geen enkel probleem met wagen. Dit kan ik niet zeggen van andere bedrijven.

Ik heb het volste bedrijf in het bedrijf en de personen die daar werken. Die hebben heus wel hun verstand, dit hebben ze op vele punten bewezen.
Ik wil hun vertrouwen niet beschadigen en ga de map alleen voor mezelf houden.

Je mag me altijd wel de gegevens en je bemerkingen posten even goede vrienden!
D_ToXx

Post by D_ToXx »

@ Type R CW: je kan je map rustig doorsturen na paul, heeft vele jaren ervaring.

@mr X en Redsun: ik vind het strange dat van een hondata map( waar inter-tuning gebruik van maakt) dat een kenner bang word van zo'n map.
daar ging de vraag over... en als ik dan wat data heb kan ik het vergelijken met bv mijn map, dan weet ik al wat meer waar ik op moet letten
Type R CW

Post by Type R CW »

Bij deze staat de auto te koop + de onderdelen.
Locked