Page 10 of 13

Posted: Sun Jun 01, 2008 1:37 pm
by AllGo
wesjes wrote:Mijn limiter zit op de 8400RPM wat dus wel klopte bij de vorige run 8375RPM


Die kleine onnauwkeurigheid komt waarschijnlijk door het ijken van het toerental op de dyno.

Posted: Sun Jun 01, 2008 1:41 pm
by wesjes
AllGo wrote:
wesjes wrote:Mijn limiter zit op de 8400RPM wat dus wel klopte bij de vorige run 8375RPM


Die kleine onnauwkeurigheid komt waarschijnlijk door het ijken van het toerental op de dyno.


Kzal binnenkort nog maar een Run doen, met OEM box en nogmaals GruppeM

Posted: Sun Jun 01, 2008 2:32 pm
by Katana
Iedereen weer bedankt voor de leuke dag. Prachtig weer en een leuk gezelschap met twee Leden uit Belgium, nieuwe leden en natuurlijk de TZS members. Ik ben later nog even naar Rotterdam geweest met TZS en heb het voor mij nieuwste evenement mee gemaakt; "speed sushi" :lol:

Auto's met aardig gains maar ook wonderbaarlijke verliezen.

Posted: Sun Jun 01, 2008 3:39 pm
by IvoG
wesjes wrote:Frank ik heb hieronder het linkje naar mijn start topic:

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=4255&postdays=0&postorder=asc&&start=389

En wat ik ook vreemd vond zijn de waardes als Max power bij de vorige run 8205RPM @ 165.9Kmh en bij de 2e run 8455RPM @ 211km/h

en Max attained RPM, bij de vorige Run 8375RPM @ 169.4km/h en bij de laatste run 8530RPM @ 212.9Kmh


Ik heb de vrijheid genomen om de dynoruns van Wes te verkleinen en over elkaar heen te leggen:

2008-04-15 OEM
Image

2008-05-31 GruppeM intake
Image

Overlay met gelijke schaalverdeling:
Image

Uit de overlay blijkt dat inderdaad de meting niet goed geijkt is geweest op 31 mei (Roeltje misschien eventjes afgeleid? :dunno: ). Dit heeft volgens mij wel invloed op de waarden, aangezien het vermogen in een formule teruggerekend wordt vanuit het gemeten koppel. Als de ijking niet klopt dan loopt dat toch fout Frank?

Ten overvloede heb ik de nieuwe run verschoven, niet dat je hier iets nuttigs aan hebt maar vooruit dan maar.
Overlay met verschoven schaalverdeling:
Image

Thanks Wes, dat je deze plaatjes zelf host! :thumbs:

Posted: Sun Jun 01, 2008 3:43 pm
by IvoG
Overigens wel een leuke tijd gehad, de opkomst was groot en gezellig, veel mooie wagens gezien (Miguel :bow: :thumbs: ), en een van mijn motto's (Meten is Weten, Gissen is Missen) tot uitvoering gebracht zien worden is altijd fijn 8) .

Nu die andere nog! :idea:

Tune yourself first, you're probably the weakest link yourself! :worshippy:

Posted: Sun Jun 01, 2008 3:52 pm
by S.J.
Gaskleppie wrote:
Ik ga zo naar bed en tiep 1 dezer dagen wel een verslag. Maar er is 1 ding watt mij dwarszit. Ben me telefoon kwijt! Heeft iemand een Zwart schuif Samsung gevonden met als achtergrond een ITR? laat mij het zo snel mogelijk weten!


Is die niet uit je broekzak gevallen toen je in 1 van de auto's gestapt bent? Gebeurt mij ook nog wel eens...


Dat zou kunnen maar Randy is net nog terug gereden naar die plek waar ik over stapte en niets gevonden terwijl die vrij afgelegen was. Mja ik ga morgen rica nog ff bellen en dan als dat niet helpt opzoek naar een nieuw goedkoop telefoontje.

Posted: Sun Jun 01, 2008 3:56 pm
by wesjes
IvoG wrote:Overigens wel een leuke tijd gehad, de opkomst was groot en gezellig, veel mooie wagens gezien (Miguel :bow: :thumbs: ), en een van mijn motto's (Meten is Weten, Gissen is Missen) tot uitvoering gebracht zien worden is altijd fijn 8) .

Nu die andere nog! :idea:

Tune yourself first, you're probably the weakest link yourself! :worshippy:


Thanks Ivo ik heb ze opgeslagen ik zal ze nu even uploaden :)

Posted: Sun Jun 01, 2008 4:07 pm
by IvoG
You're welcome. Ik heb ze in mijn post aangepast naar jouw locatie! 8)

Posted: Sun Jun 01, 2008 4:11 pm
by wesjes
IvoG wrote:You're welcome. Ik heb ze in mijn post aangepast naar jouw locatie! 8)


Thanks!,

Wat Frank al zei: waarschijnlijk dat de motorruimte te warm is geworden en daardoor alleen warme lucht heeft aangezogen.
Want ik moet zeggen als ik op de weg rijd ik wel meer voel dan OEM.

Achja deze week m'n bonnet met vents erop :)

Posted: Sun Jun 01, 2008 4:13 pm
by MLM
Gaskleppie wrote:Oja, als iedereen nou even zn uitdraai inscaned en plaatst samen met zn aanpassingen en verdere gegevens van de auto/motor kunnen andere er ook nog wat van leren.


Durf em niet te posten :o ops:

Posted: Sun Jun 01, 2008 4:15 pm
by IvoG
MLM wrote:
Gaskleppie wrote:Oja, als iedereen nou even zn uitdraai inscaned en plaatst samen met zn aanpassingen en verdere gegevens van de auto/motor kunnen andere er ook nog wat van leren.


Durf em niet te posten :o ops:
Waarom niet? Niemand zal je hier uitlachen (dat is bij Rica al gebeurd namelijk :mrgreen :) .

Nee maar serieus, we zijn hier om van elkaar te leren en genieten, jouw dyno uitdraai zal daar geen afbreuk aan doen hoor!

Posted: Sun Jun 01, 2008 4:40 pm
by Nick
Frans post jij nog een hele lijst met de resultaten??

Posted: Sun Jun 01, 2008 6:04 pm
by Katana
Nick wrote:Frans post jij nog een hele lijst met de resultaten??


Nee, als iemand zijn of haar resultaat wil posten kan men dat zelf doen.

Wel zo netjes

Posted: Sun Jun 01, 2008 6:39 pm
by juggie
En hier is mijn run van mijn OEM FN2 op Euro 95 (schijnt nogal rijk afgesteld te staan)

Image

Ik ben vergeten te vragen of de LambdA wel klopte (een stuk armer bij 7200 rpm).

Posted: Sun Jun 01, 2008 8:09 pm
by Benjdmin
Was weer leuk gisteren, heel veel leuke autos en fanatics!

Voor mij was dit het leukste meeting van dit jaar...

De resultaten vielen voor sommige mensen tegen, maar ik betwijfel of dit iets met de bank te maken heeft.

Er waren ook nog enige met bijna spot-on resultaten bij voorbeeld de mooie EK4!

Anderen hebben weer heel wat geleerd voor de volgende keer, ik trouwens ook.

Looking forward to next time! :wink:

Posted: Sun Jun 01, 2008 8:14 pm
by wesjes
juggie wrote:En hier is mijn run van mijn OEM FN2 op Euro 95 (schijnt nogal rijk afgesteld te staan)

Ik ben vergeten te vragen of de LambdA wel klopte (een stuk armer bij 7200 rpm).


dat doet pijn, waarom rij je met je beestje op 95? :(

Posted: Sun Jun 01, 2008 8:45 pm
by AllGo
Benjdmin wrote:Anderen hebben weer heel wat geleerd voor de volgende keer, ik trouwens ook.


Nederlands? :D

Posted: Sun Jun 01, 2008 8:56 pm
by wesjes
AllGo wrote:
Benjdmin wrote:Anderen hebben weer heel wat geleerd voor de volgende keer, ik trouwens ook.


Nederlands? :D


:worshippy:

Posted: Sun Jun 01, 2008 9:11 pm
by boikel
Dit is mijn uitdraaitje.

Image

De Hytech uitlaatlijn is het enige wat aan mijn auto veranderd is. Ze is nog niet afgesteld ofzo.
Dit is de eerste keer dat ik een dyno laat doen dus ik weet ook niet wat ze origineel presteerde. Toch valt 196.2 pk me een beetje tegen.

Misschien kan Frank nog eens uitleggen hoe het kan dat mijn Lambda waarde zo raar verloopt. Het was iets met mijn intake maar weet niet meer precies wat je zei.

Posted: Sun Jun 01, 2008 9:18 pm
by Lucas79
Benjdmin wrote:Was weer leuk gisteren, heel veel leuke autos en fanatics!

Voor mij was dit het leukste meeting van dit jaar...

De resultaten vielen voor sommige mensen tegen, maar ik betwijfel of dit iets met de bank te maken heeft.

Er waren ook nog enige met bijna spot-on resultaten bij voorbeeld de mooie EK4!

Anderen hebben weer heel wat geleerd voor de volgende keer, ik trouwens ook.

Looking forward to next time! :wink:


:clap