Wat the F*ck is er met Honda F1 aan de hand???
Afgezien van de huidige financiële en economische malaise heeft de Formule 1 het sowieso niet gemakkelijk. Andere autosport organisatoren zagen al enige tijd aan de poten van het formule 1 instituut. Bijvoorbeeld Formule Masters, Formule Superleague, A1 Grand Prix, Formule Nippon, etc. Al deze kampioenschappen zorgen ervoor dat de oorspronkelijke publieksaandacht voor de Formule 1 begint te verwateren. Bovendien is daar de opkomst van nieuwe groeimarkten in de wereld in de vorm van India, China, Sovjet Unie, Midden-Oosten. Het grote geld ligt daar en de Formule is nu al bezig zijn race activiteiten daar naartoe te verleggen. Wellicht dat we een situatie gaan zien waarin de laatste privéteams (Honda, Williams) zullen worden gekocht door bijvoorbeeld het Indiase TATA concern of het Chinese Cherry automobile Co. Dit zal een nieuwe periode markeren waarin voor kleine teams in de formule 1 geen plaats meer is en waarin de formule 1 het speeltoneel is voor Oost-europese en Aziatische multiconcerns.
Jo& wrote:integra wrote:Ik kan het alleen maar respecteren, als zij denken dat dit nodig is.
400 miljoen is niet niks, daar kan je misschien wel een amerikaanse bakken producent mee redden. :lol:
wordt trouwens weer tijd voor een andere avatar. :lol:
Als GM, Ford en Chrysler in totaal 34 miljard overheidssteun vragen, is 400 miljoen wel niets.
Ze leiden per dag meer dan 2 cijfers miljoenenenen verlies...
Dit verhaal loopt al langer. De Amerikaanse overheid wil hulp bieden maar op voorwaarde dat men nu wel in de juiste richting investeert. Met andere woorden wat Honda doet, auto's bouwen die weinig verbruiken, betaalbaar en betrouwbaar zijn.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:Ze hanteren bij Honda gewoon oeroude principes. Heb je niet veel moet je sparen en alle beetjes helpen. Als het goed gaat kan je weer uitgeven.
Simpel maar daar zijn ze als relatief klein bedrijf toch heel groot mee geworden.
Het probleem met de Amerikaanse bedrijven is dat zij juist ook vasthouden aan oeroude principes, maar dan wel die van henzelf :wink:
Grote auto's met grote motors erin... gevolgen daarvan inclu.
Als je tot vorig jaar aan een Amerikaan vroeg wat hij/zij van een hatchback als een civic vond dan deden ze daar minachtend over.
"Zo een kleine auto, schei toch uit daar gaan wij NOOIT in rijden. Crappy Japanese cars..."
We shall see whether they are as crappy as they think they are 8)
Gaskleppie wrote:Ze hanteren bij Honda gewoon oeroude principes. Heb je niet veel moet je sparen en alle beetjes helpen. Als het goed gaat kan je weer uitgeven.
Simpel maar daar zijn ze als relatief klein bedrijf toch heel groot mee geworden.
Nou dat daar hadden ze dan eerder over moeten nadenken want Honda zijn Budget was veruit de grootste in de F1.
Eerst nutteloos met geld smijten en daarna uit het niets terugtrekken :dunno:
Nu gaat toyota juist met de eer vandoor.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
idd!
Toyota heeft jarenlang het grootste budget gehad. Ze hadden een groot budget, maar niet uitzonderlijk groot vergeleken met andere F1 stallen.
btw, sinds het stoppen van de F1 activiteiten is het Honda aandeel weer gaan stijgen. Daar wel eens naar gekeken? Men krijgt wel weer vertrouwen in je als bedrijf zijnde. En dat is veel meer waard dan ten koste van alles door blijven rijden in de F1.
Ik ben alleen maar blij dat ze even een adempauze nemen!
Toyota heeft jarenlang het grootste budget gehad. Ze hadden een groot budget, maar niet uitzonderlijk groot vergeleken met andere F1 stallen.
btw, sinds het stoppen van de F1 activiteiten is het Honda aandeel weer gaan stijgen. Daar wel eens naar gekeken? Men krijgt wel weer vertrouwen in je als bedrijf zijnde. En dat is veel meer waard dan ten koste van alles door blijven rijden in de F1.
Ik ben alleen maar blij dat ze even een adempauze nemen!
Gaskleppie wrote:idd!
Toyota heeft jarenlang het grootste budget gehad. Ze hadden een groot budget, maar niet uitzonderlijk groot vergeleken met andere F1 stallen.
btw, sinds het stoppen van de F1 activiteiten is het Honda aandeel weer gaan stijgen. Daar wel eens naar gekeken? Men krijgt wel weer vertrouwen in je als bedrijf zijnde. En dat is veel meer waard dan ten koste van alles door blijven rijden in de F1.
Ik ben alleen maar blij dat ze even een adempauze nemen!
Daar ben ik het met je eens, maar ik bedoel ze hadden dit ook eerder kunnen bedenken.
Honda hoeft de concurentie met Ferrari Bmw en Mercedes niet aan want in de verkoop van auto's zijn zij ook geen directe concurenten.
zelfs de echte concurenten van Ferrai, Bmw, Mercedes, aldus Audi en Lamborghini (Volkswagen Groep) doet niet mee.
stop dan maar je geld in de WTCC waar je tenminste Seat enChevrolet vind of WRC of DTM waar je de directe concurenten tegenkomt,
zoals Peugot,Citroen,mitsubishi,Ford,opel enz.
Formule 1 is meer voor merken die meer Supercars bouwen
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Niels wrote:
Waar haal je dat vandaan? BBC had een stukje dat weekend waaruit bleek dat Honda het 4e budget van F1 had.
Honda ontstond toen in 2006 BAR zijn complete renstal verkocht aan motorleverancier Honda. Met Rubens Barrichello en Jenson Button als rijdersduo boekten de Japanners maar weinig succes ondanks het torenhoge budget van 355 miljoen euro.
Het 4 de budget is al groot genoeg, helemaal 355 milj.!
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2008/12_december/articles/081204_honda.xml
[url][/url]
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
stop dan maar je geld in de WTCC waar je tenminste Seat enChevrolet vind of WRC of DTM waar je de directe concurenten tegenkomt,
zoals Peugot,Citroen,mitsubishi,Ford,opel enz.
Formule 1 is meer voor merken die meer Supercars bouwen[/quote]
helemaal mee eens. zou er geld voor overhebben om honda tegen hun directe concurenten te zien rijden in een dergelijk toernooi...
zoals Peugot,Citroen,mitsubishi,Ford,opel enz.
Formule 1 is meer voor merken die meer Supercars bouwen[/quote]
helemaal mee eens. zou er geld voor overhebben om honda tegen hun directe concurenten te zien rijden in een dergelijk toernooi...
En toch is Honda nog best wel flink actief in de competitie. Bijvoorbeeld Motorracerij in allerlei klassen; Superbike, MotoGP, Motorcross, Japans sportscars championship, amerikaans scca toerwagenseries, diverse internationale toerwagen raceseries etc.
Het is alleen zo jammer dat die F1 zo`n ontzettend groot stuk van het budget opeist, dat het op een gegeven moment niet meer op te brengen is.
Het is alleen zo jammer dat die F1 zo`n ontzettend groot stuk van het budget opeist, dat het op een gegeven moment niet meer op te brengen is.
Jo& wrote:
Dat vind ik ernstiger, uit bedrijfs aspect, omdat Subaru juist daarom bekend staat...
Heeft voor een groot deel ook te maken met de gewijzigde regels voor 2010. In het officiële persbericht van Prodrive staat dat ze met een nieuwe auto terug komen in 2010 volgens de nieuwe regels.
De investering die ze moeten maken om in 2009 mee te komen met de top is groot en die investering doen ze dan in een auto die na 2009 verboden is in het WK.
Zo ist het.
Ik meende dat het wrc technisch reglement op zijn laatste benen loopt. De kosten voor die wagens zijn veel te hoog opgelopen, niet meer te betalen voor privéteams. Vanaf 2010 waren er plannen om de S2000 rallyklasse tot wereldkampioenschapsstatus te bombarderen, met een goedkopere opzet om de sport in de breedte te laten groeien.
Ik meende dat het wrc technisch reglement op zijn laatste benen loopt. De kosten voor die wagens zijn veel te hoog opgelopen, niet meer te betalen voor privéteams. Vanaf 2010 waren er plannen om de S2000 rallyklasse tot wereldkampioenschapsstatus te bombarderen, met een goedkopere opzet om de sport in de breedte te laten groeien.
Oftopic: Subaru schijnt ook uit de rally te stappen :-?
http://www.nu.nl/auto/1883524/subaru-st ... ijden.html
http://www.nu.nl/auto/1883524/subaru-st ... ijden.html