Sander stelt zich opnieuw voor. [TODA Spruitstuk]
Fantastische dag gehad!
Begon met slip en uitwijken, 180 graden slip en een proef om zo laat mogelijk te remmen.
Daarna in een groepje van 4 auto's het circuit verkennen. De vader van Tim en Tom Coronel was de instructeur. Na 3 rondjes wisselde hij van auto. Hij was de bestuurder dan. Toen hij achter het stuur zat van de Civic bleef hij maar door gaan over wat een lekker karretje het was
.
Na het besturen van alle 4 de autos ging hij als passagier gedurende 3 rondje meerijden. Dit wisselde dan ook weer over de 4 autos. Toen hij naast mij zat zat ik gigantisch te kloten misde mijn apexen en ging veelste hard de bochten in. Toch enigsinds spanning dat er iemand naast je zit.
Daarna ontelbaar veel sprintraces gedaan tot aan de hunsrug. Hierbij had ik vaak het voordeel dat de R zo snel acceleerd en nam vaak de leiding. Alleen als ik vanaf de 2e startrij moest starten en ik toch achter verkeer zat bleef ik er maar rustig achter. 95% zijn huurautos of ragbakken dus zie maakt het niet uit of er schade op komt.. Ik wel.. Als ik echter wel de leiding had merkte ik de druk van achter en ging de hugenholtz eigenlijk elke keer te hard in. De laagstaande zon stond daar dan ook in je giechel maar dat telt natuurlijk niet als excuus.
Brandstof tank raakte inmiddels half leeg en de onderstuur in de bocht werd overstuur bij te hard erin. In het begin was eng maar later begon ik te sturen met mijn gas. Wel heel kicken. Gas los kont komt naar buiten en je stuurd scherper in, daarna weer op het gas en hij trekt recht. Zoveel rijvaardigheid op gedaan... nu al. Ik moet nog 5 dagen
Ongerveer 30 ronden gereden denk ik zo.
Hier wat fotos.
Zag trouwens aan het einde van de dag nog een ATR en een CTR onder het Media Center geparkeerd staan. Zal vast wel iemand van hier zijn.
Begon met slip en uitwijken, 180 graden slip en een proef om zo laat mogelijk te remmen.
Daarna in een groepje van 4 auto's het circuit verkennen. De vader van Tim en Tom Coronel was de instructeur. Na 3 rondjes wisselde hij van auto. Hij was de bestuurder dan. Toen hij achter het stuur zat van de Civic bleef hij maar door gaan over wat een lekker karretje het was

Na het besturen van alle 4 de autos ging hij als passagier gedurende 3 rondje meerijden. Dit wisselde dan ook weer over de 4 autos. Toen hij naast mij zat zat ik gigantisch te kloten misde mijn apexen en ging veelste hard de bochten in. Toch enigsinds spanning dat er iemand naast je zit.
Daarna ontelbaar veel sprintraces gedaan tot aan de hunsrug. Hierbij had ik vaak het voordeel dat de R zo snel acceleerd en nam vaak de leiding. Alleen als ik vanaf de 2e startrij moest starten en ik toch achter verkeer zat bleef ik er maar rustig achter. 95% zijn huurautos of ragbakken dus zie maakt het niet uit of er schade op komt.. Ik wel.. Als ik echter wel de leiding had merkte ik de druk van achter en ging de hugenholtz eigenlijk elke keer te hard in. De laagstaande zon stond daar dan ook in je giechel maar dat telt natuurlijk niet als excuus.
Brandstof tank raakte inmiddels half leeg en de onderstuur in de bocht werd overstuur bij te hard erin. In het begin was eng maar later begon ik te sturen met mijn gas. Wel heel kicken. Gas los kont komt naar buiten en je stuurd scherper in, daarna weer op het gas en hij trekt recht. Zoveel rijvaardigheid op gedaan... nu al. Ik moet nog 5 dagen

Ongerveer 30 ronden gereden denk ik zo.
Hier wat fotos.

Zag trouwens aan het einde van de dag nog een ATR en een CTR onder het Media Center geparkeerd staan. Zal vast wel iemand van hier zijn.
slydawg wrote:Sander wrote:Zag trouwens aan het einde van de dag nog een ATR en een CTR onder het Media Center geparkeerd staan. Zal vast wel iemand van hier zijn.
Dat waren Frans en ik.
Alleen even naar jou en de andere gekken op de baan komen kijken.
Zag twee grote ogen in je helm :lol:
Was een groot verschil in auto's met goede en geen schokdempers.
Katana wrote:slydawg wrote:Sander wrote:Zag trouwens aan het einde van de dag nog een ATR en een CTR onder het Media Center geparkeerd staan. Zal vast wel iemand van hier zijn.
Dat waren Frans en ik.
Alleen even naar jou en de andere gekken op de baan komen kijken.
Zag twee grote ogen in je helm :lol:
Was een groot verschil in auto's met goede en geen schokdempers.
:shock:

Ja ik had het erg naar mijn zin 8)
Was idd veel verschil tussen somminge auto's. Die zwarte sierra waar ik achter reed(te zien op fotos) had echt een beroerde weglegging. Begon te stuiteren bij het uitkomen van bochten. Hij is er ook af gegaan op het scheivlak (mijn favoriete bocht). De meeste e30 325jes gingen wel lekker geloof ik. De vering van de CTR, ondanks dat dat gewoon stock is was geweldig. Helemaal niet zenuwachtig en zeer stabiel bij de hogesnelheids bochten. maar dat wisten jullie natuurlijk al :-). De bocht die ik het minst vond was de hugenholtz. Waarschijnlijk ook omdat scherpe bochten en fwd niet zo goed samen gaat. Als ik geen lsd had om mij te helpen bij het weer te hard in gaan van de bocht was ik vast en zeker rechtdoor het gras in gedoken.
Nu een weekendje pauze vanwege de Zandvoort 500. Dan mag ik daarna weer aan de bak. Ik probeer dan een onboard camera mee te nemen.
Kan haast niet wachten

Marsnel wrote:Mooi hoor!
Dit is voor race licentie? of gewoon cursus?
Ja op 15 december doe ik examen voor mijn KNAF.
Ja als je je verremd. Ik had het eigenlijk meer over het uitaccelleren van die bocht zonder lsd, als je met een te hoge snelheid al hebt ingestuurd. Dit is ook maar gissen natuurlijk omdat ik nooit zonder lsd heb gereden op het circuit.Marsnel wrote:Als je bij Hugenholtz rechtdoor gaat, dan ga je toch de banden in?
Marsnel wrote:Die foto waar de civic een beetje op z`n kont hangt op het rechte stuk, is dat het sprinten?
Ja dat was de start. Eerst met 3 autos. Naarna met 6 autos. Dus 2 startrijen van 3 autos. Vanaf daar dus zo snel mogelijk optrekken om als eerste de tarzan in te kunnen. De gerlach in en door de hugenholtz heen. Waarna je omhoog ging de hunserug op. Daarboven bij dat witte huisje werd je dan afgevlagt en mocht je rustig aan doen.
Dat deed alleen niemand. Iedereen reed nog net zo hard door, en de meeste waren ook gespind of kapot gegaan na de finish. Ik heb 2 sierra's weggetakeld zien worden, en een bmw die vast zat in de grindbak. Allemaal na de finish. :lol:
Voor de geïnteresseerde het programma van morgen.
Het weer wordt weer super!
* 1200 THEORIE
* 1300 VERSNELD RIJTJES RIJDEN
* 1415 TRAINING van TARZAN-GERLACH-HUGENHOLTZ sectie / Onder & Overstuur /SLALOM
* 1615 SPRINTJES met 3-6 tot POST 7 en tot POST 18
* 1700 EINDE praktijk
* 1740 NABESPREKING
* 1815 EINDE 2e cursus
Het weer wordt weer super!
* 1200 THEORIE
* 1300 VERSNELD RIJTJES RIJDEN
* 1415 TRAINING van TARZAN-GERLACH-HUGENHOLTZ sectie / Onder & Overstuur /SLALOM
* 1615 SPRINTJES met 3-6 tot POST 7 en tot POST 18
* 1700 EINDE praktijk
* 1740 NABESPREKING
* 1815 EINDE 2e cursus