GASKLEPPIE MAG NIET MEER IN MIJN MINI RIJDEN!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

hahaha! mooi man! Bandjes een beetje zachter gezet??

gefeliciteerd!
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Goed asfalt ook. Daar in Assen is het nix. Nu met luchtinlaat en de uitlaat nog 10pk erbij prutsen^^.

Mickey Tompson banden, zegt jullie dat wat? Is dat alleen voor drag of ook legal??

M

Bandjes op 1.8 :)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

absoluut alleen voor drag.
Je rijd met maximaal 1 bar en de bocht om kunnen ze niet.
Het is een volledige slick met hele slappe bandwangen. Absoluut niet te gebruiken op straat.
En volgens mij veel te groot voor jou mini.
Image
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

owww die. Op die brute Honda^^. Neuh das nix, ik pak wel Yoko's

Zaterdag ga ik naar speedcentre in Geldermalsen voor wat finetuning van de DTA. Met nieuwe pijp.

Ik zag Robert Jan van Tcc ook nog. Kevers, zucht^^
Guest

Post by Guest »

Hey, een paar vrienden van me waren dik onder de indruk van je mini! Toen ze hem zagen dachten ze van wat moet dat daar, toen zagen ze je gaan en werden ze stil......
Complimenten.
Voodoo

Post by Voodoo »

Ik heb het geweten vorig jaar tijdens de MV-meeting, ik kon die mini achter me maar niet afschudden :D
marco gooyaers

mini-r

Post by marco gooyaers »

Ik moet nog wat aan m'n start werken, maar het gaat al beter. En banden he! 14.069 was nu m'n beste tijd, spinnen, ook aan het eind van z'n twee. Ik wacht echt tot het licht donkergroen is om misstarts te voorkomen. Je kan in de Ban van de Ring uitlezen tussen de tijd dat het groen wordt en ik weg rijd :wink:.

Toen ik tegen die P-orno moest rijden moest ik hem nog in z'n een zetten toen ie net groen werd LOL. Was de rit om in de halve finale te komen!

Moet toch wel richting de 13 secs kunnen. Tegen die Amerikanen in de b-klasse rijden, dat lijkt me echt lachen.

Marco

Zeg ehhh, is er niet weer eens een Maasvlakte actie>>?
ITR1689

Post by ITR1689 »

Heb je met 14sec gewonnen van de anderen? Zaten die andere auto's vol met ICE of zo?
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Nee ze hebben met laten winnen^^ Wij een keer rijden? :wink:
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Hoi all,

De mini loopt steeds minder hoog stationair. Was 900 rpm, toen 700, 500, 200. Dit in een periode van 2 maanden.
Ik probeerde wat aan dat schroefje te draaien, maar nu loopt ie helemaal niet meer stationair.

Gewoon bijstellen (met DTA gaat dat niet) met schroef? Of zit er iets verstopt ergens of zo??

@ Frank, de benzinedruk was toch goed?? Staat volgens mij op 4 bar als ie loopt, te hoog??
Heb je mijn map nog. Moet je eens naar de feulmap gaan en die grafiek vol in beeld zetten. Pak je met de muis een puntje en die sleep je zo over het scherm. Handig!
O en nog iets: de uitlaat zit eronder. EEN HERRIE!, Ugh dat was niet echt de bedoeling. Rond 60 inwendig. Bij de uitgang van de D&C is ie echter maar 50 of 55 of zo. Dat is wel jammer, maar kon ik niet aanpassen. De voorste flens van je kat heb ik afgeslepen en een vlakke flens op gelast. Kat zit er nu onder tot na de apk. Dan ga ik een tussendemper inbouwen. TCC heeft flenzen. Weet jij of iemand anders een goeie dempermaker??

Grtz.,

Marco
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik denk dat de hoger wordende temperatuur de oorzaak is. Normaal compenseerd je stationair klep dat, maar die heb jij niet. Ik denk dat je dat zelf moet corrigeren met de stationair stelschroef.

Uitlaatje blert dus een beetje te veel?
Ga anders eens bellen met EPS in Groningen. Die maken alles op maat en hebben mischien iets duns en langs van 60mm zo op de plank liggen.

Maare, loopt hij er wel beter van?
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Zoiets d8 ik al, ging zo geleidelijk. Dat koperen schroefje onder de gasklep toch?

De mini lijkt wat feller te zijn met de freeflow/rond 63.5 pijp, maar ja, ik kan ook beinvloed worden door de db's :wink: .

Mooi, ik bel die gasten ff. Een motormaker in de buurt vraagt 250 euro, terwijl ik zelf de flenzen meeneem. Dat is wat veel d8 ik zo.

M

Ps. vandaag was ik op de zaak van die motorgast. Grote verhalen over hoe ze er porsches uit trekken. TRIEST! ZIELIG! Is hetzelfde als ik naast een tractor ga staan en hem eruit trek, en me daar goed over voel. Motorrijders zuigen aars.
Hmmja, is waar ook. Ze houden van leren en rubberen kleding :razz:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

hahahaaha!
Rubber nichten zijn het!

250 is niet duur! Dat kan ik van EPS jammer genoeg niet zeggen. Blijf maar lekker bij die rubber-boys.
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Onderschrift check
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

APK binnen. Thx to Steven (DTA god) en Frank (cat). Geen enkel probleem meer phew.

200,5 pk/8647 1/min, 193mph till rev limit, 132,2 lbft/6513 1/min

Waarom is mijn wiel pk zo laag? Iets van 135 pk maar. Zoveel verlies kan ik toch niet hebben. Ik d8 dat een s80 bak maar iets van 30 verlies levert. Was wel een enkele rollenbaan, hmm. Voelt niet als 135pk :D .
ITR1689

Post by ITR1689 »

Heeft met totaal verlies te maken, dus inclusief dat van de rollenbank zelf (wrijving).
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Filmpje nog eens, ikke in de finale op 4.40 minuten

http://www.sup-dawg.com/dodare.wmv

Er was een type-R die dag aanwezig^^, op het circuit wel te verstaan.
HondArd

Post by HondArd »

Waarin een kleine auto groot kan zijn :thumbs
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dat hoge wielverlies komt idd door de kleine wieltjes van je die tussen kleine rollen draaid. Dat geeft veel verlies. Bij de bank van rica heb ik dat ook. Zeker als je in hogere versnellingen rolt.

Ik hoorde idd dat je naar engeland geweest bent om hem weer verder af te stellen. Ik hoorde dat van die man die van die lotus 7 achtige wagentjes bouwd. Ik kwam hem tegen bij Rica. Mooie vent btw! Ook heerlijk veel benzine in de aderen!
Doe hem maar de groeten als je hem weer ziet.

btw, heb jij iedereen verteld dat ik niet meer in je mini mag rijden ofzo????
Hij wist het ook al.....
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Hi F.,

Nee niet verteld, staat alleen op forum. Binnenkort is ie niet meer zo zenuwachtig. Het probleem is ontdekt. Dan kom ik wel naar TCC en kan je ff testrijden^^.

De uitdraai is inderdaad gemeten in de 5e versnelling. Daar zal het wel aan liggen denk ik.

Mischa heeft alleen maar benzine in zijn aderen. Maar hij vindt Toyota-blokken beter als Honda blokken. Uhmm.., vond ik ook, eens.

Cheers

M

OW, er is ingebroken in mijn mini. De Veypor die ik op Zandvoort gewonnen had is er uit gejat. Klote junks. Ik ging hem net laten afstellen en daarom lag alles in de auto. Balen.
Locked