Ray's EP3, EE9 & FA5 | 2018 Update! P18
Re: Ray's EP3 | new updates soon...
Mugen twinloop 

Jo& wrote:Mugen twinloop![]()
Second that

Je weet hoe zo'n Mugen klinkt incl dc sports header.
En die mindere pk's komen niet door die uitlaatlijn.
Greets M
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Je kan ook voor een HKS silent Hi Power gaan
'98 JDM Integra Type-R
Die mindere pks komen zeker wel deels door een uitlaat.
Wij hebben hier in België al wagens zien stijgen met 10 pk door naar 3 inch over te gaan open lijn.
Wij hebben hier in België al wagens zien stijgen met 10 pk door naar 3 inch over te gaan open lijn.
@Dimitry,
Daar had ik het in dit geval niet over.
We hebben laatst op de dyno dag gestaan.
Waarbij ray 216pk had en ik 204pk.
Dit heeft meer met de instelling / afstelling van de ecu te maken dan met de uitlaat.
Want de mugen zou beter moeten zijn dan een standaard uitlaatlijn.
Het beste is natuurlijk een 3" maar hoe zit dat met het geluid?
Groeten MaRcel
Daar had ik het in dit geval niet over.
We hebben laatst op de dyno dag gestaan.
Waarbij ray 216pk had en ik 204pk.
Dit heeft meer met de instelling / afstelling van de ecu te maken dan met de uitlaat.
Want de mugen zou beter moeten zijn dan een standaard uitlaatlijn.
Het beste is natuurlijk een 3" maar hoe zit dat met het geluid?
Groeten MaRcel
Er zit toch geen hondata op, dan kan het niets met de ecu te maken hebben vrees ik
Wat het wel kan zijn is het volgende: kleppenafstelling, staat luchtfilter, hebben jullie beiden dezelfde CAI?
De standaard lijn haar flow is nog zo slecht niet hoor, op TYPE R uk zijn daar tal van artikels over dat die vrij goed presteert al.
3 inch is idd wel luid maar niet meer dan 2,5 ofzo.
Greetz
Wat het wel kan zijn is het volgende: kleppenafstelling, staat luchtfilter, hebben jullie beiden dezelfde CAI?
De standaard lijn haar flow is nog zo slecht niet hoor, op TYPE R uk zijn daar tal van artikels over dat die vrij goed presteert al.
3 inch is idd wel luid maar niet meer dan 2,5 ofzo.
Greetz
Op beide geen K-pro inderdaad.
We hebben ook niet het zelfde systeem, ik een Mugen airbox en Ray volgens mij een AEM cai.
Maar mijn ECU (na meting op rollenbank) staat veelste rijk afgesteld. Bij mij kwamen er zwarte rook walmen uit waarbij het bij
Ray gelukkig nog wel mee viel. Dus mijn idee is dat die van mij iets rijker staat afgesteld dan die van hem.
Wat misschien ook wel komt door de verschillende onderdelen/parts.
Er zit altijd wat verschil tussen de auto's en daardoor ook in de ecu's lijkt mij.
Ik wilde alleen aangeven dat mijn mindere pk's bij mij niet door de uitlaat komen.
En dat hij voor zo'n mooie Mugen moest gaan
als hij een andere uitlaat wilt. (omdat ik er ook een heb en hij weet hoe het geluid klinkt).
Maar misschien is het wel interessant om die topic's vanuit de UK op het forum te posten in het technische gedeelte?
Voor de rest moet mijn auto zeker nog een keer goed afgesteld worden, maar daar gaat dit topic niet over.
Ray mag/moet zijn eigen keuze maken qua uitlaat die hij onder zijn auto gaat hangen.
Groeten MaRcel
We hebben ook niet het zelfde systeem, ik een Mugen airbox en Ray volgens mij een AEM cai.
Maar mijn ECU (na meting op rollenbank) staat veelste rijk afgesteld. Bij mij kwamen er zwarte rook walmen uit waarbij het bij
Ray gelukkig nog wel mee viel. Dus mijn idee is dat die van mij iets rijker staat afgesteld dan die van hem.
Wat misschien ook wel komt door de verschillende onderdelen/parts.
Er zit altijd wat verschil tussen de auto's en daardoor ook in de ecu's lijkt mij.
Ik wilde alleen aangeven dat mijn mindere pk's bij mij niet door de uitlaat komen.
En dat hij voor zo'n mooie Mugen moest gaan

Maar misschien is het wel interessant om die topic's vanuit de UK op het forum te posten in het technische gedeelte?
Voor de rest moet mijn auto zeker nog een keer goed afgesteld worden, maar daar gaat dit topic niet over.
Ray mag/moet zijn eigen keuze maken qua uitlaat die hij onder zijn auto gaat hangen.
Groeten MaRcel
Ik durf wedden dat als jij een CAI plaatst dat je ook meer pk haalt.
De mugen box voor de EP3 is echt niet zo goed als de meesten denken, ik heb weer op UK forum overal opzoekingswerk gedaan.
Daar concluderen ze ook dat die maar middelmatig is (voor de EP3), de beste boxen zijn de gruppe m en de tegiwa, en dan met vooral iets minder piek pks de injens en AEM.
Ik vermoed dus dat je gewoon minder lucht krijgt, daarom staat je afstelling ook rijker, het is niet dat hij meer naft krijgt dan Ray zijn, gewoon minder lucht.
Over de uitlaat, sorry voor het vervuilen van je topic Ray:
Die mugen uitlaat is zeker wel heel goed, je hebt ook een supersprint uitlaat die vrij stil is, ofwel de invidea G200 reeks maar.
Ik blijf met de standaard rijden, minder duur, krijg ik gekeurd en is qua lawaai goed genoeg in combi met injen.
De mugen box voor de EP3 is echt niet zo goed als de meesten denken, ik heb weer op UK forum overal opzoekingswerk gedaan.
Daar concluderen ze ook dat die maar middelmatig is (voor de EP3), de beste boxen zijn de gruppe m en de tegiwa, en dan met vooral iets minder piek pks de injens en AEM.
Ik vermoed dus dat je gewoon minder lucht krijgt, daarom staat je afstelling ook rijker, het is niet dat hij meer naft krijgt dan Ray zijn, gewoon minder lucht.
Over de uitlaat, sorry voor het vervuilen van je topic Ray:
Die mugen uitlaat is zeker wel heel goed, je hebt ook een supersprint uitlaat die vrij stil is, ofwel de invidea G200 reeks maar.
Ik blijf met de standaard rijden, minder duur, krijg ik gekeurd en is qua lawaai goed genoeg in combi met injen.
Yo,
Wat onderweg is:
- Racing Logic Schroefset!
- ASR Subframe reinforcement brace.(=binnen)
- Skunk2 Draagarmen (goud)
- MTF 3 Olie
ASR is al binnen
En over de uitlaat: blijf twijfelen, skunk2 zal idd veeeels te luidruchtig zijn zit ik niet echt op te wachten. Maar een invidia g200 is denk ik wel een mooie. Niet te luidruchtig, mooie afwerking, geen gekloot met APK?, Achja heb nog ff om er over na te denken
Hoop binnen 2 weken eindelijk me spullen binnen te krijgen
Ray
Wat onderweg is:
- Racing Logic Schroefset!
- ASR Subframe reinforcement brace.(=binnen)
- Skunk2 Draagarmen (goud)
- MTF 3 Olie
ASR is al binnen

En over de uitlaat: blijf twijfelen, skunk2 zal idd veeeels te luidruchtig zijn zit ik niet echt op te wachten. Maar een invidia g200 is denk ik wel een mooie. Niet te luidruchtig, mooie afwerking, geen gekloot met APK?, Achja heb nog ff om er over na te denken

Hoop binnen 2 weken eindelijk me spullen binnen te krijgen

Ray
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Al me spulletjes binnen
ik = BLIJ

ik = BLIJ

1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Re: Ray's EP3 | Spulletjes binnen!! :D
Succes hehe
Mooi schroefsetje, zou ik wel voor kerst willen hebben :P
- Rise 'n Shine! -
zeker een mooie schroef set.en de sticker gaat zeker op je voorruit.
honda civic ep3 ctr
Zoo! Alles zit eronder
was een flinke klus!! Morgen maar even schoonmaken en wat foto's schieten
Ook moet de auto nog uitgelijnt worden want het rijd nu echt bagger! Ben wel zeer tevreden

Ook moet de auto nog uitgelijnt worden want het rijd nu echt bagger! Ben wel zeer tevreden

1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Vet, ben benieuwd hoe het er uit ziet. En hoe het stuurt.
Waar ga je hem laten uitlijnen, anders misschien nog wel een goed adresje voor je.
Zelf ook nog wat updates gescord, hoor je nog wel als ik je weer spreek.
Grts MaRcel
Waar ga je hem laten uitlijnen, anders misschien nog wel een goed adresje voor je.
Zelf ook nog wat updates gescord, hoor je nog wel als ik je weer spreek.
Grts MaRcel
we hebben de fabrieksinsteling aangehouden van de racing logics. de auto is ongeveer 3cm lager nu
de auto kan lager alleen dat wil ik niet omdat er dan grote kans is dat je de aandrijfashoes raakt 

1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Leuke spullen Ray, ben benieuwd hoe het eruit ziet op de auto!
Vandaag de auto ook nog is flink schoongemaakt, gekleid, en quick waxed!
Even een paar foto's gemaakt:
Zal binnekort ook is wat betere foto's maken (had deze even snel gemaakt)
Ding moet alleen wel snel uitgelijnd worden want dit rijd nu zwaaaar kut! lol
Even een paar foto's gemaakt:

Zal binnekort ook is wat betere foto's maken (had deze even snel gemaakt)
Ding moet alleen wel snel uitgelijnd worden want dit rijd nu zwaaaar kut! lol
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

2003 Civic EP3
2008 Civic FA5