Dimer: back on the streets! (nieuwe foto @ p12)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Rikky

Post by Rikky »

Benjdmin wrote:[img]foto[/img]

Epic, haha!

Dat deed hij gewoon even vlug uit de losse pols 8)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Dimer

Post by Dimer »

Haha ja ik showede m'n flitser en heb zijn email niet dus ik dacht ik gooi 'm ertussen :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Hij leest heus geen Honda fora maar ik zal zorgen dat hij hem ziet :wink:.

Die foto dat hij achter in de bak hangt vind ik gaaf haha!
donkeykong

Post by donkeykong »

Hahah lachen klusdag, wat doet die begrafenisauto daar hahah??
Rikster

Post by Rikster »

Foto's zijn goed gelukt dimer ik sta er mooi op :lol:
Katana

Post by Katana »

Rikster wrote:Foto's zijn goed gelukt dimer ik sta er mooi op :lol:

Hallo Rik,

Stel je je wel eerst even netjes voor in een eigen topic? We weten graag met wie we praten
Rikster

Post by Rikster »

Katana wrote:
Rikster wrote:Foto's zijn goed gelukt dimer ik sta er mooi op :lol:

Hallo Rik,

Stel je je wel eerst even netjes voor in een eigen topic? We weten graag met wie we praten

excuseert u mij :o ops:
Dimer

Post by Dimer »

Vandaag was weer een interessante dag...

We hadden om 9 uur met Maarten afgesproken, maar zoals jullie in zijn nieuwe topic hebben kunnen lezen, was hij nogal laat thuis. Dus kwamen wij een uurtje later. Maar Maarten had niet kunnen genieten van zijn extra uurtje uitslapen, hij was niet eens thuis :lol:

Dankzij X z'n pa konden we alvast aan de gang. Het idee was de auto rijklaar maken en naar RSP/APE rijden voor een nieuwe uitlaat, zodat ik de diffuser kon monteren voor de RSP meet en Time Attack.

Alles ging aardig en rond een half 12 gingen we op weg naar RSP. Maar de tank was leeg, dus gingen we eerst naar de BP voor een ultimate shot :)

Martijn gooide de NSX vol, maar liet een scheut benzine overlopen... Toen ik de auto wilde starten zag ik witte rook onder het linker achterwiel komen. De temperatuurmeter stond helemaal in het rood, dus heb ik de auto direct afgezet. We hebben de auto weggeduwd en ik zag een beetje koelvloeistof op de grond liggen. Het aparte was, dat ik nergens meer vloeistof heb zien lekken... Maarten kwam vrijwel direct en hij dacht aan een lekke koppakking. Er hing een apart luchtje in de koelvloeistoftank. We hebben de auto nogmaals gestart, maar er kwamen geen bellen in het koelvloeistof en de olie zag er ook normaal uit. Ook kwam er geen witte rook (meer) onder de auto vandaan of uit de uitlaten.

Ik besloot de NSX terug naar Maarten te rijden. Na een kilometer schoot ineens de temperatuur weer omhoog, maar zodra ik m'n koppeling intrapte zakte de temperatuur vrijwel direct. Heel apart, want de temperatuur kan niet zo snel schommelen!

Nadat wij de NSX weer bij Maarten binnen hadden gezet hebben wij niets meer gedaan. Nu moeten we gaan bedenken wat er mis kan zijn en hoe we het kunnen oplossen.

Dus.... de RSP meeting ga ik sowieso niet redden met de NSX..
vtec vince

Post by vtec vince »

Balen zeg!
Klinkt idd niet logisch...Zo'n temp schommeling.
Misschien dat een of andere sensor niet optimaal werkt?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
FastFWD

Post by FastFWD »

Benzine over de bedrading of andere electrische delen? Witte rook kan bedrading zijn icm benzine, of benzine op spruitstuk/blok/uitlaat, aangezien dat geknoeit is.
slydawg

Post by slydawg »

Lastig Dimer, hoop dat je de oorzaak gauw vind.

Witte rook is meestal koelvloeistof op een heet onderdeel.
Betwijfel als het aan dat scheutje benzine lag tenzij Martijn de boel liet overstromen ;-)
mr. X

Post by mr. X »

Benzine zou kunnen maar verklaart niet waar de koelvloeistof vandaan komt. Helaas had Dimer de dop al van het tankje afgedraaid anders kon ik voelen of de slangen hard waren. Als het ook maar een heel kleine lekkage is van de koppakking kan dit langzaam druk in het systeem persen waardoor bij stationair draaien overhitten kan verklaren. Ook ruikt het KVS tankje vreselijk naar olie en zie je enige vlekken. Niet groot of echt donker maar ze zijn er. Voor mij reden genoeg een beginnende koppakking te denken en niet wat anders.

Bovenstaande verklaart niet waarom de temp. Sensor op het gas reageert. Door mijn geestelijke en fisieke gesteldheid en wederom tijdgebrek was ik niet bepaald in staat alles na te kijken.
vtec vince

Post by vtec vince »

Bij een lekke koppakking zou de olie dop aan de binnenzijde ook wit aangeslagen moeten zijn toch?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X

Post by mr. X »

Hoeft niet altijd.
slydawg

Post by slydawg »

Ik moet zeggen dat ik ooit op een trackday waar de NSX ook reed ik in de pitbox koelvloeistof zag lekken, heel lichtjes, een paar druppels.
Had dit toen aan Gerard aangegeven maar wat ie ermee gedaan heeft zou ik niet weten.
Dit is wel al enige jaren terug, ik vermoed vijverberg trofee.
Voodoo

Post by Voodoo »

slydawg wrote:Ik moet zeggen dat ik ooit op een trackday waar de NSX ook reed ik in de pitbox koelvloeistof zag lekken, heel lichtjes, een paar druppels.
Had dit toen aan Gerard aangegeven maar wat ie ermee gedaan heeft zou ik niet weten.
Dit is wel al enige jaren terug, ik vermoed vijverberg trofee.

Idd...ik had toevallig koelvloeistof bij me en aan Gerard gegeven.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Lijkt op lucht in het systeem...
Die lucht bel kan dan in de pomp blijven zitten wat er voor zorgt dat het water niet meer rond gaat. Als je dan weer rijd kan die bel eruit schieten waardoor de temp meter gelijk in elkaar zakt. Schiet die bel weer in de pomp kan het zijn dat je temp ineens weer omhoog schiet.

Ik hou het op lucht, maar hoe die er in is gekomen weet ik natuurlijk niet. Heb je nog de boel leeg gehad de laaste tijd?
slydawg

Post by slydawg »

Dus goed ontluchten en misschien koelsysteem op druk testen?
Katana

Post by Katana »

Heb je op NSXprime gekeken?

Deze heeft een Supercharger, dus wellicht heeft iemand dit probleem ook al eens gehad :dunno:

Klinkt wel erg herkenbaar als een probleem waar Keung het een keer over had.

Stuur hem een PB zou ik zeggen
Dimer

Post by Dimer »

Op prime weten ze het ook niet precies. Ik ga eerst we'll compressietest doen en ontluchten en alle slangen nalopen.
Locked