Vandaag was weer een interessante dag...
We hadden om 9 uur met Maarten afgesproken, maar zoals jullie in zijn nieuwe topic hebben kunnen lezen, was hij nogal laat thuis. Dus kwamen wij een uurtje later. Maar Maarten had niet kunnen genieten van zijn extra uurtje uitslapen, hij was niet eens thuis :lol:
Dankzij X z'n pa konden we alvast aan de gang. Het idee was de auto rijklaar maken en naar RSP/APE rijden voor een nieuwe uitlaat, zodat ik de diffuser kon monteren voor de RSP meet en Time Attack.
Alles ging aardig en rond een half 12 gingen we op weg naar RSP. Maar de tank was leeg, dus gingen we eerst naar de BP voor een ultimate shot
Martijn gooide de NSX vol, maar liet een scheut benzine overlopen... Toen ik de auto wilde starten zag ik witte rook onder het linker achterwiel komen. De temperatuurmeter stond helemaal in het rood, dus heb ik de auto direct afgezet. We hebben de auto weggeduwd en ik zag een beetje koelvloeistof op de grond liggen. Het aparte was, dat ik nergens meer vloeistof heb zien lekken... Maarten kwam vrijwel direct en hij dacht aan een lekke koppakking. Er hing een apart luchtje in de koelvloeistoftank. We hebben de auto nogmaals gestart, maar er kwamen geen bellen in het koelvloeistof en de olie zag er ook normaal uit. Ook kwam er geen witte rook (meer) onder de auto vandaan of uit de uitlaten.
Ik besloot de NSX terug naar Maarten te rijden. Na een kilometer schoot ineens de temperatuur weer omhoog, maar zodra ik m'n koppeling intrapte zakte de temperatuur vrijwel direct. Heel apart, want de temperatuur kan niet zo snel schommelen!
Nadat wij de NSX weer bij Maarten binnen hadden gezet hebben wij niets meer gedaan. Nu moeten we gaan bedenken wat er mis kan zijn en hoe we het kunnen oplossen.
Dus.... de RSP meeting ga ik sowieso niet redden met de NSX..