Type-R Club meets TeamZeroSpeed Dynodag-2008 [31-05-2008]
[quote="Gaskleppie"]Erg gezellig!
We weten nu gelijk waarom Team Zero speed die naam gekozen heeft!
Geintje jongens...... ]
:censor
ok... probleem hoogstwaarschijnlijk gevonden waarom ik zoveel pk-verlies had.
meten is inderdaad weten, dus ik ga binnenkort weer nadat ik de probleempjes heb gefixt.
We weten nu gelijk waarom Team Zero speed die naam gekozen heeft!
Geintje jongens...... ]
:censor
ok... probleem hoogstwaarschijnlijk gevonden waarom ik zoveel pk-verlies had.
meten is inderdaad weten, dus ik ga binnenkort weer nadat ik de probleempjes heb gefixt.
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik ga zo naar bed en tiep 1 dezer dagen wel een verslag. Maar er is 1 ding watt mij dwarszit. Ben me telefoon kwijt! Heeft iemand een Zwart schuif Samsung gevonden met als achtergrond een ITR? laat mij het zo snel mogelijk weten!
Is die niet uit je broekzak gevallen toen je in 1 van de auto's gestapt bent? Gebeurt mij ook nog wel eens...
Maare, Jordan, wat heb je gevonden dan? Je S2K stond echt knap en vaag te roken voor de run! Ik heb nog even geroken wat het kon zijn maar kon er eigenlijk niks van maken.
Meten is weten idd!
Die splinternieuwe grijze CTR haalde gewoon netjes zn vermogen. En die draaide nog op octaan 95 ook!
Was wel een dagje van verassingen en tegenvallen!
g-unit wrote:@ sincks : toch niet te geloven dat je juist met een AEM V2 open filter 8 pk verliest.
komen de dynosheets nog?
dan kunnen we vergelijken.
Pakte die zn lucht wel goed vraag ik me bij hem en andere auto's (wesjes) af?!
Ik rijd dan wel geen R, maar een simpele 1.4 dat geuprate is.
OEM airbox, D16Z6 (ESI) inlaatspruitstuk, supersprint uitlaatspruitstuk, apexi N1 catback (60.5mm).
D14 Origineel:
Max. Vermogen 55 kW (75 PK)
6.000 tpm
Max. Koppel 109 Nm
3.000 tpm
D14 Dyno:
Max. Vermogen 79,6kW (108,2PK)
6.655 tpm
Max. Koppel 121,4 Nm
5.855 tpm
33PK winst voor TZS :P Volgens sommigen heb ik de PKs van hun gejat

Alleen lambda schommelt rond de 0,7 ?! Hier is wel meer uit te halen...
Grappig is dat mn apexi rsm speelgoed met gsensor ook PK metingen doet. Die geeft bij mij ook rond de 105pk aan. Vrij accuraat dus als ik 108 op de bank gemeten heb.
Gaskleppie wrote:Ik ga zo naar bed en tiep 1 dezer dagen wel een verslag. Maar er is 1 ding watt mij dwarszit. Ben me telefoon kwijt! Heeft iemand een Zwart schuif Samsung gevonden met als achtergrond een ITR? laat mij het zo snel mogelijk weten!
Is die niet uit je broekzak gevallen toen je in 1 van de auto's gestapt bent? Gebeurt mij ook nog wel eens...
Maare, Jordan, wat heb je gevonden dan? Je S2K stond echt knap en vaag te roken voor de run! Ik heb nog even geroken wat het kon zijn maar kon er eigenlijk niks van maken.
Meten is weten idd!
Die splinternieuwe grijze CTR haalde gewoon netjes zn vermogen. En die draaide nog op octaan 95 ook!
Was wel een dagje van verassingen en tegenvallen!
Olie op?!


1e run stond ie idd flink te roken wat me verbaasde, had het ook nooit eerder gezien en dat deed ie verder ook nooit!!!! 2e run was rookvrij, dus dat snap ik dan ook weer niet....
Olie is bijgevuld en pakt wat feller op, en tevens getik in de motor ook weg.
@ Keung, ik wil zo snel mogelijk een beurt!!!!!!!
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
wesjes wrote:Ik vond het ook wel vreemd dat ik opeens verlies had van zo'n ruim 18~19PK, alleen omdat ik dit keer een andere intake heb gebruikt.. terwijl het optrekken nu veel vlotter lijkt dan hiervoor..
Die lambda ging ook opeens keihard naar beneden toen de VTEC aanging.
Je had hiervoor ook een run gemaakt?
Gaskleppie wrote:Olie op?
Dan vraag ik me toch af of de Vtec wel goed gewerkt heeft! Die werkt op oliedruk dus te laag olie peil kan een falende Vtec als gevolg hebben. Scheelt bakken vermogen natuurlijk.
Dit is dus inderdaad wat Frans ook zei....
ik hoorde het wel lichtjes overgaan op Vtec (althans zo leek het) tijdens de run, maar maakt nu met bijgevulde olie toch wel een groot verschil!!!!
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik vond het ook wel vreemd dat ik opeens verlies had van zo'n ruim 18~19PK, alleen omdat ik dit keer een andere intake heb gebruikt.. terwijl het optrekken nu veel vlotter lijkt dan hiervoor..
Die lambda ging ook opeens keihard naar beneden toen de VTEC aanging.
Ik vrees dat bij jou de ecu iets gemeten heeft wat er voor gezorgt heeft dat het mengsel naar de maan ging.
Ik denk dat de knock regeling actief is geworden tijdens de run. Dat toch door het lange stilstaan en stationair draaien de boel knap heet geworden is vlak voor de run.
Als een ecu de timing knap weg draaid zie je dat terug in het mengsel. Wat niet verbrand wordt zie je terug in je lambda meting. Als we de run over hadden gedaan met langer de ventilator aan had dat misschien een andere uitslag gegeven.
Gezien het mengsel tijdens de run was dit wel het echte vermogen tijdens die run, maar waarschijnlijk niet het vermogen wat je onder normale omstandigheden op straat hebt als de intake wel koud is.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:Ik vond het ook wel vreemd dat ik opeens verlies had van zo'n ruim 18~19PK, alleen omdat ik dit keer een andere intake heb gebruikt.. terwijl het optrekken nu veel vlotter lijkt dan hiervoor..
Die lambda ging ook opeens keihard naar beneden toen de VTEC aanging.
Ik vrees dat bij jou de ecu iets gemeten heeft wat er voor gezorgt heeft dat het mengsel naar de maan ging.
Ik denk dat de knock regeling actief is geworden tijdens de run. Dat toch door het lange stilstaan en stationair draaien de boel knap heet geworden is vlak voor de run.
Als een ecu de timing knap weg draaid zie je dat terug in het mengsel. Wat niet verbrand wordt zie je terug in je lambda meting. Als we de run over hadden gedaan met langer de ventilator aan had dat misschien een andere uitslag gegeven.
Gezien het mengsel tijdens de run was dit wel het echte vermogen tijdens die run, maar waarschijnlijk niet het vermogen wat je onder normale omstandigheden op straat hebt als de intake wel koud is.
thanks voor de uitleg always appreciated

Ik ga de run nu even inscannen en dan post ik hier een linkje naar mijn voorstel topic en dan kunnen de 2 vergeleken worden.
-
- Posts: 351
- Joined: Wed Apr 18, 2007 9:17 pm
vond het een mooie dag jammer dat ik er zo laat was maar toch wel veel mooie auto's kunnen bewonderen.
ben toch ook erg blij met me laatste run. dat een haar extra brandstof toch gelijk 9pk extra scheelt is toch best goed te noemen.
nu me spruit stuk op jdm maat maken en kijken wat er dan weer gebeurt.
kortom leuke dag veel geleerd in korte tijd.
thanks to you all.
ben toch ook erg blij met me laatste run. dat een haar extra brandstof toch gelijk 9pk extra scheelt is toch best goed te noemen.
nu me spruit stuk op jdm maat maken en kijken wat er dan weer gebeurt.
kortom leuke dag veel geleerd in korte tijd.
thanks to you all.
Frank ik heb hieronder het linkje naar mijn start topic:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=4255&postdays=0&postorder=asc&&start=389
En wat ik ook vreemd vond zijn de waardes als Max power bij de vorige run 8205RPM @ 165.9Kmh en bij de 2e run 8455RPM @ 211km/h
en Max attained RPM, bij de vorige Run 8375RPM @ 169.4km/h en bij de laatste run 8530RPM @ 212.9Kmh
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=4255&postdays=0&postorder=asc&&start=389
En wat ik ook vreemd vond zijn de waardes als Max power bij de vorige run 8205RPM @ 165.9Kmh en bij de 2e run 8455RPM @ 211km/h
en Max attained RPM, bij de vorige Run 8375RPM @ 169.4km/h en bij de laatste run 8530RPM @ 212.9Kmh
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
AllGo wrote:wesjes wrote:En wat ik ook vreemd vond zijn de waardes als Max power bij de vorige run 8205RPM @ 165.9Kmh en bij de 2e run 8455RPM @ 211km/h
en Max attained RPM, bij de vorige Run 8375RPM @ 169.4km/h en bij de laatste run 8530RPM @ 212.9Kmh
Laatste run is een versnellinkje hoger..
Mijn limiter zit op de 8400RPM wat dus wel klopte bij de vorige run 8375RPM
Was een dag vol verassingen inderdaad, wel erg gezellig ! Leuke meet zo icm TZS :-)
Zal mijn uitdraaien ook nog ffkes scannen en op de forums gooien.
De Legalis R boekt wel winst maar komt niet echt terug op de Dyno behalve met wat meer koppel. Denk dat die zijn waarde pas echt gaat bewijzen met een andere header.
De AEM V2 nog even getest vandaag, dat ding wordt echt mega warm ! Die intake buis brand je nog net je fikken niet aan dus kun je wel verzinnen wat voor temp de lucht is die de motor ingaat. Nu is het manifold ook loeiend heet trouwens zal toch ook niet gunstig zijn :P
Ding ga ik er zo weer vanaf halen, stiekum wist ik het wel maar hoopte dat het geen verlies zou geven en iig gelijk zou blijven qua waardes. :lol:
Maar ffkes een CAI scoren want ruim 8 of iets pk verlies, en laten we het nog maar niet over de andere waardes hebben, is echt bagger.
Nog even gekeken naar de ITG Maxogen maar ook die hangt weer te dicht op de motor enz. ook al haalt die de lucht via een tube van achter de bumpert.
Vraag: Die buis van je radiator die in feite net onder je intake buis hangt....zijn daar nog andere buizen/materiaal voor die iets meer warmte vast houden ? Of simpel wat heatwrap erom heen vouwen ? Want zelfs met de CAI straalt die gegarandeerd ook warmte naar de intake buis.
Zal mijn uitdraaien ook nog ffkes scannen en op de forums gooien.
De Legalis R boekt wel winst maar komt niet echt terug op de Dyno behalve met wat meer koppel. Denk dat die zijn waarde pas echt gaat bewijzen met een andere header.
De AEM V2 nog even getest vandaag, dat ding wordt echt mega warm ! Die intake buis brand je nog net je fikken niet aan dus kun je wel verzinnen wat voor temp de lucht is die de motor ingaat. Nu is het manifold ook loeiend heet trouwens zal toch ook niet gunstig zijn :P
Ding ga ik er zo weer vanaf halen, stiekum wist ik het wel maar hoopte dat het geen verlies zou geven en iig gelijk zou blijven qua waardes. :lol:
Maar ffkes een CAI scoren want ruim 8 of iets pk verlies, en laten we het nog maar niet over de andere waardes hebben, is echt bagger.
Nog even gekeken naar de ITG Maxogen maar ook die hangt weer te dicht op de motor enz. ook al haalt die de lucht via een tube van achter de bumpert.
Vraag: Die buis van je radiator die in feite net onder je intake buis hangt....zijn daar nog andere buizen/materiaal voor die iets meer warmte vast houden ? Of simpel wat heatwrap erom heen vouwen ? Want zelfs met de CAI straalt die gegarandeerd ook warmte naar de intake buis.