Type-R Club meets TeamZeroSpeed Dynodag-2008 [31-05-2008]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
Jordan

Post by Jordan »

[quote="Gaskleppie"]Erg gezellig!

We weten nu gelijk waarom Team Zero speed die naam gekozen heeft!

Geintje jongens...... ]

:censor
ok... probleem hoogstwaarschijnlijk gevonden waarom ik zoveel pk-verlies had.

meten is inderdaad weten, dus ik ga binnenkort weer nadat ik de probleempjes heb gefixt.
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
jack

Post by jack »

Jordan: als je de volgende keer ga, niet vergeten ik wil ook HEEL GRAAG MEE!! :)

guy's ''t was leuk en gezellig dagje!!thx allemaal!!
Roy

Post by Roy »

@ sincks : toch niet te geloven dat je juist met een AEM V2 open filter 8 pk verliest.

komen de dynosheets nog?

dan kunnen we vergelijken.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik ga zo naar bed en tiep 1 dezer dagen wel een verslag. Maar er is 1 ding watt mij dwarszit. Ben me telefoon kwijt! Heeft iemand een Zwart schuif Samsung gevonden met als achtergrond een ITR? laat mij het zo snel mogelijk weten!

Is die niet uit je broekzak gevallen toen je in 1 van de auto's gestapt bent? Gebeurt mij ook nog wel eens...

Maare, Jordan, wat heb je gevonden dan? Je S2K stond echt knap en vaag te roken voor de run! Ik heb nog even geroken wat het kon zijn maar kon er eigenlijk niks van maken.
Meten is weten idd!
Die splinternieuwe grijze CTR haalde gewoon netjes zn vermogen. En die draaide nog op octaan 95 ook!

Was wel een dagje van verassingen en tegenvallen!
Maskertje

Post by Maskertje »

g-unit wrote:@ sincks : toch niet te geloven dat je juist met een AEM V2 open filter 8 pk verliest.

komen de dynosheets nog?

dan kunnen we vergelijken.

Pakte die zn lucht wel goed vraag ik me bij hem en andere auto's (wesjes) af?!

Ik rijd dan wel geen R, maar een simpele 1.4 dat geuprate is.

OEM airbox, D16Z6 (ESI) inlaatspruitstuk, supersprint uitlaatspruitstuk, apexi N1 catback (60.5mm).

D14 Origineel:

Max. Vermogen 55 kW (75 PK)
6.000 tpm
Max. Koppel 109 Nm
3.000 tpm

D14 Dyno:

Max. Vermogen 79,6kW (108,2PK)
6.655 tpm
Max. Koppel 121,4 Nm
5.855 tpm

33PK winst voor TZS :P Volgens sommigen heb ik de PKs van hun gejat :)

Alleen lambda schommelt rond de 0,7 ?! Hier is wel meer uit te halen...

Grappig is dat mn apexi rsm speelgoed met gsensor ook PK metingen doet. Die geeft bij mij ook rond de 105pk aan. Vrij accuraat dus als ik 108 op de bank gemeten heb.
Jordan

Post by Jordan »

Gaskleppie wrote:
Ik ga zo naar bed en tiep 1 dezer dagen wel een verslag. Maar er is 1 ding watt mij dwarszit. Ben me telefoon kwijt! Heeft iemand een Zwart schuif Samsung gevonden met als achtergrond een ITR? laat mij het zo snel mogelijk weten!

Is die niet uit je broekzak gevallen toen je in 1 van de auto's gestapt bent? Gebeurt mij ook nog wel eens...

Maare, Jordan, wat heb je gevonden dan? Je S2K stond echt knap en vaag te roken voor de run! Ik heb nog even geroken wat het kon zijn maar kon er eigenlijk niks van maken.
Meten is weten idd!
Die splinternieuwe grijze CTR haalde gewoon netjes zn vermogen. En die draaide nog op octaan 95 ook!

Was wel een dagje van verassingen en tegenvallen!

Olie op?! :o ops: :o ops:
1e run stond ie idd flink te roken wat me verbaasde, had het ook nooit eerder gezien en dat deed ie verder ook nooit!!!! 2e run was rookvrij, dus dat snap ik dan ook weer niet....

Olie is bijgevuld en pakt wat feller op, en tevens getik in de motor ook weg.

@ Keung, ik wil zo snel mogelijk een beurt!!!!!!!
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Olie op?
Dan vraag ik me toch af of de Vtec wel goed gewerkt heeft! Die werkt op oliedruk dus te laag olie peil kan een falende Vtec als gevolg hebben. Scheelt bakken vermogen natuurlijk.
wesjes

Post by wesjes »

Ik vond het ook wel vreemd dat ik opeens verlies had van zo'n ruim 18~19PK, alleen omdat ik dit keer een andere intake heb gebruikt.. terwijl het optrekken nu veel vlotter lijkt dan hiervoor..

Die lambda ging ook opeens keihard naar beneden toen de VTEC aanging.
Voodoo

Post by Voodoo »

wesjes wrote:Ik vond het ook wel vreemd dat ik opeens verlies had van zo'n ruim 18~19PK, alleen omdat ik dit keer een andere intake heb gebruikt.. terwijl het optrekken nu veel vlotter lijkt dan hiervoor..

Je had hiervoor ook een run gemaakt?
Nick

Post by Nick »

Ik snap er ook niks van.. de auto voelt super op de weg.. heb echt het gevoel dat die veeel en veeel beter trekt, en ik heb ook vermogen verlies met de vorige run...??

PS zal binnenkort even me run inscannen op me werk!
Jordan

Post by Jordan »

Gaskleppie wrote:Olie op?
Dan vraag ik me toch af of de Vtec wel goed gewerkt heeft! Die werkt op oliedruk dus te laag olie peil kan een falende Vtec als gevolg hebben. Scheelt bakken vermogen natuurlijk.

Dit is dus inderdaad wat Frans ook zei....
ik hoorde het wel lichtjes overgaan op Vtec (althans zo leek het) tijdens de run, maar maakt nu met bijgevulde olie toch wel een groot verschil!!!!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik vond het ook wel vreemd dat ik opeens verlies had van zo'n ruim 18~19PK, alleen omdat ik dit keer een andere intake heb gebruikt.. terwijl het optrekken nu veel vlotter lijkt dan hiervoor..

Ik vrees dat bij jou de ecu iets gemeten heeft wat er voor gezorgt heeft dat het mengsel naar de maan ging.
Ik denk dat de knock regeling actief is geworden tijdens de run. Dat toch door het lange stilstaan en stationair draaien de boel knap heet geworden is vlak voor de run.
Als een ecu de timing knap weg draaid zie je dat terug in het mengsel. Wat niet verbrand wordt zie je terug in je lambda meting. Als we de run over hadden gedaan met langer de ventilator aan had dat misschien een andere uitslag gegeven.
Gezien het mengsel tijdens de run was dit wel het echte vermogen tijdens die run, maar waarschijnlijk niet het vermogen wat je onder normale omstandigheden op straat hebt als de intake wel koud is.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ik hoorde het wel lichtjes overgaan op Vtec (althans zo leek het) tijdens de run,

Als je weinig druk hebt kan het zijn dat bv 1 cilinder nog net inschakeld en de rest niet meer. Dan hoor je wel iets, maar niet genoeg.
wesjes

Post by wesjes »

Gaskleppie wrote:

Ik vrees dat bij jou de ecu iets gemeten heeft wat er voor gezorgt heeft dat het mengsel naar de maan ging.
Ik denk dat de knock regeling actief is geworden tijdens de run. Dat toch door het lange stilstaan en stationair draaien de boel knap heet geworden is vlak voor de run.
Als een ecu de timing knap weg draaid zie je dat terug in het mengsel. Wat niet verbrand wordt zie je terug in je lambda meting. Als we de run over hadden gedaan met langer de ventilator aan had dat misschien een andere uitslag gegeven.
Gezien het mengsel tijdens de run was dit wel het echte vermogen tijdens die run, maar waarschijnlijk niet het vermogen wat je onder normale omstandigheden op straat hebt als de intake wel koud is.

thanks voor de uitleg always appreciated :D

Ik ga de run nu even inscannen en dan post ik hier een linkje naar mijn voorstel topic en dan kunnen de 2 vergeleken worden.
bertjehonda

Post by bertjehonda »

vond het een mooie dag jammer dat ik er zo laat was maar toch wel veel mooie auto's kunnen bewonderen.
ben toch ook erg blij met me laatste run. dat een haar extra brandstof toch gelijk 9pk extra scheelt is toch best goed te noemen.
nu me spruit stuk op jdm maat maken en kijken wat er dan weer gebeurt.
kortom leuke dag veel geleerd in korte tijd.
thanks to you all.
wesjes

Post by wesjes »

Frank ik heb hieronder het linkje naar mijn start topic:

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=4255&postdays=0&postorder=asc&&start=389

En wat ik ook vreemd vond zijn de waardes als Max power bij de vorige run 8205RPM @ 165.9Kmh en bij de 2e run 8455RPM @ 211km/h

en Max attained RPM, bij de vorige Run 8375RPM @ 169.4km/h en bij de laatste run 8530RPM @ 212.9Kmh
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Oja, als iedereen nou even zn uitdraai inscaned en plaatst samen met zn aanpassingen en verdere gegevens van de auto/motor kunnen andere er ook nog wat van leren.
AllGo

Post by AllGo »

wesjes wrote:En wat ik ook vreemd vond zijn de waardes als Max power bij de vorige run 8205RPM @ 165.9Kmh en bij de 2e run 8455RPM @ 211km/h

en Max attained RPM, bij de vorige Run 8375RPM @ 169.4km/h en bij de laatste run 8530RPM @ 212.9Kmh

Laatste run is een versnellinkje hoger..
wesjes

Post by wesjes »

AllGo wrote:
wesjes wrote:En wat ik ook vreemd vond zijn de waardes als Max power bij de vorige run 8205RPM @ 165.9Kmh en bij de 2e run 8455RPM @ 211km/h

Laatste run is een versnellinkje hoger..

Mijn limiter zit op de 8400RPM wat dus wel klopte bij de vorige run 8375RPM
Sincx

Post by Sincx »

Was een dag vol verassingen inderdaad, wel erg gezellig ! Leuke meet zo icm TZS :-)

Zal mijn uitdraaien ook nog ffkes scannen en op de forums gooien.

De Legalis R boekt wel winst maar komt niet echt terug op de Dyno behalve met wat meer koppel. Denk dat die zijn waarde pas echt gaat bewijzen met een andere header.

De AEM V2 nog even getest vandaag, dat ding wordt echt mega warm ! Die intake buis brand je nog net je fikken niet aan dus kun je wel verzinnen wat voor temp de lucht is die de motor ingaat. Nu is het manifold ook loeiend heet trouwens zal toch ook niet gunstig zijn :P
Ding ga ik er zo weer vanaf halen, stiekum wist ik het wel maar hoopte dat het geen verlies zou geven en iig gelijk zou blijven qua waardes. :lol:
Maar ffkes een CAI scoren want ruim 8 of iets pk verlies, en laten we het nog maar niet over de andere waardes hebben, is echt bagger.

Nog even gekeken naar de ITG Maxogen maar ook die hangt weer te dicht op de motor enz. ook al haalt die de lucht via een tube van achter de bumpert.

Vraag: Die buis van je radiator die in feite net onder je intake buis hangt....zijn daar nog andere buizen/materiaal voor die iets meer warmte vast houden ? Of simpel wat heatwrap erom heen vouwen ? Want zelfs met de CAI straalt die gegarandeerd ook warmte naar de intake buis.
Locked