Type-R Dynodag-2007 [25-08-2007]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

ik heb gehoord dat de box van de FD2 ook op de FN2 gaat passen :D
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

Nick wrote:ik heb gehoord dat de box van de FD2 ook op de FN2 gaat passen :D
yeeeeeeeej :toost: :clap :toost: :clap
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Sinan wrote:
Nick wrote:ik heb gehoord dat de box van de FD2 ook op de FN2 gaat passen :D
yeeeeeeeej :toost: :clap :toost: :clap


Waarom ben je er zo blij om? Zal het je eerst mod zijn op je FN2?...
skooter
Posts: 23
Joined: Mon Apr 09, 2007 1:58 pm

Post by skooter »

Die wil ik ook wel hoor op mijn FN2 :lol:
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Run

Post by martijn »

Nou dan ook hier mijn Run

Ben er erg tevreden over ( toch wel ).
Heb toch de Run van de vorige keer erbij gepakt en op elkaar gedaan, erg geschrokken van het VTEC-punt. Daar zit een super piek in.
Ook het koppel is in dat gebied flink gestegen

Dus topper
Image

Martijn

Dit is het vergelijk tussen een Toda catback( dikke lijn ) en het standaard systeem.
Image
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Hier dan de mijne:

Image
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Zo IvoG dat zijn nette cijfers! maar vraag algemeen.. waarom testen ze de 1ne auto in zen 4 en de andere in zen 5??
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

dyno

Post by martijn »

@Nick het verschil tussen zijn vierde- en vijfde versnelling zijn minimaal

Ik heb nu de laatste 2 keer bij Rica een vierde versnelling run gedaan en een vijfde versnelling run. De verschillen zijn verwaarloosbaar.

Ook dit is een onderwerp wat al meerdere malen is besproken.
Ik heb nu ook de bewijzen van twee runs die bevestigen dat het verschil minimaal is.

Martijn
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Zo, afgelopen dinsdag is vrouwlief bij KraaiVen geweest, en ze hebben een paar bottlenecks kosteloos vervangen, nadat ik telefonisch had aangegeven een pk of 16 op de rolenbank te zijn kwijtgeraakt. Ze vroegen niet eens naar de grafiek, ze geloofden me zo. Het is dan wel garantiewerk dat ze wat onderdelen vervangen hebben, maar even zo goed toppie van KraaiVen. Er zitten nieuwe bougies in en een ander (OEM) luchtfilter. De bougies die eruit kwamen zagen er op het eerste gezicht een beetje verweerd uit, maar daar moet ik de nieuwe een keer langs leggen om het verschil echt te zien. Het luchtfilter wat er uit kwam bleek bij nadere beschouwing helemaal niet meer zo schoon te zijn, dus wat dat betreft ben ik blij dat dat K&N inlegfilter eruit is. Kleppenstelling hebben ze nog niet kunnen controleren, want daarvoor moet de motor koud zijn. Maar we gaan binnenkort toch een keer naar Duitsland om eens goed te gaan blazen (en meteen even shoppen in Oberhausen 8) ), en dan maar eens een keertje bij onze vrienden in Tilburg langsgaan om de kleppenstelling te laten controleren. Kunnen we in het centrum even gaan rondhobbelen om de tijd door te komen.

Volgens Joyce liep de VTI, nadat ze bij KraaiVen wegreed, ineens een stuk lekkerder en vlotter, dus ik denk dat de eerste stappen toch geholpen hebben in het volgooien van de VTI-manege.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ard, wellicht ten overvloede, maar je weet dat de K&N luchtfilters gewoon gereinigd en opnieuw ingeolied kunnen worden? :dunno: :idea:

Dat geldt echter niet voor de OEM filter, dus of je nou blij moet zijn met de huidige oplosssing... :roll:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik denk dat ik dat K&N filter nog wel een keer terugplaats, maar dan wel na een grondige reiniging en opnieuw inolieën. Ben eerst ook benieuwd of 'ie stock een beetje gezond is (zit ik natuurlijk nog met die einddemper die niet origineel is, maar goed), en dan kan ik altijd verder kijken. Voorlopig zal het standaard luchtfilter voldoende.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Controleer of de diameter van de b-pipe even breed is als die van de einddemper
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Goeie Frans, maar Joyce is net even weg.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Eej ff wat heel belangrijks...

Waar blijft het video-materiaal?

Ik zit eigenlijk te springen om het beeldmateriaal van mijn auto op de bank...
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

VTECRob wrote:Eej ff wat heel belangrijks...

Waar blijft het video-materiaal?

Ik zit eigenlijk te springen om het beeldmateriaal van mijn auto op de bank...



Martijn?
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Video

Post by martijn »

Komt eraan staat al op DVD maar moet nog iemand vinden die me kan helpen ordenen. Staat er deze week nog op.

Martijn.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ok, morgen staat het er dus.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

VTECRob wrote:Eej ff wat heel belangrijks...

Waar blijft het video-materiaal?

Ik zit eigenlijk te springen om het beeldmateriaal van mijn auto op de bank...


Had je zelf moeten opnemen , had je ook niet hoeven te springen.......










:wink: :wink: :lol:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

IvoG wrote:Hier dan de mijne:

Image


:shock: wow..netjes
Waar haalt jij al die pk's vandaan?Veel mods?
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Welke PK's worden er eigenlijk vanaf de fabriek gegeven Motor of Wiel PK's
Locked