Type-R Dynodag-2007 [25-08-2007]
Run
Nou dan ook hier mijn Run
Ben er erg tevreden over ( toch wel ).
Heb toch de Run van de vorige keer erbij gepakt en op elkaar gedaan, erg geschrokken van het VTEC-punt. Daar zit een super piek in.
Ook het koppel is in dat gebied flink gestegen
Dus topper
Martijn
Dit is het vergelijk tussen een Toda catback( dikke lijn ) en het standaard systeem.

Ben er erg tevreden over ( toch wel ).
Heb toch de Run van de vorige keer erbij gepakt en op elkaar gedaan, erg geschrokken van het VTEC-punt. Daar zit een super piek in.
Ook het koppel is in dat gebied flink gestegen
Dus topper

Martijn
Dit is het vergelijk tussen een Toda catback( dikke lijn ) en het standaard systeem.

dyno
@Nick het verschil tussen zijn vierde- en vijfde versnelling zijn minimaal
Ik heb nu de laatste 2 keer bij Rica een vierde versnelling run gedaan en een vijfde versnelling run. De verschillen zijn verwaarloosbaar.
Ook dit is een onderwerp wat al meerdere malen is besproken.
Ik heb nu ook de bewijzen van twee runs die bevestigen dat het verschil minimaal is.
Martijn
Ik heb nu de laatste 2 keer bij Rica een vierde versnelling run gedaan en een vijfde versnelling run. De verschillen zijn verwaarloosbaar.
Ook dit is een onderwerp wat al meerdere malen is besproken.
Ik heb nu ook de bewijzen van twee runs die bevestigen dat het verschil minimaal is.
Martijn
Zo, afgelopen dinsdag is vrouwlief bij KraaiVen geweest, en ze hebben een paar bottlenecks kosteloos vervangen, nadat ik telefonisch had aangegeven een pk of 16 op de rolenbank te zijn kwijtgeraakt. Ze vroegen niet eens naar de grafiek, ze geloofden me zo. Het is dan wel garantiewerk dat ze wat onderdelen vervangen hebben, maar even zo goed toppie van KraaiVen. Er zitten nieuwe bougies in en een ander (OEM) luchtfilter. De bougies die eruit kwamen zagen er op het eerste gezicht een beetje verweerd uit, maar daar moet ik de nieuwe een keer langs leggen om het verschil echt te zien. Het luchtfilter wat er uit kwam bleek bij nadere beschouwing helemaal niet meer zo schoon te zijn, dus wat dat betreft ben ik blij dat dat K&N inlegfilter eruit is. Kleppenstelling hebben ze nog niet kunnen controleren, want daarvoor moet de motor koud zijn. Maar we gaan binnenkort toch een keer naar Duitsland om eens goed te gaan blazen (en meteen even shoppen in Oberhausen 8) ), en dan maar eens een keertje bij onze vrienden in Tilburg langsgaan om de kleppenstelling te laten controleren. Kunnen we in het centrum even gaan rondhobbelen om de tijd door te komen.
Volgens Joyce liep de VTI, nadat ze bij KraaiVen wegreed, ineens een stuk lekkerder en vlotter, dus ik denk dat de eerste stappen toch geholpen hebben in het volgooien van de VTI-manege.
Volgens Joyce liep de VTI, nadat ze bij KraaiVen wegreed, ineens een stuk lekkerder en vlotter, dus ik denk dat de eerste stappen toch geholpen hebben in het volgooien van de VTI-manege.
Ik denk dat ik dat K&N filter nog wel een keer terugplaats, maar dan wel na een grondige reiniging en opnieuw inolieën. Ben eerst ook benieuwd of 'ie stock een beetje gezond is (zit ik natuurlijk nog met die einddemper die niet origineel is, maar goed), en dan kan ik altijd verder kijken. Voorlopig zal het standaard luchtfilter voldoende.