Page 9 of 10
Posted: Mon Jan 08, 2007 7:22 pm
by HondArd
AIYOKU wrote:Ijsklontjes 8)
Frisk wil ook wel eens helpen :wink:

Posted: Mon Jan 08, 2007 10:45 pm
by Katana
:lol:
Bij de Dames Ard
Posted: Sun Apr 08, 2007 11:37 am
by Gangaran
Frans, is het nog gelukt met de opnames van de dyno dag??
Posted: Mon Apr 09, 2007 5:35 pm
by Katana
Ligt bij de foto zaak, even een paar dagen geduld

Posted: Mon Apr 23, 2007 10:31 am
by drifter
Al nieuws over het filmpje?
Ben wel benieuwd.
Posted: Mon Apr 23, 2007 2:01 pm
by Katana
Moet weer worden ge-edit

geduld aub
Posted: Sun Jun 24, 2007 7:40 pm
by Gangaran
Al nieuws over de volgende dyno dag?? (Liefst na 10 aug, dan ben ik terug van vakantie)
Posted: Sun Jun 24, 2007 8:04 pm
by HondArd
Is inderdaad weer eens tijd, mag een niet Type-R van een clublid dan eventueel ook op de bank?
Posted: Mon Jun 25, 2007 6:34 am
by Knite Force
HondArd wrote:Is inderdaad weer eens tijd, mag een niet Type-R van een clublid dan eventueel ook op de bank?
Ben ik ook wel benieuwd naar..... 8)
Posted: Mon Jun 25, 2007 10:55 pm
by Katana
Word waarschijnlijk eind augustus, Ik moet de laatste zaken nog met Roel van Rica kort sluiten.
Topic volgt.
En helaas: Members only
Ik zal wel een reserve lijst bijhouden, maar met genoeg animo members only
Posted: Wed Jun 27, 2007 9:53 am
by Nick
Lijkt me leuk, moet me nog even aanmelden als lid. en wil zoiezo pas de bank op met een CAI en misschien uitlaat.......
Posted: Wed Jun 27, 2007 3:09 pm
by slydawg
Nick wrote:Lijkt me leuk, moet me nog even aanmelden als lid. en wil zoiezo pas de bank op met een CAI en misschien uitlaat.......
Waarom? Als je stock op de bank gaat heb je vergelijkings materiaal van voor en na montage van je mods :idea:
Posted: Wed Jun 27, 2007 4:08 pm
by HondArd
slydawg wrote:Nick wrote:Lijkt me leuk, moet me nog even aanmelden als lid. en wil zoiezo pas de bank op met een CAI en misschien uitlaat.......
Waarom? Als je stock op de bank gaat heb je vergelijkings materiaal van voor en na montage van je mods :idea:
Plus als je meetwaarden ten opzichte van de fabrieksopgaven tegenvallen kun je beter eerst dát in orde maken voordat je gaat tunen.
Posted: Wed Jun 27, 2007 7:09 pm
by Nick
dat is ook weer waar 8) maar mijn vertrouwen in honda is goed!! en met het vermogen zit het ook wel goed.. heb laatst tegen een cayenne S lopen sprinten op de snelweg. en ik was een fractie sneller elke keer dus zal wel goed zitten 8)
Posted: Wed Jun 27, 2007 7:51 pm
by ITR1689
Nick wrote:dat is ook weer waar 8) maar mijn vertrouwen in honda is goed!! en met het vermogen zit het ook wel goed..
Het gaat niet alleen om de motor. Elke rollenbank geeft weer een andere waarde aan.
Dynorun
Posted: Wed Jun 27, 2007 8:01 pm
by martijn
Nou een porsche cayenne zou je toch ruim voor moeten blijven.
Wat we bedoelen is dat als je een basis run doet, zijn dat waardevolle gegevens voor jezelf ( en natuurlijk ook voor ons ). Na aanraden van een aantal mensen hier heb ik dat ook gedaan voor mij scheelde dat wel een hoop.
Ik heb voor mijn Ctr een basis run en een tweede run en een derde run gedaan. De vierde run komt in Augustus weer met een modificatie.
Zo bouw je een leuke geschiedenis op.
Martijn
P.s. een wijze man zei mij ooit: begin nooit te tunen als de basiswaarde van je motor niet 100% in orde zijn.
Posted: Wed Jun 27, 2007 9:03 pm
by Gangaran
Nick wrote:dat is ook weer waar 8) maar mijn vertrouwen in honda is goed!! en met het vermogen zit het ook wel goed.. heb laatst tegen een cayenne S lopen sprinten op de snelweg. en ik was een fractie sneller elke keer dus zal wel goed zitten 8)
Weet je zeker dat het een S was?
Denk niet dat onze R die auto's kunnen bijhouden, maar ok.
Posted: Wed Jun 27, 2007 9:46 pm
by Sinan
zoeen cayenne S heeft 340pk,385pk de facelift, maar die dingen wegen meer dan twee EP3´s
Posted: Wed Jun 27, 2007 10:40 pm
by Gangaran
Klopt
Cayenne S: 4,5 V8, 340 pk, 420 Nm. Gewicht: 2225 kg.
handgeschakelde 6-bak 0-100 in 6,8 sec, top 242 km/h.
De turbo versie is wel een ander verhaal.
Posted: Thu Jun 28, 2007 1:28 am
by mr. X
Turbo is een no no :roll:
Kwam net op de snelweg een nieuwe S8 tegen :shock:
Echter konden wij hem niet interesseren. Wil dat brute geweld wel eens op de weg gezet zien worden 8)
@ Nick.
Een base run is zeker een aanrader om verschillende redens:
Je kunt zien of er discrapantie in de motor, zo niet het vermogen, zit. Bij een s2k (om maar weer hetzelfde voorbeeld te nemen) staat de stock Benzine druk geheel verkeerd. Nog altijd het voobeeld van S2kJan die op de testbankdag hier achter kwam (hij kwam niet eens dicht bij de 240 pk) Na een nieuw stock filter en het afstellen van de BDR door middel van een aftermarket regelaar zat hij volgens mij zelfs over de 240.
Als je dit van te voren niet weet, ga je gissen en weet je niet waar de oorzaak zit. Vaak ga je dan verkeerd lopen zoeken en kom je er niet meer uit.
De andere reden is simpelweg om te kunnen zien wat je nou hebt gewonnen met een bepaalde 'mods'
Niet zozeer het piek vermogen, maar het totale verloop tov stock.