
Martijn en CTR
stoptech
Vrijdag mijn pakjes ontvangen op mijn werk.
Ik had op de gok al gevraagd of Miquel me wilde helpen in het weekend met de remmen, en het resultaat vind ik echt geweldig.
[img][img]http://i108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/Stoptech.jpg[/img][/img]
Was echt leuk om om deze upgrade te doen, althans Miquel deed het leeuwenwerk. Ik was aanwezig, heb wel de tijd gehad om de schokbrekers bij te stellen.
Verschil in hoogte L en R was bijna 9 mm, dus heb de Linkerkant 9mm omhoog geschroeft.
Als het goed is zou ik nu het aanlopen van de R888 in de wielkast niet meer moeten hebben.
Morgen helaas proefrijden
inremmen en schokdempers testen.
Martijn
Ik had op de gok al gevraagd of Miquel me wilde helpen in het weekend met de remmen, en het resultaat vind ik echt geweldig.
[img][img]http://i108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/Stoptech.jpg[/img][/img]
Was echt leuk om om deze upgrade te doen, althans Miquel deed het leeuwenwerk. Ik was aanwezig, heb wel de tijd gehad om de schokbrekers bij te stellen.
Verschil in hoogte L en R was bijna 9 mm, dus heb de Linkerkant 9mm omhoog geschroeft.
Als het goed is zou ik nu het aanlopen van de R888 in de wielkast niet meer moeten hebben.
Morgen helaas proefrijden





Martijn
Dank jullie wel voor de reactie en sorrie voor het late niet reageren.
Ben ondertussen maar een beetje opgeschoten met de afstelling van de dempers kom er maar niet uit.
Ben naar Singer, een autouitlijner geweest, om de achter- en voorkant maar eens flink negatief te zetten en zo hopen weer een beetje winst te halen. Voor de EP3 rijders voor -1.4 en achter -2.0
Het zou nu weer eens beter moeten zijn geworden. Anders nog 1 redmiddel De Slijptol
Verder niet helmaal stil gezeten en hard aan de laatste upgrade bezig.
Dit is uiteindelijk geworden lichter Vliegwiel--koppelingsset---LSD.
Als het mee zit hopelijk dit weekend laten plaatsen.
En dan uitkijken naar een komende circuitdagen.
Gr martijn
Ben ondertussen maar een beetje opgeschoten met de afstelling van de dempers kom er maar niet uit.
Ben naar Singer, een autouitlijner geweest, om de achter- en voorkant maar eens flink negatief te zetten en zo hopen weer een beetje winst te halen. Voor de EP3 rijders voor -1.4 en achter -2.0
Het zou nu weer eens beter moeten zijn geworden. Anders nog 1 redmiddel De Slijptol
Verder niet helmaal stil gezeten en hard aan de laatste upgrade bezig.
Dit is uiteindelijk geworden lichter Vliegwiel--koppelingsset---LSD.
Als het mee zit hopelijk dit weekend laten plaatsen.
En dan uitkijken naar een komende circuitdagen.
Gr martijn
@ voodoo en Rikky Idd werd echt tijd, maar moest even een rijke bloemendaalse vrouw treffen die mij een goude donatie wilde geven
@NickR Remmen is idd een grooooot verschil alleen koud zijn ze een beetje
Ben echt heel erg blij gisteren alle goodies binnen gekregen en voelde me net een klein kind in een speelgoedwinkel.
[img][img]http://i108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/photo1.jpg[/img][/img]
Moest nog wel ff wat losse onderdelen bestellen bij de dealer die komen zaterdag ochtend aan.
Daarna ingepakt en wel opweg naar Miquel.
@Gangaran Miquel gaat het doen voor me, ik zal wel een sta in de weg zijn.
Ben erg nieuwschierig wat het gaat doen. Zal veel fotoos maken en posten
Gr martijn



@NickR Remmen is idd een grooooot verschil alleen koud zijn ze een beetje
Ben echt heel erg blij gisteren alle goodies binnen gekregen en voelde me net een klein kind in een speelgoedwinkel.
[img][img]http://i108.photobucket.com/albums/n16/martijn_CTR/photo1.jpg[/img][/img]


Moest nog wel ff wat losse onderdelen bestellen bij de dealer die komen zaterdag ochtend aan.
Daarna ingepakt en wel opweg naar Miquel.
@Gangaran Miquel gaat het doen voor me, ik zal wel een sta in de weg zijn.
Ben erg nieuwschierig wat het gaat doen. Zal veel fotoos maken en posten
Gr martijn
Waar zal ik eens beginnen. Fotoos volgen ben net terug van proefrijden
Bij het begin,
Zaterdag bij Miquel aangekomen met alle onderdelen, uitpakken bekijken sorteren. Koppeling Vliegwiel LSD Oliepan + nieuwe losse boutjes moertjes en overig materiaal.
Voor ik het wist was M al begonnen met demonteren, de rest zal ik ff kort maken.
Zaterdag middag lag de bak en subframe eraf en begonnen met de demontage van de bak niet veel later versnellingen eruit en std diff eruit.
Hierna was vliegwiel en koppeling aan de beurt alles eraf natuurlijk ff wegen en vergelijken. Na middaguur begonnen aan diff uit elkaar halen en LSD diff opbouwen.
Alles schoonmaken smeren en weer inelkaar zetten laaste deel was ff lastig montage versnellingsbak, onderdeel en bovendeel. Alles moet ook maar echt net passen.
ff korte pauze met Redbull en ruzie met de Pizza Tent.
Nu subframe er toch ondervandaan was ook meteen de oliepan vervangen. Had hem al een poos liggen en moest eronder.
Nieuw vliegwiel en koppeling monteren.
Hierna vonden we het wel genoeg was inmiddels behoorlijk laat geworden.
Zondag was Miquel me voor hij was al begonnen met de bak monteren.
alles eronder en langzaam aan begonnen met de montage van alle losse onderdelen tegen een uur of 4 half 5 had miquel alles klaar.
Even nog een snelle brainwave en controle.
Starten en lopen beetje warmdraaien en opruimen en schoonmaken.
Daarna terug naar haarlem rijden voor een proefrit. Helaas moet je, volgens de mensen die er verstand van hebben , rustig aan doen.
Na een kleine 40 kilometer een klein beetje met het gasgespeeld en door de versnellingen heen gegaan.
Eerste gevoel betere respons en snellere ook. Net voor mijn huis een rotonde met een korte afrit daarna een slinger.
Moest toch even proberen rustig ingaan iets pittiger eruit geen wielspin maar wel een Buckload of Grip, en Stuur goed vasthouden!!!!!!!!.
Ga deze week even 500 kilometer in/rondrijden en daarna toch even proberen op een rustige rotonde kijken wat LSD echt kan.
5 min voor thuiskost helemaal alleen voor het stoplicht 5 banen helemaal leeg L en R en naast helemaal niemand. Dus proberen wat optrekken doet met licht vliegwiel tot 5500 toeren een groot verschil lichter en soepeler gevoel op het gaspedaal en fellere reactie, wederom een aangename verrassing. Kan niet wachten tot de inrijperiode voorbij is.
Ik zal morgen even de fotoos erop zetten.
Gr Martijn
P.s. ik voel dat ik nu naar italie moet rijden om een postzegel te halen hahahaha
Bij het begin,
Zaterdag bij Miquel aangekomen met alle onderdelen, uitpakken bekijken sorteren. Koppeling Vliegwiel LSD Oliepan + nieuwe losse boutjes moertjes en overig materiaal.
Voor ik het wist was M al begonnen met demonteren, de rest zal ik ff kort maken.
Zaterdag middag lag de bak en subframe eraf en begonnen met de demontage van de bak niet veel later versnellingen eruit en std diff eruit.
Hierna was vliegwiel en koppeling aan de beurt alles eraf natuurlijk ff wegen en vergelijken. Na middaguur begonnen aan diff uit elkaar halen en LSD diff opbouwen.
Alles schoonmaken smeren en weer inelkaar zetten laaste deel was ff lastig montage versnellingsbak, onderdeel en bovendeel. Alles moet ook maar echt net passen.
ff korte pauze met Redbull en ruzie met de Pizza Tent.
Nu subframe er toch ondervandaan was ook meteen de oliepan vervangen. Had hem al een poos liggen en moest eronder.
Nieuw vliegwiel en koppeling monteren.
Hierna vonden we het wel genoeg was inmiddels behoorlijk laat geworden.
Zondag was Miquel me voor hij was al begonnen met de bak monteren.
alles eronder en langzaam aan begonnen met de montage van alle losse onderdelen tegen een uur of 4 half 5 had miquel alles klaar.
Even nog een snelle brainwave en controle.
Starten en lopen beetje warmdraaien en opruimen en schoonmaken.
Daarna terug naar haarlem rijden voor een proefrit. Helaas moet je, volgens de mensen die er verstand van hebben , rustig aan doen.
Na een kleine 40 kilometer een klein beetje met het gasgespeeld en door de versnellingen heen gegaan.
Eerste gevoel betere respons en snellere ook. Net voor mijn huis een rotonde met een korte afrit daarna een slinger.
Moest toch even proberen rustig ingaan iets pittiger eruit geen wielspin maar wel een Buckload of Grip, en Stuur goed vasthouden!!!!!!!!.
Ga deze week even 500 kilometer in/rondrijden en daarna toch even proberen op een rustige rotonde kijken wat LSD echt kan.
5 min voor thuiskost helemaal alleen voor het stoplicht 5 banen helemaal leeg L en R en naast helemaal niemand. Dus proberen wat optrekken doet met licht vliegwiel tot 5500 toeren een groot verschil lichter en soepeler gevoel op het gaspedaal en fellere reactie, wederom een aangename verrassing. Kan niet wachten tot de inrijperiode voorbij is.
Ik zal morgen even de fotoos erop zetten.
Gr Martijn
P.s. ik voel dat ik nu naar italie moet rijden om een postzegel te halen hahahaha