Goed dat je de olie bij de honda hebt laten verversen.
Vorige week was ik bij Ben van Leeuwen om te gaan kijken naar zijn eerste B16 mini. Zag er erg netjes uit! Tandjes, echt kwaliteits werk!
Maar toen we wat "weetjes van Honda" aan het uitwisselen waren vroeg ik ook even tussen neus en lippen door wat voor olie ze in de bak hadden gegooid.
Ik heb die mini direkt terug laten komen om de olie te vervangen! Ze hadden er een of andere 80W... bak olie erin gegooid. Een honda bak heb je daar binnen een maand mee om zeep!
Ben wilde het eerst niet geloven maar toen de olie er baggerzwart uitkwam trok Ben een beetje wit weg!
Ik heb hem geadviseerd om de nieuwe olie na een kilometer of 100 er weer uit te halen om alles eruit te krijgen.
We waren nog op tijd. De bak schakelde nog perfect. Hij had nog nouwelijks kunnen rijden met de mini.
is goed.
Ik zie alleen dat de bouten die normaal aan de flens zitten afgebroken zijn. Ik zal die bouten er nog even uittikken. Dan kunnen er losse bouten in.
Zaterdag ben ik bij TCC. Kom je even langs?
Zekers, tijd??, Geld?? Die gast van TCC had een radiator te koop voor 200 euro (ughh) met meer capaciteit dan die ik nu heb, misschien koop ik die wel. Dat wordt mijn eerste klusje aan de mini. Die b16 radiator is echt te zwak.
Hoe kom jij trouwens bij Ben terecht? Apart mannetje he. Levert wel kwaliteit. Was je in zijn mini-museum? Daar friemelen ze toch aan die vtecs. Ben daar laatst ook geweest, met Ben^^. Heel gaaf.
Ok, bel me even voor je gaat. Ik heb storingsdienst deze week dus ik weet niet of ik nog bezig moet zijn zaterdag.
Ik ben idd overal geweest bij Ben. Aparte man, maar wel eerlijk!
Heeft mega veel ervaring daar zitten maar keek wel even op bij het zien van een Honda blok en de speciale dingetjes die er in zitten.
Ze verzorgen APK keuringen. Dus keuringsklaar maken. Eventuele kat's weer plaatsen, alles nalopen en dan brengen ze hem naar een om de hoek gelegen keuringsstation om gekeurd te worden. Daarna plaatsen ze alles weer terug en klaar is klara.
Nu het warmer is loopt de motor lager stationair? Ongeveer 500 rpm. Wel mooi constant hoor maar toch raar. Moet ik dit nastellen? Of kan het zijn dat er iets sluiting maakt of zo. Telkens als ik iets aanzet loopt het toerental namelijk terug.
Was overigens op Assen. 9.99 op de 200 meter. Das veeeel te langzaam. Kom nog steeds niet goed weg in z'n een. Heb nog griploze banden met 2.4 bar. Dat helpt ook niet echt^^.
Had je ze lager moeten zetten......
De meer jij sprint, de harder ze worden, de minder grip jij krijgt....
Je had een drukmetertje moeten hebben en ze op 1,5~1.8bar max moeten zetten.
Ik had net de banden op 1.4 bar toen ik niet meer mocht rijden .
Ach ja, volgende keer beter! Yoko's en 1.4 bar direct vanaf de start. Klopt wel dat de banden harder werden naarmate ze warmer werden. Mijn eerste sprint was de beste.
De kat/cat gaat er binnen twee weken op Frank. Dan laat ik na de apk een tussendemper maken en dan krijg je je kat terug. Of ik neem hem over. Ik hoef volgens mij niets aan de kat te doen (flens afsijpen e.d.), hij blijft dus heel. Kan direct op de d&c d8 ik. Hij zit nu gelast in het midden, waar normaal de minikat zit.
Zag maar weinig itr's op Assen. Degene die er waren hadden wel veel bekijks.