hardcorehonda (08-2010 aangepaste uitlaat)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Wuahahaha het zou best dat het een copy is ofzo...wuahaha
Ik weet het echt niet
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Vorige week lekker gesleuteld met Genesis (ROB).
We hebben de civic in fases omhoog gegooid met 4 kriksteunen.

Alles ging met redelijk gemak los.
Echter toen we kruipend bij de achterdemper aankwamen begon rob te lachen... iets over morse code.

Mijn apexi demper was rondom gescheurd en de buis over de lengte geperforeerd als een oude ponskaart.
Het leek idd op morse code.

Ik heb rob toen getrakteerd op een dikke scheet onder de auto!!!
Dat blijft best lekker hangen moet ik zeggen.

Tyfuszooi..... 6,5 jaar oud "kwali" RVS weggerot.. proest.


Kortom... demper is niet meer te redden dus tijd voor iets anders.
Helaas een tussenoplossing omdat de toekomst plannen een uitlaat nodig heeft die niet geschikt is voor de huidige B16b.


Hier de foto's van het apexi kwaliteits aufpuff systeem na 6,5 jaar bashing onder 2 coupe's daily driven.

Image

Image

Image

Image
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Vandaag naar marcel gereden.
Hij had een betaalbare 2e hands uitlaat liggen zodat ik weer een gasdichte uitlaat heb.
Me buren zullen me gaan vervloeken... en oom agent zal me nog meer in de smiezen krijgen.

Voorlopig is het niet anders en zingen we het lekker uit totdat me nieuwe project van de grond komt. (voor dit geld en de staat kon ik er niet omheen)
Ik wil iedereen bedanken voor de suggesties en prijsopgave.

Hier wat foto's van de 1,5 jaar oude uitlaat.
Ongelovelijk dat het RVS in zulke conditie verkeerd.
Ik heb er aleen een poetsdoek met RVS cleaner overheen gehaald.

Image

Image

Image

Image

Image
itr03627
Posts: 182
Joined: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm

Post by itr03627 »

knap spul :shock:
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Dit gaat echt herrie geven A.!! Je vond die apexi toch al erg genoeg ...
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

MLM wrote:Dit gaat echt herrie geven A.!! Je vond die apexi toch al erg genoeg ...


hahaha :D

gelukkig ziet mijn apexi er niet zo uit, nog steeds glimmend na ruim 4jr.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Waar zijn de dempers? :dunno:

:lol: :lol: :lol:
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

MLM wrote:Dit gaat echt herrie geven A.!! Je vond die apexi toch al erg genoeg ...


Klopt helemaal.
Ik rijd de auto nu niet meer dagelijks omdat ik nu een 2e auto heb gekocht, dus dat scheelt een heel stuk.
Deze uitlaat is ook puur een tussen oplossing :-)

hahaha

gelukkig ziet mijn apexi er niet zo uit, nog steeds glimmend na ruim 4jr.


Ik reed dagelijks door weer en wind met de auto dus dat heeft meer te lijden.
De Rotte eindemper glimt ook nogsteeds als ik er een poetsdoek overheen haal.De krassen roesten zelfs niet.
Apexi belazerd alleen de boel met de achterkant en het buismateriaal.
Dat glimt niet en is gecoat.
Het is geen RVS geweest en gewoon compleet weggerot.
1,5 jaar geleden was er niets te zien aan de uitlaat behalve de beschadiging aan de onderkant van de demper.
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Hm dat zal een geluidje geven die buddyclub!
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Haha, je hebt in ieder geval het cola blikje erbij gekregen om het geluid iets dragelijker te maken.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Jeej een holle RVS buis :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Rikky wrote:Jeej een holle RVS buis :lol:


Ahhhhhh gosssssiieeeeee is het geen 2000 euro J's racing uitlaat op een echte Type R..... wuahahahaahaha :lol:
Jij bent de bevestiging van alle vooroordelen over Type R rijders.
Laten we het maar op je leeftijd houden.


T#R#NG WAT IS HET HIER WARM OP ZOLDER!!!!!
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Niet eerder opgemerkt dat de uitlaat lek was? Lijkt me niet van 1 jaar te komen dit... Moet bij de apk toch wel opgemerkt zijn geweest!

Maar inderdaad niet de kwaliteit die je van RVS mocht verwachten, zal het toch imitatie geweest zijn? Mijn EPS uitlaat had er toen bijna 6 jaar onder gezeten en behalve vlekkerig en dof, bleef die echt roestvrij!

En wat je nu in huis hebt liggen, zal zeker een hoop geluid geven, lijkt wel een circuit uitlaat!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ah als je de uitlaat bekijkt mis je dempers dus is het net een holle buis :lol: maar kijkt wel mooi dat ding!!!

En ja J's racing weet ik ook niet :roll:

Stiekem wel een beetje jaloers hoor want ik moet het nog altijd met de OEM doen :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

eteuben wrote:Niet eerder opgemerkt dat de uitlaat lek was? Lijkt me niet van 1 jaar te komen dit... Moet bij de apk toch wel opgemerkt zijn geweest!

Maar inderdaad niet de kwaliteit die je van RVS mocht verwachten, zal het toch imitatie geweest zijn? Mijn EPS uitlaat had er toen bijna 6 jaar onder gezeten en behalve vlekkerig en dof, bleef die echt roestvrij!

En wat je nu in huis hebt liggen, zal zeker een hoop geluid geven, lijkt wel een circuit uitlaat!


Tuurlijk heb ik de lekke uitlaat opgemerkt....daar kon ik niet omheen.
Het probleem zat hem meer in het feit dat ik bijzonder weinig tijd en zin had om er wat aan te doen.
Ik ben ook al een tijdje bezig met een kleine verbouwing thuis.
Tot voor kort had ik er helemaal geen zin meer in (hele honda gebeuren)
Maar het blijft een virus dat ik je systeem zit.

De uitlaat kwam bij Hyperformance vandaan en ik heb deze zelf uit de doos zien komen (komt ook bij een gerenomeerd bedrijf uit amerika vandaan)
Immitatie zal het niet geweest zijn..... eerder slechte kwaliteid die niet berekend is op dagelijks gebruik in ons klimaat.
100% zeker weet je het nooit.

EPS maakte altijd nette uitlaten met goed materiaal... dus dat verbaasd me niets.

De BC staat idd bekend als herrie uitlaat, maar voor dat af en toe buitenspelen moet het geen probleem zijn zolang ik oom agent niet tegenkom.
De uitlaat is omschreven als for race use only maar ik weet nu al dat ik met deze uitlaat niet op het circuit mag rijden ivm de geluidsproductie.

Op een B16b met stock header en cat vv doet hij:
98db @ 4500rpm (met dempertje)
130dB @ 4500rpm (zonder dempertje)

Misschien dat het bij mij iets minder is omdat ik met een 2,5 racecat rij.
Veel zal het waarschijnlijk niet schelen.

Het is even niet anders.
Het was deze uitlaat voor weinig..of anders 650 a 750 euro voor een uitlaat die er dan over 1 a 1,5 jaar weer onderuit moet.
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Rikky wrote:Ah als je de uitlaat bekijkt mis je dempers dus is het net een holle buis :lol: maar kijkt wel mooi dat ding!!!

En ja J's racing weet ik ook niet :roll:

Stiekem wel een beetje jaloers hoor want ik moet het nog altijd met de OEM doen :wink:


Huh? zit die Spoon N1 er niet meer onder dan?
Jij hebt toch de ex auto van Sander?

enuuh technisch gezien weet ik ook wel dat het een holle buis is...
Het is niet wat je zegt maar meer hoe je het zegt..

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

btw.. met een OEM itr uitlaat is niks mis zolang die fris is. :-)
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Rij je veel korte stukken?
Dat kan de levensduur ook behoorlijk verkorten van je uitlaat.
Die buddy club is gaaf hoor!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

vtec vince wrote:Rij je veel korte stukken?
Dat kan de levensduur ook behoorlijk verkorten van je uitlaat.
Die buddy club is gaaf hoor!


Thnx

Klopt.... ik reed elke dag 10km heen en 10km terug naar me werk.
Soms ging ik vroeger weg van huis om een stukkie om te rijden (warmrijden) zodat ik ff lekker de dag kon beginnen.

De BC heb ik 8 jr geleden gehoord op de CRX van alain (AVB)
Dat was hard maar niet onoverkombaar.

Ik merk het wel als die onder de civic hangt...
En anders shop ik er wel een supertrapp dempertje in als het me teveel wordt.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

hardcorehonda wrote:
Huh? zit die Spoon N1 er niet meer onder dan?
Jij hebt toch de ex auto van Sander?

enuuh technisch gezien weet ik ook wel dat het een holle buis is...
Het is niet wat je zegt maar meer hoe je het zegt..

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

btw.. met een OEM itr uitlaat is niks mis zolang die fris is. :-)


Die heeft de vorige eigennaar niet mee overgenoemen :wink:

En dat wat jij zegt is een verschil van plaats waar je woont verwacht ik want hier is het toch meer in de positieve zin bedoelt :wink:

Maar het is een leuke uitlaat :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Apex
Posts: 128
Joined: Sat Mar 17, 2007 2:47 pm

Post by Apex »

Nee Sander heeft de meeste leuke dingetjes er toen afgeschroefd haha.

Maarruh ik heb mijn vraagtekens bij het nut van een uitlaat waarmee je zelfs op het circuit niet gewenst bent. Een ITR uitlaatlijn past toch ook ? En lekker stil.. Goede flow..

Het is slechts een kwestie van tijd voordat je oom agent tegenkomt en dan kan je de hele handel er weer onderuit schroeven..

Groeten Vincent
Locked