Ray's EP3, EE9 & FA5 | 2018 Update! P18

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
DH

Re: Ray's EP3. Komende tijd ff niks meer.. :(

Post by DH »

Boetes zijn belasting, ik weet zeker dat als iedereen zou stoppen met roken de boetes weer hoger worden.
Van m`n volle tank gaat er al 50,- naar de staat ik denk dat dat meer als genoeg is!
Om maar niet te beginnen over het papierwerk wat ook weer euro`s per papiertje kost.
Stiekempjes word het langzaam verhoogt en als je het met 10j terug vergelijkt slaat het nergens meer op...
Goed geregeld hier vergeleken de rest van de wereld maar de belasting hier is over de top als je kijkt naar het fijt dat dit een "doorvoer" land is..

Je hebt gelijk, helemaal als je het rijbewijs nodig hebt voor je werk...leg het de baas maar uit.. :zwaaien:
CyRaX

Post by CyRaX »

Kl*te voor je Ray.... :cry:

Sterkte!
Robin type-r driver

Post by Robin type-r driver »

Erg heftig en een ongelooflijk hoog bedrag. Succes ermee
Jo&

Post by Jo& »

Hey allereerst vervelend dat je enorme boetes hebt gekregen.
Maar ten tweede... die krijg je echt niet zomaar. Dus aan de ene kant lullig voor jou, maar je zal het er wel naar gemaakt hebben.

Wat betreft boetes=belasting. Ja het vult de staatskas mooi bij, maarrr het is er ook met een reden. We hebben een klein drukbevolkt landje waar regels nodig zijn om het verkeer veilig te maken.

Er zijn mogelijk situaties waarin je regels aan de laars zou kunnen lappen omdat het niet onveilig is om dat te doen, maar die zijn er erg weinig.
Om 03:00 snachts met 150 over de snelweg vind ik persoonlijk geen extra gevaar (mits het rustig is, je zelf absoluut niet moe ben etc.) maarrr er zijn situaties waarin dit wel gevaarlijk is. Daar zijn de regels voor.

Ik weet niet waar jij die boetes voor hebt gekregen en in welke situatie dat was. Maar je zult vast enige vorm van 'straf' verdiend hebben. Je rijdt niet per ongeluk voor €810,- boetes.

Zou je het de volgende keer weer doen?
Zou je het de volgende keer doen als je nu maar €150,- moest afrekenen?

En als je je rijbewijs nodig hebt voor je werk dan ben je extra dom bezig, vind ik.

Niet dat ik nooit regels breek in het verkeer, maar als ik het doe en ik moet consequenties ervaren, dan accepteer ik die. Ja tuurlijk baal ik dan, maar je bent er toch bij en je maakt zelf die keuze. Met uitzondering van kleine snelheidsovertredingen enz trouwens, dat kan zeker per ongeluk gaan.
Ray

Post by Ray »

Wat er gebeurd was:
Samen met een maat reden we naar een meeting. we kwamen aan bij een stoplicht, maatje stond vooraan en ik er achter. stoplicht op groen en maatje reed sportief weg en ik ging er achter aan.
Het was avond, er is een tankstation uitrit maar er was nergens verkeer te bekennen.
Verder hield ik genoeg afstand en we reden max 80km/h waar je 50 mocht ( en ja ik snap dat ik met de snelheid fout zit! )

Politie houd ons aan en nam gelijk het rijbewijs in beslag.
Politie zegt dat wij aan het ''Straatracen waren'' en met rokende banden vertrokken. en dat we vermoedelijk harder dan 100 km/h gingen. Wat ABSOLUUT niet waar is!
Een straatrace is in mijn ogen een competitie, een wedstrijd. met een wedstrijd begin je gelijk? ( ik reed alleen achter iemand aan )
Met rokende banden wegrijden is ook niet waar want we trokken gewoon sportief op.
En harder dan 82 ben ik echt niet gegaan! Zat in zen 2 en had nog gas over?

Verder heb ik nog nooit een verkeerdoverstreding gemaakt en kijk ik altijd goed uit met wat ik doe! ik rij echt als een oma :shock:
En ja, soms geef ik natuurlijk wel is even wat gas of rij je sportief weg (doet iedereen wel eens toch?) :-)

Ik ben het eens met het feit dat ik te hard heb gereden! en accepteer de gevolgen daarvan.
Maar derest allemaal niet! :evil:

En dat ze me dan zo hard aanpakken voor dit :S vind ik echt bizar :evil:
Cursus en een boete :cry:
kút overheid.

Grtz

Ray
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
Vtequila

Post by Vtequila »

Dit is een onwijs lullige situatie Ray, ik zou me er ook erg klote over voelen. Die tientallen km's per uur te hard ? Als het onder de 100 is en niet in de bebouwde kom dan vind ik dat nog best verantwoordelijk. Als jullie er geen intentie bij hadden om te racen dan kunnen jullie dit toch als verklaring afleggen, dat ze daar niets mee doen dan. Rokende banden vind ik ook onzin , dat heb je echt niet bij het optrekken, zelfs soms niet bij een korte burnout. Ik vind dat je maar een slappe advocaat hebt en dat hij niet zijn best doet om er iets beter van te maken.

82 in z,n 2 betekent wel dat je in z,n vtec zat of niet ;) ? Ik denk niet of het veel uitmaakt of je gas over had of niet.
- Rise 'n Shine! -
Jo&

Post by Jo& »

Klinkt als een hele lullige situatie en 82 waar je 50 mag is zeker niet goed te praten, maar de gevolgen zijn dan idd beetje overdreven als je het mij vraagt.

Heeft de politie een meting verricht?
Welke andere harde feiten hebben ze?
Ik denk dat je er echt een zaak van kan maken hoor... Kun je misschien zelf ook wel zonder advocaat als je beetje goed taalkundig onderlegd bent en bereid bent wat research te doen in ons NL wetboek.
slydawg

Post by slydawg »

Ik zou zowieso bezwaar aan tekenen en voor laten komen, dan kan je tenminste je verhaal doen.
Ik denk dat je hoe dan ook aan het kortste eind trekt, het is jouw woord tegen de agent en zijn woord weegt gewoon zwaarder.
Als hij verklaart dat hij jouw heeft zien racen tegen iemand anders is dat gewoon zo, tenzij je met hard bewijs komt dat het tegendeel bewijst.
nickR

Post by nickR »

Ik heb ook ooit een rechtzaak gehad ivm dronken ( lees,teveel gedronken )rijden op de weg.( op de motor )
De agenten ( 2 ) in kwestie verklaarden dat ze mij al rijdende staande hadden gehouden,het probleem alleen was dat er voor mijn huis een braderie was,dus er stonden allerlei kraampjes voor de deur.
Ik liep met de motor aan de hand met de intentie om op de hoek op te stappen om de motor in de garage te zetten.
Zij hebben mij dus nooit rijdende kunnen aanhouden,hun woord tegen de mijne. Het duurde ruim een jaar voordat het voorkwam,ik had intussen allerlei bewijzen dat er een braderie was die dag.
Tijdens de rechtzaak werden de twee agenten opnieuw verhoord en zij verklaarden dat zij het niet meer precies wisten of er een braderie was,ja of nee. VRIJGESPROKEN!!!

Het kan dus in je voordeel zijn als je het laat voorkomen,als je maar met bewijzen kunt komen.
In jou geval wordt dat denk ik moeilijk,ik denk eerder dat de straf zo hoog is omdat je beginnend bestuurder bent.
Je kunt het iig proberen,niet geschoten is altijd mis.
slydawg

Post by slydawg »

nickR wrote:Tijdens de rechtzaak werden de twee agenten opnieuw verhoord en zij verklaarden dat zij het niet meer precies wisten of er een braderie was,ja of nee. VRIJGESPROKEN!!!

Heb ik dus ooit ook gehad! 2x zelfs, 1ste keer had men geen tijd om de zaak verder te onderzoeken, vrijgesproken!
2de keer klopte de agent zijn verhaal op de zitting niet met zijn eerste verhaal, vrijgesproken!
CTR-Asch

Post by CTR-Asch »

Dat is dan gelukkig voor jullie goed afgelopen maar in de regel kan een agent alles verzinnen en dat wordt dan als waarheid aangenomen. Ik begrijp heel goed dat agenten een eed hebben afgelegd om naar eer en geweten te handelen maar er lopen een hoop chago's rond die als je het mij vraagt iets ver gaan in het "opvoeden" van burgers. Dat heef in mijn ogen helemaal niets meer met regels en wetgeving te maken.
nickR

Post by nickR »

CTR-Asch wrote:Dat is dan gelukkig voor jullie goed afgelopen maar in de regel kan een agent alles verzinnen en dat wordt dan als waarheid aangenomen. Ik begrijp heel goed dat agenten een eed hebben afgelegd om naar eer en geweten te handelen maar er lopen een hoop chago's rond die als je het mij vraagt iets ver gaan in het "opvoeden" van burgers. Dat heef in mijn ogen helemaal niets meer met regels en wetgeving te maken.

Dat het niet altijd eerlijk gaat heb ik een goed voorbeeld van.
Ik word met me scooter aangehouden voor een snelheidscontrole door een motoragent. Moet hem volgen waar zijn collega's staan met een rollerbank en een aantal andere jongelui met scooters waar onze wagens denk ik de eerste 500
meter van verliezen qua optrekken :shock: Kom ik met me Vivacity.
Ik had over de gele stickers oranje geplakt zodat ik zonder helm kon rijden,krijg ik een boete voor,mag niet ok. Mijn scooter rijdt ong.70 ook veel te hard dus.
Terwijl zij op de rollerbank bezig zijn,zie ik dat deze niet meer binnen een jaar opnieuw was geijkt.Ik maakte daar een opmerking over,of ik niet te luid wilde praten zodat die andere knapen dit konden horen.
Als zij dit hadden gehoord,konden zij ook naar huis.Geen bekeuring ,geen geld voor de staatskas.
Er werd mij vriendelijk verzocht om de volgende dag met de scooter langs te komen met de gele stickers op de scooter,ik mocht gaan.
Geen bekeuring,helemaal niets.
Ray

Re: Ray's EP3 | new updates soon...

Post by Ray »

y0000!

Paar maandjes eventjes weinig gedaan aan de Civic :) maar New Upgrades soon!! :D
In de tussentijd uiteraard niet stil gezeten, Auto heeft een tow hookje gekregen, en de civic is op de Dyno geweest.

Motorische Mods: alleen een Cold air intake

Motorvermogen: 216.1 PK. (gecorrigeerd) 214.8 PK!
Wielvermogen: 163.7
Nm koppel: 190.7

Had echt niet verwacht dat dit er uit zou komen met een CAI als enige mod!
Maar heb al begrepen dat de motor iets te rijk staat afgesteld ;)
Uiteraard ben ik wel super tevreden met het resultaat.

Wat onderweg is:

- Racing Logic Schroefset!
- ASR Subframe reinforcement brace.

In de toekomst:

- Skunk2 Draagarmen
- Seibon Mugen Rear wing
- Skunk2 70mm Catback (twijfel)
- 17inch Rota Grid Drift bronze (twijfel)

Daarna wil ik me op de performance gaan richten.

Ook ben ik aan het twijfelen om de NH-O EP3 rims weg te doen en lekker een ander mooi setje rota's of iets dergelijks te nemen :) (heb nog 1 standaard ep3 rims setje liggen)

En als de ep verlaagd is wil ik wat gaan vrijrijden op zandvoort om ervaring op te doen :)

Nog een aantal pics van oa de Tow hook en de Dyno :)

Image

Image

Image

Grtz

Ray
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
Robin type-r driver

Post by Robin type-r driver »

Hele mooi EP3, leuke plannen heb je ook. Succes
mrkeffo

Post by mrkeffo »

Leuke plannen ben benieuwd naar de brace staat altijd wel erg mooi :D
slydawg

Post by slydawg »

Als je het circuit op gaat kan ik je adviseren een stille uitlaat te nemen, weet niet hoe luid de skunk 70mm is maar ik denk dat ie aardig luid zal zijn.
Niets is zo vervelend dan van t circuit af te moeten omdat de auto te luid is.
XavCTR

Post by XavCTR »

Mooie updates Ray, ben benieuwd.

Oh, en ik sluit mij aan bij wat Miguel zegt, haha.
Ray

Post by Ray »

Thanks guys :)
Ja zit ook echt te twijfelen wat ik nou moet nemen tegen die tijd.
In iedergeval geen screeaamer pijp maar wel een performance gerichte (goed klinkende) uitlaat :P
Wat kunnen jullie mij aanraden?
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
mrkeffo

Post by mrkeffo »

Moet zeggen vind mijn dc sport erg plezierige uitlaat. Stil bij continue snelheid geluid bij gas geven. Je mag m wel een keer horen hoor :D
Ray

Post by Ray »

mrkeffo wrote:Moet zeggen vind mijn dc sport erg plezierige uitlaat. Stil bij continue snelheid geluid bij gas geven. Je mag m wel een keer horen hoor :D

Graaaag :)
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
Locked