Andere hobbies ......
eteuben wrote:Bedankt voor de positieve reacties op mijn winterfotos. Ook op het Nikonforum vielen ze al in de smaak!!
mn broer heeft net een dx5000 gekocht met een enorme unit van een lens erop.. ook erg mooie foto's komen daaruit!
heb er zelf ook wel wat mee aangerommeld maar het is toch best een truc, dat fotograferen.. :lol:
chris wrote:heb er zelf ook wel wat mee aangerommeld maar het is toch best een truc, dat fotograferen.. :lol:
Ik ben ook 2 jaar bezig geweest om de camera te leren kennen en de plaatjes te zien, zoals ze gemaakt moeten worden. Er zijn wat spelregels en als je die onthoud gaat het je steeds makkelijker af. Maar je moet het wel zien...
-
-
- Gaskleppie
Gaskleppie wrote:goeie morgen! Wat voor macro lens heb jij? Je had toch ook zo'n zelf gebouwde belichtings kast?
Hele nette plaatjes zeg....
Ik heb geen macro lens :lol:
Deze foto's heb ik gemaakt met een 350D van een paar jaar oud met een EF 50 F1.8 lens met Soligor tussenringen.
Dus gewoon el cheapo

Deze foto's heb ik gewoon op het bureau op m'n werk gemaakt. Dus geen lichttent ofzo. Ik heb alleen een flitser (Chineze Vivitar) naast het horloge geplaatst en de flits met een witte plaat gereflecteerd.
Er zit ook wel wat photoshop magic in sommige foto's. De foto van het uurwerk en de Omega en IWC wijzerplaat zijn vrijwel zo uit de camera gekomen.
De Speedmaster en DeVille (zijkant van de kast) foto's heb ik wel bewerkt.
Zo kwam ie uit de camera:

Na wat Lightroom en PS magic:

Ik heb eigenlijk niet zo heel veel veranderd. In Lightroom heb ik het contrast en de zwartwaardes wat omhoog gekrikt.
In Photoshop heb ik de details er wat uit laten springen door gebruik te maken van de dodge en burn tool. En ik heb de horlogehouder eruit getekend. Ook heb ik de oranje tint uit de horlogekast eruit gehaald.
Ik heb wel wat detail verloren in de wijzerplaat, maar ik wilde per se de reflectie verminderen op het glas. Omdat de Speedmaster een afgerond mineraal glas heeft, zijn reflecties bijna onvermijdbaar..
De echte kleuren zitten een beetje tussen de eerste foto en de bewerkte in. De kleuren op de originele foto zijn een stuk warmer dan hoe je ze in het echt ziet. Ik had mijn witbalans niet echt bijgesteld, maar omdat ik altijd in RAW schiet kan ik dat naderhand goed corrigeren.
Voor de liefhebbers, de foto's zijn hier in hi res te bekijken: www.flickr.com/dimervansanten
Voor de liefhebbers, de foto's zijn hier in hi res te bekijken: www.flickr.com/dimervansanten