Maus_aka_papachico wrote:IvoG wrote:Ik heb niet gezegd dat hij niet mocht linken. Een foto kan ik niet omheen tijdens het scrollen door het topic, een link kan ik kiezen of ik die aanklik of niet.
De Type R Club stond zoals gezegd op het paddock, en nam niet deel aan de baanactviteiten. Alleen het plaatsen van die foto zou al de suggestie kunnen opwekken dat dit inherent is aan het soort club dat wij zijn.
De foto op zich toonde geen enkel leermoment IMO, enkel een beschadigde auto. Tevens bestaat er zoiets als de baancode, die stelt dat "What happens on track stays on the track", oftewel als je er niet bij was hoef je er ook niet van af te weten.
Al met al bestaat de regel al heel lang (Geplaatst: Wo jul 26, 2006 15:06) en brak deze post het weldegelijk.
Heren,
Ik was me van geen kwaad bewust. Tenslotte is die zogenaamde baancode niet meer van deze tijd want je houd het toch niet tegen tegenwoordig met de huidige middelen en er zijn altijd mensen die die kliekjes op het net zetten.
Maar Ivo,..jou beredenering over What happens on track stays on the track klopt niet naar mijn mening. Als er iemand echt hard crashed en komt te overlijden. Dat kans is groot dat het in de krant of op het journaal komt. Het feit dat ik die dag er niet bij bent geweest. Zou ik dan mijn ogen sluiten en horen sluiten...?? Tis een mooie qoute maar tegenwoordig onhaalbaar. Voorbeeld is misschien wat extreem. Maar toch.
Doel van het plaatsen van de foto was meer omdat iemand vroeg wat er was gebeurd en een foto zet vaak ( niet altijd ) hetgeen kracht bij. Het is nooit de bedoeling geweest om bewust iemands leed te verspreiden. En ik denk dat de meeste hier het niet als leedvermaak zien. Ik heb althans die foto NIET door een leedbril bekeken.
Het feit dat ie regel lang bestaat zegt nog niet dat ie regel vandaag de dag net zo krachtig is als toen ie voor het eerst opgesteld werd IMO.
Persoonlijk zou het per geval bekijken.
Nogmaals ik heb het niet met opzet gedaan.
Hier dan een link voor diegene die het willen zien.
Naar beneden scrollen..!!
http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... a&start=45
Als je met een groep gelijkgestemden een dagje gaat rijden op de baan en iemand heeft schade, dan is het aan die persoon om zijn verhaal in beelden uit te drukken of niet. Je kan misschien niet in de hand houden dat iemand ergens toch kiekjes van plaatst, maar vrijwel iedere echte trackdayer houdt zich aan die regel. Men kan er wel iets over zeggen, zo van "Sterkte met de schade" of "goeie dag gehad, ondanks het ene incident" maar daarmee laat men in het midden hoe, wie, of wat er is gebeurd.
What happens on track stays on track is bedoeld om de gevoelens (en mogelijk andere zaken) van de deelnemers te beschermen. Ik heb zelf ook een grote schuiver gemaakt ooit, en het deed mij ontzettend zeer om die ene foto (gemaakt door een bezoeker en niet een deelnemer) terug te vinden op een forum, en dan vooral door een tweetal commentaren die erbij waren gemaakt (welke door de beheerder destijds weer zijn verwijderd).
Jij kijkt er niet met leedvermaak naar, en waarschijnlijk de meesten hier niet, maar er zullen altijd anderen zijn die denken van "Sukkel!" "Hahaha, wat een loser!" zonder zelf ooit de baan op te hebben gedurfd.
Als er iemand overlijdt op de baan dan plaatst je toch ook niet de foto van zijn levenloze lichaam? Je kan erover schrijven en praten, maar de foto plaatsen gaat mij te ver. Als het een foto was met een situatieoverzicht kon het misschien nog, ter lering, maar niet zo.
Het is niet persoonlijk bedoeld en ik weet dat je geen kwade bedoelingen had. De regel op zich is IMO even geldig nu als toen ik er in 2003 eerst mee in aanraking kwam, het feit dat alles maar op internet gezet kan worden betekent niet dat wij bij de HTRCB dat dan ook maar moeten goedkeuren op ons forum.