Cursus Circuit Rijden-Assen [02-10-2007] 85 DB
IvoG wrote:De reden voor mij vraag was om te evalueren of we in de toekomst nog een keer aan zoiets willen meedoen, of dat we het anders willen organiseren. Ik ken bijvoorbeeld een hele goede instructeur die ik, mits genoeg gegadigden, kan inhuren om mensen het een en ander te leren.
Verder zou zo'n dag vrij rijden zijn, oftewel een gewone circuitdag, maar dan weten onze deelnemers dat er ergens op de dag een tijdslot of 2 gereserveerd zijn voor de instructie.
Maar als men over het algemeen niet zoveel heeft gehad aan de instructie maar meer aan de daadwerkelijke rij-tijd, dan is gewoon meer circuitdagen bezoeken een betere optie volgens mij. :idea:
Want wat was nou de meerwaarde van de instructie precies? Was het ook even goed geweest om zonder instructies in sessies de baan op te gaan?
Misschien iets om het op te splitsen in lijnen rijden, insturen, remmen enz.
Nu ging het (bij mij iig) zoals ik dacht dat goed was door het een beetje af te kijken van anderen, en als de instructeur er bij zat dan gaf hij aanwijzingen wat goed of fout ging. Wat ik persoonlijk liever heb is dat er eerst uitgelegd word hoe het moet en dat je het daarna zelf in praktijk kan brengen.
Als je het in delen opsplitst kan je je denk ik beter concentreren op dat ene ding en kan je evt ook gerichter vragen/opmerkingen geven. Kort samengevat miste ik dus een stukje theorie.
slydawg wrote:Mijn beelden van Assen.
Voor degene die het nog niet weten, bij het bord TT-Assen is een meetpunt, vandaar dat ik opschakel of van het gas ga.
Dit is deel 1, deel 2 volgt.
Assen deel 1
Gelukkig zit er op deze manier een volume knop op je uitlaat :lol:
Wat me wel opvalt is dat je de S (strubben?) bocht (na de wijde bocht na het rechte stuk) niet helemaal naar buiten gaat. Is dat bewust, want de instructeur vertelde dat ik zo ver mogelijk naar buiten moest.
roblom wrote:slydawg wrote:Mijn beelden van Assen.
Voor degene die het nog niet weten, bij het bord TT-Assen is een meetpunt, vandaar dat ik opschakel of van het gas ga.
Assen deel 1
Wat me wel opvalt is dat je de S (strubben?) bocht (na de wijde bocht na het rechte stuk) niet helemaal naar buiten gaat. Is dat bewust, want de instructeur vertelde dat ik zo ver mogelijk naar buiten moest.
De mijne zij dat ik dat stukje moest opofferen om zo die volgende het rechte stuk op harder kon uitkomen....
Als dat in mij geval heeft gewerkt weet ik niet.
Deel 2 is mijn inziens wat beter, zet hem er zo op.
slydawg wrote:roblom wrote:slydawg wrote:Mijn beelden van Assen.
Assen deel 1
De mijne zij dat ik dat stukje moest opofferen om zo die volgende het rechte stuk op harder kon uitkomen....
Als dat in mij geval heeft gewerkt weet ik niet.
Deel 2 is mijn inziens wat beter, zet hem er zo op.
ooit heb ik ook ergens gehoord dat als er twee bochten achter elkaar komen (ik weet niet ofdat dat nu 't geval is) dat je de eerste moet opofferen.
ps wat een mooie geluidje

nu moet hij het doen http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1467873715