Cursus Circuit Rijden-Assen [02-10-2007] 85 DB

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Mijn beelden van Assen.
Voor degene die het nog niet weten, bij het bord TT-Assen is een meetpunt, vandaar dat ik opschakel of van het gas ga.
Dit is deel 1, deel 2 volgt.
Assen deel 1
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

IvoG wrote:De reden voor mij vraag was om te evalueren of we in de toekomst nog een keer aan zoiets willen meedoen, of dat we het anders willen organiseren. Ik ken bijvoorbeeld een hele goede instructeur die ik, mits genoeg gegadigden, kan inhuren om mensen het een en ander te leren.
Verder zou zo'n dag vrij rijden zijn, oftewel een gewone circuitdag, maar dan weten onze deelnemers dat er ergens op de dag een tijdslot of 2 gereserveerd zijn voor de instructie.

Maar als men over het algemeen niet zoveel heeft gehad aan de instructie maar meer aan de daadwerkelijke rij-tijd, dan is gewoon meer circuitdagen bezoeken een betere optie volgens mij. :idea:

Want wat was nou de meerwaarde van de instructie precies? Was het ook even goed geweest om zonder instructies in sessies de baan op te gaan?

Misschien iets om het op te splitsen in lijnen rijden, insturen, remmen enz.
Nu ging het (bij mij iig) zoals ik dacht dat goed was door het een beetje af te kijken van anderen, en als de instructeur er bij zat dan gaf hij aanwijzingen wat goed of fout ging. Wat ik persoonlijk liever heb is dat er eerst uitgelegd word hoe het moet en dat je het daarna zelf in praktijk kan brengen.
Als je het in delen opsplitst kan je je denk ik beter concentreren op dat ene ding en kan je evt ook gerichter vragen/opmerkingen geven. Kort samengevat miste ik dus een stukje theorie.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

slydawg wrote:Mijn beelden van Assen.
Voor degene die het nog niet weten, bij het bord TT-Assen is een meetpunt, vandaar dat ik opschakel of van het gas ga.
Dit is deel 1, deel 2 volgt.
Assen deel 1

Gelukkig zit er op deze manier een volume knop op je uitlaat :lol:

Wat me wel opvalt is dat je de S (strubben?) bocht (na de wijde bocht na het rechte stuk) niet helemaal naar buiten gaat. Is dat bewust, want de instructeur vertelde dat ik zo ver mogelijk naar buiten moest.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

roblom wrote:
slydawg wrote:Mijn beelden van Assen.
Voor degene die het nog niet weten, bij het bord TT-Assen is een meetpunt, vandaar dat ik opschakel of van het gas ga.
Dit is deel 1, deel 2 volgt.
Assen deel 1

Gelukkig zit er op deze manier een volume knop op je uitlaat :lol:

Wat me wel opvalt is dat je de S (strubben?) bocht (na de wijde bocht na het rechte stuk) niet helemaal naar buiten gaat. Is dat bewust, want de instructeur vertelde dat ik zo ver mogelijk naar buiten moest.


De mijne zij dat ik dat stukje moest opofferen om zo die volgende het rechte stuk op harder kon uitkomen....
Als dat in mij geval heeft gewerkt weet ik niet.

Deel 2 is mijn inziens wat beter, zet hem er zo op.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Een flinke lift, wel hard uit de bocht :twisted: 8)
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

slydawg wrote:
roblom wrote:
slydawg wrote:Mijn beelden van Assen.
Voor degene die het nog niet weten, bij het bord TT-Assen is een meetpunt, vandaar dat ik opschakel of van het gas ga.
Dit is deel 1, deel 2 volgt.
Assen deel 1

Gelukkig zit er op deze manier een volume knop op je uitlaat :lol:

Wat me wel opvalt is dat je de S (strubben?) bocht (na de wijde bocht na het rechte stuk) niet helemaal naar buiten gaat. Is dat bewust, want de instructeur vertelde dat ik zo ver mogelijk naar buiten moest.


De mijne zij dat ik dat stukje moest opofferen om zo die volgende het rechte stuk op harder kon uitkomen....
Als dat in mij geval heeft gewerkt weet ik niet.

Deel 2 is mijn inziens wat beter, zet hem er zo op.


ooit heb ik ook ergens gehoord dat als er twee bochten achter elkaar komen (ik weet niet ofdat dat nu 't geval is) dat je de eerste moet opofferen.

ps wat een mooie geluidje :D
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nice 8)
drifter
Posts: 67
Joined: Wed Aug 02, 2006 3:13 pm

Post by drifter »

klinkt inderdaad wel lekker, nou baal ik dat ik met me silencer gereden heb :(

Als ik dit zo zie krijg ik direct weer zin om wat to rijden op het circuit, wanneer is de volgende keer :p
CTR #16636
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

slydawg wrote:DEEL 2


Doet het niet :-?
drifter
Posts: 67
Joined: Wed Aug 02, 2006 3:13 pm

Post by drifter »

Voodoo wrote:
slydawg wrote:DEEL 2


Doet het niet :-?


vreemd bij mij wel :-?
CTR #16636
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

bij mij ook niet
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Moet het gewoon doen.
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

slydawg wrote:DEEL 2


:mrgreen:
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

ATR trying to pass... switch to battle mode... :mrgreen:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

boikel wrote:ATR trying to pass... switch to battle mode... :mrgreen:


:lol:
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

ging best lekker zo te zien...en wat klinkt je CTR mooi...bij mij in de CTR is het wat rustiger...denk dat ik volgende keer ook maar mijn achterbank naar beneden zet..hehe.

Bij het schakelen lijkt het net alsof je een blowoff hebt....terwijl het een NA blok is...sexy 8)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

vtecmoon wrote:Bij het schakelen lijkt het net alsof je een blowoff hebt....terwijl het een NA blok is...sexy 8)


Dat is wel lache ja, alleen weet ik niet waar dat precies vandaan komt...
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Fantastische footage Slydawg !! Keurig netjes inhouden wanneer er erg veel verkeer is en helemaal los gaan bij vrij baan.
Wat heb ik een hoop gemist zeg :-(
Locked