Leemanske CTR Turbo ==> Semislicks + nieuwe velgen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

De status was zondag morgen om 6u volledig af
Maar na de eerste testrit van enkele meters was het weer gedaan :lol:
Ik hoop dat vandaag alles in orde is en dat de motor volledig klaar is...
Remmen, rolkooi, verlaging, turbo, zetels enz gaan in orde zijn

Normaal dit weekend komt hij nog volledig in NH-0
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Kijk eens aan :D goed nieuws!! FOTOS!!
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Normaal gezien morgen meer nieuws...
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Het begint tijd te worden hé, hoop hem dan wel eens irl te bewonderen 8)
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Eindelijk nog eens goed nieuws
maar geen goed nieuws zonder slecht nieuws...

Eerst beginnen met het goede

Vandaag de auto gaan halen bij TBM om de turbo eens te proberen
met het volgende resultaat op de testbank
337 pk en 333 Nm tot 8900 toeren
Maar ophet einde begon hij iets te arm te lopen
Injectoren zijn nog iets te klein..
En daarom voor de zekerheid voor een voorlopige setup gekozen van
318 pk en 390Nm met een begrenzing op 7000 toeren

Resultaat op de weg ==> Wooooooooow

Niet normaal gewoon
Eerste en 2de zijn voorlopig niet te doen
Eens in derde is het geweld op de baan te krijgen !!
Rijdt echt BANGELIJK goed !!

Het heeft langer geduurd dan verwacht maar het is echt de moeite
En mijne hoed af voor TBM !!

Nieuwe civic type r komt er niet aan te pas
Golf 5 GTI DSG met 245 pk rij ik simpelweg voorbij

Remmen zijn voorlopig de originele maar er zijn er besteld van D2
omdat de home made remmen toch niet 100% waren

De grotere injectoren volgen normaal volgende week samen met de rolkooi

Achterbank is er ook al uit

Dan het slechte nieuws

Door omstandigheden op het werk met de carrossier
zal het voorlopig niet lukken om hem in het wit te spuiten...

Dus voorlopig gaan we verder in het zwart
tot ik een nieuwe oplossing heb gevonden

Morgen ga ik wat foto's nemen en proberen de grafiek erop te zetten...
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

nice update!
Jeroen
Posts: 42
Joined: Wed Apr 02, 2008 6:56 pm

Post by Jeroen »

Mooie CTR en hele mooie cijfers :-)
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Zo dan, dat zijn heftige resultaten :shock:
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

best wel ziek? :D
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Kan me er geen voorstelling bij geven, vtec en turbo. Bij mijn broers WRx komt de druk geleidelijk opzetten, tot een 5500tpm een lekkere duw in je rug komt.

Bij een Type-R gebeurd er (ook met turbo) onderin niet zo veel denk ik, maar boven 5000 een krachtsexplosie. Maar dat zal de grafiek ook wel laten zien.
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Image

Image

Image

Image

Image
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

eteuben wrote:Kan me er geen voorstelling bij geven, vtec en turbo. Bij mijn broers WRx komt de druk geleidelijk opzetten, tot een 5500tpm een lekkere duw in je rug komt.

Bij een Type-R gebeurd er (ook met turbo) onderin niet zo veel denk ik, maar boven 5000 een krachtsexplosie. Maar dat zal de grafiek ook wel laten zien.


De duw rond 5.000 toeren is echt enorm :!: :!:

Aangezien ik nu met de voorlopige map zit
Zit ik ongelofelijk snel van 5.000 tot 7.000 toeren
Maar het is nu al enorm...

Dus gaat pas echt de moeite zijn als ik tot 8.900 ga kunnen trekken ...
noppie
Posts: 100
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:31 am

Post by noppie »

Goed bezig.

Wat een power zeg.

Wel lekker vol onder de kap :lol:
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Mooi vermogen! Is er ook iets te doen aan het vermogen onder de 5000RPM? Kun je het VTEC punt bijvoorbeeld niet verlagen naar 3000RPM ofzo? lijkt me dat je dan mooiere verdeling hebt? Of praat ik nu echt onzin?
Deus Ex Machina!
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

wat voor turbo is dat?
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Zo is het eigenlijk ideaal...

Zo kan je ook nog rustig rijden ook
wat ook belangrijk is !!

Op circuit en sprint ga je toch enkel boven de 5.000 toeren

Turbo was eerst GT28 76 ofzo iets
en u is het iets met 30

Zou het moeten na vragen
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

We zien de auto op 31 mei?? :D :D ben erg benieuwd!! lijkt me super haha
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Ik mag met de civic niet rijden in het buitenland
omdat ik met handelaarsplaten rij...
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Leemanske wrote:De duw rond 5.000 toeren is echt enorm :!: :!:


Inderdaad, wat ik al dacht. Op de dynograph is het ook duidelijk te zien, dat je pas vanaf 5000tmp boven de 200 EnginePk's komt. En dan blijft het goed klimmen tot de begrenzer.

Tot aan hoeveel Pk's is de aandrijflijn en koppeling berekend eigenlijk?
Leemanske
Posts: 183
Joined: Mon Jul 09, 2007 10:32 am

Post by Leemanske »

Aandrijflijn komt van bij CPL racing en zou goed zijn tot 1.000pk
Zit een racekoppeling in maar weet wel niet welk merk

Donderdag ga ik terug langs voor die andere injectoren te steken
En mss nieuwe bougies
Want als ik nu optrek knalt hij echt enorm aan 6.000 toeren
En houdt hij wat in
maar trekt nog steeds door tot 7.000
Locked