Onhebbelijkheden van de CTR 2007 (FN2)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
kurtjevv
Posts: 9
Joined: Tue Mar 31, 2009 10:42 am

Post by kurtjevv »

Bijna 3 jaar oud noem ik niet nieuw meer :)
Daarom dat ik deze vraag stel ...

De Type R en de GTI blijven nog steeds de kanshebbers...
Eens afwachten tot VW met hun prijzen naar buiten komen...
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Golfie's van 3 Jaar oud hebben meer problemen dan een FN2.
En dan echte grote problemen waar ze al jaren mee struggelen.
bijv. de waardeloze versnellingsbak en wiel assen en nog vele kleine probleempjes met elektronica enz.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Moonrock240
Posts: 97
Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm

Post by Moonrock240 »

g-unit wrote:Golfie's van 3 Jaar oud hebben meer problemen dan een FN2.
En dan echte grote problemen waar ze al jaren mee struggelen.
bijv. de waardeloze versnellingsbak en wiel assen en nog vele kleine probleempjes met elektronica enz.



X2 + de type R is véél unieker...
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

wie twijfelt nu tussen nen golf en nen type r. Den type r is voor pro's en de gti golf voor noobs :)
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

Pfff Nu zit er weer getik in als ik met mijn wielen naar rechts naar achteren rij...

Zeker de homokinetische koppeling, had mijn Prelude uit '96 ook last van maar dan na 90.000 km en niet bij de FN2 na nog geen 20.000 km!

Voor mij geen Swindon Shit meer.

Trouwens onderschat de Chinezen niet want die bouwen de Jazz meestal nog beter dan in Japan!

Op naar de CR-Z :)
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

g-unit wrote:Alle nieuwe Auto's hebben kinderziektes en zullen die blijven houden naarmate de technologie zich blijft vernieuwen


Toch valt mij op dat na alweer 4,5 jaar in de meest geavanceerde auto die er te koop is vandaag (Toyota Prius) alles (en er zit een berg aan techno in!) perfect blijft werken (Made in Japan 8) )
stanny1199
Posts: 4
Joined: Wed Apr 08, 2009 6:20 pm

Post by stanny1199 »

Japan maakt nog altijd toppers van wagens :!:
User avatar
Johan FN2
Posts: 169
Joined: Thu Oct 25, 2007 1:42 pm

Post by Johan FN2 »

Toch wel veel mensen met meerdere problemen. Ik heb alleen het probleem met de 3e versnelling gehad, en de handrem die vervangen moest worden. O ja en 4 kale banden die vervangen moeten worden na 25000km. :lol:
bartman
Posts: 128
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:24 pm

Post by bartman »

update... vandaag werdt de koppelingspomp vervangen omdat deze lekte... mijn auto ontkoppeld nog steeds niet goed en de garage beweerd dat men koppeling versleten is... deze mag ik dus op eigen kosten vervangen na 40000 km.... echt tevreden :thumbs: blij dat ik voor honda gegaan ben.... echt wel kwaliteit zo blijkt..
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

En hoe hebt ge gereden met die auto, koppelingen verslijten naar gelang de rijstijl vooral, bruut vertrekken, als het een systematisch probleem moest zijn zouden er hier nog wel klagen derover zeker, mss is da wel zo da wetek ni? BTW het is werd :wink:
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

bartman wrote:update... vandaag werdt de koppelingspomp vervangen omdat deze lekte... mijn auto ontkoppeld nog steeds niet goed en de garage beweerd dat men koppeling versleten is... deze mag ik dus op eigen kosten vervangen na 40000 km.... echt tevreden :thumbs: blij dat ik voor honda gegaan ben.... echt wel kwaliteit zo blijkt..


Het spijt me te horen van al je ongemakken met je FN2.
Dat met die koppelingscilinder, kun je misschien aangeven waar het gelekt heeft? Heb je dat zelf ontdekt? Want dit zijn toch wel serieuze gebreken.
bartman
Posts: 128
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:24 pm

Post by bartman »

nee waar ie lekte weet ik niet presies... het gaat overe de hulpkoppelingscilinder... het heeft niet geholpen de auto ontkoppeld nog altijd heel slecht.. de garage zeft dat het de koppeling zal zijn die op is ,maar 2000km geleden toen de sycronisatie van 3de vervangen is toen was de koppeling nog maar half versleten... dus op 2000km kan die toch niet versleten zijn?


zou het ook aan de drukgroep kunnen gelegen zijn ? op hoge toeren kan ik geen enkele versnelling nog vlot nemen.
bennyvc
Posts: 54
Joined: Tue Mar 25, 2008 3:44 pm

Post by bennyvc »

een goede vriend van mij heeft ook zijn koppelingspomp laten vervangen bij de civic, was wel geen type r (een 1.8 benzine).
Zijn garage heeft toen onmiddelijk de hele versnellingsbak vervangen (omdat de pomp ertegen had zitten drukken ofziets geloofk) ik zal eens details vragen!
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Hoi Bart,

Waardeloos man! Koppeling moet volgens mij iets van 100k meegaan! Ik snap niet waarom je dealer zo moeilijk doet. Bij elk rammeltje wat ik meld wordt er direct (kosteloos) gekeken waar het vandaan komt. Tot nu (62.000 km) toe heb ik nog geen enkele kosten gehad, behalve banden en kleine en grote beurt enz.

Jammer dat je zo een negatief beeld over Honda krijgt. Succes ermee!
Deus Ex Machina!
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Bij mij is de koppeling ook vervangen. dit na nog steeds problemen met schakelen in hoge toeren.

Geloof dat de koppeling nabij de 90k is vervangen, moet wel zeggen dat het probleem met schakelen nu wel opgelost is :D
User avatar
Johan FN2
Posts: 169
Joined: Thu Oct 25, 2007 1:42 pm

Post by Johan FN2 »

Als alles gaat zoals ik wil, gaat de FN2 volgend jaar de deur uit. Maar er gaat dan wel een andere Honda voor in de plaats komen... :wink:
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Waarom nu al Johan? Flauw van?
User avatar
Johan FN2
Posts: 169
Joined: Thu Oct 25, 2007 1:42 pm

Post by Johan FN2 »

Ik vind het nog steeds een heerlijke wagen om mee te rijden, maar ik ben nu wel weer toe aan iets extremers... :wink:

En ik heb geen zin om de belastingdienst te spekken hahaha...
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Extremer qua uiterlijk ga je niet redden met een andere auto denk ik, vind deze erg gewaagd (net als de Focus destijds).
bartman
Posts: 128
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:24 pm

Post by bartman »

UPDATE koppeling.

mijn auto is ontertussen hersteld en de koppeling is niet vervangen. het bleek aan de afstelling van de pedaal en koppelingspomp te liggen. blij dat ik een tweede mening gevraagd heb,een bepaalde honda dealer die ik niet vernoem zei dat koppeling vervangen de enige oplossing was..

geen kosten en de auto rijdt nu beter dan ooit . ik ben tevreden. :razz:
Locked