Wat the F*ck is er met Honda F1 aan de hand???

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Van mij mag B. Senna aanschuiven. :D
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Mathy M wrote:Van mij mag B. Senna aanschuiven. :D


En die met een "slechte" Honda laten rijden. Dan heb ik liever dat de naam Senna beter in ere wordt gehouden door hem iets goeds onder zijn ... te steken.

Tenzij de Honda van volgend jaar het er beter vanaf gaat brengen. Met deze wordt toch niets meer gedaan.
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Ja, de heer A. Senna is ook niet gelijk in "iets goeds" gestapt en B. Senna mag dan de naam Honda in ere houden volgend jaar.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

B. Senna & Fernando Alonso :razz:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Alonso zou top zijn. Op dit moment de meest komplete rijder .

Senna moet nu eerst kampioen worden in de klassen onder F1. Heeft de grootste vriend van zijn oom ook tegen hem gezegd (Gerhard Berger) Anders zet gooit hij zijn naam alleen maar te grabbel.
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

hopen dat honda voor 2009 een supergoed KERS systeem uit de hoge hoed kan toveren
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Post by D-Rex »

Typerend...
Image
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

SAVE THE PLANET!!
Nana korobi ya oki
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

mwa... laat deze maar branden...
Dan weet je in ieder geval zeker dat ze volgend jaar met wat vernieuwends aan komen zetten...
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Een mooi excuus om een " betrouwbaarheids update" te mogen doen.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Honda laat wel heel duidelijk merken wat ze van plan zijn met de aarde... :lol:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

KERS in F1 - the basics
Wednesday, 24 September 2008 Sam Collins 0 Comments
Print Comment Mail RSS Feed A look at who is doing what with Formula 1 hybrids


With both Formula 1 and LMP1 using kinetic energy recovery systems (KERS) next year we thought we would outline the basic systems and also try to detail what each team is using. Obviously some of the following is pure speculation, what we do know is that Williams, Flybrid Systems and Zytek are offering off the shelf systems.


The basic system types

Flywheel
Very simply the system comprises a flywheel connected by a continuously variable transmission [CVT] to the drivetrain. If you move the CVT toward a gear ratio that would speed the flywheel up it stores energy. Conversely, if you move toward a ratio that would slow it down then it releases energy. Finally, a clutch separates the drive if the revs move beyond the limits of the system.
Williams and Flybrid both offer customer versions for F1 teams.


How Flybrid works Williams Hybrid system
Electronic

Uses motor generators and an electrical storage mediuem, either Li-ion batteries or supercapacitors. The Tokachi 24 Hours winning Toyota Supra was fitted with a capacitor based system but the Peugeot 908HY uses Li-ion batteries. The batteries do have a number of issues such as the cost and frequency of replacement also cell have been known to explode or catch fire.
Blue= Engine
Orange = Gearbox
Green = Motor/Generator
Purple = batteries
Black = Control Unit
Hydraulic
A hydraulic based system stores the recovered energy in a high pressure vessel within the car. McLaren’s original KERS from 1998 was of this type.


Aston University GDI hybrid


Other Mechanical
A number of other systems have been proposed but non have been applied to a competition car.



F1

Ferrari – Electronic (Zytek?)
McLaren – Electronic (in house)
Honda – Flywheel (Flybrid?)
Renault – Unknown
Force India – Electronic (Zytek?)
Toro Rosso – Electronic
Red Bull – Electronic
Williams – Flywheel (in house)
Toyota – unknown (in house)
BMW Sauber – Electronic


LMP1 (all systems are electronic)

Peugeot – Batteries
Zytek – Batteries
Toyota – Capacitors
Honda - unknown
Related articles
F1 2009 Regulations
Flybrid F1 KERS
Williams F1 KERS
Luca Marmorini on KERS
Peugeot 908 HY: A False Dawn

http://www.racecar-engineering.com/arti ... asics.html

Dat Honda kiest voor het flywheel is verbazend. Men heeft als jaren ervaring met een electronisch systeem
User avatar
itr assen
Posts: 530
Joined: Sun Aug 07, 2005 9:41 pm
Contact:

Post by itr assen »

User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dat Honda kiest voor het flywheel is verbazend. Men heeft als jaren ervaring met een electronisch systeem


Laten we dan maar hopen dat ze weten dat al die andere systemen problemen gaan geven en dat dit gewoon goed werkt.....
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Image
Image
Image


This observation is even further reinforced with the introduction of the Vemac RD408-H, one of the world's first hybrid racing cars.


What makes the RD408-H interesting is its hybrid electric/gasoline engine which was developed by Tokyo R&D. It mates the current Mugen MF408S V8 to twin Pues liquid-cooled, direct current, electric engines. These form a compact unit that is sandwitched between the V8 and upgraded tranmission. As a result, the V8's power is doubled and the available torque rasies to 686 ft lbs (930 nm)!@


The first car to be equipped with a Mugen hybrid engine is a Vemac RD408 which might contest the upcoming 2007 season of the GT300 category in Japan's Super GT series, that is, if the officials let it pass scrutinizing. Four similar Tokyo R&D Vemacs have raced the series for the last two years, albeit with the standard MF408S engine and the CB32 inline-6 from the Acura NSX.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik denk dat ik het grote verschil tussen beide systemen heb gevonden:

,,Het is juist KERS, dat close racing mogelijk maakt. Met volle batterijen heeft elke coureur straks per knopdruk 82 pk extra ter beschikking gedurende zeven seconden.'' Dat heeft een marginaal effect op de rondetijden, maar des te meer als je wiel aan wiel rijdt met een rivaal, aldus de Brit.


Met andere woorden, de Honda die een vliegwiel heeft zal na elke bocht iets sneller weg kunnen accelereren omdat een vliegwiel natuurlijk niet even 7 seconde lang kan meehelpen, en de rest van de teams kan vermogen 5n de acc4's sparen tot ze het nodig hebben, en op aanvraag kunnen oproepen.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Kan je dat nog iets verder uitleggen?
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Andere teams hebben om de zoveel tijd een powershot van 7sec uit de batterijen en honda zou achter iedere bocht een betere uit acceleratie hebben door het vliegwiel ? Zoiets ?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dat bedoel ik. Een vliegwiel helpt in korte tijd meer, maar kan minder op langere tijdbasis. Een accu kan dat wel.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Volgens mij zijn de capacitors de beste alleen worden ze gebruikt door allen Toyota :-?
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Locked