Sander stelt zich opnieuw voor. [TODA Spruitstuk]
slydawg wrote:Moooii!
Geen foto toevallig van oude vliegwiel?
Ik neem het oude vliegwiel mee naar huis, dus zal dan nog wel even een foto er van maken.
Helaas op dit moment zijn dit de enige redelijke fotos die ik heb. Ik heb nog wel 3/4 andere fotos die zijn zo zwaar bewogen dat je amper wat ziet.
Helaas was de auto gister niet klaar. Ze hadden net de bak er weer in gezet, dus alleen nog maar wat kleine dingetjes over. Dus dat zal vandaag worden.
Jammer genoeg zal dat wel aan het einde van de dag worden, omdat ik gister er al speciaal voor thuiswerkte.
Spannend!
slydawg wrote:Sander wrote:slydawg wrote:Wordt ie ook opnieuw door hun uitgelijnd?
Neem aan van wel.. complete ophanging is losgehaald...
Zou me tegenvallen als ze dat niet doen.
Dus dat, ik moets de mijne zelf opnieuw laten uilijnen :-?
Dus jij hebt ook inmiddels al een LSD. Gaat wel lekker he.. big brake, lsd. Flink bezig jij :wink: .
Waar heb je het laten doen? Bij mij is het gewoon de dealer. Misschien bij jou garage geen uitlijnapparatuur voorhanden?
Sander wrote:slydawg wrote:Sander wrote:slydawg wrote:Wordt ie ook opnieuw door hun uitgelijnd?
Dus jij hebt ook inmiddels al een LSD. Gaat wel lekker he.. big brake, lsd. Flink bezig jij :wink: .
Waar heb je het laten doen? Bij mij is het gewoon de dealer. Misschien bij jou garage geen uitlijnapparatuur voorhanden?
Nee nee, NOG geen LSD, de versnellingsbak is er al eens onderuit geweest ivm. kleine olie lekkage bij de pakking.
Eerst een paar andere dingen af maken voordat ik aan volgende begin.
Waarschijnlijk wacht ik tot de koppeling stuk gaat en dan wordt het aangepakt.
Ik doe alles zelf of de dealer, verder sleutelt er niemand aan de auto tenzij het een door mij goed erkend tunings bedrijf is :wink:
slydawg wrote:Sander wrote:slydawg wrote:Sander wrote:slydawg wrote:Wordt ie ook opnieuw door hun uitgelijnd?
Nee nee, NOG geen LSD, de versnellingsbak is er al eens onderuit geweest ivm. kleine olie lekkage bij de pakking.
Eerst een paar andere dingen af maken voordat ik aan volgende begin.
Waarschijnlijk wacht ik tot de koppeling stuk gaat en dan wordt het aangepakt.
Ik doe alles zelf of de dealer, verder sleutelt er niemand aan de auto tenzij het een door mij goed erkend tunings bedrijf is :wink:
Ja ik ben precies hetzelfde. Onderhoud laat ik bewust doen door de dealer vanwege het boekje dat dan wordt ingevuld. Dingen zoals remmen, uitlaat, spruitstuk etc etc doe ik allemaal zelf, alleen dingen zoals de versnellingsbak en interne delen van de motor kom ik niet aan.
Maar als je nog eens wil voelen hoe een lsd voelt in een Ep3 ben je van harte welkom...

Hij rijd geweldig! Super smooth schakelen. Van het vliegwiel en lsd heb ik nog niet veel gemerkt omdat ik de eerste kms op de nieuwe koppeling rustig aan wil doen.
Tevens voordeel dat ik rustig met het lsd leer om te gaan. Ik voel wel al een beetje getrek aan het stuur. Morgen de vuurdoop. 160km woon-werk.
Uitlijning van de auto is goed.
Hier de fotos van wat eruit is gekomen. Dat vliegwiel weegt echt een ton.
Volgende mod....??......hmmm.. k-pro..
Tevens voordeel dat ik rustig met het lsd leer om te gaan. Ik voel wel al een beetje getrek aan het stuur. Morgen de vuurdoop. 160km woon-werk.
Uitlijning van de auto is goed.
Hier de fotos van wat eruit is gekomen. Dat vliegwiel weegt echt een ton.

Volgende mod....??......hmmm.. k-pro..
OK ben op mijn werk aangekomen en zal mijn bevindingen van daarnet even neerzetten.
Het was vanochtend een natte ochtend dus de ultieme vuurdoop voor het lsd. Als ie van zich laat horen dan is het in deze lage grip situaties wel.
Heel voorzichtig reed ik weg van huis omdat ik niet wist hoe tricky het lsd ging wezen. Handen stevig aan het stuur reed ik de snelweg op, de vrachtwagen sporen in, die vol stonden met water. Ik verwachte getrek aan mijn stuur maar dat bleef uit..gelukkig.
Hij reed eigenlijk heel relax rechtdoor. Heeft niet meer inspanning nodig dan voor de ingreep.
Toen kwam ik bij de bochten. Maar een beetje voorzichtig aan omdat ik niet weet hoe hij reageert. De lange doordraaier van de a12 naar de a27 voelt alsof de auto graag scherper de bocht in wil en je moet hem een beetje tegenhouden dat hij dat niet doet.
Volgende bocht, a27 naar a28, klein bochtje waar je best lekker door heen kan. Ik reed achter verkeer dus kon niet mijn eigen snelheid rijden. Maar dat wilde ik geloof ik ook nog niet. De auto trok eerst naar binnen, dan moest je een beetje bijsturen trok ie weer naar buiten, toen weer naar binnen etc. etc.. Heel zenuwachtig gedroeg de auto zich, en ik moest de hele bocht door corrigeren terwijl ik met lage snelheid er doorheen ging.
Ik reed een tijdje later de afrit op en wachte boven bij de afrit voor ander verkeer. Hier teste ik voordat ik het lsd had hoe hij reageerde als ik gas gaf in een bocht. Ik reed dan vanuit mijn 1 weg en gaf wat gas in de bocht. Ik ging dan compleet rechtdoor en zat bijna in de struiken. Nu met lsd trok hij mij de bocht om alsof het kurkdroog was!
Even later reed ik een provinciale weg op en gaf ik vanuit lage toeren in mijn 2 een beetje gas 7500rpm en naar 3. Hij lijkt een stuk vlotter en vloeiender door de toeren heen te gaan. Alsof alles meer gebalanceerd was dan het eerst was. Klinkt heel mooi!
Ik heb trouwens geen km teller afwijking!
Het was vanochtend een natte ochtend dus de ultieme vuurdoop voor het lsd. Als ie van zich laat horen dan is het in deze lage grip situaties wel.
Heel voorzichtig reed ik weg van huis omdat ik niet wist hoe tricky het lsd ging wezen. Handen stevig aan het stuur reed ik de snelweg op, de vrachtwagen sporen in, die vol stonden met water. Ik verwachte getrek aan mijn stuur maar dat bleef uit..gelukkig.
Hij reed eigenlijk heel relax rechtdoor. Heeft niet meer inspanning nodig dan voor de ingreep.
Toen kwam ik bij de bochten. Maar een beetje voorzichtig aan omdat ik niet weet hoe hij reageert. De lange doordraaier van de a12 naar de a27 voelt alsof de auto graag scherper de bocht in wil en je moet hem een beetje tegenhouden dat hij dat niet doet.
Volgende bocht, a27 naar a28, klein bochtje waar je best lekker door heen kan. Ik reed achter verkeer dus kon niet mijn eigen snelheid rijden. Maar dat wilde ik geloof ik ook nog niet. De auto trok eerst naar binnen, dan moest je een beetje bijsturen trok ie weer naar buiten, toen weer naar binnen etc. etc.. Heel zenuwachtig gedroeg de auto zich, en ik moest de hele bocht door corrigeren terwijl ik met lage snelheid er doorheen ging.
Ik reed een tijdje later de afrit op en wachte boven bij de afrit voor ander verkeer. Hier teste ik voordat ik het lsd had hoe hij reageerde als ik gas gaf in een bocht. Ik reed dan vanuit mijn 1 weg en gaf wat gas in de bocht. Ik ging dan compleet rechtdoor en zat bijna in de struiken. Nu met lsd trok hij mij de bocht om alsof het kurkdroog was!
Even later reed ik een provinciale weg op en gaf ik vanuit lage toeren in mijn 2 een beetje gas 7500rpm en naar 3. Hij lijkt een stuk vlotter en vloeiender door de toeren heen te gaan. Alsof alles meer gebalanceerd was dan het eerst was. Klinkt heel mooi!
Ik heb trouwens geen km teller afwijking!
slydawg wrote:Voodoo wrote:Zoek een rotonde op, goeie plek om je lsd te testen :wink:
Ga geen rare dingen uithalen op straat, je zal het vast uitgebreid kunnen testen on the track.
Mooi om te horen dat alles iig goed loopt en werkt.
En met dat vliegwiel? Pakt ie beter/sneller op?
's avonds als er geen kip op de rijd :wink: