Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
HaRdCoRe-WeZ wrote:Goedddddd, wat is er in de tussentijd allemaal gebeurd, best wel wat.
Als alles meezit, hopen we dit binnen een week of 2-3 af te hebben. Het is geen klein projectje als je het allemaal ook netjes wilt doen.
Hier wat fotootjes, niet te veel uiteraard :twisted:
OEM ITR DC2 achter naaf met zgan schijf, OEM ITR achterklauw en 1 van de Alcon remklauwen [size=2pt](i'm sooo jealous)[/size]
Grote berg ter...euhm onderdelen :lol:
Dit moet dan op de 4th gen sleeparm pas gemaakt worden:
Lagers eruit geperst, fuseekogels worden vervangen voor nieuwe OEM exemplaren na het stralen en coaten:
Sleeparm, wat onderdelen al verwijderd, WD40 to the rescue!
Speciale industrie coating op de naaf, slechts een paar duizendste dik:
ITR front hub, gestraald, gecoat en 1mm afgedraaid:
1 van de ITR remklauwen bekeken, was best roestig, kon wel wat aandacht gebruiken:
Na het uit elkaar halen, valt het best wel mee:
Het zuigertje ziet er als nieuw uit:
Zooi onderdelen schoongemaakt, oogt weer als nieuw:
5-lug naaf op 4th gen ankerplaat:
Sleeparmbus eruit geperst, en de bus weer mooi schoongemaakt zonder de brander die hier vaak voor gebruikt word:
Hieronder zie je de strip zitten waar normaal gesproken een rubber flap aan hangt:
Maar goed, het ziet er niet uit, en is voor Marcell ook niet echt nodig, dus in het kader van gewichtsbesparing :-D strip eraf gezaagd. De randen van de sleeparm ook met een powervijl bewerkt:
De nieuwe hats in wording voor de nieuwe remmerij:
Meer update's volgen als Wes weer nieuwe foto's geschoten heeft

- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
HaRdCoRe-WeZ wrote:Helaas verliep het stralen niet zoals verwacht, dus zit er een kleine deuk in de planning, jammer, maar het is niet anders. Ik lag zelf met 40 graden koorts op de bank, dus heb geen hol kunnen doen, vond ik erg jammer.
Morgen worden de laatste delen van het onderstel gestraald, dus die zijn als het goed is vrijdagavond helemaal klaar. Het gaat dan om de ITR remklauwen, dan kan ik ze weer in elkaar zetten en zaterdag waarschijnlijk monteren op de sleeparmen.
Hier dan nog wat piccies van de rotzooi wat Marcell hier bracht en liet zien/staan:
Versnellingsbakje:
Versnellingsbakje is best wel bah:
Velgje:
Zal best dik staan onder een EE9:
Broembroem:
Is gewoon een A1 hoor, maar dit staat stoer op een meeting:
Kleppendeksel is niet mooi meer, best zonde:
Hmmmmmm...Skunk2 meuk:
Ook de achterkant van het blok is niet netjes, komt helemaal goed btw:
Thanks Wesley!

- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
unicorn wrote:Benjdmin wrote:NICE! NICE! NICE!
A Type-R heart of gold! 8)
Uhh, don't you mean Red :lol:
In ieder geval, mooi gedetailleerd verslag. Misschien dat ik ergens over heen gelezen heb, maar wat is precies het voordeel van een 5 Lug t.b.v 4 Lug?
Thanks Ben

@ Unicorn: niks hahahaha. Kost alleen heel veel tijd, werk en geld. Hert schijnt een bepaalde coolheid aan je auto toe te voegen (of aan de bestuurder lol) en ik wil graag iets cooler worden. Ik probeer het zo maar hahahahaha
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
-
- Posts: 358
- Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm
Okee, here we go, zal hier de laatste update ook even posten:
Inmiddels best al wat werk verzet, het meeste staat op Honda-Fanatics.
Deze bak is tenminste schoon:
Oogt toch een stuk beter dan de vieze bak van 2 pagina's terug:
BEFORE:
AFTER:
Nice:
Oude meuk:
ITR Remklauw achter:
Verder met het onderstel:
Ja, dit is zo'n 17 jaar oude sleeparm van een Civic:
Ach, wtf, plaatjes zeggen genoeg denk ik:
Marcell = happy:
Fusee voorkant:
Marcell zijn nieuwe schijfje op een hartje monteren:
4 punts gordels gewenst:
The man himself:

Inmiddels best al wat werk verzet, het meeste staat op Honda-Fanatics.
Deze bak is tenminste schoon:

Oogt toch een stuk beter dan de vieze bak van 2 pagina's terug:
BEFORE:

AFTER:

Nice:

Oude meuk:

ITR Remklauw achter:


Verder met het onderstel:

Ja, dit is zo'n 17 jaar oude sleeparm van een Civic:

Ach, wtf, plaatjes zeggen genoeg denk ik:



Marcell = happy:



Fusee voorkant:



Marcell zijn nieuwe schijfje op een hartje monteren:

4 punts gordels gewenst:

The man himself:


- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Vanavond een vruchtbare avond gehad (in meer dan 1 opzicht, thanks Lulu; en wat een sexy S!)
Alle schokbrekers gedemonteerd zodat de top-mounts gestraald en gespoten kunnen worden. Tevens onderste draagarmen aan de voorzijde gedemonteerd zodat ook deze gestraald en gespoten kunnen worden en daarna zal ook hier PU in geperst worden.
Nu nog even wachten op de RVS remleidingen, en dan kan ik gaan monteren.
Best een apart gezicht, een EE9 met de voetjes van de vloer
Alle schokbrekers gedemonteerd zodat de top-mounts gestraald en gespoten kunnen worden. Tevens onderste draagarmen aan de voorzijde gedemonteerd zodat ook deze gestraald en gespoten kunnen worden en daarna zal ook hier PU in geperst worden.
Nu nog even wachten op de RVS remleidingen, en dan kan ik gaan monteren.
Best een apart gezicht, een EE9 met de voetjes van de vloer