Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Ik ga er wat foto's van schieten.
Image
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

HaRdCoRe-WeZ wrote:Goedddddd, wat is er in de tussentijd allemaal gebeurd, best wel wat.

Als alles meezit, hopen we dit binnen een week of 2-3 af te hebben. Het is geen klein projectje als je het allemaal ook netjes wilt doen.

Hier wat fotootjes, niet te veel uiteraard :twisted:

OEM ITR DC2 achter naaf met zgan schijf, OEM ITR achterklauw en 1 van de Alcon remklauwen [size=2pt](i'm sooo jealous)[/size]

Image

Grote berg ter...euhm onderdelen :lol:

Image

Dit moet dan op de 4th gen sleeparm pas gemaakt worden:

Image

Lagers eruit geperst, fuseekogels worden vervangen voor nieuwe OEM exemplaren na het stralen en coaten:

Image

Sleeparm, wat onderdelen al verwijderd, WD40 to the rescue!

Image

Speciale industrie coating op de naaf, slechts een paar duizendste dik:

Image

ITR front hub, gestraald, gecoat en 1mm afgedraaid:

Image

1 van de ITR remklauwen bekeken, was best roestig, kon wel wat aandacht gebruiken:

Image

Na het uit elkaar halen, valt het best wel mee:

Image

Het zuigertje ziet er als nieuw uit:

Image

Zooi onderdelen schoongemaakt, oogt weer als nieuw:

Image

5-lug naaf op 4th gen ankerplaat:

Image

Sleeparmbus eruit geperst, en de bus weer mooi schoongemaakt zonder de brander die hier vaak voor gebruikt word:

Image

Hieronder zie je de strip zitten waar normaal gesproken een rubber flap aan hangt:

Image

Maar goed, het ziet er niet uit, en is voor Marcell ook niet echt nodig, dus in het kader van gewichtsbesparing :-D strip eraf gezaagd. De randen van de sleeparm ook met een powervijl bewerkt:

Image

De nieuwe hats in wording voor de nieuwe remmerij:

Image


Meer update's volgen als Wes weer nieuwe foto's geschoten heeft :)
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Mooi project. :thumbs:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nice project 8)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Begnnen met stralen van blok en bak. Is een weekend klus, dus gaat veel tijd overheen, vordert langzaam dus. Resultaat is wel erg goed!

Als alles meezit is het onderstel eind deze week klaar (als ALLES meezit ;) ). Dan kan het hele zwikkie met de nieuwe KW Variant 3 eronder!!!!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

HaRdCoRe-WeZ wrote:Helaas verliep het stralen niet zoals verwacht, dus zit er een kleine deuk in de planning, jammer, maar het is niet anders. Ik lag zelf met 40 graden koorts op de bank, dus heb geen hol kunnen doen, vond ik erg jammer.

Morgen worden de laatste delen van het onderstel gestraald, dus die zijn als het goed is vrijdagavond helemaal klaar. Het gaat dan om de ITR remklauwen, dan kan ik ze weer in elkaar zetten en zaterdag waarschijnlijk monteren op de sleeparmen.

Hier dan nog wat piccies van de rotzooi wat Marcell hier bracht en liet zien/staan:


Versnellingsbakje:
Image

Versnellingsbakje is best wel bah:
Image

Velgje:
Image

Zal best dik staan onder een EE9:
Image

Broembroem:
Image

Is gewoon een A1 hoor, maar dit staat stoer op een meeting:
Image

Kleppendeksel is niet mooi meer, best zonde:
Image

Hmmmmmm...Skunk2 meuk:
Image

Ook de achterkant van het blok is niet netjes, komt helemaal goed btw:
Image


Thanks Wesley! :D
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

NICE! NICE! NICE!

A Type-R heart of gold! (RED) 8)

Edited due to popular demand! :lol:
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Benjdmin wrote:NICE! NICE! NICE!

A Type-R heart of gold! 8)


Uhh, don't you mean Red :lol:

In ieder geval, mooi gedetailleerd verslag. Misschien dat ik ergens over heen gelezen heb, maar wat is precies het voordeel van een 5 Lug t.b.v 4 Lug?
Deus Ex Machina!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

unicorn wrote:
Benjdmin wrote:NICE! NICE! NICE!

A Type-R heart of gold! 8)


Uhh, don't you mean Red :lol:

In ieder geval, mooi gedetailleerd verslag. Misschien dat ik ergens over heen gelezen heb, maar wat is precies het voordeel van een 5 Lug t.b.v 4 Lug?


Thanks Ben :)

@ Unicorn: niks hahahaha. Kost alleen heel veel tijd, werk en geld. Hert schijnt een bepaalde coolheid aan je auto toe te voegen (of aan de bestuurder lol) en ik wil graag iets cooler worden. Ik probeer het zo maar hahahahaha
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Goed bezig pik !!
Wanneer kom je die sloper nou eens laten zien ?!?

Mzzl,

Tommy
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ik wil graag iets cooler worden.


begin eens met scheren dan!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

baRt wrote:
ik wil graag iets cooler worden.


begin eens met scheren dan!
Gedaan, 2 dagen geleden! :D

Toyz: as soon as she runs!
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Okee, here we go, zal hier de laatste update ook even posten:

Inmiddels best al wat werk verzet, het meeste staat op Honda-Fanatics.

Deze bak is tenminste schoon:
Image

Oogt toch een stuk beter dan de vieze bak van 2 pagina's terug:

BEFORE:
Image

AFTER:
Image

Nice:
Image

Oude meuk:
Image

ITR Remklauw achter:
Image

Image

Verder met het onderstel:
Image

Ja, dit is zo'n 17 jaar oude sleeparm van een Civic:
Image

Ach, wtf, plaatjes zeggen genoeg denk ik:
Image

Image

Image

Marcell = happy:
Image

Image

Image

Fusee voorkant:
Image

Image

Image

Marcell zijn nieuwe schijfje op een hartje monteren:
Image

4 punts gordels gewenst:
Image


The man himself:
Image
Image
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

NICE! Keep it up! :wink:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ziet er echt wel goed uit. :thumbs:
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Vanavond een vruchtbare avond gehad (in meer dan 1 opzicht, thanks Lulu; en wat een sexy S!)

Alle schokbrekers gedemonteerd zodat de top-mounts gestraald en gespoten kunnen worden. Tevens onderste draagarmen aan de voorzijde gedemonteerd zodat ook deze gestraald en gespoten kunnen worden en daarna zal ook hier PU in geperst worden.

Nu nog even wachten op de RVS remleidingen, en dan kan ik gaan monteren.

Best een apart gezicht, een EE9 met de voetjes van de vloer
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

zoals ik al zei: die ophanging mag er pas onder als je de rest van de wagen ook hebt gedaan... ziet er allemaal fokking netjes uit jong!

alleen de volgende keer niet meer huilen over die 10 minuten extra werk he :D
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Ben stil jij met je EStweeduizend!


;)
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

neuh, ik ben noooooit stil....
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Ssssssst!
Locked