Type-R Dynodag [zaterdag 8 april]
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Wiel pk's moeten we zien ,zit je helemaal niet te kloten met omrekeningen enz...
per 500rpm gemeten
Daar heb je deels gelijk in. Alleen moet je daar wel de bank voor hebben. Beek heeft een dubbele set rollen. Hij heeft zeker die dubbele kleine gebruikt? Die heeft zowiezo meer weerstand en zou je mindervermogen op de wielen hebben dan dat je werkelijk hebt. Die banken meten meestal de verliezen in de outrun zodat er wel een juist MOTOR vermogen uitkomt.
Elke bankeigenaar die de correctie berekening doet op basis van een vast getal spoort niet! Verliezen moeten net als het gemeten vermogen gewoon gemeten worden anders kan je net zo goed een vermogen verzinnen!
Maar alleen wielpk's meten vind ik ook discutabel. Wat nou als je alleen voor de run je lichtste smalste banden zet die nog net het vermogen over kan brengen? Dan heb dus er voor gezorgd dat je minder verliezen hebt, de bank meet dat en geeft hoge waarden. Daarna ga je weer op straat rijden met je dikke chromen spinners en wordt dat vermogen dik weggevreten door het gewicht van je velgen. Schiet niet op dus!
plus dat een dubbele rollenbank slip kan meten en aangeven dat de run niet goed gedaan is. Een enkele rol kan dat niet.
je kan altijd lekker dicuseren over banken! hahahaha
Ze kloppen toch nooit volgens de gene die DENKT dat hij meer zou moeten hebben, en ze kloppen ook nooit volgens de gene die DENKT dat hij nooit zoveel kan hebben........

Curve Frans

Curve Karming

Curve Ard

Curves ATR gezamelijk

Curve Ard v.s. Frans (Ard ligt voorop)
Koppel komt pas rond 7500tpm op het niveau van die van Frans, daarvoor blijft het ver achter. Kant dit zijn omdat er te veel vervuiling in het uitlaat systeem zat wat de koppelafgifte belemmerde? Of een te rijk lopen? Kleppen niet goed gesteld? Luchtfilter verstopt? 142000km op de teller? Topvermogen ligt nog redelijk, maar het is wel een erg smal gebied. Oftewel Frans :worshippy:

Curve Karming v.s. Frans
Ik denk dat hier meer aan de hand is. Toerenbegrenzer komt er al rond 7500tpm in nadat het koppel tussen de 7000 en 7500 al aardig hard in elkaar zakt. Misschien een beveiliging dat de toerenbegrenze er eerder in komt?
Curve Ard v.s. Frans (Ard ligt voorop)
Koppel komt pas rond 7500tpm op het niveau van die van Frans, daarvoor blijft het ver achter. Kant dit zijn omdat er te veel vervuiling in het uitlaat systeem zat wat de koppelafgifte belemmerde? Of een te rijk lopen? Kleppen niet goed gesteld? Luchtfilter verstopt? 142000km op de teller? Topvermogen ligt nog redelijk, maar het is wel een erg smal gebied. Oftewel Frans :worshippy:
:mrgreen:
Ik heb een testbank bedrijf in Wateringen gebeld en een groep run op zaterdag is mogelijk voor een 2nd oppinion.
@VTECCIE: Wil je dat we hier weer een officieele meeting van maken via het bestuur van club of niet?
Klinkt wel leuk: Type-R Dynodag part-II
Grz
@Frans
Nee hoor, spontaan georganiseerde activiteiten vind ik net zo mooi. Daar hoeft niet perse een officieel clublabel aan te hangen. Regel het maar, mocht je emailadressen nodig hebben van de mensen die er zaterdag waren dan moet je mij even een bericht sturen.
Nee hoor, spontaan georganiseerde activiteiten vind ik net zo mooi. Daar hoeft niet perse een officieel clublabel aan te hangen. Regel het maar, mocht je emailadressen nodig hebben van de mensen die er zaterdag waren dan moet je mij even een bericht sturen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Curve Karming v.s. Frans, Ik denk dat hier meer aan de hand is.
Ik trek hier nog geen conclusies, ik vermoed dat de man veels te vroeg mee gestopt is. De laatste stap van 500rpm mis ik, verder zie ik een normale verloop van de lijn tot aan de 7000rpm vgl met die van Frans.
Wilde eigenlijk een hermeting..toen dacht ik laat ook maar :x Ik ga voor een hermeting elders om dit uit te zoeken.
@Ard
Bij jouw zie ik over de hele range een te lage kw-waarde, als ik dit zie dan zou ik me meer zorgen maken. Is de pakking bij jouw vervangen geweest??[/quote]
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
De kop is er vorig jaar af geweest, dus de pakking is inderdaad vervangen. Waarom ik denk dat er niet zo heel veel aan de hand is is het feit dat hoe verder de koppelcurve loopt hij in grote lijnen deze steeds dichter die van Frans benadert. Vooral dat stuk tussen 7000-7500 en verder. Het opvermogen vind ik eigenlijk nog redelijk, althans niet om mezelf daar echt zorgen over te maken. Maar het gebied waar het topvermogen wordt afgegeven is wel erg smal. Ik denk zelf dat er nog te veel rotzooi in het systeem zat dat er in de loop van de run voor een groot gedeelte uit geblazen is (zul je vast wel gezien hebben) en dat zal de resultaten daarvan wel voor een groot gedeelte bepaald hebben, maar ik heb hem wel in de toerenbegrenzer horen gaan. Die van jouw weet ik niet zeker.