Type-R Dynodag [zaterdag 8 april]

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
mr. X

Post by mr. X »

wat dan wél gek was is dat op elke itr het tellertje plat op de 9k stond toen de begrenzer ingreep. en dat scheelde bij geen een itr ook echt geen 100 toeren met de andere. zouden dan ál die tellers precies évenveel afwijken?
HONDA

Post by HONDA »

Bij mij is de run niet tot aan de begrenzer geweest hoor.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X

Post by mr. X »

oeps.. wou eigenlijk posten: dat op elke itr die ik gezien heb, én die hem tot zijn toerenbegrenzer door trok plat op de 9k stond

my bad :o ops:
Voodoo

Post by Voodoo »

VTECCIE wrote:Bij mij is de run niet tot aan de begrenzer geweest hoor.

Dus hij heeft de run niet volledig uitgevoerd :?:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Wiel pk's moeten we zien ,zit je helemaal niet te kloten met omrekeningen enz...
per 500rpm gemeten

Daar heb je deels gelijk in. Alleen moet je daar wel de bank voor hebben. Beek heeft een dubbele set rollen. Hij heeft zeker die dubbele kleine gebruikt? Die heeft zowiezo meer weerstand en zou je mindervermogen op de wielen hebben dan dat je werkelijk hebt. Die banken meten meestal de verliezen in de outrun zodat er wel een juist MOTOR vermogen uitkomt.
Elke bankeigenaar die de correctie berekening doet op basis van een vast getal spoort niet! Verliezen moeten net als het gemeten vermogen gewoon gemeten worden anders kan je net zo goed een vermogen verzinnen!

Maar alleen wielpk's meten vind ik ook discutabel. Wat nou als je alleen voor de run je lichtste smalste banden zet die nog net het vermogen over kan brengen? Dan heb dus er voor gezorgd dat je minder verliezen hebt, de bank meet dat en geeft hoge waarden. Daarna ga je weer op straat rijden met je dikke chromen spinners en wordt dat vermogen dik weggevreten door het gewicht van je velgen. Schiet niet op dus!

plus dat een dubbele rollenbank slip kan meten en aangeven dat de run niet goed gedaan is. Een enkele rol kan dat niet.

je kan altijd lekker dicuseren over banken! hahahaha

Ze kloppen toch nooit volgens de gene die DENKT dat hij meer zou moeten hebben, en ze kloppen ook nooit volgens de gene die DENKT dat hij nooit zoveel kan hebben........
HondArd

Post by HondArd »

Image
Curve Frans

Image
Curve Karming

Image
Curve Ard

Image
Curves ATR gezamelijk

Image
Curve Ard v.s. Frans (Ard ligt voorop)
Koppel komt pas rond 7500tpm op het niveau van die van Frans, daarvoor blijft het ver achter. Kant dit zijn omdat er te veel vervuiling in het uitlaat systeem zat wat de koppelafgifte belemmerde? Of een te rijk lopen? Kleppen niet goed gesteld? Luchtfilter verstopt? 142000km op de teller? Topvermogen ligt nog redelijk, maar het is wel een erg smal gebied. Oftewel Frans :worshippy:

Image
Curve Karming v.s. Frans
Ik denk dat hier meer aan de hand is. Toerenbegrenzer komt er al rond 7500tpm in nadat het koppel tussen de 7000 en 7500 al aardig hard in elkaar zakt. Misschien een beveiliging dat de toerenbegrenze er eerder in komt?
Katana

Post by Katana »

Image
Curve Ard v.s. Frans (Ard ligt voorop)
Koppel komt pas rond 7500tpm op het niveau van die van Frans, daarvoor blijft het ver achter. Kant dit zijn omdat er te veel vervuiling in het uitlaat systeem zat wat de koppelafgifte belemmerde? Of een te rijk lopen? Kleppen niet goed gesteld? Luchtfilter verstopt? 142000km op de teller? Topvermogen ligt nog redelijk, maar het is wel een erg smal gebied. Oftewel Frans :worshippy:

:mrgreen:

Ik heb een testbank bedrijf in Wateringen gebeld en een groep run op zaterdag is mogelijk voor een 2nd oppinion.

@VTECCIE: Wil je dat we hier weer een officieele meeting van maken via het bestuur van club of niet?

Klinkt wel leuk: Type-R Dynodag part-II

Grz
HONDA

Post by HONDA »

@Frans
Nee hoor, spontaan georganiseerde activiteiten vind ik net zo mooi. Daar hoeft niet perse een officieel clublabel aan te hangen. Regel het maar, mocht je emailadressen nodig hebben van de mensen die er zaterdag waren dan moet je mij even een bericht sturen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG

Post by IvoG »

Bedoel je RICA Frans?
HondArd

Post by HondArd »

2nd opninion ben ik wel voor in, maar dan moet wel eerst onze ATR op orde zijn. Denk persoonlijk niet dat het een erg groot probleem is maar toch. Ik wil natuurlijk wel Frans voorbij :wink:
slydawg

Post by slydawg »

Hebben jullie je mailtje al binnen? Wel een mail hier maar geen grafiek.

@Frank, ze hebben niet op de dubbele rollen gemeten maar op de enkele.
HondArd

Post by HondArd »

Ik heb alleen maar het mailtje zonder aanhangsel
slydawg

Post by slydawg »

Dit zijn mij resultaten van de dag:

Image

Image

[/img]
eteuben

Post by eteuben »

Zijn er nog foto's van de dag zelf? Of alleen van de grafieken!! :wink:
IvoG

Post by IvoG »

Ik heb wel enkele foto's, alleen nog niet van de kaart afgehaald. Vanavond misschien.
Voodoo

Post by Voodoo »

Curve Karming v.s. Frans, Ik denk dat hier meer aan de hand is.

Ik trek hier nog geen conclusies, ik vermoed dat de man veels te vroeg mee gestopt is. De laatste stap van 500rpm mis ik, verder zie ik een normale verloop van de lijn tot aan de 7000rpm vgl met die van Frans.
Wilde eigenlijk een hermeting..toen dacht ik laat ook maar :x Ik ga voor een hermeting elders om dit uit te zoeken.
@Ard
Bij jouw zie ik over de hele range een te lage kw-waarde, als ik dit zie dan zou ik me meer zorgen maken. Is de pakking bij jouw vervangen geweest??[/quote]
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Martin.O wrote:kunnen we het niet over tieten hebben

hebben ze jou nog gevonden zaterdag :lol:

Of was je weer te laat :?: :shock:
( Hi Hi ik kom overal achter :razz: )
HondArd

Post by HondArd »

De kop is er vorig jaar af geweest, dus de pakking is inderdaad vervangen. Waarom ik denk dat er niet zo heel veel aan de hand is is het feit dat hoe verder de koppelcurve loopt hij in grote lijnen deze steeds dichter die van Frans benadert. Vooral dat stuk tussen 7000-7500 en verder. Het opvermogen vind ik eigenlijk nog redelijk, althans niet om mezelf daar echt zorgen over te maken. Maar het gebied waar het topvermogen wordt afgegeven is wel erg smal. Ik denk zelf dat er nog te veel rotzooi in het systeem zat dat er in de loop van de run voor een groot gedeelte uit geblazen is (zul je vast wel gezien hebben) en dat zal de resultaten daarvan wel voor een groot gedeelte bepaald hebben, maar ik heb hem wel in de toerenbegrenzer horen gaan. Die van jouw weet ik niet zeker.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Als ik zo de grafieken zie, dan vraag ik me af hoe het toerental van de motor is gemeten. Ik zag iig geen sensor op een bougiekabel.
Het toerental is niet met de hand ingevoerd hoop ik (met die knopjes van dat kastje)....
Voodoo

Post by Voodoo »

met die knopjes van dat kastje

Dat klopt, hij voerde het toerental op mbv een draaiknop...heb ik gefilmd.
Locked