mr. x Foto update pag. 7
VTECCIE wrote:He pedalen... snapte ze het eindelijk.![]()
Jaa stelletje... Weet niet hoevaak hij heeft gezegt, hoe goed het was dat ik achter het nummer was gekomen, lamme takken daar
Heb er uiteindelijk wel 75 euro inc voor moeten neerleggen...
@ wilco
Heb dit laten doen omdat de koppakking ertussen uit was geklapt tussen cilinder 2 en 3. Ik snap er niets van. Laat het beestje altijd mooi warm draaien, stamp echt serieus nóóit met koude motor. Tuurlijk als hij warm is krijgt ie af en toe op zn ballen :wink: maar daar heb je zo'n auto ook voor.
Goed kon nog van de vorige eigenaar zijn zei Robbert-Jan....
Hetgeen wat ik er van merk is vooral in de portomonnee! En als ik vol optrek (ook nu nog na +- 4000 km denk ik) Spúúgt hij blauwe rook alsof het een afgetrapte crx is :-? RJ zei dat ik het in de gaten moest blijven houden, maar ik vertrouw het niet, mede door het olie asociaal hoog verbruik de eerste 1200 km (waarvan gedeelte op het circuit)
Heb nog het testbank resultaat van vóór de koppakking dus kunnen gaan vergelijken.
Voor mijn gevoel is hij niet echt sneller (terwijl hij dat spruitje ook heeft), maar kan ook aan mij liggen.
Zal zo even foto's posten van de kleppen...
En olie verbruik licht ook niet aan de zuiger seals want hadden ze nog nagekeken, maar sloten alle 4 nog perfect af. Verloor alleen compressie op cilinder 2 en 3 door de uitlaat kleppen. ipv 15 of 15.5 bar op cil. 1 en 4 gaven de middelste 2 13 of 13.5 bar aan (weet de waardes niet meer omdat het al zo lang is geleden)
Zal binnenkort weer een keer zo'n compressie test laten doen om het verschil te kijken....
Zal binnenkort weer een keer zo'n compressie test laten doen om het verschil te kijken....
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Dat zie je in elke motor hoor. Niks aan de hand met die kleppen.
Dat hij nu olie verbruikt vind ik ook niet vreemd. Je ziet het heel veel als je de kop eraf gehaald hebt. Door de interne spanningen in het blok zitten er grote spanningen in het metaal van de cilinderbussen. Als je dan de kop eraf haalt komen die krachten vrij omdat de boel dan niet meer op zn plaats gehouden wordt. De cilinders verschuiven/vervormen dan dus een micro metertje waardoor het inloop patroon in de cilinders niet meer perfect klopt met het inloop patroon van de zuigerveren.
de zuigerveren sluiten dan lang niet meer zo goed af als voorheen met olieverbruik als gevolg.
De 1 heeft er bijna geen last van, de ander wel. Je kan het vaak moeilijk van te voren zeggen of hij gaat verbruiken. Als de motor een keer heel erg heet (lees: te) is geweest is het meestal wel het geval.
Dat hij nu olie verbruikt vind ik ook niet vreemd. Je ziet het heel veel als je de kop eraf gehaald hebt. Door de interne spanningen in het blok zitten er grote spanningen in het metaal van de cilinderbussen. Als je dan de kop eraf haalt komen die krachten vrij omdat de boel dan niet meer op zn plaats gehouden wordt. De cilinders verschuiven/vervormen dan dus een micro metertje waardoor het inloop patroon in de cilinders niet meer perfect klopt met het inloop patroon van de zuigerveren.
de zuigerveren sluiten dan lang niet meer zo goed af als voorheen met olieverbruik als gevolg.
De 1 heeft er bijna geen last van, de ander wel. Je kan het vaak moeilijk van te voren zeggen of hij gaat verbruiken. Als de motor een keer heel erg heet (lees: te) is geweest is het meestal wel het geval.
Nou, eindelijk kan ik dan met trots gaan vertellen wat de nieuwe mod's zijn. Wat zat het toch te jeuken de afgelopen maanden het te vertellen
Na de auto eergisteren en gisteren te hebben gewaxt en uitgezogen (waar ik +-12 uur mee bezig ben geweest :shock: ) was hij klaar voor een ritje naar Hellevoetsluis.
Vóór de rit:
(Net gestart en naar buiten gereden, toen een paar foto's gemaakt)
Ja, je ziet het goed. Ik heb sinds een maand een Carbon motorkap. Érg goede mod al zeg ik het zelf. Véél minder last van onderstuur. Stuur is erg licht geworden in je hand, vooral op hogere snelheden op de snelweg. Ja, je merkt het duidelijk in positieve zin.
Het is niet van een bekend merk. Hij is gewoon super licht en dekt de motor van zooi, daar ging het om. Is niet de mooiste (qua pasvorm ed) maar wel de lichtste die er te krijgen was kreeg ik te horen.
Heb geen hoodpins, maar boven de 200 wil het lampje van je motorkap nog wel eens gaan flikkeren :wink:
In Hellevoetsluis aangekomen zijn we wat centen lichter, maar wat anders bloedmooi rijker
Volk Racing TE37 velgen icm Ray's wielmoeren!!
Sander, nog bedankt :thumbs:
Erg slechte foto's maar ik zal proberen morgen als het enigsinds licht is wat betere foto's te maken.
Rijdt super de velgen! Je merkt dat hij sneller is, maar niet door motor vermogen. Ik wou het niet zeggen tegen die vriend die mee was gegaan omdat ik dacht dat hij me niet zou geloven. Maar hij zei precies hetzelfde, voor ik het tegen hem had gezegt.
Je voelt gewoon dat hij minder weerstand heeft door de zware velgen, waardoor hij iets sneller op toeren is ed. Niet veel, maar alle kleine beetjes helpen!
Ben er iig erg blij mee
Nu word het alleen maar lastiger of ik het hier toch bij hou en door spaar voor iets anders (snellers, 4 deurs), óf ik hem hou en nog wat leuks mee ga doen. (denk aan overspuiten, Tein setje en motorisch FI (SC) of all-the-way NA...)

Na de auto eergisteren en gisteren te hebben gewaxt en uitgezogen (waar ik +-12 uur mee bezig ben geweest :shock: ) was hij klaar voor een ritje naar Hellevoetsluis.
Vóór de rit:
(Net gestart en naar buiten gereden, toen een paar foto's gemaakt)



Ja, je ziet het goed. Ik heb sinds een maand een Carbon motorkap. Érg goede mod al zeg ik het zelf. Véél minder last van onderstuur. Stuur is erg licht geworden in je hand, vooral op hogere snelheden op de snelweg. Ja, je merkt het duidelijk in positieve zin.
Het is niet van een bekend merk. Hij is gewoon super licht en dekt de motor van zooi, daar ging het om. Is niet de mooiste (qua pasvorm ed) maar wel de lichtste die er te krijgen was kreeg ik te horen.
Heb geen hoodpins, maar boven de 200 wil het lampje van je motorkap nog wel eens gaan flikkeren :wink:
In Hellevoetsluis aangekomen zijn we wat centen lichter, maar wat anders bloedmooi rijker

Volk Racing TE37 velgen icm Ray's wielmoeren!!
Sander, nog bedankt :thumbs:






Erg slechte foto's maar ik zal proberen morgen als het enigsinds licht is wat betere foto's te maken.
Rijdt super de velgen! Je merkt dat hij sneller is, maar niet door motor vermogen. Ik wou het niet zeggen tegen die vriend die mee was gegaan omdat ik dacht dat hij me niet zou geloven. Maar hij zei precies hetzelfde, voor ik het tegen hem had gezegt.
Je voelt gewoon dat hij minder weerstand heeft door de zware velgen, waardoor hij iets sneller op toeren is ed. Niet veel, maar alle kleine beetjes helpen!
Ben er iig erg blij mee

Nu word het alleen maar lastiger of ik het hier toch bij hou en door spaar voor iets anders (snellers, 4 deurs), óf ik hem hou en nog wat leuks mee ga doen. (denk aan overspuiten, Tein setje en motorisch FI (SC) of all-the-way NA...)
Staat geil... alleen je wielkasten even schoonmaken.
Wees er zuinig op!

Wees er zuinig op!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007