VTECRob ITR #1653 (Update pag 9 & 11)(June ´07)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

vtecmoon wrote:dat zijn nog eens leuke upgrades!!

Heb je het nu over die foto hierboven of over Robin z'n spullen :D
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Met een A.M. stuurtje heb je een paar grote airbagss wel nodig.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Grote airbags zijn altijd goed... :D
Maar wel in proporties... ik heb niet zulke grote handen he... 8)
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Phase two completed... Exhaust... :D

MFactory Testpipe:

Image

Image



Juist, dat moet daar onder/aan/tussen...

Image


Nieuwe verse OEM ophangrubbers, boutjes, moertjes, veertjes, dingen want alle oude meuk die eronderuit gaat, komt er uiteraard niet meer onder...

Ik ben gek op Honda verpakkingen... :cool:

Image


Old vs New:

Image

Image

Image

Image

Image


Weegding erbij gehaald:

Image

Met grappige resultaten:

Image

Image




Voor:

Image

Na:

Image


Voor:

Image

Na:

Image


Nog meer na:

Image

Image
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Volgende dag verder gegaan:

Olie vervangen voor een ander merk.
Met de vorige olie kwam mijn olie op Zandvoort op 136 graden.
Kijken wat deze olie voor resultaat geeft...

Image

(Mugen MT105 is er aan het eind van de dag pas ingegaan)


Verder had ik deze ook besteld:
Dus ook meteen de versnellingsbakolie ververst en de pluggen vervangen...

Image


Ook deze maar besteld, aangezien ik toch OEM Honda verpakkingen aan het sparen ben:

Image


Toen verder gegaan onder de auto met het monteren van de H-Brace.

Image

Image


Details waar meerdere nachten over nagedacht is:

Image

Image

Image
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Heel mooi! Je mist nog een beugeltje... :D
En wat zijn de resultaten, qua rijden?
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Klopt... beugeltje wordt besteld... samen met nog wat spullies... :D

Resultaat qua rijden:

H-Brace: Stuurt strakker, directer.

Nu rij ik nog heel even op die RE720's tot de Yoko's binnen zijn.
Een van de grootste ergenissen van die RE720's was dat bij insturen er "geveerd" werd op mijn banden... (mijn vering is stug genoeg kennelijk)
Dat zorgde ervoor dat de voorkant erg snel de neiging had om over de band heen te gaan glijden...

Door die brace nu zal de auto nog wel veren, maar nu dus over beide voorwielen... (veel minder dus) en heb ik dat ge-glij niet meer...

Iets waar ik eigenlijk niets van had verwacht...

Silkolene olie: Sja... dunnere olie... eerder warm... circuitdag zal blijken of het verschilt.... wil hierna ook nog eens Motul proberen..

Mugen Airbox: Trekt voelbaar sneller op (bovenin) (ook half gemeten met de RSM sprint is 1 seconden sneller)... is directer op het gas... hoeft niet meer "na te denken"... en leuker natuurlijk nu wanneer de VTEC inslaat :D
Extra iets wat ik las op H-Tech was iemand die dacht dat er iets kapot was... Bij een bepaalde stand van het gaspedaal (throttle) kan je het luchtfilter laten "fluiten" (dus buiten het aanzuigen om)

Uitlaat (toda/testpipe/b-pipe/n1): *big smilie*...
Reageerd nu nog sneller op het gas... klink nu als een echte sportwagen.. (dat zat me eigenlijk al een tijd dwars...) trekt nu nog harder...
Collega omschreef het als "hij blijft nu gaan"...
Verder mag ik nu weer opnieuw leren rijden... VTEC slaat nu helemaal gruwelijk in... en ik snap nu wat ze op H-Tech bedoelden met:

one day after we went for a ride with newly installed t1r bpipe and spoon n1(thanks blueR) she says.
"now I know why girls like sports cars, they vibrate"


Carpcatcher reed gister mee en die heeft een paar keer gezegd dat hij dacht dat zijn telefoon trilde...

Apexi moet nu weer opnieuw afgesteld worden op de dyno...
Maar dat heeft niet zo'n erge haast...
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

:shock: :shock: :shock:
damn! als je het doet, dan doe je het ook gelijk heel goed!
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

vtecmoon wrote::shock: :shock: :shock:
damn! als je het doet, dan doe je het ook gelijk heel goed!


Dat is op dit moment eigenlijk het mooiste compliment wat ik kan krijgen...


Plus dat ik weet dat er iemand met een grijns dit zal lezen... :lol:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

vtecmoon wrote::shock: :shock: :shock:
damn! als je het doet, dan doe je het ook gelijk heel goed!

Dit bedoel ik nou met de juiste volgorde. Geen half werk eerst en dan later pas verder kijken.

Dat fluiten is gewoon je gasklep. Met een open filter hoor je dat nog beter. Probeer ook een keer je ECU te resetten. Kijken of dat ook helpt.

Als je wil, kan ik het ontstekingstijdstip voor je vervroegen van 16 naar 18 graden. Dan moet je wel altijd BP Ultimate tanken. Resultaat: nog feller reactie op het gas.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Damn!......enneh......Damn!
Nana korobi ya oki
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

ITR1689 wrote:
vtecmoon wrote::shock: :shock: :shock:
damn! als je het doet, dan doe je het ook gelijk heel goed!

Dit bedoel ik nou met de juiste volgorde. Geen half werk eerst en dan later pas verder kijken.

Dat fluiten is gewoon je gasklep. Met een open filter hoor je dat nog beter. Probeer ook een keer je ECU te resetten. Kijken of dat ook helpt.

Als je wil, kan ik het ontstekingstijdstip voor je vervroegen van 16 naar 18 graden. Dan moet je wel altijd BP Ultimate tanken. Resultaat: nog feller reactie op het gas.


Dank je Ken...

Dat het mijn gasklep is, wist ik al... maar stond er verbaasd van dat ik dat ergens las dat ze niet wisten wat het was... :lol:

ECU is na de eerste proefritten direct al gereset...
Onstekingstijdstippen e.d. gaan we tzt wel eens over nadenken...

BP Ultimate heb ik tot nog toe in Nederland geen goede ervaringen mee...
Zowel de CRX als de ITR ging daar beroerder van lopen...

Alleen in Spanje gingen beide auto's daar beter op reageren...
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

very, very, very nice!!!

Zo hoort het!!! :lol:

Ik kom zsm die accu terugbrengen :lol: :lol: :lol:
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

8) Ziet er echt goed uit Robin! Goed gedaan.
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

is het wel slim om telkens andere olie te rijden?
heb mij altijd laten vertellen dat je best de zelfde olie rijd... :?: :idea

en euh super werk vericht wat een orde en netheid.....
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Dank u voor de positieve reacties... 8)

jimmy wrote:is het wel slim om telkens andere olie te rijden?
heb mij altijd laten vertellen dat je best de zelfde olie rijd... :?: :idea

en euh super werk vericht wat een orde en netheid.....


Dank je wel Jimmy...

In principe is het natuurlijk altijd het beste om niet continu te wisselen...

Alleen wilde ik nu 3 verschillende theorieen vergelijken.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Een woord, WOW!! 8) Mag ik binnenkort op Zandvoort een ritje met je maken?
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Daar hoef je niet speciaal voor naar Zandvoort hoor... :lol:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik wil de combi van de Toda header met mugen box en catback zeeeeer graag een keer horen :D .

Mooie spulletjes allemaal!
Merk geil zijn is zo verkeerd nog niet :lol:
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

VTECRob wrote:Daar hoef je niet speciaal voor naar Zandvoort hoor... :lol:


Kdan!
Locked