Wat een gekneus, zat er een draadje los bij de stekker van de lambda-sonde, zucht. De kat is wel gaar van geworden van die periode 1:5 rijden. O ja, en de uitlaat is lek en zuigt buitenlucht aan. Daardoor regelt de sonde verkeerd. Bij stationair kom ik door de apk, maar de mini is van 94 dus moet ik een 4 punts meting laten doen. Bij 3000 toeren is de co nog te hoog door die o2 die aangezogen wordt (zegt Freddy). Eerst ff uitlaat dicht maken dan dan apk.
Ik heb bij Freddy een stekker gekocht voor de DTA. Ik zou wel dat scherm met al die meters als dashboard willen^^. ff iets bedenken
mmm, dan had ik in grote lijnen wel gelijk. Je moet dus een andere kat opzoeken. Had je er nog 1? Anders heb ik nog een crx katje liggen. Niet dik maar best zat voor de APK
En idd, een lek in de uitlaat voor de lambda kan knap ellende veroorzaken.
Voor dat display zal je een of andere mini in-car PC moeten installeren en elke keer als je start het programma op moeten starten.
Waar ga je dat wegstoppen?
Zonder kat red ik het ook wel, bedankt voor het aanbod. Ik ga eerst ff zelf pielen met het DTA voor de apk. Als ik er niet uit kom meel ik wel ff.
Wanneer ben je bij tcc? Dan kom ik langs om de motor te laten zien. De motor trilt (normaal toch?, tenminste, bij een mini) en Freddy zei zoiets als krukas ballanceren?? Zal toch wel niet hoop ik. Wat wel kutje is is dat de dynamo bij ongeveer 2500rpm meeresoneert bij rustig rijden, en niet weinig ook. Die steun van Watsonrally is toch niet je dat.
En nog iets. Volgens Freddy stuurt DTA de stappenmotor niet aan en dus kan de koude start map niet gebruikt worden. Weet jij daar iets van?
mmmm, de krukas van een ITR is fabrieksuit al mega gebalanceerd. We hebben wel eens een ITR krukas laten balanceren en daar was niks meer uit te halen. Ding was perfect!
Maar bij stationair wil de motor wel wat trillen ja, das standaard. Hij heeft nou eenmaal geen balans assen erin zitten.
Met harde motorsteun rubbers merk je dat veel meer dan met de standaard rubbers, die zijn nog redelijk slap.
Aanstaande zaterdag ga ik wel weer even langs bij TCC. Bel me even van te voren, dan weet ik meer.
Ik heb nu ongeveer 6000km gereden. De itr had 61000 (ongeveer) op de teller staan. Wat/welk onderhoud moet ik nu eigenlijk gaan doen? Olie + filter heb ik al twee keer gedaan omdat ik dacht dat die fd wel zou slijten (maakt wat herrie). Geen slijpsel gezien in de olie btw..
Ik heb wel een waslijst aan onderhoudspunten gevonden op het net, maar dat hoefde d8 ik niet allemaal zei iemand hier.
Nee, zuinig op mijn beestje. Olie is het bloed van de motor en daar kun je niet zuinig genoeg op zijn. Die paar tientjes voor nieuwe Castrol olie kan er dan wel vanaf.
Ik gebruik 5w40 (merk kneus, moet er een goed merk in>?) in de winter nu op aanraden van Frank. Geen bougies enzo dus? De distributieriem doe ik voor de zekerheid bij de 80000km. Moeten dan ook de lagers van de poelies vervangen worden?
Bougies gaan normaal 100.000 km mee. Als je bij 80.000 distributieriem gaat vervangen, doe dan gelijk de bougies erbij. Je kan dan Iridium bougies van Denso of van NGK erin doen. Geen Spoon bougies, want dat zijn gewoon Denso Iridium bougies voor een hoge prijs. Of je kan ook de stock NGK platina bougies erin doen natuurlijk.
Ik heb net de olie van de versnellingsbak laten verversen bij Honda (kon er zelf niet goed bij zonder brug). Er ging maar 2 liter in. Ik d8 3 toch??
@Frank: Hoe dik is die crx-cat met hitteschilden? Ik moet iets hebben van max. rond 200mm incl. schilden. Ik kom stationair de akp niet door zonder cat. Wel geprobeerd terug te regelen met DTA, maar lambda en co komen niet goed. Gaat de een naar beneden schiet de ander omhoog. Wel bij 3000rpm, dat laat zich goed regelen.
Ik ga de d&c afflexen waar ie van 2 naar 1 gaat (van 2x40mm gaat ie naar 50mm of zo). Dan maak ik daar een pijp rond 60x1 aan plus flens om vervolgens verder te gaan met rond 60. Goed idee?? Maak ik meteen die lamba sensor op het uitlaatspruitstuk. Zit nu na de flexibele pakking. Ik maak ook een standpipe zodat de cat eraf kan na de apk. Ik kan namelijk geen kleine diam. cat vinden met een doorlaat van 60. Nissan heeft die wel maar die cats zijn zo megadik.
Had ik nu maar een mini genomen van voor '70, geen gezeik met milieu-normen (en ik heb nog wel milieukunde gestudeerd, vroeger :wink: ). Kan hem ook omkatten, maar daar trapt de verzekering niet in denk ik.