Page 7 of 7
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Sat Sep 28, 2013 3:44 pm
by mrkeffo
Frank, ik zelf wil er niet te diep op ingaan maar het is natuurlijk wel vreemd als iemand als ray met een oude setup weinig verschil heeft ten opzichte van de nieuwe setup en dat de rest ook tegen valt. En natuurlijk je hebt een hoop factoren die mee spelen. Maargoed laten we t ok beetje gezellige houden ipv en een strijd van te maken!
Misschien is een leuk idee om eens naar een andere bank te gaan? Ik zeg niet dat dat beter is maar misschien is t wel eens leuk wat anders te doen?
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Sat Sep 28, 2013 9:18 pm
by Gaskleppie
Had Ray zn uitdraai geplaatst?
Over welke Ray hebben we het eigenlijk? Ik zie 2 Ray's antwoorden.
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Sat Sep 28, 2013 9:19 pm
by Type200R
Ray is gewon Ray , ik ben de ander
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Sat Sep 28, 2013 9:21 pm
by Type200R
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Sun Sep 29, 2013 10:15 am
by Ray
Achja, het klopt ook wel denk ik hoor. Mijn Kpro is nog helemaal niet goed afgestelt dus dan is het ook wel logisch

Eerst maar eens gaan kijken voor een andere inlaat en dan is goed afstellen

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Mon Sep 30, 2013 4:02 pm
by Gaskleppie
Probleem blijkt dus niet te bestaan?
Wat blijft er dan nog over?
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Mon Sep 30, 2013 4:33 pm
by integra
Haha, ben je aan het afstrepen.
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Mon Sep 30, 2013 6:31 pm
by Ray
Ik heb nooit getwijfeld aan rica hoor!! Wat ik al zei; Ik vond het alleen opvallend dat iedereen vrij laag zat kwa vermogens en was wel benieuwd wat daar de reden van was. Jij hebt dit vervolgens uitgelegd dus voor mij is alles wel duidelijk nu.
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Tue Oct 01, 2013 5:51 am
by Gaskleppie
Daar deed ik het voor.
Geen probleem hoor, ik hou er helemaal niet van als bedrijven achter hun rug om zwart gemaakt worden terwijl ze dat niet verdienen. Zeker niet omdat alles wat je ooit op het internet zet gewoon blijft staan, ook als het achteraf onzin bleek te zijn...
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Sat Oct 05, 2013 7:19 am
by RJB1988
Gaskleppie wrote:Daar deed ik het voor.
Geen probleem hoor, ik hou er helemaal niet van als bedrijven achter hun rug om zwart gemaakt worden terwijl ze dat niet verdienen. Zeker niet omdat alles wat je ooit op het internet zet gewoon blijft staan, ook als het achteraf onzin bleek te zijn...
Hulde! Goede instelling en verder zo en zo super van je dat je je kennis met ons deelt.
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Sun Oct 06, 2013 10:21 pm
by donkeykong
Oh my god!
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Mon Oct 07, 2013 7:23 am
by slydawg
Where's god? Don't make him part of this discussion!
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Mon Oct 07, 2013 8:36 am
by donkeykong
Miquel jij bent toch the type r god? Dus hee het heeft gewerkt hij is er

Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Mon Oct 07, 2013 9:04 am
by slydawg
Lol! Ik bemoei nooit in dyno discussies...
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Mon Oct 07, 2013 10:07 am
by CTR-Asch
donkeykong wrote:Miquel jij bent toch the type r god? Dus hee het heeft gewerkt hij is er

hehe. Hulde aan de donkey!
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Mon Oct 07, 2013 7:23 pm
by Gangaran
Wat ik wil zeggen is dat het meer een mogelijke human error is, dan een slechte dyno.
Ik weet nog een keer dat mijn auto te strak op de bank was vastgemaakt door iemand
hier. :-)
Voor de rest prima resultaten bij rica gehaald. Auto voelt sneller aan dan de 190 behaalde pk's.
Heb alles gedaan behalve kleppen stellen, dus dat kan mijn valkuil zijn. (Ook al hoor
ik de kleppen niet tikken)
Re: Type-R Dyno dag 2013 // 31 Augustus 2013 // 10.00 aanwezig !
Posted: Wed Oct 09, 2013 9:31 pm
by Gaskleppie
Er zijn inderdaad mogelijkheden tot een human error. Scheef vastzetten is er inderdaad 1 van. In het verleden had Roeltje met jou auto ook wat meer moeite om een goede run te maken. Volgens mij had hij destijds het idee dat de koppeling een beetje bleef plakken wat de verlies meting beinvloed. En dan krijg je ook vreemde uitslagen.
En wat betreft vermogen: Die 190pk is maar het piekgetal he? En dat piekgetal heb je misschien maar 1 miliseconde als hij tegen de begrenzer aan ramt. Wat daaronder zit is vaak meer bepalend voor hoe een motor aanvoelt.
Wesley is zo'n mooi voorbeeld. Qua piek zat hij niet veel hoger dan wat hij al had, maar die koppelberg in het middengebied zorgt ervoor dat die auto toch serieus veel sneller is dan voor de mods!
Dus ja......
Wat zegt piekvermogen? Misschien niet eens zo heel veel...