het grote niemand snapt er iets van probleem + het vervolg..
was part of the plan, als het na de rotor nog niet klaar is, dan dadelijk andere bougiekabels erop en bougies erin.
Maar omdat ie soms nog z'n goede momenten heeft gok ik dat daar niet echt iets mis mee is, we'll see.
@hardcorehonda;
lach is eens grondig mee..
Ik zeg niet dat ik er veel van ken, maar ik weet wel dat ik als noob na 5dagen al dingen oplos die 3 hondagarages in 2maand tijd nog niet opgelost kregen.
En wat ik echt niet weet vraag ik hier toch aan iemand die het wel weet.
Mag je zeggen als ik em op idiote manier rond een boom of paal plooi, maar zal niet gebeuren.. :wink:
Wacht maar is ff tot jij met een probleem zit dat niks of niemand vindt, dan praten we nog eens als je er op los aan het vervangen bent.
Maar omdat ie soms nog z'n goede momenten heeft gok ik dat daar niet echt iets mis mee is, we'll see.
@hardcorehonda;
lach is eens grondig mee..
Ik zeg niet dat ik er veel van ken, maar ik weet wel dat ik als noob na 5dagen al dingen oplos die 3 hondagarages in 2maand tijd nog niet opgelost kregen.
En wat ik echt niet weet vraag ik hier toch aan iemand die het wel weet.
Mag je zeggen als ik em op idiote manier rond een boom of paal plooi, maar zal niet gebeuren.. :wink:
Wacht maar is ff tot jij met een probleem zit dat niks of niemand vindt, dan praten we nog eens als je er op los aan het vervangen bent.
'hardcorehonda wrote:boikel wrote:Ik heb even geen zin om heel het topic nog eens door te lezen, maar heb je de bougies en kabels al eens vervangen?
[bijdehandmodus] Hij heeft DUIIIIZZZZENDEN EURO's besteed en ALLLLEESS vervangen.... De enige schakel die nog niet vervangen is... dat is de bestuurder... Die DC2 heeft een baasje nodig met meer verstand/geduld en respect voor de techniek. sorry [bijdehandmodus\]
naaja soory slaat nergens op. hij heeft 1K gespendeneerd aan mensen die denken het te weten aka erkende dealer.
maar ik snap je punt.
@crxke: heb je de verdelerkap en rotor al nieuw?
wist niet dat de ITR dit had,maar bij mijn oude peugot had ik ook zoiets en was de verdelerkap en rotor gaar. de punten moeten uitsteken op de verdelerkap. ff een gedachte omdat je het opgeschuurd had.
verder doe eens het advies van gaskleppie en post hier de stappen wat je meemaakt.en hang eens een amperetang
om de accu (amp's meten met stilstaan,stationair en toeren.)
-
[quote="crxke"]
@hardcorehonda]
En jij denkt dat ik niet met dat bijltje heb gehakt. :-)
alleen ik weiger er "op los te vervangen"
Sterker nog ik denk dat hier 80% de ellende wel kunnen.
Maar het blijft techniek die je in stappen kunt ontleden door gestructureerd te werk te gaan.
Maargoed... stoor je niet aan mij.... ik zit natuurlijk ook een beetje de draak me u te steken.
@hardcorehonda]
En jij denkt dat ik niet met dat bijltje heb gehakt. :-)
alleen ik weiger er "op los te vervangen"
Sterker nog ik denk dat hier 80% de ellende wel kunnen.
Maar het blijft techniek die je in stappen kunt ontleden door gestructureerd te werk te gaan.
Maargoed... stoor je niet aan mij.... ik zit natuurlijk ook een beetje de draak me u te steken.
Misschien toch maar beginnen met de basis:
Krijgt de motor voldoende lucht binnen?
- filter verstopt?
- kleppen correct afgesteld?
Krijgt de motor voldoende vonk/ontsteking?
- bougies nog goed? elektrodeafstand correct?
- kabels, rotor verdeelkap, ontsteking nog goed? geen haarscheurtjes?
Kan de motor uitlaatgassen goed afvoeren?
- uitlaat verstopt?
- kleppen corect afgesteld?
Werkt de lambdasensor nog correct?
- Wat is de CO uitstoot met huidige lambdasensor?
- regelt de lambda nog goed af, tussen 0,97 - 1,03
Bovenstaande zaken zijn simpele basisprincipes.
Aangezien jij de contacten verdeelkap heb opgeschuurd en daar 'verandering' hebt gemerkt, zou ik eerst beginnen de ontstekingsdelen te vervangen met nieuwe OEM onderdelen.
Krijgt de motor voldoende lucht binnen?
- filter verstopt?
- kleppen correct afgesteld?
Krijgt de motor voldoende vonk/ontsteking?
- bougies nog goed? elektrodeafstand correct?
- kabels, rotor verdeelkap, ontsteking nog goed? geen haarscheurtjes?
Kan de motor uitlaatgassen goed afvoeren?
- uitlaat verstopt?
- kleppen corect afgesteld?
Werkt de lambdasensor nog correct?
Bovenstaande zaken zijn simpele basisprincipes.
Aangezien jij de contacten verdeelkap heb opgeschuurd en daar 'verandering' hebt gemerkt, zou ik eerst beginnen de ontstekingsdelen te vervangen met nieuwe OEM onderdelen.
-
Keung wrote:Werkt de lambdasensor nog correct?
.
Sorry voor de off topic.
Is mijn lamda dan niet erg laag?
van mij zit tussen de 0,029 en de 0,032
(vorige week heb ik RDW keuring gedaan om de auto in te voeren en bpm te betalen)
- Gaskleppie
Sorry voor de off topic.
Is mijn lamda dan niet erg laag?
van mij zit tussen de 0,029 en de 0,032
(vorige week heb ik RDW keuring gedaan om de auto in te voeren en bpm te betalen)
Keung heeft het over de lambda waarde, jij hebt het over de Hc waarde. 2 verschillende dingen maar hangen wel aan elkaar....
Had een soortgelijk probleem met mijn ATR, ook een nieuwe accu geplaatst. Toerental daarna bij starten normaal en daarna terugvallen aar 400-500 rpm. Ik heb een van de eerste tips in dit topic opgevolgd nl:
Motor warm draaien op bedrijfstemp, daarna contact uit, vervolgens accupool + los voor 5 min., daarna accupool terugmonteren, motor sarten zonder gas geven en 5 minuten stationair laten draaien. Daarna probleem opgelost. Ik hoop dat je dit wel al gedaan hebt, maar zie het nergens terug in dit topic. Zo niet, dan heb je misschien wel voor jan.... een hoop centen weggesmeten.
@ Gaskleppie
Meen dat jij de gouden tip gegeven had aan het begin van dit topic, waarvoor mijn dank.
Motor warm draaien op bedrijfstemp, daarna contact uit, vervolgens accupool + los voor 5 min., daarna accupool terugmonteren, motor sarten zonder gas geven en 5 minuten stationair laten draaien. Daarna probleem opgelost. Ik hoop dat je dit wel al gedaan hebt, maar zie het nergens terug in dit topic. Zo niet, dan heb je misschien wel voor jan.... een hoop centen weggesmeten.
@ Gaskleppie
Meen dat jij de gouden tip gegeven had aan het begin van dit topic, waarvoor mijn dank.
AlexG wrote:Had een soortgelijk probleem met mijn ATR, ook een nieuwe accu geplaatst. Toerental daarna bij starten normaal en daarna terugvallen aar 400-500 rpm. Ik heb een van de eerste tips in dit topic opgevolgd nl:
@ Gaskleppie
de topicstarter heeft een digitale schop onder zn hol gekregen en is nu gebanned, dus het zal ons nooit meer duidelijk worden... grote kans dat ie onderhand toch al een keer onder een vrachtwagen is geschoven :-)