Sigur - Engine Bay is klaar
Maar eens tijd voor een update :wink: , heb de afgelopen maanden zeker niet stil gezeten. Liep al een geruime tijd met het idee rond om me motorruimte eens goed aan te pakken zoals te wiretucken en me motorblok netjes te maken samen met groot onderhoud. Me ouders gingen met vakantie dus dat was voor mij een mooi moment om misbruik te maken van de caravangarage en aan de slag te gaan.
Eerst maar eens begonnen met het strippen van de ITR
Alle los gekomen onderdelen allemaal schoongemaakt indien nodig ontroest en voorzien van nieuwe lak, denk aan klemmetjes, beugeltjes, carterpan, rad. fan houder, parafaankap en zoals hieronder de swaybar en subframe.
Oude subframe
Nieuwe subframe
ontroeste swaybar
swaybar zo goed als nieuw
Start gemaakt met het wiretucken (had me verkeken hoeveel tijd daar in gaat zitten :-? )
Tevens motorruimte een flinke wasbeurt gegeven.
De hulpende hand bij de hele operatie :wink:
Motorblok en vbak helemaal gedemonteerd en schoongemaakt, geschuurd, ontvet en voorzien van hitte bestendige lak.
lang leve dasty
De nieuwe gewiretuckte kabelboom
De JDM 4-1 spruitstuk voor een deel gepolijst
Een aantal weken verder en intussen vele pakketjes te hebben ontvangen van de pakketdienst was het tijd om het blok terug te plaatsen.
Duurde allemaal wel wat langer dan bedoelt was maar goed ben aardig tevreden hoe het er nu uit ziet onder de kap.
Lijstje met alles wat vervangen is:
* Spoon Sports Venturri effect gasklep - All4honda bedankt
* Alle vloeistoffen vervangen - fastfwd (honderdelen) bedankt
* Nieuwe klemmetjes/kapjes - fastfwd (honderdelen) bedankt
* Nieuwe pakkingen /riemen - fastfwd (honderdelen) bedankt
* Nieuwe spoor/stuurstangen
* Nieuwe endlinks
* PU rubbers in alle motorsteunen
* CRX claxon
* Hamp oliefilter
* Skunk2 mag. drain bolts
* Kleppen gestelt
* Injectoren gereinigt met Ultrasoon
* Integra uitgelijnt
* Bodem en bumperframe getecktyleerd
* Chipped P28 OBD1 ecu - Bekerom Tuning bedankt
Voor de wiretuck
Na de wiretuck
Verder Rouke, Martin en Derk (all4honda) bedankt voor het meehelpen en denken :thumbs:
Eerst maar eens begonnen met het strippen van de ITR

Alle los gekomen onderdelen allemaal schoongemaakt indien nodig ontroest en voorzien van nieuwe lak, denk aan klemmetjes, beugeltjes, carterpan, rad. fan houder, parafaankap en zoals hieronder de swaybar en subframe.
Oude subframe

Nieuwe subframe

ontroeste swaybar

swaybar zo goed als nieuw

Start gemaakt met het wiretucken (had me verkeken hoeveel tijd daar in gaat zitten :-? )

Tevens motorruimte een flinke wasbeurt gegeven.

De hulpende hand bij de hele operatie :wink:

Motorblok en vbak helemaal gedemonteerd en schoongemaakt, geschuurd, ontvet en voorzien van hitte bestendige lak.
lang leve dasty

De nieuwe gewiretuckte kabelboom

De JDM 4-1 spruitstuk voor een deel gepolijst

Een aantal weken verder en intussen vele pakketjes te hebben ontvangen van de pakketdienst was het tijd om het blok terug te plaatsen.

Duurde allemaal wel wat langer dan bedoelt was maar goed ben aardig tevreden hoe het er nu uit ziet onder de kap.
Lijstje met alles wat vervangen is:
* Spoon Sports Venturri effect gasklep - All4honda bedankt
* Alle vloeistoffen vervangen - fastfwd (honderdelen) bedankt
* Nieuwe klemmetjes/kapjes - fastfwd (honderdelen) bedankt
* Nieuwe pakkingen /riemen - fastfwd (honderdelen) bedankt
* Nieuwe spoor/stuurstangen
* Nieuwe endlinks
* PU rubbers in alle motorsteunen
* CRX claxon
* Hamp oliefilter
* Skunk2 mag. drain bolts
* Kleppen gestelt
* Injectoren gereinigt met Ultrasoon
* Integra uitgelijnt
* Bodem en bumperframe getecktyleerd
* Chipped P28 OBD1 ecu - Bekerom Tuning bedankt
Voor de wiretuck

Na de wiretuck

Verder Rouke, Martin en Derk (all4honda) bedankt voor het meehelpen en denken :thumbs:
- vtec vince
Thanks iedereen, doe me best 8)
Super, ben morgen vrij dus dat komt goed uit
Heb me voorgenomen om dat sowieso 1x in de 3 jaar te doen. Je wilt niet weten hoeveel werk het was om alles goed kaal te krijgen, laat staan om het los te maken :-?
Ligt er aan hoe je het wilt doen, maar als je alles netjes wilt doen en bijvoorbeeld alles in snakeskin wilt zetten ben je zeker wel een week kwijt.
Denk erom dat je alles goed nummert, 1 draadje verkeerd en tis zoeken naar een speld in een hooi berg, heb het helaas zelf ondervonden
ops:
Blitz wrote:Surprise, morgen wordt je nieuwe upgrade geleverd :wink:
Super, ben morgen vrij dus dat komt goed uit

mr. X wrote:Met name dat ontroesten van het subframe en dergelijk
Zoiets zou je eigenlijk eens in de zoveel jaar moeten doen
Heb me voorgenomen om dat sowieso 1x in de 3 jaar te doen. Je wilt niet weten hoeveel werk het was om alles goed kaal te krijgen, laat staan om het los te maken :-?
itr03627 wrote:ziet er mooi uit ik ben dit ook van plan met men itr die wire tuck maar ik vraag me af hoelang er werk aan is
Ligt er aan hoe je het wilt doen, maar als je alles netjes wilt doen en bijvoorbeeld alles in snakeskin wilt zetten ben je zeker wel een week kwijt.
Denk erom dat je alles goed nummert, 1 draadje verkeerd en tis zoeken naar een speld in een hooi berg, heb het helaas zelf ondervonden