hun buget zou teruggeschroeft zijn naar 1/3 van wat vroeger uitgegeven werd...
Door de regel veranderingen kunnen teams ook erg snijden in de begroting. Heel veel dingen zijn vastgelegt voor jaren en ook de exotische materialen gebruik is aan banden gelegt.
Jammer dat deze race zo moest lopen. Toch zijn er wel verbeteringen te zien dus is er nog hoop.
Barrichello naar snelste tijd in Barcelona 15 april 2008
Rubens Barrichello heeft verrassend de snelste tijd gereden op de tweede testdag in Barcelona. De Braziliaan was met een 1.18.928 flink sneller dan de tweede man, Giancarlo Fisichella. Het moet gezegd dat beide heren hun ronde reden op slicks en dat de meest representatieve tijd kwam van Felipe Massa, die enkel op gegroefd rubber reed.
Het is inmiddels wel duidelijk dat de slicks een Formule 1-auto behoorlijk sneller maken. De tijden van Barrichello en Fisichella bewijzen dat de toename van grip aanzienlijk is. Felipe Massa reed de snelste ronde van de mannen op gegroefde banden, gevolgd door Lewis Hamilton, die de slicks ook niet heeft aangeraakt. De enige rode vlag kwam op naam te staan van Fernando Alonso, die stilviel in zijn Renault.
Net als op maandag waren er ook op dinsdag enkele nieuwe aërodynamische snufjes te zien op de baan. Zo testte Renault met een 'haaienvin' zoals we die van Red Bull kennen en reed het team van Honda met 'olifantsoren' op de neus. Of de teams er echt veel harder van gaan, is nog niet bekend. Barrichello was weliswaar snel onderweg, maar had dat natuurlijk vooral te danken aan zijn slicks.
Morgen testen de teams verder in Barcelona en komt Michael Schumacher ook weer even kijken. De Duitser zal het stoeltje overnemen van Felipe Massa.
Honda experimenteert met nieuwe vleugels 15 april 2008
Tijdens de testsessie in Barcelona zijn de teams druk aan het experimenteren met nieuwe aërodynamica. Zo test Ferrari een nieuwe neus waarin een luchtuitlaat is verwerkt, en probeert Renault de haaienvin uit die eerder al op de Red Bull-wagen te zien was. Ook Honda doet nu een duit in het zakje, met twee nieuwe neusvleugels.
De vleugeltjes op de neus van de Honda doen sterk denken aan de veelbesproken 'olifantenoren', waarmee het team vorig jaar al eens testte op het circuit van Barcelona, maar waarmee de renstal uit Brackley nog niet heeft geracet. Deze nieuwe vleugels zijn echter een stuk kleiner. Rubens Barrichello onderwerpt de nieuwe vleugels dinsdag aan een eerste test.
Testdag 3 zit er ook op.
Schumacher heeft voor Ferrari gereden.
Testen te Barcelona: Dag 3: Alonso voor Schumacher
Positie- Rijder- Team-Tijd- Ronden
1 F. Alonso Renault 01:18.483 100
2 M. Schumacher Ferrari 01:19.323 83
3 A. Sutil Force India F1 01:19.424 102
4 R. Kubica BMW 01:19.785 112
5 N. Rosberg Williams 01:19.841 65
6 R. Barrichello Honda 01:19.920 141
7 L. Hamilton McLaren 01:20.591 102
8 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 01:20.715 71
9 M. Webber Red Bull 01:20.849 87
10 J. Trulli Toyota 01:20.867 90
Dan snap ik Massa ook helemaal niet. Ben je al 11 keer gespind toen je over de curbs reedt, doe je het gewoon nog een keer en spin je weer! En niemand die daar iets over zegt......
Dan snap ik Massa ook helemaal niet. Ben je al 11 keer gespind toen je over de curbs reedt, doe je het gewoon nog een keer en spin je weer! En niemand die daar iets over zegt......
Begon echt grappig te worden toen hij telkens in dezelfde bocht eruit ging :lol:
Fernando Alonso is poised to sign a $15m (£7.6m) deal which will see him drive for Honda alongside Jenson Button next season but it may be a short stay as the Spaniard looks likely to join Ferrari in 2010.
It is believed one of the key reasons the twice world champion is considering a move from Renault was the arrival of Ross Brawn as the Honda team's principal this season. "Fernando is a wonderful driver who would be a fantastic asset to any of the top teams, including this one," said Nick Fry, the Honda team's chief executive. "The job Ross and I have is to build a world championship-winning team."
Brawn has already served notice that things might change by saying no decision has yet been taken on drivers for next year. He has admitted, though, that Alonso would be the ideal acquisition for Honda. "We'd love to have him," said Brawn. "Of all the drivers right now, he is the only one that I see as totally complete, as Michael [Schumacher] was."
The feeling at Honda is that a driver of Alonso's calibre could be worth as much as 0.6sec a lap and the Spaniard's test and development talents are just what Honda need in 2009 when a raft of new aerodynamic rules, slick tyres and KERS energy regeneration systems, are being introduced.
Although Alonso is believed to have shaken hands on a deal to join Ferrari at some time in the future, the precise date of his arrival is difficult to establish as Kimi Raikkonen, the present world champion, is contracted to the Italian team until the end of next year and Felipe Massa to the end of 2010. Driving the Honda for one year - and maybe two - might offer Alonso the best stop-gap deal available.