De Spoon CTR (sedan) heeft problemen met z'n achterwielophanging. Stuitert alle kanten op.
De Spoon DC5 was een seconde sneller op Tsukuba. De motoren waren gelijk en het gewicht ook bijna gelijk.
ITR1689 wrote:Check out de laatste Best Motoring!!!
De Spoon CTR (sedan) heeft problemen met z'n achterwielophanging. Stuitert alle kanten op. De Spoon DC5 was een seconde sneller op Tsukuba. De motoren waren gelijk en het gewicht ook bijna gelijk.
Katana wrote:Daar ben ik ook een beetje bang voor, Autovisie heeft de Type-R altijd te hard gevonden
ITR DC2 hebben ze nooit getest, ATR hadden ze zelfs een duurtest mee (en waren dol-enthausiast, zelfs tijdens de supertest 1998), CTR was lange tijd de op twee na favo hete hatchback achter de Focus RS en 147 GTA. Vind ik nog niet slecht. Het zijn eerder de huis-tuin-en-keuken Honda's die niet altijd even goed worden ontvangen.
Misschien een vreemde opmerking op een R forum en zeker omdat ik er zelf 1 bezit. Ik heb de boekjes thuis liggen voor de nieuwe 3 deurs Civic en ik schrok nog al. De Type S met 140 PK is er voor 26000. De Type R, met 'slechts' 60 PK meer kost gewoon 35 ruggen. Dat is bijna 10000 meer voor 60 PK. Ik heb gekeken naar de specificaties en dat verschilt ook nauwelijks. Het verschil tussen mijn oude 1.6 Sport en de CTR scheelt bijna 100 PK en dat gaat was 6000 ongeveer. Gaat de nieuwe CTR hierdoor een langzame dood tegemoet?
Spijker wrote:Misschien een vreemde opmerking op een R forum en zeker omdat ik er zelf 1 bezit. Ik heb de boekjes thuis liggen voor de nieuwe 3 deurs Civic en ik schrok nog al. De Type S met 140 PK is er voor 26000. De Type R, met 'slechts' 60 PK meer kost gewoon 35 ruggen. Dat is bijna 10000 meer voor 60 PK. Ik heb gekeken naar de specificaties en dat verschilt ook nauwelijks. Het verschil tussen mijn oude 1.6 Sport en de CTR scheelt bijna 100 PK en dat gaat was 6000 ongeveer. Gaat de nieuwe CTR hierdoor een langzame dood tegemoet?
Ik kan me voorstellen dat de cijfers tegen vallen. Vergeet niet de balans verschilt tussen deze twee. Ik zou zeggen ga er even mee rijden en dan weet je snel genoeg of het prijsverschil terecht is :wink:
Ik denk ook dat ze een beetje tussen wal en schip vallen. Heb er zelf niet mee gereden dus kan het ook helemaal mis hebben.
Maar het is niet meer het type-R concept imo. Hij is zwaarder, ophanging hadden we het al eens over gehad dat het niet denderend was.
Mensen die zo'n auto voor de snelheid kopen, willen al die luxe niet. Mensen die een snelle luxe auto willen, vinden deze niet snel genoeg :!: