Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Afgelopen zaterdag weer gaan rollen bij Verhoeven Tuning in Harskamp, resultaat: 6 pk verlies over de gehele lijn. Alleen helemaal bovenin was het vermogen gelijk met de vorige keer. Lijn liep wel exact hetzelfde als met de vorige keer, elk kronkeltje is hetzelfde! (Zodra mijn PC mijn nieuwe digicam accepteert zal ik meteen de print posten).
Hoogstwaarschijnlijke oorzaak: de Spoon EF9 ECU is waarschijnlijk geprogrammeerd voor de Spoon N1 motor welke waarschijnlijk een uitlaatdiameter van 2" had (vanwege de strenge emissie-eisen destijds in Japan.)
Nu met de 2,5" Invidia catback geeft de uitlaat te weinig tegendruk maar de ECU regelt dit niet bij. Volgens enkele aanwezigen moet ik met een goede afstelling toch echt de 180+ pk kunnen halen.... We zullen zien, de OBD-1 conversie is bijna compleet en dan mag Andy aan het werk!
Ben ook begonnen met de voorbereidingen voor de 5-lug conversie: ITR sleeparmen al helemaal kaal gemaakt, kunnen de eerste delen vast naar de poedercoater. Zit toch best een groot verschil tussen de OEM VTEC achterremmen en de ITR remmen.
EK4 velgen verkocht, 15" ITR velgen staan te koop, want ik heb 16" JDM ITR velgen teruggekocht. Waarom? Omdat mijn big brakes anders niet passen
Zal zsm weer eens foto's posten....
Greets Marcell
Hoogstwaarschijnlijke oorzaak: de Spoon EF9 ECU is waarschijnlijk geprogrammeerd voor de Spoon N1 motor welke waarschijnlijk een uitlaatdiameter van 2" had (vanwege de strenge emissie-eisen destijds in Japan.)
Nu met de 2,5" Invidia catback geeft de uitlaat te weinig tegendruk maar de ECU regelt dit niet bij. Volgens enkele aanwezigen moet ik met een goede afstelling toch echt de 180+ pk kunnen halen.... We zullen zien, de OBD-1 conversie is bijna compleet en dan mag Andy aan het werk!
Ben ook begonnen met de voorbereidingen voor de 5-lug conversie: ITR sleeparmen al helemaal kaal gemaakt, kunnen de eerste delen vast naar de poedercoater. Zit toch best een groot verschil tussen de OEM VTEC achterremmen en de ITR remmen.
EK4 velgen verkocht, 15" ITR velgen staan te koop, want ik heb 16" JDM ITR velgen teruggekocht. Waarom? Omdat mijn big brakes anders niet passen
Zal zsm weer eens foto's posten....
Greets Marcell
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
die van Dennis natuurlijk :lol:
http://www.street-race.nl/showoff?id=5196&f=2.sr
http://www.street-race.nl/showoff?id=5196&f=3.sr
http://www.street-race.nl/showoff?id=5196&f=2.sr
http://www.street-race.nl/showoff?id=5196&f=3.sr
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Eindelijk wat foto's uit mijn Digicam gepeuterd:
Autometer spul, moet echt aangesloten worden lol
Edelbrock adapter om gasklephuis passend te krijgen op inlaatspruitstuk:
Edelbrock 70mm gasklephuis:
Edelbrock Victor-X inlaatspruitstuk:
Hondata inlaatspruitstukpakking:
PU motorsteuninserts:
Spoon draadjes:
Ook nog gekocht maar nog geen plaaikes:
Spoon magnetic drain bolts
Spoon kevlar bougie afdekplaatje
JDM ITR velgen (16")
Andere remmen (maandag hopelijk plaatjes)
Autometer spul, moet echt aangesloten worden lol
Edelbrock adapter om gasklephuis passend te krijgen op inlaatspruitstuk:
Edelbrock 70mm gasklephuis:
Edelbrock Victor-X inlaatspruitstuk:
Hondata inlaatspruitstukpakking:
PU motorsteuninserts:
Spoon draadjes:
Ook nog gekocht maar nog geen plaaikes:
Spoon magnetic drain bolts
Spoon kevlar bougie afdekplaatje
JDM ITR velgen (16")
Andere remmen (maandag hopelijk plaatjes)
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Hiermee kom ik ook weer tot stilstand: mijn Alcon 4-zuigerige remklauwen met Apex schijven en Ferodo DS2500 remblokken. Klauwen zijn nog vies, moeten nog schoongemaakt worden voordat ze eronder gaan.
Hier kun je 2 van de 4 zuigers zien:
Alcon:
Alcon klauw op weegschaal: 2,2KG!!!
ITR klauw op dezelfde weegschaal: 5,5KG...
EE9 schijf en klauw, ITR schijf en klauw en de Alcon klauw en de Apex schijf:
Ik ben echt ongelooflijk benieuwd hoe dit gaat remmen; volgens de beide vorige eigenaren (beide Niels genaamd) heb je een serieuze remkracht tot je beschikking welke perfect te doseren is zonder fading. Ik zeg: kom maar op!!!
:-) :-) :-)
Greets Marcell
Hier kun je 2 van de 4 zuigers zien:
Alcon:
Alcon klauw op weegschaal: 2,2KG!!!
ITR klauw op dezelfde weegschaal: 5,5KG...
EE9 schijf en klauw, ITR schijf en klauw en de Alcon klauw en de Apex schijf:
Ik ben echt ongelooflijk benieuwd hoe dit gaat remmen; volgens de beide vorige eigenaren (beide Niels genaamd) heb je een serieuze remkracht tot je beschikking welke perfect te doseren is zonder fading. Ik zeg: kom maar op!!!
:-) :-) :-)
Greets Marcell
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Vandaag een voorzichtig eerste begin gemaakt met de 5lug conversie: de vader van Hardcore-Wez heeft een fuseestuk, een nieuw lager en een van de ITR naven om eens te kijken hoeveel werk het is om het oude lager eruit te persen, het gat 2mm uit te draaien, het geheel te laten stralen en coaten, het nieuwe lager erin te persen en de 5lug naaf erin te persen.
En, deze vakman gaat hoogstwaarschijnlijk mijn nieuwe harten voor de AP-racing schijven draaien!
I am happy!!!!!!
Greets Marcell
En, deze vakman gaat hoogstwaarschijnlijk mijn nieuwe harten voor de AP-racing schijven draaien!
I am happy!!!!!!
Greets Marcell