Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Die wil ik wel als bureaustoel. Mooi hoor :thumbs:
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Edit eerste post.

Greets Marcell
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Afgelopen zaterdag weer gaan rollen bij Verhoeven Tuning in Harskamp, resultaat: 6 pk verlies over de gehele lijn. Alleen helemaal bovenin was het vermogen gelijk met de vorige keer. Lijn liep wel exact hetzelfde als met de vorige keer, elk kronkeltje is hetzelfde! (Zodra mijn PC mijn nieuwe digicam accepteert zal ik meteen de print posten).

Hoogstwaarschijnlijke oorzaak: de Spoon EF9 ECU is waarschijnlijk geprogrammeerd voor de Spoon N1 motor welke waarschijnlijk een uitlaatdiameter van 2" had (vanwege de strenge emissie-eisen destijds in Japan.)

Nu met de 2,5" Invidia catback geeft de uitlaat te weinig tegendruk maar de ECU regelt dit niet bij. Volgens enkele aanwezigen moet ik met een goede afstelling toch echt de 180+ pk kunnen halen.... We zullen zien, de OBD-1 conversie is bijna compleet en dan mag Andy aan het werk! :D

Ben ook begonnen met de voorbereidingen voor de 5-lug conversie: ITR sleeparmen al helemaal kaal gemaakt, kunnen de eerste delen vast naar de poedercoater. Zit toch best een groot verschil tussen de OEM VTEC achterremmen en de ITR remmen.

EK4 velgen verkocht, 15" ITR velgen staan te koop, want ik heb 16" JDM ITR velgen teruggekocht. Waarom? Omdat mijn big brakes anders niet passen :D

Zal zsm weer eens foto's posten....

Greets Marcell
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

dit word de mooiste EF van NL op dit moment heb ik een andere :-)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

hahaha, je maakt me nieuwsgierig!

Welke? :D
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Die kant zal ik niet opgaan.... Ieder zijn ding, heb alleen weleens spijt dat ik hem die carbon motorkap verkocht heb lol
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Eindelijk wat foto's uit mijn Digicam gepeuterd:

Autometer spul, moet echt aangesloten worden lol
Image

Edelbrock adapter om gasklephuis passend te krijgen op inlaatspruitstuk:
Image


Edelbrock 70mm gasklephuis:
Image


Edelbrock Victor-X inlaatspruitstuk:
Image


Hondata inlaatspruitstukpakking:
Image


PU motorsteuninserts:
Image


Spoon draadjes:
Image

Ook nog gekocht maar nog geen plaaikes:
Spoon magnetic drain bolts
Spoon kevlar bougie afdekplaatje
JDM ITR velgen (16")
Andere remmen (maandag hopelijk plaatjes)
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Goed bezig Marcell !!! Een betere eigenaar had de EE9 zich niet kunnen wensen.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Nice goodies 8)
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

:worshippy:
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

is t al sinterklaas? :)
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

BZRKbb2 wrote:is t al sinterklaas? :)


Nog een maand wachten alweer... :-? Wat gaat de tijd toch snel. :roll:
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Thanks all.

@ Toyz: blijf mijn best doen om een waardige opvolger te zijn 8) Intrax PM op HF trouwens nog gehad?

Wie weet wat de Sint nog in petto heeft dit jaar... :wink:
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Net van Niels mogen ontvangen: Alcon big brakes voor de voorzijde....

Even mooi schoonmaken (iemand tips waarmee?), nieuwe hats regelen via andere Niels en dan kunnen ze met de 5lug conversie erop!



Needless to say but: I am very, VERY happy!!! :D

Greets Marcell
king-of-the-hill
Posts: 47
Joined: Fri Jan 27, 2006 1:37 am

Post by king-of-the-hill »

met remmenreiniger?? :lol:
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Hiermee kom ik ook weer tot stilstand: mijn Alcon 4-zuigerige remklauwen met Apex schijven en Ferodo DS2500 remblokken. Klauwen zijn nog vies, moeten nog schoongemaakt worden voordat ze eronder gaan.

Hier kun je 2 van de 4 zuigers zien:
Image

Alcon:
Image

Alcon klauw op weegschaal: 2,2KG!!!
Image

ITR klauw op dezelfde weegschaal: 5,5KG...
Image

EE9 schijf en klauw, ITR schijf en klauw en de Alcon klauw en de Apex schijf:
Image

Ik ben echt ongelooflijk benieuwd hoe dit gaat remmen; volgens de beide vorige eigenaren (beide Niels genaamd) heb je een serieuze remkracht tot je beschikking welke perfect te doseren is zonder fading. Ik zeg: kom maar op!!!

:-) :-) :-)

Greets Marcell
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Beetje zelfde specs als m'n Spoon klauwen zo te zien... dat gaat best netjes remmen ;)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Vandaag een voorzichtig eerste begin gemaakt met de 5lug conversie: de vader van Hardcore-Wez heeft een fuseestuk, een nieuw lager en een van de ITR naven om eens te kijken hoeveel werk het is om het oude lager eruit te persen, het gat 2mm uit te draaien, het geheel te laten stralen en coaten, het nieuwe lager erin te persen en de 5lug naaf erin te persen.

En, deze vakman gaat hoogstwaarschijnlijk mijn nieuwe harten voor de AP-racing schijven draaien! :D

I am happy!!!!!!

Greets Marcell
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Zou je het erg vinden om hier ook pics van te maken?.
Klinkt allemaal erg intressant.
Post Reply