MHG: een beetje EP3 in de civic P5
Re: MHG: een beetje EP3 in de civic P5
holy*** 9k aan schade? :s
Het was alleen al ongeveer € 5.500 aan onderdelen van de dealer. Ik vraag me sterk af wat die andere 3500 dan zijn, aangezien het plaatwerk bij de dealer in kleur besteld kan worden. Er staan waarschijnlijk een hoop onderdelen op die niet stuk zijn. Ze hebben bijvoorbeeld de PS-pomp erop gezet, die kost € 500,-. Maar voor zover ik heb kunnen zien is daar niets mis mee. Een leiding naar de pomp is gescheurd, dus de vloeistof is eruit en daarom hebben ze uit voorzorg de pomp er ook maar op gezet. Ik ben nog bij de auto gaan kijken en een voorlopige schatting van onderdelen die ik nodig zou hebben is:
Voorfront
Bumper
Complete koplamp RV
Motorkap
Spatbord
Radiateur+fan
PS-leiding
De 2 leidingen van de AC zijn ook iets gebogen, maar vermits daar niets uitgespoten is, zouden die nog intact moeten zijn. Als ik de onderdelen 2dehands uit kan halen, denk ik dat ik misschien tussen de 1000 en 1500 aan onderdelen kwijt ben. Dit heeft me wel iets meer ervan overtuigd dat het in eigen beheer wel degelijk te maken valt. Dan krijg ik het verschil tussen de dagwaarde en het opkoopbedrag uitbetaald, dus dan kan ik daar de onderdelen en spuitwerk van bekostigen.
Voorfront
Bumper
Complete koplamp RV
Motorkap
Spatbord
Radiateur+fan
PS-leiding
De 2 leidingen van de AC zijn ook iets gebogen, maar vermits daar niets uitgespoten is, zouden die nog intact moeten zijn. Als ik de onderdelen 2dehands uit kan halen, denk ik dat ik misschien tussen de 1000 en 1500 aan onderdelen kwijt ben. Dit heeft me wel iets meer ervan overtuigd dat het in eigen beheer wel degelijk te maken valt. Dan krijg ik het verschil tussen de dagwaarde en het opkoopbedrag uitbetaald, dus dan kan ik daar de onderdelen en spuitwerk van bekostigen.
- vtec vince
Dat is zwaar kl#te!
Groot gelijk om het zelf te maken als je het kunt, laat ze maar betalen.
Zo hou jij er zelf wat aan over , ipv een andere die rijk word van jouw ellende!!
Groot gelijk om het zelf te maken als je het kunt, laat ze maar betalen.
Zo hou jij er zelf wat aan over , ipv een andere die rijk word van jouw ellende!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
- Knite Force
Sterkte met de Accord Ivo 

Waarschijnlijk hoor ik morgen wat het hoogste bod is van de opkopers, dan kan ik gaan beslissen wat ik ga doen. Ik wil koste wat kost voorkomen dat er dadelijk iemand voor een appel en een ei in mijn accord kan rondrijden. Een eventuele reparatie moet ik zelf betalen, dan komt er weer een expert kijken of alles fatsoenlijk gemaakt is. Als hij dan alles goedkeurd, krijg ik pas mijn pieken van de verzekering.
- vtec vince
M.a.w. dan betalen ze aan jou de kosten terug die jij gemaakt hebt om je accord weer netjes te krijgen?
- vtec vince
Zo jammer dat je niet de eerste keuze hebt of je de auto terug wilt kopen.
Ik hoop dat je hem terug krijgt!
Ik hoop dat je hem terug krijgt!
Even de achterstand inhalen. De Accord wordt maandag om 13.00 opgehaald bij het schadebedrijf waar hij staat sinds de aanrijding. Hij wordt dan opgehaald door een kennis van mijn schoonouders, die bouwt hem dan weer helemaal op, vult de airco weer etc etc. Dan kan de expert daarheen voor de nacontrole. En dan is alles weer zo goed als nieuw hopelijk. Ik denk/hoop dat we hem in de 2e helft van juni ongeveer weer terug hebben.
Dan ben ik vandaag nog even bij de civic gaan kijken om de voorwielophanging terug te plaatsen. De motorruimte is volledig gespoten. Al het andere spul dat nog gespoten moet worden gaat vandaag nog of morgen in kleur en blanke lak. Waarschijnlijk kan ik hem dan in de loop van de volgende week terug naar huis halen.
Niet de beste foto, want het was erg donker binnen.

Dan ben ik vandaag nog even bij de civic gaan kijken om de voorwielophanging terug te plaatsen. De motorruimte is volledig gespoten. Al het andere spul dat nog gespoten moet worden gaat vandaag nog of morgen in kleur en blanke lak. Waarschijnlijk kan ik hem dan in de loop van de volgende week terug naar huis halen.
Niet de beste foto, want het was erg donker binnen.

De Accord staat inmiddels een weekje bij degene die hem gaat herstellen. Al het beschadigde spul is er al af. De meeste onderdelen zijn ook al afgeleverd. Enkel nog de radiateur en aircoleidingen langsbrengen en dan kan hij hem klaar maken. Dit zal nog wel even gaan duren omdat hij het na de tijd doet, maar dat maakt mij vooralsnog niet uit. Belangrijkste is dat hij terug komt.
Dan ben ik gisterenmiddag de civic gaan ophalen bij de spuiter. Het ziet er echt waanzinnig goed uit in het daglicht. Het jeukt me nu al om er weer aan verder te gaan, alleen is het zo druk op het werk dat ik 's avonds meestal kapot ben en het dan niet meer op kan brengen om eraan te beginnen. Hopelijk is hij ergens rond augustus klaar, in de hoop dat het dan een beetje goed weer is.

Dan ben ik gisterenmiddag de civic gaan ophalen bij de spuiter. Het ziet er echt waanzinnig goed uit in het daglicht. Het jeukt me nu al om er weer aan verder te gaan, alleen is het zo druk op het werk dat ik 's avonds meestal kapot ben en het dan niet meer op kan brengen om eraan te beginnen. Hopelijk is hij ergens rond augustus klaar, in de hoop dat het dan een beetje goed weer is.

Donderdag nog even wat onderdelen voor de Accord weggebracht. Toen had hij het beschadigde deel van het voorfront er al uitgehaald en het nieuwe stuk op maat gemaakt om het te passen. Dan ben ik zaterdag nog daar geweest om de radiateur en airco condensor te brengen. Toen was hij het nieuwe stuk voor het voorfront pas aan het maken. 's Middags kreeg mijn vriendin een foto van hem doorgestuurd waar al het plaatwerk etc er al weer op zat om het te passen. Het schiet dus lekker op.

Let op dat hij de goede kleur grondverf gebruikt.
Ik ga er vanuit dat hij wel weet hoe dat moet. Hij werkt zelf bij een schadeherstelbedrijf, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Afgelopen zaterdag met 2 vrienden de werken aan de civic hervat. Het liep niet helemaal zoals we gepland hadden, maar we hebben toch heel wat gedaan. Het was de bedoeling om al wat kabelboom werk te gaan doen, maar we zijn begonnen met het verwijderen van de brandstofleidingen en zijn geëindigd met het plaatsen van een schijfremswap. Tussendoor ook nog even de tank er onderuit gehaald. Uiteindelijk zijn de achterste trommelremmen dus vervangen voor schijfremmen en hebben we tevens de function7 draagarmen geplaatst die al 3 jaar op de plank lagen.

Beaks tiebar geplaatst samen met een setje nieuwe bouten.

Nog even een update van de Accord:
Hopelijk de voorlaatste update van de Accord. Mijn vriendin is woensdag de goede koplamp gaan brengen. De expert is vrijdag nog daar geweest en heeft alles goedgekeurd. In de loop van deze week zal hij dan weer thuis staan.
Vandaag nog even naar de dealer om een nieuwe ballast te bestellen voor de xenon. De ballast op zich heeft de aanrijding wel overleefd, alleen de connector is aan gort. Dus alsnog einde oefening. Als gevolg € 320,- uit de pocket.
Er is ook nog goed nieuws. Ik heb de halogeen koplampen die ik bij van deijne gehaald had, inmiddels alweer verkocht aan een amerikaan op het K20a forum. Dus weer € 185,- in de pocket.
Het enige wat nog opgelost moet worden is de stuurbekrachtiging. Die voelt volgens de monteur niet 100%. Dit kan een simpel probleem zijn, zoals de riem die misschien vervangen moet worden, tot een minder leuk probleem in de zin dat er misschien iets met de spanrol is of dat toch de pomp kapot is.
Afgelopen zaterdag ook nog wat werk gedaan aan de civic.
Alle bouten van de achterwielophanging vervangen voor nieuwe. Er waren toch een aantal niet meer in al te beste staat. Ook de koni's een nieuw beschermend laagje gegeven.

Motorkapslot gespoten en gemonteerd. Er zal waarschijnlijk wel wat lak vanaf gaan in de loop der tijd, maar dat zien we dan wel.

Interieurboom weer grotendeels terug gezet. Zodat straks het conversieharnass aangesloten kan worden.

Hopelijk de voorlaatste update van de Accord. Mijn vriendin is woensdag de goede koplamp gaan brengen. De expert is vrijdag nog daar geweest en heeft alles goedgekeurd. In de loop van deze week zal hij dan weer thuis staan.
Vandaag nog even naar de dealer om een nieuwe ballast te bestellen voor de xenon. De ballast op zich heeft de aanrijding wel overleefd, alleen de connector is aan gort. Dus alsnog einde oefening. Als gevolg € 320,- uit de pocket.
Er is ook nog goed nieuws. Ik heb de halogeen koplampen die ik bij van deijne gehaald had, inmiddels alweer verkocht aan een amerikaan op het K20a forum. Dus weer € 185,- in de pocket.
Het enige wat nog opgelost moet worden is de stuurbekrachtiging. Die voelt volgens de monteur niet 100%. Dit kan een simpel probleem zijn, zoals de riem die misschien vervangen moet worden, tot een minder leuk probleem in de zin dat er misschien iets met de spanrol is of dat toch de pomp kapot is.
Afgelopen zaterdag ook nog wat werk gedaan aan de civic.
Alle bouten van de achterwielophanging vervangen voor nieuwe. Er waren toch een aantal niet meer in al te beste staat. Ook de koni's een nieuw beschermend laagje gegeven.

Motorkapslot gespoten en gemonteerd. Er zal waarschijnlijk wel wat lak vanaf gaan in de loop der tijd, maar dat zien we dan wel.

Interieurboom weer grotendeels terug gezet. Zodat straks het conversieharnass aangesloten kan worden.

Net even een nieuwe ballast gaan bestellen. Deze wordt morgen bij het herstelbedrijf afgeleverd. Ook nog even gaan luisteren naar het geluid dat de PS maakt en dat klinkt niet gezond. Er klinkt een soort van schrapend geluid vanuit de pomp. Conclusie: nieuwe pomp nodig. Gelukkig hadden ze van het schadebedrijf uit al met van Deijne gebeld. Die had er nog een liggen voor € 150,- dus maar meteen akkoord gegeven dat ze deze mogen bestellen. Zoals alles er nu naar uitziet kunnen we de accord zaterdag gaan ophalen.
Vanavond weer een uurtje of 2 aan de civic gewerkt.
ITR Hoofdremcilinder en S2000 koppelingscilinder met Checkerd Sports spacer gemonteerd. Meteen ook maar de pedalen aan de binnenkant gemonteerd, anders moet ik straks weer alles loshalen en als ze gemonteerd zijn weet ik straks meteen waar ik het conversieharness kan leggen.

Deel van de verwarming terug geplaatst om te kijken wat er aan ruimte overblijft voor kabels en waar ik het beste de motorkabelboom naar binnen kan halen.

Provisorische wiretuck. Zal uiteindelijk toch knippen en plakken worden, denk dat er ideaal gezien een cm of 30 tussen moet. Zodat er ook achter het dashboard wat meer speling is om het zekeringkastje van onder de motorkap ergens een handig plaatsje te geven.

ITR Hoofdremcilinder en S2000 koppelingscilinder met Checkerd Sports spacer gemonteerd. Meteen ook maar de pedalen aan de binnenkant gemonteerd, anders moet ik straks weer alles loshalen en als ze gemonteerd zijn weet ik straks meteen waar ik het conversieharness kan leggen.

Deel van de verwarming terug geplaatst om te kijken wat er aan ruimte overblijft voor kabels en waar ik het beste de motorkabelboom naar binnen kan halen.

Provisorische wiretuck. Zal uiteindelijk toch knippen en plakken worden, denk dat er ideaal gezien een cm of 30 tussen moet. Zodat er ook achter het dashboard wat meer speling is om het zekeringkastje van onder de motorkap ergens een handig plaatsje te geven.

Zondag ook aan de bestuurderskant al even de bedrading gelegd, zo dat ik kan zien waar ik moet gaan knippen en plakken. Het valt nog mee. Ik moet daar een draad of 6 doorknippen en weer aan elkaar maken, zodat ik de connector voor de ruitenwissers onder de parafan krijg. De connector past niet door de gaten die al in het frame zitten en ik krijg ook de draden niet uit de connector. dat wordt dus knippen en plakken.
De daily staat inmiddels ook hersteld en wel weer thuis. Hij ziet er weer tip top uit, alleen was er niet mee te rijden. Er waren problemen met de stuurbekrachtiging die ze bij het schadebedrijf niet opgelost kregen, dus heb ik hem daar maar weggehaald en ging ik zelf kijken of ik het kon oplossen. Inmiddels had ik al een gaatje gevonden in de slang van het reservoir naar de pomp. Zolang daar een gaatje zit krijg je het systeem niet ontlucht, dus dinsdag even een nieuwe slang gehaald en gemonteerd. Ook hadden ze hem afgevuld met een merkloze PS-vloeistof, dit is bij honda dus absoluut uit den boze. Er moet altijd honda vloeistof in, ik vermoed in verband met de smering van de pomp, anders loopt de pomp of het stuurhuis stuk. Aangezien het systeem toch leeg moest ivm het slangetje, ging er meteen Honda-vloeistof in en dan is het maar hopen dat de pomp of het stuurhuis niet in de tussentijd stuk gelopen was. Als de pomp kapot is, kost het me € 600,-, is het stuurhuis aan gort, dan kost het € 1.600,-. Maandag heb ik alles leeg gelaten. Woensdag kon ik dan de nieuwe vloeistof halen.

Gisteravond de stuurbekrachtiging opnieuw gevuld met honda vloeistof. Een tijdje heen en weer gestuurd, zodat de vloeistof goed door het systeem gepompt werd. Daarna de vloeistof weer eruit laten lopen, inclusief allerlei troep van de oude vloeistof die meekwam. Daarna alles weer aangesloten, nieuwe vloeistof erin, ontlucht en een proefritje gaan maken. Alles werkt weer als vanouds, er is helemaal niks meer te horen van rare geluiden en niks meer te voelen van weerstand in het stuurhuis. Daarmee is het ongeplande Accord project dan eindelijk afgerond en kan ik me weer gaan richten op de civic.
De daily staat inmiddels ook hersteld en wel weer thuis. Hij ziet er weer tip top uit, alleen was er niet mee te rijden. Er waren problemen met de stuurbekrachtiging die ze bij het schadebedrijf niet opgelost kregen, dus heb ik hem daar maar weggehaald en ging ik zelf kijken of ik het kon oplossen. Inmiddels had ik al een gaatje gevonden in de slang van het reservoir naar de pomp. Zolang daar een gaatje zit krijg je het systeem niet ontlucht, dus dinsdag even een nieuwe slang gehaald en gemonteerd. Ook hadden ze hem afgevuld met een merkloze PS-vloeistof, dit is bij honda dus absoluut uit den boze. Er moet altijd honda vloeistof in, ik vermoed in verband met de smering van de pomp, anders loopt de pomp of het stuurhuis stuk. Aangezien het systeem toch leeg moest ivm het slangetje, ging er meteen Honda-vloeistof in en dan is het maar hopen dat de pomp of het stuurhuis niet in de tussentijd stuk gelopen was. Als de pomp kapot is, kost het me € 600,-, is het stuurhuis aan gort, dan kost het € 1.600,-. Maandag heb ik alles leeg gelaten. Woensdag kon ik dan de nieuwe vloeistof halen.

Gisteravond de stuurbekrachtiging opnieuw gevuld met honda vloeistof. Een tijdje heen en weer gestuurd, zodat de vloeistof goed door het systeem gepompt werd. Daarna de vloeistof weer eruit laten lopen, inclusief allerlei troep van de oude vloeistof die meekwam. Daarna alles weer aangesloten, nieuwe vloeistof erin, ontlucht en een proefritje gaan maken. Alles werkt weer als vanouds, er is helemaal niks meer te horen van rare geluiden en niks meer te voelen van weerstand in het stuurhuis. Daarmee is het ongeplande Accord project dan eindelijk afgerond en kan ik me weer gaan richten op de civic.