Page 6 of 11

Posted: Sun Apr 30, 2006 8:17 am
by Katana
itr-1895 wrote:
Aiyoku wrote:@ Update in het eerste topic :!:


dat klopt niet helemaal :-?
martin=A
dat moet EFG zijn :wink:


Aangepast! :D

Re: Maar niet al al te lang he!

Posted: Sun Apr 30, 2006 8:44 am
by Katana
genesis wrote:Aan het eind van jullie runs is het de bedoeling om eindelijk mijn "project" af te maken, het enige wat nog aan mijn auto moet gebeuren is mijn chip "confectioneren" en mijn nokkenassen vertimen zodat ik (hopelijk) op 200 pk uitkom, tevens in koppel wat win, ik niet meer onder mijn powerband kom als ik opschakel (heb ik nu dus wel :roll: ), hoop dat het verbruik ook minder word en als laatste ga ik mijn begrenzer verleggen van 8800 naar 9200 of 9400 rpm.

Wat wijsheid is moet ik nog even met Gaskleppie overleggen

Genesis


De inschrijvings deadline is helaas al verlopen (27 April), het spijt me :wink:

Re: Maar niet al al te lang he!

Posted: Sun Apr 30, 2006 9:35 am
by genesis
Aiyoku wrote:
genesis wrote:Aan het eind van jullie runs is het de bedoeling om eindelijk mijn "project" af te maken, het enige wat nog aan mijn auto moet gebeuren is mijn chip "confectioneren" en mijn nokkenassen vertimen zodat ik (hopelijk) op 200 pk uitkom, tevens in koppel wat win, ik niet meer onder mijn powerband kom als ik opschakel (heb ik nu dus wel :roll: ), hoop dat het verbruik ook minder word en als laatste ga ik mijn begrenzer verleggen van 8800 naar 9200 of 9400 rpm.

Wat wijsheid is moet ik nog even met Gaskleppie overleggen

Genesis


De inschrijvings deadline is helaas al verlopen (27 April), het spijt me :wink:


Heb ik niets mee te maken :-) , dit is een eigen afspraak wat los staat van het door jullie georganiseerde evenement. Valt toevallig samen op dezelfde dag :wink:

Genesis

Re: Maar niet al al te lang he!

Posted: Sun Apr 30, 2006 10:16 am
by Katana
genesis wrote:

Heb ik niets mee te maken :-) , dit is een eigen afspraak wat los staat van het door jullie georganiseerde evenement. Valt toevallig samen op dezelfde dag :wink:

Genesis



Ik ging er vanuit dat je je wou aanmelden, gezien de aard van het topic..

Succes met je eigen "project"en Maak vlammen! :D

Re: Type-R Dynodag part-II [zaterdag 6 mei]

Posted: Sun Apr 30, 2006 9:04 pm
by HondArd
Ik lees als eerste dit
Aiyoku wrote:De kosten voor een run zijn 40 euro.


En daarna dit
Aiyoku wrote:Met iedere auto zal twee run's achter elkaar gehouden worden. Een data en een controle run.

Komen dan de kosten uit op 40 of op 80 euro?

En wat is dit allemaal in het Nederlands?

MODS index
H = Fuel regulator
I = Fuel controller
K = Gasket

Re: Type-R Dynodag part-II [zaterdag 6 mei]

Posted: Sun Apr 30, 2006 10:20 pm
by slydawg
AccordTypeaRd wrote:MODS index
H = Fuel regulator= Benzine regulator
I = Fuel controller= Benzine regelaar
K = Gasket= Pakking

Posted: Sun Apr 30, 2006 10:32 pm
by HONDA
H lijkt me een bezinedrukregelaar en I lijkt me bijvoorbeeld een Apexi.

Posted: Sun Apr 30, 2006 10:33 pm
by slydawg
Dan is H in het engels dan 'fuel pressure regulator'.

Re: Type-R Dynodag part-II [zaterdag 6 mei]

Posted: Sun Apr 30, 2006 10:58 pm
by Katana
AccordTypeaRd wrote:Ik lees als eerste dit
Aiyoku wrote:De kosten voor een run zijn 40 euro.


En daarna dit
Aiyoku wrote:Met iedere auto zal twee run's achter elkaar gehouden worden. Een data en een controle run.

Komen dan de kosten uit op 40 of op 80 euro?

En wat is dit allemaal in het Nederlands?

MODS index
H = Fuel regulator
I = Fuel controller
K = Gasket


De kosten zijn 40 euro per auto, Rica doet twee run's achter elkaar.
De manier van meten zal sneller zijn als bij Beek.

H = Brandstof druk regelaar
I = Brandstof kontroller(bijv Apexi)
K = Pakking met speciale form tussen inlaatspruitstuk(miquel)

Ik heb de MODS van het ledenoverzicht gehaald op de site.

Grz

Posted: Sun Apr 30, 2006 11:01 pm
by Katana
slydawg wrote:Dan is H in het engels dan 'fuel pressure regulator'.


Heren, u heeft helemaal gelijk.

Aangepast@

Posted: Mon May 01, 2006 5:47 pm
by ITR1689
Een tip voor iedereen:
Zorg ervoor dat RICA het werkelijk toerental invoert in de computer tijdens het ijken.
Een voorbeeld: Je weet bijv. dat VTEC zich activeert bij 6000 (ongeveer)rpm op je teller, maar in werkelijkheid is het 5700 rpm (ITR). Dus je weet de onnauwkeurigheid. In dit geval is het 300/6000 * 100% = 5%.
Tijdens het ijken moet je ervoor zorgen dat ze hiermee rekening houden. Dus als je toerenteller 6000 rpm aanwijst, dan voer je 5700 rpm in in de computer tijdens het ijken ipv. 6000 rpm!!!!

Dit allemaal vanwege het ontbreken van een nauwkeurige toerenteller.

Posted: Mon May 01, 2006 7:55 pm
by BugsM
ITR1689 wrote:Een tip voor iedereen:
Zorg ervoor dat RICA het werkelijk toerental invoert in de computer tijdens het ijken.
Een voorbeeld: Je weet bijv. dat VTEC zich activeert bij 6000 (ongeveer)rpm op je teller, maar in werkelijkheid is het 5700 rpm (ITR). Dus je weet de onnauwkeurigheid. In dit geval is het 300/6000 * 100% = 5%.
Tijdens het ijken moet je ervoor zorgen dat ze hiermee rekening houden. Dus als je toerenteller 6000 rpm aanwijst, dan voer je 5700 rpm in in de computer tijdens het ijken ipv. 6000 rpm!!!!

Dit allemaal vanwege het ontbreken van een nauwkeurige toerenteller.


Waarom hebben ze geen klem (pulse) voor op bougiekabel?

Ik heb geen idee wat de afwijking is op dit moment. Zit met een ecu welke niet standaard is en een vafc heb ik niet meer....

Posted: Mon May 01, 2006 8:36 pm
by HondArd
Zit er in de nauwkeurigheid van toerentellers misschien geen variatie? Afgelopen zondag veelvuldig de VTEC er in laten komen en dat was telkens bij 5800tpm op de toerenteller. Voor zover ik weet is dat ook het VTEC punt van de ATR.

Posted: Mon May 01, 2006 9:25 pm
by ITR1689
AccordTypeaRd wrote:Zit er in de nauwkeurigheid van toerentellers misschien geen variatie? Afgelopen zondag veelvuldig de VTEC er in laten komen en dat was telkens bij 5800tpm op de toerenteller. Voor zover ik weet is dat ook het VTEC punt van de ATR.

Als dat zo is, dan heb je een vrij nauwkeurige teller. De nauwkeurigheid varieert per teller, ja. Maar meestal niet veel.

Posted: Mon May 01, 2006 9:27 pm
by ITR1689
BugsM wrote:Waarom hebben ze geen klem (pulse) voor op bougiekabel?

Ik heb geen idee wat de afwijking is op dit moment. Zit met een ecu welke niet standaard is en een vafc heb ik niet meer....

Niet alle moderne auto's hebben nog bougiekabels.
Als je het niet weet, laat een garage het meten. Bijv. Honda dealer.

Je zou ook bij de tweede of derde run het toerental expres verkeerd laten ijken, om te kijken wat het effect is op de curve. Altijd leerzaam.

Posted: Mon May 01, 2006 9:31 pm
by mr. X
@ aiyoku
zit net even de eerst post door te lezen, en ik zag dat er bij mij stond dat ik een header had! vind het prima als ik hem van jou krijg :lol:
staat wel in de toekomst plannen maar heb hem nog niet :wink:

trouwens wat misschien ook wel leuk is om het verschil te testen tussen bijv. mijn zware 17" velgen en bijv. de TE37's op een en dezelfde wagen :?:

Posted: Mon May 01, 2006 9:37 pm
by HONDA
Heb je TE37's dan?

Posted: Mon May 01, 2006 9:40 pm
by mr. X
nee maar wel hele zware andere velgen :lol:

Posted: Mon May 01, 2006 9:42 pm
by HONDA
Dat wordt een rare vergelijking dan als je wat mist... kopen? :D

Posted: Mon May 01, 2006 9:44 pm
by mr. X
als ik de centen had meteen :wink: ach heb nog zoveel wensen, maar ik kom er wel... langzaam, maar zeker