genesis wrote:Aan het eind van jullie runs is het de bedoeling om eindelijk mijn "project" af te maken, het enige wat nog aan mijn auto moet gebeuren is mijn chip "confectioneren" en mijn nokkenassen vertimen zodat ik (hopelijk) op 200 pk uitkom, tevens in koppel wat win, ik niet meer onder mijn powerband kom als ik opschakel (heb ik nu dus wel :roll: ), hoop dat het verbruik ook minder word en als laatste ga ik mijn begrenzer verleggen van 8800 naar 9200 of 9400 rpm.
Wat wijsheid is moet ik nog even met Gaskleppie overleggen
Genesis
De inschrijvings deadline is helaas al verlopen (27 April), het spijt me :wink:
genesis wrote:Aan het eind van jullie runs is het de bedoeling om eindelijk mijn "project" af te maken, het enige wat nog aan mijn auto moet gebeuren is mijn chip "confectioneren" en mijn nokkenassen vertimen zodat ik (hopelijk) op 200 pk uitkom, tevens in koppel wat win, ik niet meer onder mijn powerband kom als ik opschakel (heb ik nu dus wel :roll: ), hoop dat het verbruik ook minder word en als laatste ga ik mijn begrenzer verleggen van 8800 naar 9200 of 9400 rpm.
Wat wijsheid is moet ik nog even met Gaskleppie overleggen
Genesis
De inschrijvings deadline is helaas al verlopen (27 April), het spijt me :wink:
Heb ik niets mee te maken :-) , dit is een eigen afspraak wat los staat van het door jullie georganiseerde evenement. Valt toevallig samen op dezelfde dag :wink:
Heb ik niets mee te maken :-) , dit is een eigen afspraak wat los staat van het door jullie georganiseerde evenement. Valt toevallig samen op dezelfde dag :wink:
Genesis
Ik ging er vanuit dat je je wou aanmelden, gezien de aard van het topic..
Een tip voor iedereen:
Zorg ervoor dat RICA het werkelijk toerental invoert in de computer tijdens het ijken.
Een voorbeeld: Je weet bijv. dat VTEC zich activeert bij 6000 (ongeveer)rpm op je teller, maar in werkelijkheid is het 5700 rpm (ITR). Dus je weet de onnauwkeurigheid. In dit geval is het 300/6000 * 100% = 5%.
Tijdens het ijken moet je ervoor zorgen dat ze hiermee rekening houden. Dus als je toerenteller 6000 rpm aanwijst, dan voer je 5700 rpm in in de computer tijdens het ijken ipv. 6000 rpm!!!!
Dit allemaal vanwege het ontbreken van een nauwkeurige toerenteller.
ITR1689 wrote:Een tip voor iedereen: Zorg ervoor dat RICA het werkelijk toerental invoert in de computer tijdens het ijken. Een voorbeeld: Je weet bijv. dat VTEC zich activeert bij 6000 (ongeveer)rpm op je teller, maar in werkelijkheid is het 5700 rpm (ITR). Dus je weet de onnauwkeurigheid. In dit geval is het 300/6000 * 100% = 5%. Tijdens het ijken moet je ervoor zorgen dat ze hiermee rekening houden. Dus als je toerenteller 6000 rpm aanwijst, dan voer je 5700 rpm in in de computer tijdens het ijken ipv. 6000 rpm!!!!
Dit allemaal vanwege het ontbreken van een nauwkeurige toerenteller.
Waarom hebben ze geen klem (pulse) voor op bougiekabel?
Ik heb geen idee wat de afwijking is op dit moment. Zit met een ecu welke niet standaard is en een vafc heb ik niet meer....
Zit er in de nauwkeurigheid van toerentellers misschien geen variatie? Afgelopen zondag veelvuldig de VTEC er in laten komen en dat was telkens bij 5800tpm op de toerenteller. Voor zover ik weet is dat ook het VTEC punt van de ATR.
AccordTypeaRd wrote:Zit er in de nauwkeurigheid van toerentellers misschien geen variatie? Afgelopen zondag veelvuldig de VTEC er in laten komen en dat was telkens bij 5800tpm op de toerenteller. Voor zover ik weet is dat ook het VTEC punt van de ATR.
Als dat zo is, dan heb je een vrij nauwkeurige teller. De nauwkeurigheid varieert per teller, ja. Maar meestal niet veel.
@ aiyoku
zit net even de eerst post door te lezen, en ik zag dat er bij mij stond dat ik een header had! vind het prima als ik hem van jou krijg :lol:
staat wel in de toekomst plannen maar heb hem nog niet :wink:
trouwens wat misschien ook wel leuk is om het verschil te testen tussen bijv. mijn zware 17" velgen en bijv. de TE37's op een en dezelfde wagen :?: